Avto-prikolica

Piton

Guru
11. apr 2022
1.751
-155
113
Večja hitrost večja sila... Ko je kolo izven smeri vožnje zaniha nazaj, preko sredine, na drugi strani ga spet potisne nazaj. Itd. In ko je sila tovora, ki niha večja od teh, ki držijo gume v ravni smeri si gotov.

Katero nihalo boš lažje ustavo? 1cm dolgo al 1m dolgo, če ti zaniha v rokah? Zakaj je pri metu kladiva kugla na zajli? Zakaj uporablamo dalšo ročico, če hočemo nekaj zategnit?
ne pije vode tole
maš na yt posnetek z igračkami na tekočem traku, bočni sunek je zmer enak
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.414
5.693
113
Torej je vseeno če zateguješ z 1m dolgim ključem ali 10cm dolgim ključem? Če pritisneš enako na ključ bo vedno šrauf isto zategnjen?
Povej to fantom v industriji, da lahko vse dolge vzvode stran pomečejo. Ker ne pije vode to, da z dalšim lažje zategnejo.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.414
5.693
113
Znam narisat. Ampak sem zaključil. Ker ti tak ni nič jasno. Nekje v sebi sicer upam, da samo sereš.
 
  • Všeč mi je
Reactions: jendomen

Piton

Guru
11. apr 2022
1.751
-155
113
nč ne serem. vsi vemo, da prikolica opleta če si prehiter, večina iz prakse
sam jest se ne delam da vem točn zakaj. to pomen da se ne delam da mi je use jasn. kar ne pomen, da mi ni nič jasn
oz. bolš: ne znam zmodelirat (matematično) tko, da bi loh pojasnil obnašanje oz. pojasnu povezavo med hitrostjo in opletanjem
 

zakajaltersuxu

Fizikalc
19. jul 2007
1.608
88
48
Smer vožnje (smer x) ni vedno enaka smeri (usmerjenosti) npr. kolesnic (smer x + 30°odklona; v naslednjem trenutku pa -30° odklona). Zato kolo zadeva ob kolesnice. Takrat nastaja nova prečna sila (v smeri y, ki je pravokotna na smer x).

 

zakajaltersuxu

Fizikalc
19. jul 2007
1.608
88
48
Screenshot 2022-12-20 at 12-28-25 How to decompose a force into x and y components.png
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.484
5.025
113
Na traktorju bi moral imeti kar nekaj konj da bi tole zvlekel v ta klanec
Ali pa niti ne, če je le podlaga taka, da traktorske gume primejo. Reduktor, obvezno 4x4 in precej malo kljuset to zvleče gor, če kolesa ne začnejo kopati in če šofer pred hribom določi ustrezno prestavo. Prestavljanje sredi hriba običajno konča veselico. Malo kljuset pod havbo seveda pomeni, da niti slučajno ne s tako hitrostjo kot avto. Zna biti, da bi zmogel celo kak štore 404 ali univerzal 4x4. Počasi ... Dol bi bila druga zgodba.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.774
6.761
113
pri taščici
Ali pa niti ne, če je le podlaga taka, da traktorske gume primejo. Reduktor, obvezno 4x4 in precej malo kljuset to zvleče gor, če kolesa ne začnejo kopati in če šofer pred hribom določi ustrezno prestavo. Prestavljanje sredi hriba običajno konča veselico. Malo kljuset pod havbo seveda pomeni, da niti slučajno ne s tako hitrostjo kot avto. Zna biti, da bi zmogel celo kak štore 404 ali univerzal 4x4. Počasi ... Dol bi bila druga zgodba.
Dvomim da tole store potegne sem gor. Razen ce bi imel verige na kolesih. Ima premalo gripa in teze. Kak zetor prej, ker je"tono tezji" pri ne veliko vecji moci.
Imam izkusnjo kaj naredi 2t tezak Same s 60 konji in kaj naredi 4+ tone("naloadan) tezak zetor s 60 konji
Ne mores verjet. Same skakal kot kaka kobila, zetor pa samo "zagrizel" in potegnil.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.484
5.025
113
Veliko je odvisno od podlage, kar pa lahko vidiš samo v živo. S štore 404 sem s tistimi 40 kljuseti že peljal 6 ton na prikolici čez hribe in doline. Dobro tono je imela še prikolica. Vendar samo po asfaltu in dobrem makadamu. Vsekakor pa je to hudičevo tvegano in nima nobenega smisla, če imaš možnost dobiti močnejši traktor ali nekoga, da ti odpelje.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.484
5.025
113
Ne eno ne drugo. Prestava v kateri gre v hrib, je primerna za dol po hribu. Ali pa nižja prestava. Počasi ...
Prikolica je sicer imela mehanske zavore na ročko, ampak s tistim ne zmanjšaš hitrosti dovolj, če si zgrešil pri prvem pravilu. In je to lahko zadnja napaka v tvojem življenju.
Kot zanimivost, s štoretom smo dosti let pomagali "sosedom", ki so bili doma bolj na ravnem, da smo jim grozdje prepeljali v dolino. Imeli so sicer ursusa s 60 KM, ki je precej težji, ampak so bili "levi", kar se tiče hriba. Ko so prvič zvrnili, smo potem mi vozili. No, v resnici je brat samo par let peljal z našim traktorjem, potem pa se mu ni ljubilo več zezati s preklapljanjem in je vozil z njihovim. Marsikaj gre, če poznaš teren in znaš. Vseeno pa to ni vrhunec varnosti in smiselnosti.
 

Yogi

Guru
1. sep 2007
4.523
1.109
113
Ali ima morda katera od avtošol (KR oz. okolica) kakšen tečaj za vožnjo prikolic? Z osebnim vozilom.