aditiv za dizle

SpEkTr

ex mroizo
19. jul 2007
1.549
36
48
44
Hmmm, pa si siguren da interval regeneracije deluje na dimljenje? Ali je zadeva enostavno sprogramirana glede na način vožnje/porabe/obrate in ostale parametre?

Po opažanjih oz. merjenjih je nekaj na tem. Verjetno so pa postavljeni neki okviri,, v katerih se regeneracija sproži v vsakem primeru. Govorim recimo o podaljšanju intervala kaj vem...50km recimo.
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.412
2.425
113
Jaz mislim da je ta DPF zadeva čist simpl, meri pač pretok skozi filter? Torej ko se pretočnost zmanjša in ko pride do kritične meje se pač vklopi regeneracija? Drugače pa mislim da imaš pri DPF vre vrednosti. Soot measured (mislim da je to kar ti senzorji merijo) ter soot calculated (to kar ti računa računalnik glede na parametre). Sicer nevem kaj si potem avtomobil začne s tema dvema podatkoma oz. kaj se upošteva... Naj napiše kdo kaj več o tem če mu je znano...
 

SpEkTr

ex mroizo
19. jul 2007
1.549
36
48
44
Ja, maš izračunan soot oz. Generated , pa potem še dejansko pereračunan glede na DPF senzorje, ki merijo razliko ja. Upošteva se eno ali drugo, ko doseže neko vrednost, pri Mazdi vem da je okoli 6g/l.
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.412
2.425
113
Verjetno je calculated namenjen temu če "crkne" kataeri izmed senzorjev ali se mu zmeša da ga vseeno preventivno regenerira? Sicer ne vidim nekega smisla v kalkuliranih vrednostih saj so izmerjene edine pravilne? 6g/l? Meni na Audiju začne regeneracija ko se filter zabaše tam med 20-21g, potem pa se vklopi regeneracija in mi ga zregenerira tam do 5g in se potem saje zopet pridno nabirajo do magične meje okoli 20g.
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.412
2.425
113
Ja saj to sem mislil... pretok pač po domače :) Nevem zakaj hkrati računa koliko gramov saj je notri... verjetno za primer okvare senzorja...
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.414
5.693
113
saj dela vse skupaj. pa še kaj zraven. zato pa so skos neki problemi, ker so tak zapleteni sistemi že dandanes
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
al pa pogledaš 2.0tdci dize (fordov motor) Tisto je bla katastrofa napram kakim bosch.
Tako, da ne primerjat kak je nekdo nardil nevem kolko km brez problemov. Ker je od moela do modela dize različno.
A so potem res dajali toliko slabše dize noter kot na primer v HDI ("isti") motor? Ker tile Fordi, ko so prišli malo v leta, so kadili vsi praktično brez izjeme. Na PSA-jih načeloma ni (bilo) videto toliko kadilcev.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.414
5.693
113
Dize so ble čisto druge kot v hdi. Tdci je mel največjo katastrofo, dosti večje sranje kot 1.5 dci recimo. Po vrhu pa še original delov za obnovit ni blo. Recimo za bosch si vse dobil original.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Romzi

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.548
434
83
Ja saj to sem mislil... pretok pač po domače :) Nevem zakaj hkrati računa koliko gramov saj je notri... verjetno za primer okvare senzorja...
ja zakaj, saj nima vage na DPF filtru, da bo vedel, koliko saj je le-ta akumuliral v vseh teh letih

eni imajo prednastavljeno, kdaj pokaže v motornem ECU, da bo potrebna zamenjava filtra (npr BMW pri nekje cca 250.000 prevoženih) - npr primer e90 N47D20 napiše napako "še 6000 km do menjave filtra" na diagnostiki....
specialisti za čiščenja v tujini celo pred/po postopku zvagajo filter
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.412
2.425
113
Nisi razumel dobro kaj mi ni jasno. Eno je Soot mass measured ki deluje na pricipu merjenja pretoka oz. pritiska kot je rekel luka51, druga vrednost pa je Soot mass calculated ki ga racunalnik sam na podlagi dolocenih paranetrov racuna. Po regeneraciji obe vrednosti/meritvi padeta na cca. 5 gramov. Torej nobene veze nima z življenjsko dobo same filtra. No in to se sprašujem, čemu ta Soot mass measured če pa je senzor (pritisk) najbolj realen in merodajen podatek. Kot sem rekel, verjetno zato če odpove kak senzor pritiska oz. če bi javljal napačne podatke.
 

SpEkTr

ex mroizo
19. jul 2007
1.549
36
48
44
Če bi senzor odpovedal dobiš MIL, posledično bi bil measured value izven okvirov in ti tiste izračunane vrednosti sploh nebi prišle do izraza.
Če vse deluje kot mora, je običajno vrednost dobljena iz senzorja manjša od tiste izračunane. Očitno je sistem tako kalibriran.
Čim ena komponenta ne deluje več optimalno, recimo EGR, šobe, vrednost dobljena preko senzorjev prevlada... Pomeni da avto bolj kadi oz proizvaja več saj kot je to običajno in s tem se filter prej napolni.
In v takih primerih s filtrom recimo ni nič narobe.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hondi

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.412
2.425
113
Meni se regeneracija ravna vedno po izmerjenih vrednostih, torej soot mass measured je vedno malenkost višji od soot mass calculated in ko pride s.m.measured do cca. 20,50g (v kolikor je motor primerno ogret) se začne aktivna regeneracija. V vsakem primeru pa se začne ko vrednost doseže okolo 23g saj, takrat je zafilanost že blizu 100%. Je pa soot mass calculated pri meni vedno malenkost nizja kot s.m.measured.
 

SpEkTr

ex mroizo
19. jul 2007
1.549
36
48
44
Meni se regeneracija ravna vedno po izmerjenih vrednostih, torej soot mass measured je vedno malenkost višji od soot mass calculated in ko pride s.m.measured do cca. 20,50g (v kolikor je motor primerno ogret) se začne aktivna regeneracija. V vsakem primeru pa se začne ko vrednost doseže okolo 23g saj, takrat je zafilanost že blizu 100%. Je pa soot mass calculated pri meni vedno malenkost nizja kot s.m.measured.

No saj, to je najbrž od znamke do znamke malce različno. Čeprav, tista zafilanost najbrž še ne doseže 100%, pomoje majo kar rezerve. Pri Mazdi vem da se sproži že okoli 60% kapacitete. Najbrž je to en tak varnostni mehanizem, ker če pride kaj nepredvidljivega, da je malce rezerve :)
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.412
2.425
113
Oz. zaj*ebal, govorim neumnosti ze cel cas... avto mi dela regeneracije glede na soot mass calculated ko doseze zgoraj navedene vrednosti. Soot mass measured je vedno nizji od calculateda. Je pa zanimivo da ko opravim regeneracijo da imam vedno soot mass measured negativno. Ponavadi okoli -3g ali -2g kar pride potem pocasi v pozitivo.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hondi

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.412
2.425
113
No saj, to je najbrž od znamke do znamke malce različno. Čeprav, tista zafilanost najbrž še ne doseže 100%, pomoje majo kar rezerve. Pri Mazdi vem da se sproži že okoli 60% kapacitete. Najbrž je to en tak varnostni mehanizem, ker če pride kaj nepredvidljivega, da je malce rezerve :)
Ja, imas prav, do 40g ga komot regenerira. Tisto je samo preventivnih 100% za nas laike, da v kolikor gre kaj narobe da ti ga ne zabaše do konca.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.086
5.654
113
Če je kdo kaj kemika naj NAM raztolmači ta odgovor, ki sem ga dobil na "kaj vse naj bi vseboval diesel injector cleaner".....

Hi,

First off, I stopped doing fuel additives in 1995, so anything I say is probably way out of date.

However, that said, the active ingredient in most injector cleaners will be a variant of the ashless dispersant technology that is so common in engine oils. The common feature of all of these molecules is that they have a long chain hydrocarbon, oil soluble end (eg Poly Iso-Butylene or Poly Ether) and a polar end (usually some polyamine such as DETA or TETA). The theory is that the polar end latches onto the crap in/on your fuel injector and the oleophilic end 'pulls' stuff into the diesel flowing through the injector.

There are so many chemistries that have been used for this job at one time or another (bis-succinimides, PEA, imidazolenes & stuff based on cresols/phenols) but they all conform to the same, two-ended molecule model. Generally these additives are bi-functional in that what works for diesel, also works for gasoline & what works for injectors, usually works for inlet valve cleaning.

So the big question is do they actually work?? I think the honest answer is they might but also might not! If you have a partially blocked injector, you have a chance of keeping it open. However if you have a properly blocked injector, where the tip is covered in hard soot & flow of diesel through one of the holes has stopped, then the additive won't make a fat load of difference. In such a scenario, you're probably better off physically pulling the injector and cleaning it mechanically.

Hope this helps,

Poly-iso-butylene...aint that also what 2stroke oil has?

Is there any point using TCW-3 oil for that purpose...or to lubricate injectors (as a preventative)...?

I found one study wich might say the other way...

http://www.dieselplace.com/forum/76...ditive-study-results.html#/topics/177728

Plus one that says that ZDDP elements (P/Zn) can block/gunk injectors internaly...but when I look at VOA section for 2stroke oils...there is barely any P/Zn in them...
21.gif

You're right, they do put PIB in 2-stroke oils. It's there to turn the soot particles white so you can't 'see' the exhaust smoke.

However PIB itself is not polar. Nor is it a particularly good solvent. As such it would probably not function as an injector cleaner. PIB-succimide is PIB that's first reacted with Malaic Anhydride and then neutalised with Polyamine. It behaves totally different to raw PIB.

You're also right about 2T oils containing very little ZDDP. Given the 'total loss' nature of 2-stroke engines, there's not a lot of time available for ZDDP to 'do' anything meaningful.

2T oils do however contain ashless dispersant & this could theoretically help on injectors. I suspect though that the molecular weight of these needs to be a lot lower to be truly effective as an injector cleaner.

Kaže da dvotaktol ni pravi aditiv za dizle......oz ni tako učinkovit kot namenski.....
 
19. jul 2007
2.843
1.566
113
Če je kdo kaj kemika naj NAM raztolmači ta odgovor, ki sem ga dobil na "kaj vse naj bi vseboval diesel injector cleaner"......
Vsebuje detergent, podobno kot gospodinjski Pril, le da je Pril optimiziran za vodo, Diesel injector cleaner pa je optimiziran za gorivo (ogljikovodike). Če je pretok skozi šobe, Diesel injector cleaner pomaga, če pa je zamašena šoba pa jasno ne več.
Tako kot z samo vodo težko očistiš vetrobransko steklo, dodatek čistila pomaga. Diesel injector cleaner pa pomaga, da spira umazanijo z šob (kako pogosto pa je to problem), bo pa kdo drug moral povedati.