Celoletne gume ali zimske celo leto?

Corvette

Majstr
6. nov 2008
433
301
63
Saj pa je zadeva povsem logična (pri debati o boljših gumah zadaj). Ni važno, kje je pogon -zadaj mora biti dobra guma. Zakaj? Na spolzki cesti ti rit zanese. Tisti, ki zagovarjate boljšo gumo spredaj, da prikoplješ v klanec... ja, prideš v klanec. Ampak, če se ustaviš, se ustaviš....ni neke škode. Če ti pa rit zanese, pa kaj hitro končaš v jarku ali drugem avtu. To sem ''imel šolo'' 1994... Seveda, pod zimsko opremo se šteje letne gume z dovolj profila in verige v prtljažniku. Sem imel Stoenko, skoraj nove letne gume, pa je začelo snežiti.... snega ravno toliko, da se je prijemal na cesto. Je en odsek ceste, kjer je bila prava milina peljati, ko ti je malo zadnji del zanašalo in si ga spretno ujel. Hitrost 60/uro. To ''spretno'' je v enem trenutku prešlo v malo manj spretno in me je obrnilo počez in sem se ustavil v robniku... zadnji krak mi je zabilo in blokiralo kolo. K sreči se je sneg prijel cestišča in je drselo, ko sem z blokiranim kolesom peljal tiste pet kilometrov domov. Doma zamenjam krak (stoenka, pa to... ena ura dela), naslednji dan pa po vse štiri nove zimske gume. Tako, da... dobre gume morajo biti VSE ŠTIRI. Ko pa menjaš letne-zimske, pa boljši par (z več profila) zadaj. To je moje mnenje, ga nikomur ne vsiljujem.
Evo, točno o tem govorim. Na spolzki cesti ti je rit odneslo, ker si se igral. Če bi peljal razmeram in gumam primerno, bi verjetno prišel domov z nepoškodovanim avtom. Lahko tudi jaz dodam identično štorijo, kako je bilo fino z RWD avtom malo poplesavati po cesti, pa sem, pameten mulo, v enem momentu še malo "dodal" z ročno. Obrnilo me je direkt za 180º in na dvorišče ene bajte. Slabe gume zadaj, a ne? :)

kalbo kaj pomeni v sili oz. kak primer imaš v mislih? Losov test? Tam si pečen, če niso tip top gume na obeh oseh in ESP. Na easy driftanje in igranje, tako kot v zgoraj opisanem primeru? Ali morda kaj bolj realnega, da je treba zgolj zabremzati in morda še rahlo izogniti oviri?

Bom vesel, če mi kdo najde realen test, kjer so gume znotraj zakonskih intervalov in v razmerah oz. situacijah, ki jih pogosteje srečaš na cesti (v mislih imam predvsem zaviranje in zaviranje + izogibanje). Ne pa stabilnost skozi ovinke (po možnosti z 1,6 mm zimsko!), kjer se večini težav ogneš s frazo, ki jo imamo sicer vsi še posebej radi: (ne)prilagojena hitrost.

Skratka, po nasvetih in teoriji bi moral pozimi delati takole: nove zimske s+z, naslednje leto boljše (zadnje) gume spet ostanejo zadaj, za tretje leto pa kupim en par novih in jih dam zadaj, tri leta stare zadnje pa na prednjo os? :oops1: A kdo dejansko rotira gume na 8-10k prevoženih? ;)
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.949
6.844
113
pri taščici
Evo, točno o tem govorim. Na spolzki cesti ti je rit odneslo, ker si se igral. Če bi peljal razmeram in gumam primerno, bi verjetno prišel domov z nepoškodovanim avtom. Lahko tudi jaz dodam identično štorijo, kako je bilo fino z RWD avtom malo poplesavati po cesti, pa sem, pameten mulo, v enem momentu še malo "dodal" z ročno. Obrnilo me je direkt za 180º in na dvorišče ene bajte. Slabe gume zadaj, a ne? :)

kalbo kaj pomeni v sili oz. kak primer imaš v mislih? Losov test? Tam si pečen, če niso tip top gume na obeh oseh in ESP. Na easy driftanje in igranje, tako kot v zgoraj opisanem primeru? Ali morda kaj bolj realnega, da je treba zgolj zabremzati in morda še rahlo izogniti oviri?

Bom vesel, če mi kdo najde realen test, kjer so gume znotraj zakonskih intervalov in v razmerah oz. situacijah, ki jih pogosteje srečaš na cesti (v mislih imam predvsem zaviranje in zaviranje + izogibanje). Ne pa stabilnost skozi ovinke (po možnosti z 1,6 mm zimsko!), kjer se večini težav ogneš s frazo, ki jo imamo sicer vsi še posebej radi: (ne)prilagojena hitrost.

Skratka, po nasvetih in teoriji bi moral pozimi delati takole: nove zimske s+z, naslednje leto boljše (zadnje) gume spet ostanejo zadaj, za tretje leto pa kupim en par novih in jih dam zadaj, tri leta stare zadnje pa na prednjo os? :oops1: A kdo dejansko rotira gume na 8-10k prevoženih? ;)
Tesla mi je dal opozorilo po 13kkm. Pa bo se zastopil ce bi imel 4x4 pri rwd pa....
 
  • Všeč mi je
Reactions: Corvette

motofrik

Majstr
24. dec 2009
3.010
385
83
tam ko se terc po tori rola
Hec je, da v Nemčiji zimska guma z 1,6 mm zakonsko ustreza, v Avstriji in na Češkem je 4mm, mi imamo 3 mm.

Tak da lahko začnete stare zimske gume v Nemčijo vozit.
...v primeru, pa da narediš zastoj.... je pa kazen mastna... da ti še gate z riti odnesejo... Že oktobra montirajo zimske gume, nekateri. Hočem povedati to -predpis je eno, zdrava pamet pa že skoraj nadgradnja le tega.
 
  • Všeč mi je
  • Haha
Reactions: ViLiam in Corvette

krko

Guru
5. sep 2010
2.736
1.412
113
Alter zagotovo ve.
Ali je dovoljeno na eni osi imeti all seasom na drugi pa zimske recimo.
Pnevmatike za motorna in priklopna vozila
4. člen

(1) Pnevmatike na vozilu morajo po velikosti, nosilnosti in hitrostni kategoriji ustrezati pnevmatikam, ki so v izjavi o ustreznosti vozila vpisane v rubriki »dovoljene pnevmatike« ali v drugem ustreznem dokumentu o vozilu. Uporaba drugačnih pnevmatik je mogoča le po dodatni odobritvi vozila.
(2) Na vozilih z največjo dovoljeno maso do vključno 3.500 kg in, ki dosegajo hitrost nad 40 km/h morajo biti, poleg zahtev v prvem odstavku tega člena, vse pnevmatike enake velikosti (če izdelovalec vozila ni predvidel različnih pnevmatik na različnih oseh), vrste (poletne, zimske, terenske) in zgradbe (radialne, diagonalne), na isti osi pa tudi iste nosilnosti, hitrostnega razreda ter istega proizvajalca in dezena (vzorec tekalne površine).
(3) Na vozilih z največjo dovoljeno maso nad 3.500 kg in, ki dosegajo hitrost nad 40 km/h morajo biti, poleg zahtev v prvem odstavku tega člena, pnevmatike na isti osi enake vrste, zgradbe, velikosti, nosilnosti in hitrostne kategorije
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.125
4.101
113
Še to dodaj da se po slovenski zakonodaji šteje zimske gume vse gume z oznako M+S (ne pa povsod v EU, nekje imajo že oznako "triglava" kot pogoj). Celoletne pa tudi kakšne letne imajo vse oznako m+s, tako da uradno so to zimske gume.

Skratka s celoletnimi je treba bolj pazit pri kombinacijah z letnimi (ki nimajo oznake m+s) da nisi v prekršku.
 
  • Všeč mi je
Reactions: CLIO15

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.863
9.492
113
Skratka, po nasvetih in teoriji bi moral pozimi delati takole: nove zimske s+z, naslednje leto boljše (zadnje) gume spet ostanejo zadaj, za tretje leto pa kupim en par novih in jih dam zadaj, tri leta stare zadnje pa na prednjo os? :oops1: A kdo dejansko rotira gume na 8-10k prevoženih? ;)
Ne rotiram gum. Ko se prve obrabijo zamenjam komplet in tako že vseh 24 let odkar hodim v službo in nekak na gumah ne šparam. Drugače pa kot praviš, nove gume, če že samo na eno os, sodijo zadaj, nikakor spredaj, ker si v tem primeru v prednosti samo na klancu v snegu, vsepovsod drugje imaš lahko težave.
 
  • Všeč mi je
  • Haha
Reactions: Najbolji in ViLiam

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.949
6.844
113
pri taščici
Pnevmatike za motorna in priklopna vozila
4. člen

(1) Pnevmatike na vozilu morajo po velikosti, nosilnosti in hitrostni kategoriji ustrezati pnevmatikam, ki so v izjavi o ustreznosti vozila vpisane v rubriki »dovoljene pnevmatike« ali v drugem ustreznem dokumentu o vozilu. Uporaba drugačnih pnevmatik je mogoča le po dodatni odobritvi vozila.
(2) Na vozilih z največjo dovoljeno maso do vključno 3.500 kg in, ki dosegajo hitrost nad 40 km/h morajo biti, poleg zahtev v prvem odstavku tega člena, vse pnevmatike enake velikosti (če izdelovalec vozila ni predvidel različnih pnevmatik na različnih oseh), vrste (poletne, zimske, terenske) in zgradbe (radialne, diagonalne), na isti osi pa tudi iste nosilnosti, hitrostnega razreda ter istega proizvajalca in dezena (vzorec tekalne površine).
(3) Na vozilih z največjo dovoljeno maso nad 3.500 kg in, ki dosegajo hitrost nad 40 km/h morajo biti, poleg zahtev v prvem odstavku tega člena, pnevmatike na isti osi enake vrste, zgradbe, velikosti, nosilnosti in hitrostne kategorije
Se pravi ce imas na eni osi allseasonz oznako ms na drugi pa zimske brez all season bo kazen, ce pa bos imel na eni osi fejk zimske z oznako m+s (brez all season) na drugi pa prave zimske bo pa ok?
Enkrat sem gledal landsail gume. Cisti letno profil (niti pod razno all season) gor pa ms oznaka.
 

Corvette

Majstr
6. nov 2008
433
301
63
Če ne veš kaj pomeni v sili, en nasvet, vrni vozniško.
Če ne znaš odgovoriti, kaj zate pomeni v sili, en nasvet, vrni vozniško.

Verjetno sem eden redkih, ki sem iz lastnega žepa šel večkrat na Vransko in to namenoma z neprimernimi gumami (letne pozimi in zimske poleti). Kar se mene tiče, obstaja več vrst situacij oz. sile, zato je nesmiselno (celo nevarno) posploševati. Marsikomu bi odprlo oči, ko bi na poligonu videl, kako fino dolga je zavorna pot s 3-4 leta starimi zimskimi pri spomladanskih ali poletnih temperaturah.

Kontra vsem nasvetom "nove gume zadaj" se meni že več kot 20 let obnese sledeče:
- max. 3 sezone vožene zimske od vodilnih 5-6 znamk, ne glede na profil (tega pri 30-40k prevoženih letno ponavadi tako ni dovolj za 4. sezono).
- rotiranje gum, tiste z več profila na pogonsko os
- obenem previdnejša oz. počasnejša vožnja z daljšo varnostno, sploh 3. sezono v mokrem (še posebej pa so take gume nevarne, če jih kot marsikdo "zvoziš" še poleti in pridejo hladni jesenski deževni dnevi)

In začuda, tako na prvo žogo ne spomnim situacij, da bi mi nenapovedano odnašalo rit oz. če je bilo kaj takega, je bilo zaradi mojega pretiravanja ali iskanja meje oprijema.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi in ViLiam

ViLiam

Fizikalc
11. jan 2022
404
-887
28
Ne rotiram gum. Ko se prve obrabijo zamenjam komplet in tako že vseh 24 let odkar hodim v službo in nekak na gumah ne šparam. Drugače pa kot praviš, nove gume, če že samo na eno os, sodijo zadaj, nikakor spredaj, ker si v tem primeru v prednosti samo na klancu v snegu, vsepovsod drugje imaš lahko težave.
A to s tvojo skirco:valjamse:
Daj nehaj se že brukat, ker je že vsem na forumu jasno, da nimaš pojam o ničemer:fredi:
 
  • Objave ne odobravam
Reactions: jest5

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.863
9.492
113
Če ne znaš odgovoriti, kaj zate pomeni v sili, en nasvet, vrni vozniško.

Verjetno sem eden redkih, ki sem iz lastnega žepa šel večkrat na Vransko in to namenoma z neprimernimi gumami (letne pozimi in zimske poleti). Kar se mene tiče, obstaja več vrst situacij oz. sile, zato je nesmiselno (celo nevarno) posploševati. Marsikomu bi odprlo oči, ko bi na poligonu videl, kako fino dolga je zavorna pot s 3-4 leta starimi zimskimi pri spomladanskih ali poletnih temperaturah.

Kontra vsem nasvetom "nove gume zadaj" se meni že več kot 20 let obnese sledeče:
- max. 3 sezone vožene zimske od vodilnih 5-6 znamk, ne glede na profil (tega pri 30-40k prevoženih letno ponavadi tako ni dovolj za 4. sezono).
- rotiranje gum, tiste z več profila na pogonsko os
- obenem previdnejša oz. počasnejša vožnja z daljšo varnostno, sploh 3. sezono v mokrem (še posebej pa so take gume nevarne, če jih kot marsikdo "zvoziš" še poleti in pridejo hladni jesenski deževni dnevi)

In začuda, tako na prvo žogo ne spomnim situacij, da bi mi nenapovedano odnašalo rit oz. če je bilo kaj takega, je bilo zaradi mojega pretiravanja ali iskanja meje oprijema.
Ja no, pol nimaš nikol bistveno slabših gum zadaj.
 

Corvette

Majstr
6. nov 2008
433
301
63
Tako drastične razlike kot v videu (spredaj nove, 8+ mm, zadaj na nemškem minimumu, 1,6 mm), res ne ... max. je razlike ~1,5-2 mm, kolikor je razlika v obrabi med letno oz. zimsko sezono.

Moja teza je predvsem, da bo običajen voznik mnogo prej oz. pogosteje naletel na situacijo, kjer bo treba zavirati (ali zavirati + izogibati se oviri), kot pa lovil zadek zaradi prevelike hitrosti čez ovinke ali oljnatega madeža na izhodu iz ovinka. Absolutno drži, da je težje ujeti zadek kot prednji konec, ampak verjetnost, da se to zgodi, je po mojem mnenju pri običajni (ne Alter fullgas) vožnji manjša - vsaj moje izkušnje so takšne. Pri zaviranju pa gre večina teže naprej in pomagajo dobre prednje gume, šele pri izogibanju pridejo do izraza tudi dobre zadnje.

ESP že leta deluje tako dobro, da lahko pri 30-40 km/h odnese rit na plošči in avto povsem sam poravna. Spustiš volan in ga elektronika zrihta. Brez ESP-ja pa moraš imeti presneto dobre reakcije, da ga konsistentno ujameš, če operater nastavi višjo silo premika. Oboje sprobano na Vranskem na nadaljevalnem tečaju.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Samo Svoj

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.863
9.492
113
Tudi zaviranje v sili je s slabimi gumami zadaj lahko hitro problem, če sam mal trzneš z volanom te zadek prehiti. Pa to ni 1mm profila manj, ampak bistveno slabse gume zadaj. Je pred leti lepo pokazala vaja s koleščki zadaj.
Že prej Küzmič in ti na Vranskem na vsakem predavanju točno to povejo. Sam poslušat jih je treba.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Corvette