Avtomatski menjalnik in Audi (A4 in A6)?

raners

Majstr
4. mar 2008
2.815
439
83
Pozdravljeni.

Rad bi si kupil avto z avtomatskim menjalnikom in gledam Audije (A4 in A6), letnike od 2002 do nekje 2005. Marsikdo mi odsvetuje avtomatski menjalnik, ker se baje bolj kvarijo. Zanima me, kakšne izkušnje imate z avtomatskim menjalnikom nasploh... Kateri proizvajalec avtomobilov ima vredu avtomatske menjalnike?

Zanima me tudi, ali ima Audi vredu avtomatske menjalnike (ali se radi kvarijo in pri koliko prevoženih kilometrih)?

Nagledana imam dva Audija, letnik 2002 in 2003, oba imata prevoženih manj kot 130000 km (pri obeh mašina 2.4).

Kaj mi torej svetujete: Avtomatski menjalnik DA ali NE in zakaj?
 

cat

Fizikalc
3. sep 2007
910
62
28
Moje mnenje - avtomatski menjalnik DA. Na moji Omegi - pa ne tisti iz avatarja - res da ne menjava več tako kot nov, ampak pri (ocenjenih, realni pa kdo bi vedel) 500kkm še vedno deluje BP. Pri službenih avtih (2xVW, 2xAudi) brez problemov, razen na Passatu je pričel malo sunkovito menjavat iz prve v drugo, ampak pri realnih 480kkm je to že nekako razumljivo. Vsi našteti razen enega čez 300kkm.

Pri mojem sem takoj po nakupu menjal filter menjalnika in olje, zdaj pa upam da bo mir en čas.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.071
113
To da se (na splošno) bolj kvarijo ni res .. je pa res da zahtevajo malo več vzdrževanja, kar večina ljudi spregleda. S tega stališča je vzdrževanje takega avta dražje.

Pri klasičnem menjalniku se voziš in na vsakih 100k km preveriš če je dovolj olja, če ga (slučajno) ni ga doliješ in voziš dalje.

Pri avtomatskem menjalniku pač olje menjaš, na vsakih 50k ali kolikor je že interval.

Sicer pa ima vsak menjalnik neko življensko dobo, ki je odvisna od načina vožnje ... tudi klasični menjalniki z leti postanejo trdi/mehki se zatikajo in ropotajo.
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Avtomatiki so super zadeva. Vožnja je bolj uglajena, manj sunkovitih prestavljanj, motor manj trpi. Slabosti so za kakšen liter večja poraba goriva, za nekaj odstotkov slabši pospešek in končna hitrost (v primerjavi z enakim vozilom in motorjem z ročnim menjalnikom) ter vzdrževanje. Sicer nekateri (npr BMW) trdijo, da imajo avtomatske menjalnike, ki ne zahtevajo vzdrževanja. Ampak je to navadna laž. V avtomatiku je pametno menjati olje in sito vsakih 50.000 km, potem brez problemov zdrži nekaj sto tisoč kilometrov.

Kaj je še slabost? Ko crkne je treba pripraviti precej denarja. Serviserjev, ki bi za nekaj sto EUR popravili okvarjeni del v avtomatskem menjalniku praktično ni. Vsi bi kar menjali z novim menjalnikom, to pa je strošek v rangu 3000 - 5000 EUR.
 

brgo

Fizikalc
14. avg 2007
5.783
0
36
Milky way
Kolega ima A4 tdi multitronic, 2003. Sam sem s tem avtom prevozil kar nekaj km po svetu. Bližje popolnosti kot je multitronic ne prideš. Malce slaba stran je lag ob pritisku na gas, ko se kar nekaj časa nič ne zgodi (nekaj pri tem je turbina in nekaj menjalnik). Zdajle ima okrog 190kkm in je skoraj kot nov. Aja slaba stran? Menjalnik že od 105kkm ni več prvi
evil.gif
Strošek: malenkostnih 7 jurjev.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.071
113
Citat:
Uporabnik brgo pravi:
Kolega ima A4 tdi multitronic, 2003. Sam sem s tem avtom prevozil kar nekaj km po svetu. Bližje popolnosti kot je multitronic ne prideš. Malce slaba stran je lag ob pritisku na gas, ko se kar nekaj časa nič ne zgodi (nekaj pri tem je turbina in nekaj menjalnik). Zdajle ima okrog 190kkm in je skoraj kot nov. Aja slaba stran? Menjalnik že od 105kkm ni več prvi
evil.gif
Strošek: malenkostnih 7 jurjev.

Multitronik ni klasičen avtomatik .. je pa odličen menjalnik, ki se pa zelo rad kvari!
evil.gif


Lahko bi omenili da je "avto" menjalnikov več vrst:
- "klasični" avtomatski menjalniki
- robotizirani avtomatski menjalniki
- brezstopenjski avtomatski menjalniki (multitronic)
- robotizirani menjalniki z dvojno sklopko (DSG)

.. recimo za prve velja da so menjalniki stare šole in da imajo vozila z njimi večjo porabo in slabši performance. Za druge to velja le delno, tretji in četrti so pa že v prednosti saj v teoriji in praksi prestavljajo hitro in brez izgub.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Pri tem letniku imas pri Audiju na voljo Multitronik in Tiptronik. Prvi zna biti kar problematicen predvsem do letnika ca 2003 tisti se je z 5imi lamelami, novejsi z 7lamelami obljubljajo da je boljsi, ce crkne ga v SLO ne popravi nihce vsi bi ga samo menjali, drag pa je kot hudic. Njegova lastnost je da je brezstopenski (vario) menjalnik, voznja z njim je prva liga.
Tiptronik je bolj zdrzljiv in ni toliko problematicen, je pa tudi super menjalnik. Jaz ti priporocam da vzames tiptronik zaradi stroskov.
Klasicnega avtomatskega menjalnika pa pri Audiju ni.
 
Nazadnje urejeno:

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.412
2.425
113
Pri multitronicu, sploh v A4 v večini primerov ne gre za mehansko poškodbo menjalnika temveč za okvaro elektronike, ki skrbi za delovanje tega menjalnika. Ne me spraševat kakšna elektronika ker to ni v moji domeni ampak imam dva znanca ki sta dala to elektroniko polotat in zadeva deluje naprej kot prvi dan. Seveda pa je najlažje menjat menjalnik, zakaj pa ne, saj bo ovca plačala!

Lp

PS:. Je pa tudi umetnost menjat olje na multitronicu, saj more bit temperatura menjalnika točno v določenem rangu ko se olje menjuje, kar pa pomeni da mora vroč avtomobil ure ure in ure stat preden pride na to temperaturo... Seveda me zanima kdo upošteva takšne stvari? Verjetno nihče..
 

raners

Majstr
4. mar 2008
2.815
439
83
Najprej bi se zahvalil za mnenja in priporočila vseh. Res ste prijazni.

Zanima me še, v čem je razlika med multitronic in tiptronic? Kateri ima 'S' prestavo?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.071
113
Razlika med tip- in multi-tronicom je ogromna ... kar se tega tiče je tiptronik robotiziran avtomatski menjalnik s klasičnimi prestavami na zobnike. Multitronik je brezstopenjski menjalnik, ki nima prestavnih razmerji oz. so le ta zvezna .. avto tako dejansko nima prestav (ok, ima v ročnem nacinu neke "točke", ki ustrezajo prestavi).

Oba menjalnika imata tudi S program (sport) in ročni način (+-) in kar se tiče oblike prestavne ročice mislim da je kar ista. No mogoče se motim!
grin1.gif


Razlika v vožnji je precejšnja; multitronic tukaj zmaga tako glede udobja kot tudi glede zmogljivosti .. tiptronik je pa pač bolj zanesljiv in bolj pogost.

Osebno bi ti priporočil tiptronika, sploh za rabljen avto ki ima že nekaj za sabo; sicer pa če gledaš za A4ko je ta tudi daleč najbolj pogost, ker mulritronik je že redkost. Za A6 pa velja premisliti, racionalno je sicer vzeti manj težavam podvrženi tiptronik ampak multitronik k takemu avto že skoraj paše! Probaj se peljat, pa boš razumel v čem je prednost ...
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.071
113
Aja še to, z letnikom 2005 je tukaj na izbiro (A4) tudi že DSG menjalnik. Sicer v kombinaciji s "slabšimi" motorji, ampak je zadeva tudi zanimiva. DSG je v klasični vožnji nekje med tiptronikom in multitronikom, za športno vožnjo je pa daleč najboljši. Kako se obnese na dolgi rok (zanesljivost) pa ne bi vedel ..
 
Nazadnje urejeno:

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Multitronik se pelje podobno kot skuter ki ima Variator, kot da ima samo eno prestavo, tiptronik pa avtomatsko menjuje med prestavamik kot Tomos avtomatik.
grin1.gif
 
Nazadnje urejeno:

gardelin

Pripravnik
12. mar 2009
219
0
16
Evo, končno bom lahko neki pametnega napisal, ne da bi spamal ...
evil.gif

Sam imam Audi A4, multitronic, 1.9 Tdi, 130 HP. Letnik 2004, čisto pri koncu,pred novejšim modelom. Da natrosim nekaj podatkov: ima tako D, kot S način vožnje, večinoma uporabljam D. Prav tako se skorajda nikoli ne poslužujem ročnega prestavljanja, čeprav se mi je ob nakupu to zdelo kul. Poraba je tam od 6,5 pa do 7 litrov. Gre pa seveda lahko tudi čez 8. Ampak, z normalno vožnjo prideš komot pod 7litrov. Olje v menjalniku se menja na 60.000 km, pa ni prav poceni. Ampak OK, to je pač redni strošek pri avtomatiki...
Sama vožnja je pa ....uf, super ! Edina težava je rikverc, ko pedal ne zagrabi takoj, potem pa dobesedno eksplodira. Se moraš pač navadit. Se pa zadeva (avtomatika) ODLIČNO obnese med vožnjo, saj prestavljanja NE čutiš, je zelo "mehko". Ko stojiš v koloni ali pred semaforjem, ti ni treba dajat v N, samo zavoro stisneš in ko jo spustiš, gre avto sam naprej, crknit ne more (OK, normalno ne).
Podpiram izjave tistih, ki so kadarkoli imeli avtomatiko, da nazaj na ročnega ne grejo več. Pa še res je, menim povsem enako. Edina in seveda največja skrb je okvara, potem ti pa par jurčkov zagotovo ne gine ... upa pa seveda vsakdo na najboljše.

V glavnem, jest bi ti ga priporočil, zelo.

Če maš pa še kako vprašanje, pa samo na plan z njim.

Pa še tole: ko sem kupil avto, mi je isti dan na AC na armaturi svetilo kot za Novo leto. Mejduš, sem si rekel, evo, nateg*il sem se. Svetila mi je lučka za ogrevalne svečke, spirala, pa ESP, pa še ena. Me je res skrbelo. Pa sem ga peljal na servis in plačal ... au, zelo, zelo veliko... 18,60 EUR ...
hysterical-1.gif
... šlo je zgolj stikalo nožne zavore, sistem je namreč vezan tako,da zaznaš, da je neki narobe, saj so mi med vožnjo stalno svetile vse stop luči ...

Eto, takle mamo ...
 
Nazadnje urejeno:

redTDI

Pripravnik
25. apr 2008
126
0
16
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Razlika med tip- in multi-tronicom je ogromna ... kar se tega tiče je tiptronik robotiziran avtomatski menjalnik s klasičnimi prestavami na zobnike.
tukaj si pihnil mimo!
"tiptronik" je klasični planetni menjalnik z vandlerjem, ki ima električni šiberkasten in s tem tudi opcijo ročnega pretikanja!!!
 

ribicija

Guru
4. sep 2007
2.395
1.399
113
Imam avtomatika (ne BVMP) C4 Picasso in moram reči, da lahko samo priporočam. Klasike ne vzamem nikoli več, če mi bo le denar dopuščal. Res pa je da je poraba večja (10l pri 50:50 mestna/relacije), ampak ni take sile.
Tako da če imaš možnost vzemi avtomatika.
 

gardelin

Pripravnik
12. mar 2009
219
0
16
Čaki, čaki, dej me pol razsvetli prosim: kakšen menjalnik mam pol jest ? Sm mislu, da multitronic ??? V glavnem, mam P R N D S, pri D in S pa lahko dam v desno in sam prestavljam. Samo gor in dol ... ni to multitronic ???
Lahko pa, da se motim, of kors ..
rolleyes-1.gif
 

raners

Majstr
4. mar 2008
2.815
439
83
Kaj pa menite o mašini 2.4 bencin pri audijih? Koliko je kaj poraba? Če bi primerjali med 1.8t (164KM) in 2.4 (170KM), katerega bi vzeli?
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.185
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik gardelin pravi:
Čaki, čaki, dej me pol razsvetli prosim: kakšen menjalnik mam pol jest ? Sm mislu, da multitronic ??? V glavnem, mam P R N D S, pri D in S pa lahko dam v desno in sam prestavljam. Samo gor in dol ... ni to multitronic ???
Lahko pa, da se motim, of kors ..
rolleyes-1.gif
To, da lahko "na roke"" menjaš, je itak v bistvu povsem neodvosno od notranje zgradbe menjalnika. Praktično vsi klasični avtomatiki (palnetni zobniki), robotizirani ročni (navadni in z dvema sklopkama) in variomat (pri audiju je to recimo multitronic) to omogočajo. In praktično vsi imajo prnds (z ali brez s) plus kulisa za ročno. To ti skoraj nič ne pove o tem, kaka tehnika je znotraj ...
Kako opaziš razliko med multironicom in tiptronicom? Daj v D. Če menja prestave, je tiptronic, če vrtlaji motorja zvezno šibajo gor-dol (in zna avto pospeševat ne da bi ob tem rastli vrtljaji) potem je multitronic ...