Dizel, bencin, hibrid ali elektrika ?

Marxon

Majstr
24. feb 2009
741
383
63
Tale tema me spominja na mojo taščo. Pred leti sedimo na morju, pijemo bevando in debata okrog avtov, povem malo za električne, kako je to fino fajn za na šiht,...
-Kako boš pa to filal v puščavi?
-A 10 ur rabi da se nafila doma? Kdo bo pa to čakal??

A dobesedno 15 let nazaj je bila 1x z 4x4 v Afriki, sedaj se pa še vedno z tisto 20 let staro kanto, ki žre 12-15 na100 vozi vsak dan po 30 - 40 km po Lj,... Zelo smislno. Tisti ZOE bi bil že 3x odplačan z razliko v porabi.... Ampak še vedno ga pa ne moreš nafilati sredi Sahare, ampak ona vmes tudi je ni videla. Problem pa ostaja. :)
 

Jest

iPhone Guru
26. jul 2007
15.501
768
113
Medvode / Slovenija
www.mobile.si

PHOBiA

Guru
11. jul 2013
4.243
1.382
113
Recimo da nabavim teslo in mi gre skozi z dosegom, kot ga rabim.

Enkrat mene nekdo nabase na avtocesti ali jaz loga, vseeno. Kako se to potem popravlja, kako dolgo se caka? Pri "navadnih" avtih ni problema, kako pa je s temi eksotiki?
 

Jest

iPhone Guru
26. jul 2007
15.501
768
113
Medvode / Slovenija
www.mobile.si
Ne vem koliko ima lahko shranjenih,(polni naenkrat) ampak ce menjava traja 5 minut, potem mora biti vsaj pol MW priklop polnilnice, sicer bodo ljudje lahko v vrsti stali za polne baterije.

Tole pise na linku, ki sem ga dal v prejsnjem sporocilu…

The modern facility, the size of a double garage, has a connected power of 550kW and was initially designed for more than 100 swaps a day.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.121
7.019
113
Recimo da nabavim teslo in mi gre skozi z dosegom, kot ga rabim.

Enkrat mene nekdo nabase na avtocesti ali jaz loga, vseeno. Kako se to potem popravlja, kako dolgo se caka? Pri "navadnih" avtih ni problema, kako pa je s temi eksotiki?
Lahko cakas kar dolgo na vsak del od tesle, karoserija je alu kar pomeni da je durable, kleparija pa skoraj odpade
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.299
1.221
113
www.adriamedia.si
Kolegov podvig z rentanim električarjem iz LJ do MB pred nekaj dnevi, šlo je nekako tako:
- štart z 98% baterije iz BTC LJ
- pri Blagovici je bilo samo še 80% baterije
- pri Lopati je polnil iz 30% na 50%, ker se mu je mudilo
- pri počivališču Polskava je bil beyond point of charging in je avto z 18% baterije parkiral in poklical avtovleko 10 km pred MB, ki jo je čakal 1 uro in plačal 40eur.
Vozil se je pa na avtocesti 85-90km/h brez radia in klime.

Pod črto - z električnim vozilom ni prišel niti v 2 urah do MB, kljub vleki, najbrž so ga še tovornjaki vmes prehtievali. :valjamse::valjamse::valjamse:

Poglej priponko 62596

Če lezeš z generacijo starim električnim mestnim avtom s 17 kWh baterijo po AC LJ-MB, pa še ne napolniš vmes resno, ni kriv avto. Smarti ima WLTP doseg 130, kar je realno pod 100 ...
In če je že vzel A2Go, bi lahko vzel Zoe s taveliko baterij ali e-Golf, pa bi šel brez skrbi. Se je pač odločil, da bo nalašč ostal na cesti.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Najbolji in Hanzi

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.299
1.221
113
www.adriamedia.si
Jaz nisem EV hejter pa imam razloge zakaj nimam EV vozila. Ti so zelo preprosti;
- Nimam kje filat trenutno doma, saj živim v stanovanju (v hiši imam predinštalacijo narejeno, samo še nisem preseljen),
- EV vozilo, ki bi mi ustrezalo s stališča dometa je najbrž predrago ali pa ne obstaja (prosim za kakšen predlog EV vozila, če ima kdo kakšen dober). Mesečno imam večkrat recimo temu "krožno" pot, ki je ranga 400-500km, kamor se peljem po avtocesti na tempomatu od 130-150kmh, moram not spraviti 3 otroške sedeže v zadnjo vrsto in tja kamor grem ne morem polnit, dodatno pa se zadržujem krajši čas cca. 30min na enem mestu. Časovna komponenta mi je bistvenega pomena. Po domače to pomeni, da bi bilo smiselno, da ima avto domet realnih 500-600km z enim polnjenjem, če se vozim realnih 130-140kmh po avtocesti.
- Med tednom delam večkrat v enem dnevu med 90-150km in kot omenjeno, doma ne morem polnit. Najbližje je cca. 700m stran za polnjenje, kar mi je nepraktično.
- Bi šlo z EV načeloma kot drugi avto, vendar bi moral imeti doma možnost polnjenja + pač kupiti tak avto, ki pa ni ravno poceni.
- ja, v blokih je po navadi problem
- OK, za točno takšno pot in če se nisi pripravljen v vasko smer ustavit za 10 min vmes, tudi ne gre
- lenoba. 700m pa res ni nič. Resno. da ne moreš 1x na 2 dni zvečer avta tja zapeljat in ga zjutraj pobrat ... je pa res,d a cenovno ni več ugopdno, kot je polnjenje doma

Skratka: ko boš v hiši, odpade vse razen 2. alineje, pa še to samo, če se nisi pripravljen za par minut ustavit.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.121
7.019
113
Ce gradi hiso se naj da cimprej vlogo za SE, da se ujame rok za netmetering ahemo
 

Generik

Guru
14. maj 2011
3.896
1.274
113
Hisa je zgrajena. Vlogo moram se oddati za SE. Do kdaj je rok?
SJTV1 ce je res samo 10min za vmes se ustavit potem je to sprejemljivo. Ali pa pac za 10kmh nizja hitrost na avtocesti.
Glede 700m oddaljenosti pa... raje sem komot kot pa da hodim po avto pa nazaj po otroke in prtljago ali pa da jih s sabo vlecem...
 
  • Všeč mi je
Reactions: darjan

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.982
6.870
113
pri taščici
Pa soglasje je veljavno dve leti. Tako da kar oddaj vlogo oziroma izberi izvajalca, pa ti jo on odda.
Ker lahko ti jo zavrnejo ce imaš ze dovolj SE v tvoji okolici.
Ce le ze imas "gospodinjski" priklop na novogradnji.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Generik

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.769
833
113
Planirano je, da jih lahko zamenjajo vec kot 100 dnevno na eni postaji…

Je pa tudi v Nemciji od lani oktobra ze postavljena ena taka postaja… blizu Münchna…




Tole bo zelo hud kapitalski zalogaj, če želiš pokriti razviti del sveta. Pozablja se na to, da potrebuješ vedno neko zalogo baterij in da če želiš pokriti neko hudo frekvenco zamenjav potrebuješ tudi zelo močne polnilce znotraj postaje in tudi močan električni priključek.

Potem se vprašaš, ali ni bolje vse te zaloge baterij in močne polnilce enostavno uporabit za zelo močno DC polnilnico (baterije imaš za buffer da ni treba tako močnega el. priključka)? Danes je morda omejitev avto, ki pač ne more polnit konstantno z 250 kW. Ampak kaj pa "jutri" ko bo takih EV večina na cesti. Se bo res splačalo komplicirat z robotsko mehansko roko in design avta podrejat temu, da ima isto obliko baterije nadaljnih, ne vem, 20 let?

Pomislimo, če polniš z 250 kW to pomeni, da pridobivaš doseg s 1000 km/uro. Ali drugače, na vsakih 250 km se ustaviš za 15 minut, big deal?
 
  • Všeč mi je
Reactions: kegelj

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.121
7.019
113
Ja, glede novih EV, pa še to ne vseh, ni problema...

Dokler ne bo 250kw standard pri vseh, bodo spet izjeme na forumih se prepucavale
 

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
6.552
2.681
113
Planirano je, da jih lahko zamenjajo vec kot 100 dnevno na eni postaji…
Več kot sto na dan je recimo 4-5 na uro. Ko se "vsipa" pol Nemčije na morje v Dalmacijo, rabiš 50 na uro - ob predpostavki, da je to nek splošni standard, ne pa standard za eksotičen kitajski avto, ki mimogrede stane od 82.000 € dalje in ima doseg:

Real Range Estimationbetween 290 - 560 km​

City - Cold Weather *375 km
Highway - Cold Weather *290 km
Combined - Cold Weather *335 km
City - Mild Weather *560 km
Highway - Mild Weather *380 km
Combined - Mild Weather *460 km
* Indication of real-world range in several situations. Cold weather: 'worst-case' based on -10°C and use of heating. Mild weather: 'best-case' based on 23°C and no use of A/C. For 'Highway' figures a constant speed of 110 km/h is assumed. The actual range will depend on speed, style of driving, weather and route conditions.


Zakaj ne bi vzel potem Tesle s preverjeno tehnologijo in podporo pri polnjenju?
 
  • Všeč mi je
Reactions: darjan

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
6.552
2.681
113
Seveda, ampak je tehnologija že 10+ let zunaj in lahko gre samo na boljše.

Generalno pa si ne predstavljam poddimenzioniranih starih elektro sistemov, ko gor obesiš kup hitrih polnilnic.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.769
833
113
Kakorkoli obračaš je zelo velik problem infrastruktura, od daljnovodov, baterijskih hranilnikov (razbremenitev špic) in hitrih polnilnic. Tehnologija na tem področju gre hitro dalje, predvsem pri transformatorjih in inverterjih, to se je močno pocenilo, z masovno izdelavo solarnih invertjerev. Prihajajo še SiC inverterji, ki so že danes cenovno primerljivi, poleg cene bodo pa še postali smešno majhni in bolj učinkoviti.

Če bi bil jaz delničar NIO bi prodal v trenutku ko so resno začeli s temi menjavami baterij.