Citat:
Uporabnik Gatto pravi:
Litijeva mast je čist OK za podmazovat večino stvari, ki se z njimi srečujemo kot laiki na vozilih. Pa tudi za poklicne mehanike bi bilo včasih dobro, da bi uporabili tako mast, kot pa kaj drugega.
Kakšne neumnosti ti pišeš, kaj je s tabo narobe! Litijeva mast + zavore...
@Kameleon, tudi meni je uporaba pravilne masti nekakšna misterioznost. Vseeno gre zagotovo nekako tako, da pravzaprav potrebujemo tri različne masti, v skrajnem primeru samo dve. Za najboljše delovanje seveda vse očistiti prahu, rje in stare zapečene masti. Nato uporabimo sledeče masti:
1.)
ATE Bremszylinder-Paste je namenjena samo mazanju vseh delov, kateri lahko pridejo v stik z zavorno tekočino, saj prisotnost te masti v zavorni tekočini ne škoduje. V osnovi je namenjena za sestavljanje zavornih cilindrov, saj ob tem pride nekaj masti v notranjost. Ne škoduje niti gumi. Zato je dobrodošlo pri menjavi ploščic (kadar se ne obnavlja zavornih cilindrov), nekaj te masti stisniti pod protiprašno gumico zavornega batka. S tem zunanjost zavornega bata ščiti pred korozijo, ker pa se z obrabo bat vedno bolj ugreza, je dobrodošla tudi za običajno mazanje. Torej manjši faktor trenja.
2.)
Silikonska zavorna mast Zdrži višje temperature, gumi ne škodi. Ampak mora biti res brez petro produktov. Nekatere silikonske masti jih vseeno imajo v manjši količini (do 10%). Idealna je za vodila pod protiprašnimi gumicami.
3.)
Bakrena mast Uporablja se povsod na odprtem, kjer je potrebno karkoli namazati. Odporna je na visoke temperature, vodo, centrifugalne sile, saj je zelo gosta in se super prime na podlago, ščiti pred korozijo. Preprečuje tudi škripanje zavor, če jo nanesemo na hrbtno stran zavornih ploščic, na vrhu zavornega bata in naležno površino ploščice v zavornih kleščah. Tako da se z njo maže kar sem našteč, vsa zunanja vodila, po katerih drsijo ploščice, tiste štifte, kateri pri nekaterih vozilih držijo ploščice itd...
Zelo dobrodošla je tudi na vseh vijakih, kateri se ne smejo zlepiti zaradi rjavenja. Torej kolesni vijaki.
Potem tam, kjer navadna felga naleše na disk ali boben. In tudi med diskom in pestom, da se ne sprime in ni potrebno čez par let tolči po disku s kladivom, da se ga odstrani.
Zdaj, pri zavorah se namesto bakrene ali keramične masti lahko uporabi ATE Plastilube, bakrena mast pa velja za nekoliko zastarelo. In to zato, ker bi zaradi bakra lahko bila nekoliko prevodna, ATE plastilube pa je dielektrična. Razlog mislim da so predvsem ABS senzorji, katerim bi lahko bakrena mast onemogočala pravilno delovanje. Kakor tudi če zaide na ABS obroče. Tako da verjetno velja biti previden okrog teh delov, če se uporabi bakreno. Jaz bi jo, ker mislim da Plastilube ni toliko odporna, niti na izpiranje niti na visoko temperaturo.
Se pa menda lahko plastilube uporabi tudi za vodila pod protiprašnimi gumicami, saj je gor napis, da ne škoduje večini gum. Ta napis "večini" mene straši, zakaj je ne bi uporabil. Najbrž bi se lahko pod protiprašnimi uporabi tudi večino bakrenih masti, ampak ta mast v osnovi bolj preprečuje "zlepljenje" materialov kot pa omogoča drsnost.
Mazanje z litijevo je pa res velika neumnost, saj nima koristi, ker takoj izgine, enostavno odteče ali izhlapi, ker ne zdrži temperatur veliko nad 100 stopinjami. In se tudi dokaj izpira. Da se ne preveč, ima ogromno različnih dodatkov.
Povrhu pa, kot pravi @Kameleon, uniči vse protiprašne gumice, saj jih razširi, da več ne tesnijo, naslednja stopnja pa je, da preperijo in razpadejo.