Avtomatik: plusi in minusi

FuriousG

Majstr
30. jul 2007
3.366
159
63
37
ksz...
Za delat sem si nabavil enega starega Range Roverja. A je normalno da v D po klancu navzdol čisto v ler vrže? Če ga zakleniš v 1., 2. ali 3., pa lepo nazaj drži.

Nimam izkušenj s starimi avtomatiki, zato vprašam. Gre pa za 4 stopenjski ZF menjalnik.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.104
4.072
113
Kaj pomeni v ler? V 4. ali direktno v ler. Da vrže v zadnjo prestavo dokaj hitro je normalno ker ti avtomatiki imajo logiko samo na gas in obrate, če ne držiš gasu ali pa ga malo in so obrati višji od XXX vrže pač prestavo višje. Že po malem klancu hitro doseže končno prestavo. Zato pa imaš ročni downshift (ali pa kuriš zavore), je skoraj obvezen ker avto nima nobene logike.

Za po terenu imaš itak reduktorski del menjalnika ki pa bi moral delovat "ročno" (zaklene vsako prestavo ne glede na pogoje vožnje).
 

FuriousG

Majstr
30. jul 2007
3.366
159
63
37
Po občutku vrže čisto v ler. Tudi obrati padejo na "štandgas". Moram preverit zajlo za gas. Menda čisto zmede menjalnik, če je razštelana.

Reduktor isto lahko daš v D, lahko pa ga zakleneš v določeno prestavo. Ma še neki hill descent pa ene fore. :D
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.104
4.072
113
To je p38 range rover domnevam (95-02 letnik)?

A na ravnini če voziš v končni prestavi če spustiš gas vrže tudi v ler? Ker to bi bil potem "coasting" samo ga ti menjalniki niso imeli kolikor vem. Lahko je tudi problem na torque konverterju da ne zaklepa (samo bi bilo potem isto v vsaki prestavi, tudi če omejiš na 3. recimo). Kaj pa če daš v sport program?

Reduktor imaš ročni in avtomatični način, vsekakor pa lahko zakleneš vsako prestavo in jo avto ne menja, menjaš pa načine s tipko ki je drugače za "sport".
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.186
1.197
113
www.adriamedia.si
Ne vrže v ler. Vrže v četrzo, ampak ker so vrtljaji zelo nizki, pretvornik navora pa ni zaklenjen, vrtljaji v resnici padejo proti prostemu teku.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.104
4.072
113
Tale menjalnik ima že elektronsko krmiljen zaklep konverterja navora in zaklene v višjih prestavah pri okoli 1000-1200rpm (odvisno na kakšen motor je vezan), skratka če vse dela kot mora nebi smel wandler izklapljat med normalno vožnjo sploh oz. v zelo redkih situacijah ko je hitrost/brzina/obrati idealno poravnano.

Jst bi za vsak slučaj preveril še nivo olja v menjalniku pa bil pozoren na nihanje obratov pri pospeševanju tam od 1000rpm dalje. Če obrati "cukajo" je nekaj narobe z konverterjem navora.
 

raners

Majstr
4. mar 2008
2.815
439
83
No, glede VW DSG sem nekje prebral, da naj bi celo zaznal, da se pelješ po hribu navzdol in ti ravno zaradi tega pomagal bremzat "z mašino"... Samo ne vem, če je to dodatna oprema (kot je že krava povedal) ali imajo to funkcijo vsi DSG menjalniki...
 

crnobog

Guru
29. apr 2009
3.453
1.906
113
Ni dodatna oprema. Pač upošteva "vaservago" in če je dost strmo dejansko drži prestavo nižje.
 

krava

Majstr
5. sep 2007
3.666
340
83
www.kacnje.eu
Mislim, da imajo to kar vsi DSGji. Pri malo bolj strmem spustu gre 1, 2, 3, potem pa tretjo drži dlje časa in ne pretirava s hitrim prestavljanjem v četrto ...
Se spomnim, da sem s starim avtomatikom na Subaruju po vseh spustih imel tako vroče okrog koles, da bi lahko jajca pekel :) tam te pameti ni bilo.

Seveda pa je nekaj povsem drugega kontroliran spust ... VW citat: "Asistenca za nadzorovani spust med vožnjo navzdol avtomatsko uravnava število vrtljajev motorja in ohranja hitrost vožnje v razponu med 0 in 30 km/h. "
 

raners

Majstr
4. mar 2008
2.815
439
83
aha, torej imajo to vsi DSG avtomati? Saj to bi ravno rad, če se čez previš pred klancem pelješ z neko hitrostjo, da potem ne začne samodejno dosto hitreje peljat, ko prideš na klanec...
 

krava

Majstr
5. sep 2007
3.666
340
83
www.kacnje.eu
Ja, dosti solidno je. Sam se precej vozim po klancih in sem bil prej tudi v strahu. Sedaj pa ni panike, čisto v redu deluje, sicer pa vedno lahko sam prestaviš v trenutku ali pa porineš v Sport, da bolj zavira dol grede. Res ni problema.
 

msenjur

Guru
11. sep 2007
26.955
-393
113
Mislim, da imajo to kar vsi DSGji. Pri malo bolj strmem spustu gre 1, 2, 3, potem pa tretjo drži dlje časa in ne pretirava s hitrim prestavljanjem v četrto ...
Se spomnim, da sem s starim avtomatikom na Subaruju po vseh spustih imel tako vroče okrog koles, da bi lahko jajca pekel :) tam te pameti ni bilo.

Seveda pa je nekaj povsem drugega kontroliran spust ... VW citat: "Asistenca za nadzorovani spust med vožnjo navzdol avtomatsko uravnava število vrtljajev motorja in ohranja hitrost vožnje v razponu med 0 in 30 km/h. "

torej nisi znal uporabljati menjalnika. si pa rad bremze menjaval!

vsak avtomatski menjalnik ima se opcijo rocnega. in to ravno zaradi klancev. ne zato, da bi med ravno voznjo saltal gor pa dol...
jest ga tud v serpetine ne matram, da skoz salta. dam v prvo in gremo... ker drugac ravno pred ovinkom da v 2., in pol pobremzas in gre spet v 1... in tko na vrsic recimo skoz sam salta, pomoje precej obremenjujoce za menjalnik. jest se pa peljem v 1... sej je mal vec obratov, sam se vsaj menjalnik ne matra.

dol po klancu pa itak rocno v 1. ali 2. in to je to. prov lepo bremza.

po snegu pa avtomatski tud cist lepo speljuje. ce pocasi gas dodajas gre super. jest sm bil prov presenecen, ko sem bil prvic na snegu z avtomatikom. prej sem imel vse rocne, pa nisem nikol potem pogresil rocnega. pa tudi navora ima dovolj, da te da posrek, ce tko zelis! zimske radosti.
 

krava

Majstr
5. sep 2007
3.666
340
83
www.kacnje.eu
torej nisi znal uporabljati menjalnika. si pa rad bremze menjaval!
Ostre besede :eek:

Brez skrbi, sem znal, ampak Subarujev stari avtomatik je bil res slabši. To sem hotel napisat. Hitro je prestavljal v višjo, edina rešitev je bila omejitev v drugi prestavi (prva je bila "pregroba"), kjer pa je zaradi tistega konverterja navora spet letelo po klancu dol hitreje, kot sem si želel. Ne skrbi, sem skoraj vsak dan poletja imel spust iz Velike planine ali Krvavca ;)
 

msenjur

Guru
11. sep 2007
26.955
-393
113
hja, je pa res da se je treba pri avt malo prilagodit. ali s prvo pocasneje, ali pa z drugo hitreje in se bremzat... ja slabost teh menjalnikov je ker ima samo 4 brzine... dsg, ni vrag da najdes eno k ti cist ustreza...

ce si se pa dnevno tko vozil si pa skuru enih bremz?