Celoletne gume ali zimske celo leto?

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.468
4.242
113
Tako velja za ravnino. Ko bos moral se v kak klanec skopat pa je vazno kaj je na ppgonski osi.
Moras pa potem navzdol bolj paziti.
Me je mladosti enkrat sukalo.
Spredaj dobre zimske. Zadaj slabe letne...
Na sreco brez škode
Prekrmarjenje je veliko nevarnejše od podkrmarjenja. Dejansko je treba dati novejše gume na zadnjo os. Ko doživiš na mokri cesti snap(ali lift)-oversteer in ti katalputira rit iz enega konca na drugo stran te ne reši nič več; to je moment ko ti recimo rit drsi v levo - ti jo loviš z kontra volanom (če si sploh pravilno in dovolj hitro reagiral), nakar gume odenkrat zagrabijo zadaj in ti od sile odpika rit parkrat močnejše v desno stran. Ravno to je razlog boljših gum zadaj - nos je absolutno in neizpodbitno lažje ujeti. Dovolj je popustiti gas in v veliki večini primerov se uravna sam. Če pa ima nos preveč gripa, boš pobremzal na spolzkem ovinku, zadnje gume se bodo razbremenile in adijo rit v stilu, ki sem ga opisal zgoraj. Zdej nekateri ste lahko tako trmasti in prepričujte same sebe da to ni res, ampak fantje ni to na mojem zeljniku izrastlo - kar pobrskajte kaj profiji pravijo na to (pa tudi skor vsak vulkanizer)

Pa 1000 x isto na you Tube.
Bloch Erklärt itd
 
  • Ljubezen
Reactions: DOMEK

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.863
9.492
113
Tako velja za ravnino. Ko bos moral se v kak klanec skopat pa je vazno kaj je na ppgonski osi.
Moras pa potem navzdol bolj paziti.
Me je mladosti enkrat sukalo.
Spredaj dobre zimske. Zadaj slabe letne...
Na sreco brez škode
Dec ne ga srat. To je preživeto, na obeh oseh morajo bit dobre gume, če pa že moraš imet boljše na eni osi, le te sodijo zadaj.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.949
6.844
113
pri taščici
Lahko ro govorite ravninci. Ko se je treba v breg skopat pa zadsj dobre gume nic ne nucajo.
Ce bos peljal tako kot vozijo drugi v snegu, to ne more rit odnesti pa ce imas slick gume gor.
In ja, vem da rabis zadaj dobre gume.
Ib da je tisya varianta pred cetrt stoletja bila res za ..
 

Corvette

Majstr
6. nov 2008
433
301
63
Teorija je eno, v praksi pa ... če imam zimske neenakomerno obrabljene, dve s 6 mm in dve s 5 mm profila, bom dal tiste z več profila spredaj, ker bodo na koncu zime oboje na 4 mm. V nasprotnem primeru bodo prednje na pol zime sprednje pod dovoljeno mejo, pa klanci bodo problem v obe smeri.

V dežju je treba imeti ali 3+ leta stare zimske, ali pa že pretiravati, da začne odnašat zadek. Pa govorimo o družinskem avtu (težji enoprostorec) z običajnimi 16-colskimi Continentalkami.

Menim, da je treba ločiti (dinamično) vožnjo, ki jo CLIO15 opisuje malo višje in neko vsakdanjo cijazenje, po možnosti v gužvi. Marsikaj zapisanega drži in tudi sam potrjujem iz prakse in poligonov, ampak komur se v praksi pogosto dogaja, da mu odnaša rit ... ne vem, če so ravno krive gume :)
 
  • Všeč mi je
Reactions: LarryClay in Hanzi

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.949
6.844
113
pri taščici
Pusti sneg.
Dež je satan ko te na cesti pri večji hitrosti hoče obrnit.
Dames ko imajo avti ESP moras biti pa ze res "umetnik" tako pri izboru in montazi gum, pri hitrosti voznje (in omejitvah), kot pri stilu vožnje.
Se Tesla z regeneracijo na zadnjih kolesih tezko "zasuces". Z letnimi gumami, ki so res najslabse mozne na mokrem poligonu Vranskega.
 

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
6.468
2.654
113
Tako po spominu, so ene 15 let nazaj začeli s to prakso dajanja boljših gum na zadnjo os, kar sledi teoriji, da os, ki nima krmiljenja rabi več za držanje smeri, vendar je po drugi strani tudi teorija, da negnana os rabi boljše gume, ker gnana se "izkoplje" z dodajanjem/odvzemanjem plina. In sedaj dilema: kaj če imaš zadnji pogon? Ja seveda, zakoreninjeno pravilo je da so taki avti "zanič" za po snegu - pa so res?
 
  • Všeč mi je
Reactions: ViLiam

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.949
6.844
113
pri taščici
To je pa odvisno od razmerja teže. Pogon zadaj in motor zadaj je drugačno razmerje kot pogon zadaj in motor spredaj.
Se slabse je pri kaksnem EV.
Pogon spredaj, baterija kot najtežji element pa v podnu in prtljazniku.
Ko to postaviš v en breg se ti težišče pomakne se bolj proti zadnji osi in....imas bmw 3 compact v obratni smeri.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.863
9.492
113
Teorija je eno, v praksi pa ... če imam zimske neenakomerno obrabljene, dve s 6 mm in dve s 5 mm profila, bom dal tiste z več profila spredaj, ker bodo na koncu zime oboje na 4 mm. V nasprotnem primeru bodo prednje na pol zime sprednje pod dovoljeno mejo, pa klanci bodo problem v obe smeri.

V dežju je treba imeti ali 3+ leta stare zimske, ali pa že pretiravati, da začne odnašat zadek. Pa govorimo o družinskem avtu (težji enoprostorec) z običajnimi 16-colskimi Continentalkami.

Menim, da je treba ločiti (dinamično) vožnjo, ki jo CLIO15 opisuje malo višje in neko vsakdanjo cijazenje, po možnosti v gužvi. Marsikaj zapisanega drži in tudi sam potrjujem iz prakse in poligonov, ampak komur se v praksi pogosto dogaja, da mu odnaša rit ... ne vem, če so ravno krive gume :)
V sili je vedno dinamično....
 
  • Objave ne odobravam
Reactions: ViLiam

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.863
9.492
113
Lahko ro govorite ravninci. Ko se je treba v breg skopat pa zadsj dobre gume nic ne nucajo.
Ce bos peljal tako kot vozijo drugi v snegu, to ne more rit odnesti pa ce imas slick gume gor.
In ja, vem da rabis zadaj dobre gume.
Ib da je tisya varianta pred cetrt stoletja bila res za ..
Si že dobil razloženo. Ko boš enkrat samo z zadnjimi gumami splaval bo hitr zanimivo. Sodobna guma, ki pa ni več sposobna speljat v klanec je pa za v smeti, ne pa na zadnjo os.
 
  • Všeč mi je
  • Haha
Reactions: ViLiam in CLIO15

motofrik

Majstr
24. dec 2009
3.010
385
83
tam ko se terc po tori rola
Saj pa je zadeva povsem logična (pri debati o boljših gumah zadaj). Ni važno, kje je pogon -zadaj mora biti dobra guma. Zakaj? Na spolzki cesti ti rit zanese. Tisti, ki zagovarjate boljšo gumo spredaj, da prikoplješ v klanec... ja, prideš v klanec. Ampak, če se ustaviš, se ustaviš....ni neke škode. Če ti pa rit zanese, pa kaj hitro končaš v jarku ali drugem avtu. To sem ''imel šolo'' 1994... Seveda, pod zimsko opremo se šteje letne gume z dovolj profila in verige v prtljažniku. Sem imel Stoenko, skoraj nove letne gume, pa je začelo snežiti.... snega ravno toliko, da se je prijemal na cesto. Je en odsek ceste, kjer je bila prava milina peljati, ko ti je malo zadnji del zanašalo in si ga spretno ujel. Hitrost 60/uro. To ''spretno'' je v enem trenutku prešlo v malo manj spretno in me je obrnilo počez in sem se ustavil v robniku... zadnji krak mi je zabilo in blokiralo kolo. K sreči se je sneg prijel cestišča in je drselo, ko sem z blokiranim kolesom peljal tiste pet kilometrov domov. Doma zamenjam krak (stoenka, pa to... ena ura dela), naslednji dan pa po vse štiri nove zimske gume. Tako, da... dobre gume morajo biti VSE ŠTIRI. Ko pa menjaš letne-zimske, pa boljši par (z več profila) zadaj. To je moje mnenje, ga nikomur ne vsiljujem.
 

LarryClay

Guru
10. feb 2023
1.241
1.224
113
Problem je v tem, ko se folk drži nekih nasvetov kot pijanec plota.

Načeloma je treba pazit, da so razlike med obrabami gum pod 1,5 mm. To se skrbi z redno rotacijo gum. Tudi tako, da če je potrebno, da se da boljše gume odspredaj.

Drugo je, da se skrbi, poleg tega, da je razlika v obrabi minimalna, da nikjer gume ne padejo pod minimume profila.
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony

Gonzo

Guru
1. sep 2007
9.392
9.655
113
EU
Tako po spominu, so ene 15 let nazaj začeli s to prakso dajanja boljših gum na zadnjo os, kar sledi teoriji, da os, ki nima krmiljenja rabi več za držanje smeri, vendar je po drugi strani tudi teorija, da negnana os rabi boljše gume, ker gnana se "izkoplje" z dodajanjem/odvzemanjem plina. In sedaj dilema: kaj če imaš zadnji pogon? Ja seveda, zakoreninjeno pravilo je da so taki avti "zanič" za po snegu - pa so res?
Po tej praksi bi verjetno verige dajali na zadnja kolesa, namesto na sprednja, pogonska.
 
  • Objave ne odobravam
Reactions: ViLiam

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.863
9.492
113
Problem je v tem, ko se folk drži nekih nasvetov kot pijanec plota.

Načeloma je treba pazit, da so razlike med obrabami gum pod 1,5 mm. To se skrbi z redno rotacijo gum. Tudi tako, da če je potrebno, da se da boljše gume odspredaj.

Drugo je, da se skrbi, poleg tega, da je razlika v obrabi minimalna, da nikjer gume ne padejo pod minimume profila.
Noben ni govoril o rotaciji in minimalni razliki. Moj avto recimo niti ne obrablja prvih gum bistveno več kot zadnje in ostnejo gume celo ževljenjsko dobo enako. Nekateri delajo tako, da kupujejo samo par in dajo nove spredaj, kao še dobre pa zadaj, kar je napaka. Če že, kar še vedno ni idealno bi moral it nov par gum zadaj.
 
  • Objave ne odobravam
Reactions: ViLiam

ViLiam

Fizikalc
11. jan 2022
404
-887
28
:valjamse: Sami šumaherji. CLIO ima probleme s cliotom, kalbo pa skirco. Jao, jao jao, kdo je vam dal avtomobile pa izpite :bonk:
Očitno je, da so nekateri imeli-vozili le en avto, al pa še to ne.

Za tipkovnico je lahko bit strokovnjak pa limat neke yutub posnetetke.
 
  • Objave ne odobravam
  • Všeč mi je
Reactions: jest5 in Najbolji

Corvette

Majstr
6. nov 2008
433
301
63

Poglej od 14 minute dalje.
Sem pogledal.

Na zadnjo os so dali gumo z 1,6 mm profila, spredaj pa novo zimsko. A so kje v videu naredili tudi obratno?

Ded je pri -13º C in fino zasneženi podlagi mestoma vozil vsaj 45 km/h na uro po ovinkastem poligonu.

Skratka, zelo reprezentativen test, sploh z gumo, ki je krepko pod zakonsko dovoljeno mejo.
 
  • Všeč mi je
Reactions: motofrik in Hanzi