Čez tole bi moral iti vsak ob končanju avtošole

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.546
433
83
jao, ne morem verjet, ampak se strinjam s stardecom:D
kombi zavira, pri tebi se pa šteje do 23, šele potem je neka "galama" in zaviranje...
kaj si že hotel povedat - da je za skorajšnjo nasaditev kombija v rit s tvoje strani kriv kamion pred njim?
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.695
6.715
113
pri taščici
Dvomim da nisem nic zaviral, seveda pa se zaviranje ne slisi dokler nisem na polno po bremzi udaril.... Priznam pa da nisem pricakoval da se bo kamion ustavil.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.695
6.715
113
pri taščici
Ne, kriv sem jaz, ceprav ne vem zakaj se ie kamion ustavil (pred nasoroti vozecim kamionom) saj je pas sirsi od "resevalnega" po katerem gasilci vozijo z intervencijsko hitrostjo ki ie 2x visja od hitrosti v tem primeru.

Aja znaka za zožanje ceste v nadaljevanju ni, kamion z nasprotne smeri se je pripeljal po 15 sekundah. Mogoče bi tudi kamion moral iti na oceno "širine"....očitno je precej bolj previden voznik kot jaz
 
Nazadnje urejeno:

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Citat:
Uporabnik vogel1 pravi:
@Romzi Varnostna razdalja se poveča v primeru zasnežene ceste,poledice - torej stanja na vozišču ane !
redface-1.gif
Očitno sem butelj in ne kapiram. Zakaj bi se morala povečat varnostna razdalja?
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.576
2.626
113
še v SLO - ampak komaj
V čem meriš varnostno "razdaljo"? V metrih ali času 2 sekund?

In ja - v "težjih" razmerah (sneg, poledica) je smiselno povečati razdaljo do spredaj vozečih.
 

SoulMan

Majstr
9. sep 2007
3.264
152
63
Celje
Citat:
Uporabnik Romzi pravi:
Citat:
Uporabnik vogel1 pravi:
@Romzi Varnostna razdalja se poveča v primeru zasnežene ceste,poledice - torej stanja na vozišču ane !
redface-1.gif
Očitno sem butelj in ne kapiram. Zakaj bi se morala povečat varnostna razdalja?

Mogoče zaradi slik, katere sem jaz prilepil višje. Avto pred teboj se umakne stoječi oviri, ti te ovire prej ne vidiš se pa nimaš kam umakniti. Ali se boš ustavil pravočasno, je zelo odvisno od tega, ali si na suhi kopni cesti, ali na strjenem zglajenem južnem snegu.
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
V čem meriš varnostno "razdaljo"? V metrih ali času 2 sekund?

In ja - v "težjih" razmerah (sneg, poledica) je smiselno povečati razdaljo do spredaj vozečih.
Ali je možno sploh govoriti o varnostni razdalji še kako drugače kot je zakonsko predpisana?
Še vedno ne vem, zakaj bi naj povečal varnostno razdaljo npr. na snegu.
confused-1.gif
 

iMM

Fizikalc
9. okt 2010
1.240
2
36
Zato ker na snegu potrebuješ večjo razdaljo, da se iz x km/h ustaviš, kot za to potrebuješ na suhi cesti.
Citat:
Definicija varnostne razdalje izhaja iz 29. člena Zakona o varnosti cestnega prometa in se glasi: »Voznik, ki vozi za drugim vozilom po istem prometnem pasu, mora voziti za njim na razdalji, ki ni manjša od razdalje, ki jo pri hitrosti, s kakršno vozi, prevozi v dveh sekundah (varnostna razdalja). Poleg tega velja tudi, da mora varnostna razdalja ne glede na vozne razmere omogočati, da lahko voznik zmanjša hitrost ali ustavi in s tem prepreči trčenje, če voznik, ki vozi pred njim, zmanjša hitrost ali ustavi. Omenjeni zakon določa tudi minimalno varnostno razdaljo, kadar se ob dobrih prometnih razmerah oblikuje kolona, ki vozi z zmanjšano hitrostjo. V takšnem primeru se lahko varnostna razdalja zmanjša, vendar ne sme biti manjša od razdalje, ki jo vozilo pri hitrosti, s kakršno vozi, prevozi v eni sekundi.
 

iMM

Fizikalc
9. okt 2010
1.240
2
36
Tisti spredaj lahko naleti na drugo vozilo/objekt v katerega se bo zaletel in mu bo le ta zmanjšal hitrost, ti zadaj boš pa moral zavirat samo z zavorami in bo tvoja pot ustavljanja zato daljša. Če ne boš imel primerne varnostne razdalje se boš tudi ti zaletel v vozilo pred tabo.
Kaj tukaj ni jasno?
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Citat:
Uporabnik iMM pravi:
Tisti spredaj lahko naleti na drugo vozilo/objekt v katerega se bo zaletel in mu bo le ta zmanjšal hitrost, ti zadaj boš pa moral zavirat samo z zavorami in bo tvoja pot ustavljanja zato daljša. Če ne boš imel primerne varnostne razdalje se boš tudi ti zaletel v vozilo pred tabo.
Kaj tukaj ni jasno?
Tukaj ni jasno, kje si zdaj našel še tretjega udeleženca. Mimogrede - če se tisti pred tabo zaleti v npr. stoječ tovornjak, ti tudi "primerna" (kaj pa je to?) ali pa morebiti razdalja, ki je n-kratnik varnostne razdalje ne bo pomagala. Bi rekel da varnostna razdalja ni temu namenjena. Ali pač? Po tvoje je torej "primerna" varnostna razdalja tista, pri kateri se ti vozilo pri dani hitrosti ustavi do nule?

1x sem že napisal: zgornji primer ni več stvar varnostne razdalje, temveč stvar prilagoditve razmeram na cesti (za lažjo predstavo: če ne veš oz. ne vidiš kaj se dogaja pred teboj vozečim vozilom, se temu prilagodiš in povečaš razdaljo ali pa začneš voziti tako, da lahko vidiš kaj se dogaja. Drug primer: vidiš da se pred tabo vozeči približuje "sranju", temu se prilagodiš tako, da začneš zavirat še predno začne zavirat on. )

Pravzaprav je pa smešna že sama trditev, da je potrebno varnostno razdaljo v snegu (poledici) povečati, če pa je jasno definirana. Torej če voziš zadaj z razdaljo ki je za žblj metrov večja ali pa n-krat večja od varnostne razdalje.... je to še vedno varnostna razdalja ali je pač samo neka.... razdalja?
 

iMM

Fizikalc
9. okt 2010
1.240
2
36
Preberi kaj piše v citatu, ker mešaš minimalno varnostno razdaljo in varnostno razdaljo.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.213
851
113
eno je posledica drugega. vožnjo prilagodiš razmeram na cesti na več načinov, eden od teh načinov je tudi, da v primeru slabe vidljivosti ali slabih razmer na cesti povečaš varnostno razdaljo.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.576
2.626
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik iMM pravi:
Preberi kaj piše v citatu, ker mešaš minimalno varnostno razdaljo in varnostno razdaljo.

ne-ne-1.gif


"Prepir" izhaja iz tega, da je zakonodajalec malo nerodno (ah, kako znano) spisal zakon in spet ni upošteval "pravopis".

Čisto po črki zakona ima Romzi prav - varnostna razdalja je vedno in samo razdalja prepeljala v 2 sekundah ali v razdalja, ki ti omogoča ustavitev, če vozilo vozeče pred teboj zavira ali se nenadoma ustavi. To pa pomeni, da ima načeloma približno enako zavrno pot kot ti sam.
Če se umakne o oviri in se ti zakantaš v kamionsko gumo, ki leži na AC te, spet strogo po črki zakona, ne smejo kaznovati zaradi premajhne varnostne razdalje, če si držal 2 sekund za spredaj vozečim.

Pa ni drugo potrebno, kot da besedilo malo obrnejo - se pravi varnostna razdalja je razdalja do spredaj vozečega, ki omogoča ustavite tudi ko le-ta zavira ali se celo ustavi, le-ta pa ne sme biti manjša kot razdalja, ki jo vozilo prevozi ob trenutno hitrosti v 2 sekundah. Utrjena kolona in bla, bla ...

Potem bi bilo jasno kaj varnostna razdalja je in kakšna mora biti najmanj.
Žal potegne za sabo, da si vedno kriv, če se zakantaš od zadaj - se pravi isto kot "neprilagojena" hitrost. In smo spet tam, da bi morali pravilneje zbirati podatke o vzrokih nesreč.

Ajnc, cvaj, draj - stara lajna bo spet udarla s svojim prav.
crazy1.gif