ZIsRPS - Zakon o izvensodnem reševanju potrošniški

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.625
722
113
Še ena obveza za na spletno stran...

Kolikor vidim, manjka tudi velikim.

Citat:
22. 4. 2016
Zakon o izvensodnem reševanju potrošniških sporov

Dne 14. 11. 2015 je pričel veljati Zakon o izvensodnem reševanju potrošniških sporov (Uradni list RS, št. 81/2015; v nadaljevanju ZIsRPS), ki med drugim v določenem delu določa Tržni inšpektorat RS (v nadaljevanju TIRS) kot nadzorni organ. Glede na to v nadaljevanju posredujemo določena pojasnila v zvezi s samim zakonom in nadzorom TIRS.



ZIsRPS ureja izvensodno reševanje domačih in čezmejnih sporov med podjetji in potrošniki s posredovanjem izvajalca izvensodnega reševanja potrošniških sporov (v nadaljevanju: izvajalec IRPS). Tako določa splošna načela postopka, pravila postopka, vključno z vrstami postopkov in načini reševanja sporov, ki jih uporablja izvajalec IRPS, zahteve za osebe, ki vodijo ali sodelujejo v postopkih izvensodnega reševanja potrošniških sporov, obveščanje potrošnikov, poročanje izvajalcev, register izvajalcev ter tudi globe za kršitve ZIsRPS. Več o sami vsebini zakona si je mogoče prebrati tudi na spletnih straneh Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo. www.mgrt.gov.si/si/medijsko_sredisce/novica/article/2159/10782/



TIRS je določen kot nadzorni organ za kršitve povezane z 32. členom ZIsRPS, v skladu s katerim:

- mora podjetje, ki priznava določenega izvajalca IRPS kot pristojnega za reševanje sporov s potrošniki, potrošnike preko svojih spletnih strani in splošnih pogojev poslovanja ali na drug primeren način (če nima spletne strani in splošnih pogojev) seznanjati katerega izvajalca IRPS priznava (navesti mora vsaj firmo, elektronski naslov in telefonsko številko). V primeru zavrnitve potrošnikove pritožbe mora podjetje potrošniku to informacijo poslati tudi na trajnem nosilcu podatkov skupaj z razlogi za zavrnitev pritožbe.

- mora podjetje, ki ne priznava nobenega izvajalca IRPS, to navesti na svojih spletnih straneh in v splošnih pogojih poslovanja ali na drug primeren način (če nima spletne strani in splošnih pogojev).

- morajo podjetja, ki se ukvarjajo s spletno prodajo ali spletnimi storitvami, na svojih spletnih straneh objaviti tudi elektronsko povezavo na platformo za spletno reševanje potrošniških sporov.



https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SL





Za uskladitev poslovanja podjetij glede na vsebino 32. člena je ZIsRPS določil šestmesečno prehodno obdobje, pri čemer podjetja opozarjamo, da se to obdobje izteče 14. maja 2016. Od 15. maja 2016 dalje morajo torej podjetja spoštovati navedeno v prejšnjem odstavku.



Za več informacij v zvezi z določili ZIsRPS se sicer lahko potrošniki, podjetja in drugi obrnejo na Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo.
http://www.ti.gov.si/si/splosno/cns/novica/article/2537/5744/
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.987
6.870
113
pri taščici
Kaksen vir prihodkov, ce pa so neprofitni
"Evropski center za reševanje sporov (ECDR) je zasebni neprofitni zavod, "
wink-1.gif
 
Nazadnje urejeno: