Boeing 747 zletel s steze

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.840
2.120
113
in kaj povzroci strmoglavljenenje, ce se izgubis v megli?
V kolikor nisi naučen (in navajen) letenja po inštrumentih, ki ti dajo prostorsko orientacijo, letalo hitro uvedeš v položaj, ki se konča z izgubo kontrole. Naši možgani niso sposobni zaznavanja prostorske orientacije brez vizualnih referenc. Da v pogojih brez vidljivosti zaupaš inštrumentom in izklopiš občutke, ki ti jih daje telo (možgani), potrebuješ primerno šolanje in izkušnje. Iluzij je ogromno, vendar smo jih skozi desetletja razvoja medicine, antropometrije, psihologije in ostalih strokovnih ved dodobra spoznali, se jim prilagodili in izumili primerne inštrumente, ki naredijo let v takšnih pogojih popolnoma varen.
 

AndrejD

Guru
20. jul 2007
7.215
1.386
113
Zaledenitev kril je bila v današnjih pogojih na njihovi poti zelo malo verjetna in tudi ne bi tako hitro bistveno vplivala na profil krila, kot ga ima Cessna 172.
Tragedija mi deluje kot posledica izgube kontrole v pogojih brez vidljivosti, vendar ne vem(o), kakšne izkušnje in dovoljenja je imel pilot, niti kakšno opremo je imelo letalo.

Citat iz ST:

Konkretno letalo je imelo vse osnovne inštrumente za VFR, tudi dva višinomera, brzinomer, VSI, umetni horizont, turn&bank koordinator, GPS pa še kaj.

Spatial disorientation? Ali je pilot imel IFR, ali so leteli v VFR, ali v IFR pogojih?

Letalo VFR only, pilot tudi. Pogoji bomo videli, na slikah izgleda neugodno za VFR, ampak težko je reči, kaj je pilot videl.
 

Anubis

Fizikalc
4. nov 2007
524
108
43


Odšla sta dva zares krasna človeka, pogrešali ju bomo ... Tretjega nisem poznal, verjamem pa, da ni mogel biti slab.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.096
5.644
113
 
  • Všeč mi je
Reactions: Matey in aljoman

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.096
5.644
113

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.840
2.120
113
Podatkov ni kaj dosti, je pa letalo, kot lažejo posnetki, manj kot minuto pred pristankom padlo v stall.
Javili niso ničesar, obenem pa so interceptirali localizer in ga celo prečkali (tehnični termini, ne bom prevajal) z 250kts, kar je v resni firmi popolnoma nesprejemljivo.
 
  • Wow
Reactions: krava

peroo

Fizikalc
29. sep 2007
110
28
28
ljubljana
Ce si dovolim spekulirat brez kakrsnih koli podatkov. High energy app v IMC pogojih, bi bil workload blizu piste precej velik. Kaj pa ce so pozabili flape dat na landing flaps. High energy approach, kolesa ven, flape 15, potem se je pa prevec dogajalo in so upocasnili na Vref, flape pa pozabili dat na 30/40? Zadnjih nekaj sekund zgleda kot da je prevlecen avijon in omahne na stran
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.840
2.120
113
Če nimaš landing flaps, te na to opozori GPWS. Pa tudi če bi ga izklopili ali ignorirali, zaradi tega ne padeš v stall, ker imajo vse hitrosti dovolj rezerve.
 

brane_new

Guru
10. feb 2008
16.445
2.582
113
Podatkov ni kaj dosti, je pa letalo, kot lažejo posnetki, manj kot minuto pred pristankom padlo v stall.
Javili niso ničesar, obenem pa so interceptirali localizer in ga celo prečkali (tehnični termini, ne bom prevajal) z 250kts, kar je v resni firmi popolnoma nesprejemljivo.
250 je hitro! in to zunanja meritev.
STALL? kljub temi lep let!
tik pred padcem se nagne na desno. lahko pa se rep dvigne in nos dol.
čudno
 

Ytbnd

Guru
2. mar 2010
16.843
5.939
113
ko pilot postane podmorničar, samo podmornica gre 10x počasneje.

Stevie Wonder CAT 3 ILS pristajanje v megli Budimpešte

RVR = Runway visual range
 
  • Všeč mi je
Reactions: 8888