Življenjska doba motorja

SoulMan

Majstr
9. sep 2007
3.264
152
63
Celje
Citat:
Uporabnik Simon_Vi pravi:
No razloži...

Nimam kaj razlagat, ker o stvari nimam pojma. Vem pa, da se npr. Renault Master ogreje dooosti hitreje kot npr. Citroen Jumper in njegovo sorodstvo. Kaj k temu (lahko) pripomore, bodo povedali strokovnjaki, jaz samo trdim, da so tukaj zraven še ostali dejavniki. Se pa v osnovi strinjam, da se benzkoti ogrejejo hitreje...no, bom drugače povedal, bolj pravilno...prej začne pihat toplo iz šob.
 

malcomX

Plastic
21. jul 2007
20.111
4
36
40
Z nekega planeta
www.mojabivsa.com
Citat:
Uporabnik SoulMan pravi:
Gretje kabine še zdaleč ni odvisno le od tega, ali je avtomobil dizlaš ali bencinar...

Odvisno kak avto se vozi, kaka klima je v avtu & podobno.

Je pa res da ko sem mel kot 18letnik starega AXa, je zadeva začela malo toplo pihat po prvih 2km,
po 5ih je že "žgalo" vroče.
cool-1.gif
 

SoulMan

Majstr
9. sep 2007
3.264
152
63
Celje
Citat:
Uporabnik Simon_Vi pravi:
No saj si napisal, da nimaš pojma. Ti je pol oproščeno, ker si priznal.

Ma si bumbar... Z "nimam pojma" sem mislil, da ne znam razložit, zakaj prihaja do tega. Vem pa, da prihaja. Ti tudi veš, da je Naklofen v določenih primerih boljši od Lekadola, ne znaš pa razložit, čemu to.
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Citat:
Uporabnik SoulMan pravi:
Gretje kabine še zdaleč ni odvisno le od tega, ali je avtomobil dizlaš ali bencinar...

Potem pa ne piši tako dobesedno. In zaključi stavek s pikoin ne z nadaljevanjem(...).
 

SoulMan

Majstr
9. sep 2007
3.264
152
63
Celje
Bom na tvojo željo preučil moj način pisanja in poskusil uvest določene popravke... Ups... Piko sem želel naredit.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.294
1.921
113
ksz

zakaj se dizel ogreje počasneje kot bencinar....

eden od razlogov je tudi ta, da dizla (sploh) ko je hladen voziš v nižjih obratih kot bencinarja...torej se pelješ med 1.200 in 1.600 obrati....če bi ga že od štarata spravil na 2.000 ali čez (kolikor se za normalno vožnjo po cesti vrtijo bencinarji) nekih hudih razlih v segrevanju ne bi bilo.

Pa zelo rado se primerja male fižeke (bencinske) z velikimi dizel kračami...pozablja pa upoštevati da mora slednji segreti precej večjo kubaturo, hkrati pa zaradi tega je tudi mnogo višji vpliv ohlajanja...torej dvojno delo.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Drugi del ne bo čisto držal. Večji avto ima večjo kubaturo in zato se verjetno bolj ali manj sorazmerno enako hitro ogreva glede na velikost. Glede ohlajanja pa ne drži, ker ima manjši avto boljše razmerje med prostornino in površino kot velik avto in se zato relativno hitreje ohlaja.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.294
1.921
113
jaz gledam našega twingeca v službi...1.4 mlinček (bencinar)...tam se pleješ čisto prepočasi pa je 2 jurja vrtlajjev....če pa greš normalno pa so med 2,5 in 3. In pri teh vrtlajjih je logično motor hitro segret.


Glede ogrevanja pa....večjo sobo počasneje ogreješ, pa prej se ohladi (če so 'stene' slabo izolairane)...kar pa je pri avtu kjer je vse ena sama šipa in pleh pravi mali poraz z vidika izolativnosti.
 

jetamp

Fizikalc
5. sep 2007
3.532
68
48
Kranj
Citat:
Glede ogrevanja pa....večjo sobo počasneje ogreješ, pa prej se ohladi (če so 'stene' slabo izolairane)...kar pa je pri avtu kjer je vse ena sama šipa in pleh pravi mali poraz z vidika izolativnosti.

Pri večji kubaturi je večji izgorevalni prostor in s tem "močnejši" grelci ter večja kubatura pomeni tudi večjo maso motorja in počasnejše ohlajanje.

Zidan kamin ima maso nekaj sto kilogramov in bo še po enem dnevu topel, medtem pa je kakšen mali gašperček že po dveh urah mrzel.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.294
1.921
113
ti zdaj govoriš o ohlajanju!


logično da se večja masa dlje ohlaja..se pa posledično zaradi tega tudi dlje ogreva (ta isti kamin tudi pol dneva kuriš predno je topel, gašperček pa žari po pol ure).

Gledamo pa ogrevanje motroja (in posledično gretej kabine) v jutranjih ura - torej ko je celotno postrojenje mrzlo.
 

jetamp

Fizikalc
5. sep 2007
3.532
68
48
Kranj
Prvi del prvega stavka govori o ogrevanju. Večji motor ima večjo eksplozijo in posledično bolj greje, vendar ima pa večjo maso in si nekje na istem. Primerjati moraš pa bencin- becin in dizel- dizel.
Da pa začne pihati toplo v kabino je pa še veliko drugih faktorjev (velikost pečke, konstrukcija prezračevalnih kanalov, način kroženja vode po motorju...)
 
Nazadnje urejeno:

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Pa še nekaj je treba dodati. Pozicija termostat je zelo pomembna. Ponavadi je termostat na izhodni strani. Če je v vhodni strani( v blok) je ogrevanje motorja bistveno hitrejše. Ni pa ta postavitev idealna na dolgi rok, saj prihaja do velike termične razlike, posledica tega je fuč tesnila na glavi, ali še hujše počen blok.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.294
1.921
113
torej je bil pri roverju termostat na vhodni strani?
evil.gif


namreč segrel se je po 300 metrih na delavno temepraturo.
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Tako je . Kolikor je meni znano, je tudi edini. Zaradi tega so se že kresala različna mnenja...