Avtomatik: plusi in minusi

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.053
5.658
113
Kako spraviš olje ven ?

Evo sem dodatno pogledal in ni dvojnega dna...samo dodatna "overfill" cevka... Nek inbus...za dolivat pa torx...v videih je omenjen T55...kar se mi zdi zelo nestandarden...prej bi rekel da je T45

GLEDE na prvi video me motijo 3stvari!

1) tisto ko saltajo menjalnik pri odvitem cepu za izpust olja (kar sem ze takoj omenil)
2) povsod drugje nalivajo od zgoraj nekje pod accujem...in ne iz strani pri kolesu...lahko je fičr lahko ni...leto izdelave...verzija CVTja...?
3) Prius z eCVT ima vzporedno tudi cep za izpust hladilne tekocine ki hladi menjalnik..ker sta barvi obeh tekocin skoraj enaki (toyota ma PINKY antifriz) bodita z mehanikom pozorna kam gre kaj :) (pozorna na cevi) lahko da je to posebnost priusa only...lahko da ni

Videe dajem v sosledju 1-3...
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.577
336
83
Kras
www.mtl.si
Kakorkoli, ne delam za kakršno koli drugo avtomobilsko znamko, ne prodajam avta s kakršnim koli drugim avtomatskim menjalnikom, prav tako se mi ne sanja o avtomatomatskih menjalnikih, zgolj posredujem dalje mnenja mojstrov ker sem tudi sam bil v fazi nakupa prejšnje šestice (pred 10 leti) in sem bil tik pred nakupom multitronica pa so mi vsi rekli "parkle" stran, vzemi tiptronica, niti eden mi ga ni svetoval...
Po PRAKTIČNIH izkušnjah mojih strank je precej visok odstotek vozil z multitronicom (pišem za novejša vozila od 2009 naprej), ki so potrebovala konkretno drago popravilo. Recimo 5%. Več ali manj vse na vozilih iz Nemčije s PREVERJENO SERVISNO ZGODOVINO NA POOBLAŠČENCU. Imel sem A6-ko, pri kateri je bil znotraj garancije zamenjan menjalnik pri 70.000km. Nov multitronic na pooblaščencu za A6-ko sicer stane pičlih 12.500 EUR.:eek:
K sreči pa ob rednem servisiranju NA POOBLAŠČENCU dokaj ''radi'' priznajo kulanco do 80%.
 

B81

22. jul 2007
36.933
10.501
113
Koliko pa stane "isti" menjalnik v A4? Tudi 12500?
Dsg vsaj stane samo 5 :)
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.412
2.425
113
Bolane številke, sploh za nek del za katerega itak vedo da je njihova krivda da crkuje ker ga niso znali skonstruirati :bonk:
 

B81

22. jul 2007
36.933
10.501
113
Cudno, da menjalnik nima racunalnika, ki bi belezil voznjo, prestavljanje, obrate...motor to ima. Tovarna bi se lahko na osnovi tega odlocala za kulanco, ker je verjetno v vecini kriv cloveski faktor.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.015
113
Cudno, da menjalnik nima racunalnika, ki bi belezil voznjo, prestavljanje, obrate...motor to ima. Tovarna bi se lahko na osnovi tega odlocala za kulanco, ker je verjetno v vecini kriv cloveski faktor.
Neumnost. Če ima računalnik, naj kvečjemu ta prepreči zlorabo. Tovarne pa naj ne izdeluje naprav za vsakdanjo rabo, ki lahko z deklarirano močjo delujejo samo nekajkrat v svojem življenjskem ciklu.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Slovenet: Kateri avto imas s CVTjem? Kateri motor imas v avtu?

Kako se obnese tak menjalnik?

Se v praksi pri voznji res pozna teoreticna prednost CVTja, da se avto ves cas pelje v obmocju najvecjega navora (???) motorja?

Se avto z atmosferskim motorjem (ki v spodnjem območju obratov motorja nima veliko navora) pelje kaj bolje s CVTjem kot z ročnim menjalnikom?

Kaksne so realne prednosti CVTja, ki se vidijo med voznjo, pred recimo klasicnim avtomatom?

- On ima Toyotinega hibrida (e-CVT), mislim da novega Priusa, jaz imam starega.
- Pri CVT se obrati motorja v grobem določijo glede na moč, ki jo potrebuješ na kolesih, sama hitrost ne igra vloge. Tako je velika razlika ali greš v rahel klanček gor ali dol pri 130 kmh, pri ročnem bi to vse zvozil npr. v 6 prestavi pri 2500 obratih (NA bencinc). Isti scenarij bi CVT prilagajal obrate med 1000 in 2500 obrati, odvisno od motorja in samih omejitev menjalnika, ampak v principu e-CVT točno tako dela.
- Sigurno se, ampak moraš vedeti, da se manjko navora motorja kompenzira z višjimi obrati. Problem je tudi odzivnost, saj motor mora najprej dobiti obrate preden da vse od sebe, ampak tako je pri vsakem avtomatiku in kick-downu. Morda je razlika v odzivnosti večja tam kjer bi klasičen avtomatik vztrajal v isti prestavi, CVT v kombinaciji s podhranjenim motorjem pa še vedno nekaj časa porabi, da motor pride na želene obrate. Pač gas pedal se zdi rahlo neodziven, pri hibridu to neodzivnost lepo kompenzira elektroimotor, ki v vmesnem času prejme energijo direktno iz baterije.
- Pojdi na testno vožnjo Toyotinega hibrida, pa za foro si daj štoflce v ušesa ali nažgi radio in si predstavljaj, da voziš električni avto. :)
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Bolane številke, sploh za nek del za katerega itak vedo da je njihova krivda da crkuje ker ga niso znali skonstruirati :bonk:

Tisočaka pri poljakih. ;)

Mene tudi to izjemno moti. Ogromno bi jim odpustil za te serijske napake, če bi nov popravljen del prodali za simbolično ceno 1€ ali pa proizvodnjo. Npr. verige in šponarji, ki delajo težave, mečejo slabo luč na znamko, vsaj nove različice bi dali poceni ne pa za 300-400€.
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.412
2.425
113
Ja verjamem da je pri poljakih 1000€ ampak zopet verjetno kak rabljen ki bo čez X km krepnil ali pa obnovljen, verjetno ga za podoben denar tudi tukaj popraviš sploh če je nekdo omenil da ni neka huda napaka in da se da popraviti... :) So pa šalobajzarji ja...
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.412
2.425
113
, ker je verjetno v vecini kriv cloveski faktor.
Zdaj pa mi to povej kako naj zjeben avtomatski menjalnik? A človeški faktor je kriv da sem vozil agresivno? Kupim 250 konjski avto in ga vozim agresivno in menjalnik trpi in zato je kriv človeški faktor? Razumem razne kombinacije ko greš vzvratno in ga daš v D še preden se avtomobil ustavi ampak to je jasno menda vsakemu da se ne dela... Torej če delaš servise po intervalu nevem kako bi ga naj zjebal?
 
Nazadnje urejeno:

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.483
10.724
113
res ja, zadnjic sem na yt gledal onega, ko mu je hydrolockno C63 amg kupe. Menjava motorja 70k€ (ne vem ce je zdaj skupaj z menjalnikom). Kar ekonomska totalka, je kar nov avto dobil.
 

B81

22. jul 2007
36.933
10.501
113
Ja tako kot si napisal. Sorodnik premenjal cel multitronic na starem a6, dal 5+ k...na koncu ga zrihtali na avtokliniki, avto pa se je prodal.
Seveda, mrzlega takoj tiscal, naprej nazaj nima to veze, v prestavo, ko ti zapase in takoj gasa...gre za starejsega cloveka, ne smrkavca.

IMO se avt.menj. dobro zjebe pri dodajanju in odvzemom plina pri visjih hitrostih. Pa gas v poden in tako naprej. Sklopko zjebes tudi pri navadnem, ne da je tu ne bos...

Sem pa tudi sam bil zelen poleg, ko je bivsa lastnica parkirala avto na prepisu in sem sedel zraven in avto ni bil cisto na miru, oba pa ze v D. Ampak ok bo kaj bo, kgj, sem rekel...
 

Janez40

Guru
12. jul 2016
3.529
4.639
113
Ja tako kot si napisal. Sorodnik premenjal cel multitronic na starem a6, dal 5+ k...na koncu ga zrihtali na avtokliniki, avto pa se je prodal.
Seveda, mrzlega takoj tiscal, naprej nazaj nima to veze, v prestavo, ko ti zapase in takoj gasa...gre za starejsega cloveka, ne smrkavca.

IMO se avt.menj. dobro zjebe pri dodajanju in odvzemom plina pri visjih hitrostih. Pa gas v poden in tako naprej. Sklopko zjebes tudi pri navadnem, ne da je tu ne bos...

Sem pa tudi sam bil zelen poleg, ko je bivsa lastnica parkirala avto na prepisu in sem sedel zraven in avto ni bil cisto na miru, oba pa ze v D. Ampak ok bo kaj bo, kgj, sem rekel...

Posledica ročnih menjalnikov, kjer si še med premikanjem stisnil sklopko in iz rikverc dal v prvo ali obratno. Kar je pri mojem avtomatiku tudi skoraj edina zoprnija, da moraš ustavit in šele potem dati v prestavo. Nekako izgledaš "počasen" na parkiriščih.
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.412
2.425
113
Seveda, mrzlega takoj tiscal

IMO se avt.menj. dobro zjebe pri dodajanju in odvzemom plina pri visjih hitrostih. Pa gas v poden in tako naprej. Sklopko zjebes tudi pri navadnem, ne da je tu ne bos...

No hvala za informacije, nisem vedal da mrzlega avtomatika ne smeš tiščati, sicer sam tega ne počnem ampak vseeno zanimivo. Mi je jasno da tiščanje hladnega ne more koristiti in da je sigurno bolje če se olje in menjalnik malce segrejeta ampak OK, kaj pa je še danes sploh dobro? Da bi pa to bil tak fail pa prvič slišim. Dodajanje in odvzemanje plina pri višjih hitrostih ni ok? Tudi to je zanimivo. Si ne predstavljam sicer najbolje kaj si hotel napisati s tem? Da se peljem po AC 180 na uro, spustim gas in ga takoj za tem dodam, in zopet spustim? Ali...?

Ko preberem tako na brzino se mi zdi kot da je avtomatski menjalnik polizdelek :)
 

cizy

Fizikalc
21. jul 2007
6.976
64
48
Sem pa tudi sam bil zelen poleg, ko je bivsa lastnica parkirala avto na prepisu in sem sedel zraven in avto ni bil cisto na miru, oba pa ze v D. Ampak ok bo kaj bo, kgj, sem rekel...

Ja v D je bila samo ročica, menjalnik pa na srečo ne. Zato pa ima DSG zadevo ki se ji reče mehatronika.
 

crnobog

Guru
29. apr 2009
3.453
1.906
113
Moj DSG v golfu ima (baje) launch control. V navodilih izrceno piše, to se naredi tako ali tako, ampak to početje lahko povzroči povečano obrabo nekaterih mehanskih sklopov. Če bi se s tem igral noč in dan bi ziher kaj zjebal.
 
Nazadnje urejeno:

B81

22. jul 2007
36.933
10.501
113
Moj DSG v golfu ima (baje) launch control. V navodilih izrceno piše, to se naredi tako ali tako, ampak to početje ima lahko povzroči povečano obrabo nekaterih mehanskih sklopov. Če bi se s tem igral noč in dan bi ziher kaj zjebal.
Ni to bolj domena lamborghinijev kot golfov? :)
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Chrysler Voyager 3.0 4X4 avtomatik - enkrat sem po nerodnosti/neumnosti dal iz 2 v R (pred tem sem ga "silil" v drugo, da je po Velebitu dol bremzal z mašino) - ja vem smotan, sem pač malo bolj ruknil obvolansko ročko navzgor - a mislite, da se je kaj zgodilo - čisto nič! Tako, da če le hočejo lahko naredijo bullet proof avtomatiko.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sixpower

B81

22. jul 2007
36.933
10.501
113
No hvala za informacije, nisem vedal da mrzlega avtomatika ne smeš tiščati, sicer sam tega ne počnem ampak vseeno zanimivo. Mi je jasno da tiščanje hladnega ne more koristiti in da je sigurno bolje če se olje in menjalnik malce segrejeta ampak OK, kaj pa je še danes sploh dobro? Da bi pa to bil tak fail pa prvič slišim. Dodajanje in odvzemanje plina pri višjih hitrostih ni ok? Tudi to je zanimivo. Si ne predstavljam sicer najbolje kaj si hotel napisati s tem? Da se peljem po AC 180 na uro, spustim gas in ga takoj za tem dodam, in zopet spustim? Ali...?

Ko preberem tako na brzino se mi zdi kot da je avtomatski menjalnik polizdelek :)

No, za tebe je res res dobro, da beres forum :evil: