Utekavanje! Pri spustih jih hitro pregrejes, ce nimas obcutka (!)Kopirano iz ge39.com strani
Ker je varnost poglavitnega pomena, si preberite tudi zanimiv nasvet, kako poteka utekavanje na novo nameščenih zavor. Pravilno utekanje je namreč izredno pomembno, saj poveča odzivnost zavornega pedala, zmanjšuje možnost cviljenja in podaljšuje življenjsko dobo zavornih oblog ter kolutov (diskov). Ustrezno utekanje prav tako povečuje sposobnost "žarenja" kolutov in tako omogoča boljše odvajanje toplote med vrtenjem.
Preverjena teorija sicer še vedno drži: novo nameščen (in pravilno očiščen) komplet zavor se lahko uteče tudi s previdnim in ne preveč sunkovitim zaviranjem, vendar za čim bolj optimalno delovanje zavornega sistema lahko poskusite tudi drug način, bolj poznan iz dirkaških krogov.
Pozor! Pri novem zavornem kompletu bo prvih nekaj pritiskov na zavorni pedal skoraj brez učinka, zato najprej nekajkrat rahlo zavirajte pri manjših hitrostih, da si zavorne obloge ustvarijo zadosten oprijem. Prav tako se dobro prepričajte, da med procesom utekavanja ne boste ogrožali drugih udeležencev v prometu. Ob suhem vremenu poiščite manj prometno cesto, po možnosti ob zgodnjih jutranjih urah, ko promet še ni preveč gost.
1. Pri hitrosti 100 km/h nežno pritisnite zavorni pedal in zmanjšajte hitrost na 70 km/h. Ponovno pospešite na 100 km/h in postopek ponovite dvakrat, da zavorni sistem ogrejete na delovno temperaturo in tako preprečite nadaljne termalne poškodbe, ki bi utegnile nastati v naslednjih vajah.
2. Pri hitrosti 100 km/h čvrsto im močno pritisnite zavorni pedal in zmanjšajte hitrost na 15 km/h - brez strahu, da bi prišlo do blokiranja koles ali posredovanja sistema ABS. Za tem takoj ponovno pospešite na 100 km/h ter postopek ponovite osemkrat. Nadvse pomembno je, da se nikoli ne ustavite popolnoma, saj se lahko plast zavornih oblog neenakomerno odtisne na vroče kolute, kar lahko kasneje rezultira s tresenjem, slabim zavornim učinkom ali celo uničenjem kolutov.
Opomba: ponekod lahko vajo ponovite tudi manjkrat, sploh, če je čutiti, da je pedal že mehkejši in zavorni učinek slabši. V takšnih primerih prenehajte in pojdite na vajo 3.
3. Običajno je zavorni učinek slabši po 7. ali 8. poskusu. Učinek je slabši tako dolgo, dokler se zavore popolnoma ne ohladijo. Smrad ali rahel dim je v takšnih primerih normalen pojav.
4. Po osmem zaustavljanju ponovno pospešite in napravite nekaj kilometrov brez zaviranja (če razmere dopuščajo). Zavore potrebujejo 5 - 10 minut za ohladitev. Izogibajte se zaviranju do mirovanja, sploh, kadar so zavore še vroče.
5. Po končanem utekavanju bi na zavornih kolutih morala biti modrikasta in svetlo sivkasta sled. Modrikasta sled nakazuje, da je kolut dosegel delovno temperaturo primerno za utekavanje, sivkasti madeži pa so sled/plastii zavornih oblog, ki so se pričele prijemati zavornega koluta. To je bil tudi namen utekavanja. Najučinkovitejši zavorni učinek se doseže takrat, ko je na zavornem kolutu tanek sloj zavornih oblog in ravno to podaljšuje življenjsko dobo komponent, povečuje zavorni učinek in zmanjšuje morebitno cviljenje med zaviranjem.
6. Obstaja tudi možnost, da kljub opravljenim vajam, zavore niso povsem utečene. To velja posebej v primerih, da smo zamenjali samo zavorne obloge. Takrat je potrebno postopek ponoviti, vendar obvezno z ohlajenimi zavorami. Včasih pedal zavore po prvem utekavanju še vedno ni tako čvrst, kot bi bilo za pričakovati, za kar je prav tako potrebno ponoviti postopek utekavanja. V takšnih primerih prvererite tudi stanje zavornega olja.
Pri zmogljivejših avtomobilih (z učinkovitejšimi / dirkalnimi zavornimi sistemi) se nanos sloja zavornih oblog lahko tudi "izrabi", sploh ob manj agresivni uporabi zavor. Tudi v takšnih primerih je potrebno utekavanje ponoviti.
Ker je varnost poglavitnega pomena, si preberite tudi zanimiv nasvet, kako poteka utekavanje na novo nameščenih zavor. Pravilno utekanje je namreč izredno pomembno, saj poveča odzivnost zavornega pedala, zmanjšuje možnost cviljenja in podaljšuje življenjsko dobo zavornih oblog ter kolutov (diskov). Ustrezno utekanje prav tako povečuje sposobnost "žarenja" kolutov in tako omogoča boljše odvajanje toplote med vrtenjem.
Preverjena teorija sicer še vedno drži: novo nameščen (in pravilno očiščen) komplet zavor se lahko uteče tudi s previdnim in ne preveč sunkovitim zaviranjem, vendar za čim bolj optimalno delovanje zavornega sistema lahko poskusite tudi drug način, bolj poznan iz dirkaških krogov.
Pozor! Pri novem zavornem kompletu bo prvih nekaj pritiskov na zavorni pedal skoraj brez učinka, zato najprej nekajkrat rahlo zavirajte pri manjših hitrostih, da si zavorne obloge ustvarijo zadosten oprijem. Prav tako se dobro prepričajte, da med procesom utekavanja ne boste ogrožali drugih udeležencev v prometu. Ob suhem vremenu poiščite manj prometno cesto, po možnosti ob zgodnjih jutranjih urah, ko promet še ni preveč gost.
1. Pri hitrosti 100 km/h nežno pritisnite zavorni pedal in zmanjšajte hitrost na 70 km/h. Ponovno pospešite na 100 km/h in postopek ponovite dvakrat, da zavorni sistem ogrejete na delovno temperaturo in tako preprečite nadaljne termalne poškodbe, ki bi utegnile nastati v naslednjih vajah.
2. Pri hitrosti 100 km/h čvrsto im močno pritisnite zavorni pedal in zmanjšajte hitrost na 15 km/h - brez strahu, da bi prišlo do blokiranja koles ali posredovanja sistema ABS. Za tem takoj ponovno pospešite na 100 km/h ter postopek ponovite osemkrat. Nadvse pomembno je, da se nikoli ne ustavite popolnoma, saj se lahko plast zavornih oblog neenakomerno odtisne na vroče kolute, kar lahko kasneje rezultira s tresenjem, slabim zavornim učinkom ali celo uničenjem kolutov.
Opomba: ponekod lahko vajo ponovite tudi manjkrat, sploh, če je čutiti, da je pedal že mehkejši in zavorni učinek slabši. V takšnih primerih prenehajte in pojdite na vajo 3.
3. Običajno je zavorni učinek slabši po 7. ali 8. poskusu. Učinek je slabši tako dolgo, dokler se zavore popolnoma ne ohladijo. Smrad ali rahel dim je v takšnih primerih normalen pojav.
4. Po osmem zaustavljanju ponovno pospešite in napravite nekaj kilometrov brez zaviranja (če razmere dopuščajo). Zavore potrebujejo 5 - 10 minut za ohladitev. Izogibajte se zaviranju do mirovanja, sploh, kadar so zavore še vroče.
5. Po končanem utekavanju bi na zavornih kolutih morala biti modrikasta in svetlo sivkasta sled. Modrikasta sled nakazuje, da je kolut dosegel delovno temperaturo primerno za utekavanje, sivkasti madeži pa so sled/plastii zavornih oblog, ki so se pričele prijemati zavornega koluta. To je bil tudi namen utekavanja. Najučinkovitejši zavorni učinek se doseže takrat, ko je na zavornem kolutu tanek sloj zavornih oblog in ravno to podaljšuje življenjsko dobo komponent, povečuje zavorni učinek in zmanjšuje morebitno cviljenje med zaviranjem.
6. Obstaja tudi možnost, da kljub opravljenim vajam, zavore niso povsem utečene. To velja posebej v primerih, da smo zamenjali samo zavorne obloge. Takrat je potrebno postopek ponoviti, vendar obvezno z ohlajenimi zavorami. Včasih pedal zavore po prvem utekavanju še vedno ni tako čvrst, kot bi bilo za pričakovati, za kar je prav tako potrebno ponoviti postopek utekavanja. V takšnih primerih prvererite tudi stanje zavornega olja.
Pri zmogljivejših avtomobilih (z učinkovitejšimi / dirkalnimi zavornimi sistemi) se nanos sloja zavornih oblog lahko tudi "izrabi", sploh ob manj agresivni uporabi zavor. Tudi v takšnih primerih je potrebno utekavanje ponoviti.