Avtomatik: plusi in minusi

brane_new

Guru
10. feb 2008
16.378
2.560
113
Posledica ročnih menjalnikov, kjer si še med premikanjem stisnil sklopko in iz rikverc dal v prvo ali obratno...
Tole sem iskal!
Zakaj pri ročnem NE SMEM - pretikati - v "nasproton" smer, kot se avto giblje. Rikver v prvo ali obratno.
V tem primeru se stična dela sklopke vrtita v obratno smer. Je tako?
Vendar zakaj ne?
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.483
10.725
113
v katero smer se bo vrtela sklopka-oziroma šajba, da imaš v R, pritisnjeno sklopko, pelješ pa naprej po klancu navzdol? :)
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.483
10.725
113
če imaš v rikvercu in se pelješ naprej, se suče kontra, druge ni. Če ne se pač ne bi mogel peljat rikverc a ne...
koš s pritisnimi ploščami je pa itak na vztrajnik privijačen.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.483
10.725
113
no prosi me...kao se pa potem pelješ rikverc? a ti si sploh prebral kaj sem napisal, kdaj se lamela suče nazaj? al samo ponavljaš kot ppaiga za tistimi ki tudi niso prebrali?
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.483
10.725
113
finte ni, lahko pa se zgodi.
Pred leti se mi je to dostikrat dogajalo, da sem takoj po vzvratnem obračanju, s stisnjeno sklopko spustil po bregu navzdol, in je še menjalnik bil v R. Seveda, nisem sklopke spušča in sem po 50 m potem dal v 2. itd. nisem testiral zabave za vso družino. ;)

Pisal sem samo, da se lamela v tem primeru pač vrti kontra... kar pa drugi majstri ostro zavračajo.
 

Gonzo

Guru
1. sep 2007
9.328
9.559
113
EU
KSZ,
Ugodno sem bil presenečen pri vožnji po klancu navzdol (15%) brez plina. Menjalnik je dvignil obrate motorja najprej na 2500 rpm, potem na 3500 rpm, in je tako zaviral z motorjem brez mojega posredovanja. Zakon :fredi:
 

mihagr

Pripravnik
25. avg 2007
394
23
18
Ljubljana
Kdorkoli je prvi začel pisati o lameli, sklopki da se vrti v drugo smer je klovn.
Menjalnik ima za vzvratno prestavo dodan poseben zobnik, tako da se glavna gnana gred (tista na kateri je sklopka -lamela vedno vrti v isto smer!
(zobnik je tudi večji kot za prvo prestavo, tako da je razmerje vrtenja višje za nazaj cca.4,3 : 1, za prvo pa 3,8 :1) če se nisem preveč zmotil v številkah.
Pretikati pa ne smeš iz vzvratne v prvo, ali obratno, zato ker niso sinhronizirane - nimajo sinhronih obročkov in pa seveda zato ker se gred,
ki povezuje menjalnik in diferencial vrti v drugo smer. Gred, ki povezuje sklopko in motorno gred PA SE VEDNO VRTI V ISTO SMER!
 

dejan_

Guru
23. maj 2012
2.448
2.184
113
Kdorkoli je prvi začel pisati o lameli, sklopki da se vrti v drugo smer je klovn.
Menjalnik ima za vzvratno prestavo dodan poseben zobnik, tako da se glavna gnana gred (tista na kateri je sklopka -lamela vedno vrti v isto smer!
(zobnik je tudi večji kot za prvo prestavo, tako da je razmerje vrtenja višje za nazaj cca.4,3 : 1, za prvo pa 3,8 :1) če se nisem preveč zmotil v številkah.
Pretikati pa ne smeš iz vzvratne v prvo, ali obratno, zato ker niso sinhronizirane - nimajo sinhronih obročkov in pa seveda zato ker se gred,
ki povezuje menjalnik in diferencial vrti v drugo smer. Gred, ki povezuje sklopko in motorno gred PA SE VEDNO VRTI V ISTO SMER!

In zakaj si zdej to napisal, pustil bi ga v veri da se vrti v kontra smer.

Durgač pa nimaš prav, lamela se kontra vrti, pa škratki v menjalniku zobnike obračajo
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.483
10.725
113
Kdorkoli je prvi začel pisati o lameli, sklopki da se vrti v drugo smer je klovn.
Menjalnik ima za vzvratno prestavo dodan poseben zobnik, tako da se glavna gnana gred (tista na kateri je sklopka -lamela vedno vrti v isto smer!
(zobnik je tudi večji kot za prvo prestavo, tako da je razmerje vrtenja višje za nazaj cca.4,3 : 1, za prvo pa 3,8 :1) če se nisem preveč zmotil v številkah.
Pretikati pa ne smeš iz vzvratne v prvo, ali obratno, zato ker niso sinhronizirane - nimajo sinhronih obročkov in pa seveda zato ker se gred,
ki povezuje menjalnik in diferencial vrti v drugo smer. Gred, ki povezuje sklopko in motorno gred PA SE VEDNO VRTI V ISTO SMER!

Ja, tudi če v R pelješ naprej bo bregu navzdol? :evil: brat bo treba začet. Opažam da je dosti bralno nesposobnih na tem forumu. Presenečen zelo.

lp klovn :evil:
 

ginek

Fizikalc
21. sep 2007
545
54
28
Klovnu Sajkeku, sklopka ali del sklopke (lamela) se vedno vrti v isto eno samo smer. Da, tudi če v R pelješ po bregu navzdol. ICE motor se vedno vrti v eno smer.