Avto-prikolica

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.114
4.084
113
Verjetno ti prikolica še ni zaplesala, ker ne poznaš takšne situacije.. No takrat vsak trol pritisne na bremzo in prevrne.. V tem primeru je edina rešitev sistem elektronske magnetne bremze na potenciometer kakoršnega uporabljajo v usa... Pri nas lahko rešiš z konji in z gasom, tko da nevem če so glih gluposti ;)

Sej imaš tudi pri nas ESP za prikolice, ni pa to standard. Drugače pa stabilizacijo prikolice lahko opravlja protinihajni priklop in pa naletne zavore, tako da če ti začne prikolica poplesavat je tudi zaviranje učinkovito, ker aktivira naletno zavoro in bi se po zakonih fizike morala stvar poravnat. Je pa res da za aktivirat naletno moraš konkretno pritisnit na zavoro ne pa nekaj na pol mencat, kar večina v strahu naredi in potem imaš katastrofo.

Okoli mas in moči. Sam imam bencinarja s 140KM, avto ima 1.8 tone. Do "dovoljene NDM" brez dodatnih kategorij izpita se da vlečt brez posebnosti, se pa že pri polni prikolici na tretjo tablico pozna "manjko" konjev. Ampak po drugi strani še vedno nisem ovira v prometu kot razni sanjači in eko-soferji ki se jajcajo s pospeškom merjenim na koledarju.

Reduktor pride prav pri manevriranju in speljevanju v kakšen klanec. Avtomatik je tudi dobra alternativa. Oboje pa je sploh super. Še 4x4 je pa čista zmaga. Govorimo seveda o prikolicah za večje mase.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.719
9.494
113
Verjetno ti prikolica še ni zaplesala, ker ne poznaš takšne situacije.. No takrat vsak trol pritisne na bremzo in prevrne.. V tem primeru je edina rešitev sistem elektronske magnetne bremze na potenciometer kakoršnega uporabljajo v usa... Pri nas lahko rešiš z konji in z gasom, tko da nevem če so glih gluposti ;)
In če ti je ne uspe stabilizirat z gasom? Greš v tri mile materne pr 130 na uro namest pri 50. In ja prikola mi je že konkretno zaplesala.
 
  • Všeč mi je
Reactions: jendomen

RoMeX

Guru
20. feb 2008
2.279
764
113
Prikolica začne plesat takrat ko ima višjo hitrost od vozila katero jo vleče.. Če res konkretno zabremzaš pri opletanju, da naletna stisne bi verjetno zablokirala in bi najbrž vseskupej prevrnil.. Jaz sem v svoji situaciji, ko je začelo konkretno plesat z 3T+zadaj pri hitrosti cca 70kmh rešil z kickdownom in polnim gasom, ker programa za stabilizacijo prikolice pač nimam..

O protinihajem priklopu smo že debatirali, je v planu zamenjat do spomladi, menda odtehta..

Replika na težo.. Ja z 750kg nisi ovira, tukaj ni sporno.. Z 2T bi pa bil, kar sem napisal par postov nazaj :)

avtomatski 4x4 z reduktorjem je super za vlečt, če je vsaj 2 tone težak, ostalo je pesek v oči.. če vlečeš prikolico na dnevni ravni.... pred leti sem eneparkrat vlekel prikolico z wranglerjem kateri ima v osnovi zadnji pogon.. pa ima 4.0 motor, druge diferenciale in 200hp ampak je dejansko še vedno prelahek.. totalen pogreb..
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.414
5.693
113
Kako je lahko prikolica na višji hitrosti, če je pritrjena na vozilo?
Prikolica začne plesat takrat, ko ni pravilno naložena (preveč teže za osjo) in pri previsoki hitrosti.
Niso zastojn hitrostne omejitve za prikolice.
 

RoMeX

Guru
20. feb 2008
2.279
764
113
Kako je lahko prikolica na višji hitrosti, če je pritrjena na vozilo?
Prikolica začne plesat takrat, ko ni pravilno naložena (preveč teže za osjo) in pri previsoki hitrosti.
Niso zastojn hitrostne omejitve za prikolice.

1: Poglej tole, ti bo bolj jasno..
2: Drži, jaz nisem imel pravilno naložene, nisem pa šel prehitro.
3: Res je, do 90kmh kolikor je bila omejitev sem imel še lufta.. Govorim izključno za svojo situacijo in svoje izkušnje.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.114
4.084
113
Samo 90km/h ni omejitev če si s taveliko prikolico, lahko je 80 ali pa celo 70, odvisno kaj si imel zadaj zapeto! ;)
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.719
9.494
113
1: Poglej tole, ti bo bolj jasno..
2: Drži, jaz nisem imel pravilno naložene, nisem pa šel prehitro.
3: Res je, do 90kmh kolikor je bila omejitev sem imel še lufta.. Govorim izključno za svojo situacijo in svoje izkušnje.
Mislim da moraš ti pogledat zadevo. Pohodit gas je najslabše kar lahko narediš. Najboljš je met sistem ki zabremza prikolo. Bistvo je pa čimtežje vlečno vozilo in protinihajni priklop. Konji nimajo veze. Aja, pa v piko nastavljeno naletno zavoro, to lahko pomaga in te reši v kombinaciji z maso vlečnega vozila.
Tako da, če imam na voljo Passata z 250 konji in kombi s 130 konji, bom za vleko vedno izbral kombi. Prav tako ne verjamem, da si bil z Rangerjem nepremičnina. Je mogu delat ja, nikakor pa nisi bil ovira. Če si pa bil, pa ne znaš vozit.
 

Piton

Guru
11. apr 2022
1.751
-155
113
opletajo dolge prikolce, to je glavna fora, konjske so tud težke pa praviloma ne opletajo - ker so kratke, pa večina je še dvoaksarc (kar je tud plus).
neka fora oz. povezava more bit u dolžini in hkrati brzino, ne vem pa točno kaj in kuko. govora je valda o prikolcah k majo nasredni akso, tiste z akso zadaj nimajo neki večjih komplikacij
največja jeba so une prikolice za prevažat jadralne avione. vse skup nobene teže, opleta pa mimgrede.
najbrž obstaja kašna formula, sam jest je ne poznam. Mogoče kak fizik/matematik ve kej več, kako je povezana teža, dolžina in brzina?
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.414
5.693
113
Ja nekak je logično, da je na daljši prikolici težišče lahko bolj stran od osi kot na krajši prikolici. Bolj nazaj je zežišče bolj bo opletala.
 
  • Všeč mi je
Reactions: JakeOnBreak

RoMeX

Guru
20. feb 2008
2.279
764
113
Mislim da moraš ti pogledat zadevo. Pohodit gas je najslabše kar lahko narediš. Najboljš je met sistem ki zabremza prikolo. Bistvo je pa čimtežje vlečno vozilo in protinihajni priklop. Konji nimajo veze. Aja, pa v piko nastavljeno naletno zavoro, to lahko pomaga in te reši v kombinaciji z maso vlečnega vozila.
Tako da, če imam na voljo Passata z 250 konji in kombi s 130 konji, bom za vleko vedno izbral kombi. Prav tako ne verjamem, da si bil z Rangerjem nepremičnina. Je mogu delat ja, nikakor pa nisi bil ovira. Če si pa bil, pa ne znaš vozit.


A jebiga, ljudje smo si različni, vsak reagira po svoje.. kaj je prav in kaj narobe je vedno dvorezen meč... Kaj je dobro imet sem napisal nekaj postov nazaj v malo daljsem odgovoru.. moj avto z katerim vlečem prikolico ima 2200kg, z razlogom ga imam.. pri passat vs. kombi bom tudi jaz izbral kombi,, sploh ni primerjave..

nebi rekel, da sem bil lih nepremičnina, ovira v kakšnem daljšem vzponu pa sigurno... ranger je švical in se matral, od sebe je dal pa premalo za 3.2 motor in tistih 200 konjev.. sem imel enkrat doma 2.2 rangerja.. z prikolico in naloženim avtom v rahel klanček pred hišo še speljat ni mogel.. iskreno povedano.. od teh fordovih kant sem pričakoval več..
 

Piton

Guru
11. apr 2022
1.751
-155
113
Ja nekak je logično, da je na daljši prikolici težišče lahko bolj stran od osi kot na krajši prikolici. Bolj nazaj je zežišče bolj bo opletala.
logično je lohk marsikaj. pa nimaš čist prov, težišče je lohk tud mal naprej, pa bo še zmeraj opletala.
lahk že sam zato, ker je teža razpršena, najslabša varianta je, da maš težo samo spredaj in samo zadaj (dobr, poleg očitnega da je teža samo zadaj).
Kako je to povezano s hitrostjo pa ne noben ne zna razložit.
to da hitrejš greš, slabše je, (skor) vsi vemo iz prakse. mene tle zanima matematika zadaj
 

zakajaltersuxu

Fizikalc
19. jul 2007
1.608
88
48
Pri višjih hitrosti vozila, pride zaradi npr. neravnin do večjih prečnih pospeškov na eno gumo (sunek deluje npr samo na eno gumo). Sunek sile je odvisen od ročice (recimo 0,03 m visoka kolesnica) in sile (2t = 2000 kg => 20.000 N), pomeni 600 Nm prečnega obremenitve v obliki navora, ki neenakomerno obremeni prikolico.
 

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.609
710
113
zako je to povezano s hitrostjo pa ne noben ne zna razložit.
to da hitrejš greš, slabše je, (skor) vsi vemo iz prakse. mene tle zanima matematika zadaj
Po kmečko razložit je enostavno:
zakaj je odvisno od hitrosti - sunek sile
Če se z večjo hitrostjo zaletiš bo za posledico večji sunek sile.

Zakaj je odvisno razporeditve:
vztrajnostni moment, bolj kot je masa od težišča večji vztrajnostni moment ima telo (po domače: večjo željo po vrtenju)
in zato jo sila avtomobila dlje časa zaustavlja in je že precej izven premice gibanja, zaradi česar potem bolj zaniha nazaj...
 

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.609
710
113
Pri višjih hitrosti vozila, pride zaradi npr. neravnin do večjih prečnih pospeškov na eno gumo (sunek deluje npr samo na eno gumo). Sunek sile je odvisen od ročice (recimo 0,03 m visoka kolesnica) in sile (2t = 2000 kg => 20.000 N), pomeni 600 Nm prečnega obremenitve v obliki navora, ki neenakomerno obremeni prikolico.
sunek sile je sila x čas (no integral, da se ne bo kdo obešal)

ročica x sila je moment
 
  • Všeč mi je
Reactions: zakajaltersuxu

Piton

Guru
11. apr 2022
1.751
-155
113
Pri višjih hitrosti vozila, pride zaradi npr. neravnin do večjih prečnih pospeškov na eno gumo (sunek deluje npr samo na eno gumo). Sunek sile je odvisen od ročice (recimo 0,03 m visoka kolesnica) in sile (2t = 2000 kg => 20.000 N), pomeni 600 Nm prečnega obremenitve v obliki navora, ki neenakomerno obremeni prikolico.
ni zadost, neki manka
zakaj se npr. pri 70 km/ umiri, pri 110km/h pa ne?
pride pri neki brzini do resonance?
neki mi vleče na lastno frekvenco in razdaljo.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.414
5.693
113
ni zadost, neki manka
zakaj se npr. pri 70 km/ umiri, pri 110km/h pa ne?
pride pri neki brzini do resonance?
neki mi vleče na lastno frekvenco in razdaljo.
Večja hitrost večja sila... Ko je kolo izven smeri vožnje zaniha nazaj, preko sredine, na drugi strani ga spet potisne nazaj. Itd. In ko je sila tovora, ki niha večja od teh, ki držijo gume v ravni smeri si gotov.

Katero nihalo boš lažje ustavo? 1cm dolgo al 1m dolgo, če ti zaniha v rokah? Zakaj je pri metu kladiva kugla na zajli? Zakaj uporablamo dalšo ročico, če hočemo nekaj zategnit?
 
Nazadnje urejeno: