Evo, točno o tem govorim. Na spolzki cesti ti je rit odneslo, ker si se igral. Če bi peljal razmeram in gumam primerno, bi verjetno prišel domov z nepoškodovanim avtom. Lahko tudi jaz dodam identično štorijo, kako je bilo fino z RWD avtom malo poplesavati po cesti, pa sem, pameten mulo, v enem momentu še malo "dodal" z ročno. Obrnilo me je direkt za 180º in na dvorišče ene bajte. Slabe gume zadaj, a ne?Saj pa je zadeva povsem logična (pri debati o boljših gumah zadaj). Ni važno, kje je pogon -zadaj mora biti dobra guma. Zakaj? Na spolzki cesti ti rit zanese. Tisti, ki zagovarjate boljšo gumo spredaj, da prikoplješ v klanec... ja, prideš v klanec. Ampak, če se ustaviš, se ustaviš....ni neke škode. Če ti pa rit zanese, pa kaj hitro končaš v jarku ali drugem avtu. To sem ''imel šolo'' 1994... Seveda, pod zimsko opremo se šteje letne gume z dovolj profila in verige v prtljažniku. Sem imel Stoenko, skoraj nove letne gume, pa je začelo snežiti.... snega ravno toliko, da se je prijemal na cesto. Je en odsek ceste, kjer je bila prava milina peljati, ko ti je malo zadnji del zanašalo in si ga spretno ujel. Hitrost 60/uro. To ''spretno'' je v enem trenutku prešlo v malo manj spretno in me je obrnilo počez in sem se ustavil v robniku... zadnji krak mi je zabilo in blokiralo kolo. K sreči se je sneg prijel cestišča in je drselo, ko sem z blokiranim kolesom peljal tiste pet kilometrov domov. Doma zamenjam krak (stoenka, pa to... ena ura dela), naslednji dan pa po vse štiri nove zimske gume. Tako, da... dobre gume morajo biti VSE ŠTIRI. Ko pa menjaš letne-zimske, pa boljši par (z več profila) zadaj. To je moje mnenje, ga nikomur ne vsiljujem.
kalbo kaj pomeni v sili oz. kak primer imaš v mislih? Losov test? Tam si pečen, če niso tip top gume na obeh oseh in ESP. Na easy driftanje in igranje, tako kot v zgoraj opisanem primeru? Ali morda kaj bolj realnega, da je treba zgolj zabremzati in morda še rahlo izogniti oviri?
Bom vesel, če mi kdo najde realen test, kjer so gume znotraj zakonskih intervalov in v razmerah oz. situacijah, ki jih pogosteje srečaš na cesti (v mislih imam predvsem zaviranje in zaviranje + izogibanje). Ne pa stabilnost skozi ovinke (po možnosti z 1,6 mm zimsko!), kjer se večini težav ogneš s frazo, ki jo imamo sicer vsi še posebej radi: (ne)prilagojena hitrost.
Skratka, po nasvetih in teoriji bi moral pozimi delati takole: nove zimske s+z, naslednje leto boljše (zadnje) gume spet ostanejo zadaj, za tretje leto pa kupim en par novih in jih dam zadaj, tri leta stare zadnje pa na prednjo os? A kdo dejansko rotira gume na 8-10k prevoženih?