Bravo Dars :) obnova Golovca

kemb

Majstr
7. okt 2018
800
818
93
Vsak dan se vozim skozi golovec in na način kako je trenutno vse urejeno lahko gre Darsu samo ena velika pohvala. Žal brez zastojev ne gre in ne bo šlo do naslednje krize. In če kdo ne more počakati v gužvi oz. ne gre prej od doma je pač njegov problem. Najdi si obvoz ali pa kupi helikopter. Itak ne bo nikoli vsem vse všeč. Žal je potrebno včasih tudi malo potrpeti.

Glede delavcev - če je vse urejeno tako kot mora biti in dobijo dodatek za nočno delo ne vidim problemov. Upam pa, da se na gradbišču redno pojavljajo inšpektorji in da opravljajo svoje delo.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi

AndrejD

Guru
20. jul 2007
7.211
1.383
113
Moje prepričanje je, da bi delo ponoči moralo biti za delavca plačano vsaj x2, prispevki iz plač pa tudi nek mnogokratnik, ker ljudje, ki so delali nočne več zbolevajo in nima smisla, da smo lažno solidarni, če je statistika jasna. Potem pa se naj delodajalec in v primeru ceste seveda tudi naročnik odločita kako in kaj. Sigurno je v nekaterih izjemnih primerih nujno delo celo noč tudi pri vzdrževanju cest. Ampak redko. Večino del pa bi lahko delali tako, da bi vsak delavec ne glede na izmeno imel nekaj kvalitetnega nočnega počitka, delo pa bi bilo prekinjeno samo 4 - 6 ur v 24-ih urah. Mislim, da je pri nas bolj izjema, da bi denimo delali 16 ali 18 ur od 24-ih na nekem gradbišču na cesti.

Saj ni problem v plačilu.
Problem je v tem da država pobere.
Pri sosedih nekatere od teh stvari niso obdavčene - ti pa zato Slovenija pobere.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.661
6.705
113
pri taščici
Res je, bi bilo zanimivo že podnevi spremljati "gostoto" strojev in delavcev, kaj šele ponoči.

Regionalno cesto v bližini so 2x zaprli v enosmerni promet na razdalji enega km. Semaforja seveda.nista usklajena. Rekonstrukcija in širitev (pločnik) ceste v dolžini nekaj km (3?) naj ne bi bila končana letos. Dela nekaj ljudi (do 10) in do 5 strojev od 7?do 3?h.
Kolone so ob konici dolge več km
 

kemb

Majstr
7. okt 2018
800
818
93
Zdaj ko teče promet čez prenovljen tunel Golovec, me zanima sledeče. Hvalili so se z novo led razsvetljavo. Ko se pripelješ zvečer v tunel, te svetloba dobesedno prbije. Zanima me zakaj to delajo, a še testirajo ali bo to to? Kje so napisani min. pogoji osvetljenosti? Kako to, da je tunel asfaltiran in ne betoniran? Kaj pomeni 30 cm asfalta za naslednjih 30 let?
 

kemb

Majstr
7. okt 2018
800
818
93
ob cca. 20.30 uri.

Pred leti smo bili na enem ogledu tunela, kjer so nam razlagali, da se v tunelih ne uporablja asfalta. Med drugim tudi zaradi požarne varnosti.
Če se ne motim je bil do sedaj položen beton (rezkan) katerega so flikali z asfaltom.
Zato me zanima, če se tukaj nahaja strokovnjak iz gradbene stroke, da bi to malo podrobneje razložil.

lp
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.211
851
113
načeloma se v predorih ne uporablja običajen asfalt. prvi vzrok je v požarni varnosti, namreč pri požarih se zaradi visoke temperature iz asfalta izločajo struepni plini. to se rešuje tako, da se uporabi posebne vrste asfalta, mislim da z manj bitumna, oziroma se hlapi izločajo pri višjih temperaturah.
drug razlog je v svetilnosti, asfalt je temnejši od betona, posledično rabiš močnejšo osvetlitev
 

Floki

Guru
6. sep 2007
10.101
3.158
113
Zakaj belo svetlobo če je povsod drugje 2000+K ki je veliko prijetnejša za ljudi. Sem se peljal skozi zvečer. Pretiravajo z osvetljenost jo na polno.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.663
1.482
113
Tudi meni je v oci padla menjava asfalta z betonom, kar je (kljub morda posebnemu asfaltu) noro in se ne bo spremenilo, dokler ne bo ob pozaru kdo umrl od strupenih plinov. Po moznosti ne kriv ne dolzen gasilec brez IDA, ki bo zunaj predora med nesreco odganjal firbce...

DARS je stopil po tej poti razkroja pred dobrim desetletjem, ko so ugotovili, da je torni koeficient betona v Trojanskih tuneli postal nezadosten (laiku se sicer zdi, da ni tistemu betonu kaj dosti falilo), in po predpisih so ga morali izboljsati z rezkanjem.

Takrat se je DARS odlocil, da gre za strosek, ki bi lahko potopil drzavo, zato so tunela pri viaduktu Peracica ponosno ob izgradnji novega dela AC dali asfaltirati. Budale.

Obstaja pravilnik o gradnji predorov, vendar nisem nasel zadnje verzije, nekoc je bil od dolocene dolzine tunela zagotovo predpisan beton za voz:)isce. Morda sta Peracica in Golovec dovolj kratka, da zanju ta clen ne pride v postev, morda so pravilnik vmes v neskoncni modrosti popravili na slabse, ali pa ga ne jebejo vec (kar ne bi bilo nic posebnega).

Stvari se pac v tej drzavi dogajajo v ciklih, in se za casa nasih zivljenj bodo tisti asfalt se ven metali (in to oglasevali kot strasen napredek). Na zapadu nista novog...
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.663
1.482
113
Se to glede pozara v tunelu: obnasajo se, kot da za nek pozar vzpenjace pri Kaprunu niso se nikoli slisali. Predrzni kmetavzi so.
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.275
4.098
113
Po moje pri nas v tej kokoški ni gradbinca, ki bi znal narediti betonsko cesto in so malo zakone popravili.

Sicer pa je to vse še zlato, dokler se ne pelješ po italijanskih AC proti Genovi in se predori že sami rušijo, pa voda kaplja itd.
 

Mr_Wolf

Guru
8. jan 2008
3.215
3.621
113
Se to glede pozara v tunelu: obnasajo se, kot da za nek pozar vzpenjace pri Kaprunu niso se nikoli slisali. Predrzni kmetavzi so.
Kako je pa že s požarno varnostjo v temle primeru?
https://siol.net/skozi-predor-brez-protipozarne-zascite-168227

Projektant je predvidel protipožarni omet.
Zaradi neprimerne aplikacije/slabe izvedbe(?) je bil le-ta odstranjen in zdaj že 12 let poteka promet skozi.
.
Zdaj, če v tem primeru protipožarni omet ali kakšna druga protipožarna zaščite ni potrebna, bi moral projektant plačati vse stroške vgradnje le-tega in njegovo odstranjevanje.
Če pa protipožarna zaščita je potrebna... ...kako je predor lahko sploh odprt?
.
Aja, v Sloveniji smo. :zavijazocmi: :nigladek:
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi

kemb

Majstr
7. okt 2018
800
818
93
Po moje pri nas v tej kokoški ni gradbinca, ki bi znal narediti betonsko cesto in so malo zakone popravili.

Bi se kr strinjal s tem. Če se ne motim so betonsko vozišče v tunelu markovec oz. Vsaj rezkanje delali avstrijci. Pač manjkajo veliki slovenski gradbinci in njihovo znanje. Politika in požrešnost sta naredili svoje.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.275
4.098
113
Meni pa vseeno bolj sede toplo bela svetloba.
Sem že videl tudi led ki je bolj toplo bel, 3000 K se mi zdi da je.
 

Robert

Majstr
21. jul 2007
2.649
466
83
Tolmin
Hvalili so se z novo led razsvetljavo. Ko se pripelješ zvečer v tunel, te svetloba dobesedno prbije. Zanima me zakaj to delajo, a še testirajo ali bo to to? Kje so napisani min. pogoji osvetljenosti?

Tunel bi moral biti ponoči na vhodu in izhodu minimalno osvetljen in podnevi maksimalno. Na sredini pa stalno običajno oziroma predpisano.
To ni po zakonu ali pravilniku temveč po dobri stari kmečki logiki saj oči potrebujejo nekaj časa, da se prilagodijo ;)
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad, Hanzi in Matey

DizzyReed

Shmoo
5. avg 2007
7.663
220
63
41
Ljubljana Moste
juretov.blog.siol.net
Meni je pa čist OK da je bela svetloba, tako imajo tudi Avstrijci.

2000K je ultra rumena svetloba ...

nekaj morate vedeti, pa ne zagovarjam nikogar, ampak tehnologija je tudi pri gradnji in vrsti asfaltov šla naprej. tako da mogoče obstaja tudi asfalt za predore ...

kar se tiče protipožarne zaščite - znižajo omejitev hitrosti in je problem rešen ... žal ... ker se naj bi s tem znižala možnost hude prometne nesreče ...