Zastava proizvodi; zgodbe in prigode, modificiranja ...

elth

Pripravnik
20. avg 2007
417
24
18
Kavčke
Moji so kupili novega, Yugo Amerika, v črni barvi s sivimi odbijači (morda ravno obratno) in nekim nalepkami. Alu feltneSe niti ne spominim več dobro. Takrat še preko hudih vez iz partije. Naročili pa so ga v Slovenija avtu. Takrat so moji odšli s kuverto denarja in vplačali na šalterju. Avto je prišel relativno hitro, večina sosedov fouš, redki iskreno veseli in čestitali. No, tisti avto ni bil dolgo pri bajti, ker je imel dvojni "fergazer" in nismo našli mojstra, ki bi ga v nulo nastavil. Posledično je avto pil kot zmaj. Moram pogledat, če obstaja kakšna slika.
V Začetku so imele dvojne frgazarje samo 101ke ki so bile namenjene policiji, ostalim državnim službam.Ponavadi so imele prednje tavisoke sedeže.Res ga ni bilo majstra ki bi jih naštelal, kurile so tudi 12L.
Letele so pa kot snete skire.
 

Blackjack

Guru
24. nov 2007
4.986
1.051
113
Višjo ceno.
:evil:

No pretiravat pa res ni treba. Koral je bil dejasno za tiste razmere dodobra prenovljen Yugo. Notranjost, oblazinjenje. Nove zadnje luci (vzvrazne luci integrirane), osvezena armaturka (sredinska konzola za radio, kasete) novi sedezi, dva (nova in vecja) ogledala serijsko, vecje notranje ogledalo. Nova rocica menjalnika. Tudi volan je bil iz drugacne gume in malce debelejsi. Letve na vratih zunaj, vecji brisalci. Vecje lucke v kabini (stropna luc) ne vec tiste stranske male iz ficaka itd. Novejsa platisca.

In Koral se je tudi v italiji prodajal pod licencno proizvodnjo. Kot Inocenti Koral.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.015
113
Jaz imam drugačno mnenje. Če je izdelek tak, da ga serviserji v servisni mreži ne znajo servisir
Kje pa si te nesmisle potegnil na plano. TAM je razen tega da je bil eden glavnih dobaviteljev za JNA (ne pa zaposlovanje otrok in zena) bil orientiran na trge izven YU, vecinoma na neuvrscene.
izkušnje. V TAM-u sem nekaj let bil tudi zaposlen.
Na osnovi česa pa ti misliš, da sem napisal nesmisle? Si delal tam in si videl strukturo sodelavcev?
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.543
432
83
Moji so kupili novega, Yugo Amerika, v črni barvi s sivimi odbijači (morda ravno obratno) in nekim nalepkami. Alu feltneSe niti ne spominim več dobro. Takrat še preko hudih vez iz partije. Naročili pa so ga v Slovenija avtu. Takrat so moji odšli s kuverto denarja in vplačali na šalterju. Avto je prišel relativno hitro, večina sosedov fouš, redki iskreno veseli in čestitali. No, tisti avto ni bil dolgo pri bajti, ker je imel dvojni "fergazer" in nismo našli mojstra, ki bi ga v nulo nastavil. Posledično je avto pil kot zmaj. Moram pogledat, če obstaja kakšna slika.
starša sta v Kragujevcu plačala in prevzela dva avta, 101 confort svetlo zeleno in Z128 SMB vojaske barve. brez vez in poznans
V Začetku so imele dvojne frgazarje samo 101ke ki so bile namenjene policiji, ostalim državnim službam.Ponavadi so imele prednje tavisoke sedeže.Res ga ni bilo majstra ki bi jih naštelal, kurile so tudi 12L.
Letele so pa kot snete skire.
meli doma, 101 confort, svetlo zelena, teh sedezev se spomnim
 
  • Všeč mi je
Reactions: elth

Blackjack

Guru
24. nov 2007
4.986
1.051
113
Na osnovi česa pa ti misliš, da sem napisal nesmisle? Si delal tam in si videl strukturo sodelavcev?

TAM niso srbi pustili na miru zato ker je zaposloval clane oficirjev JNA. To je zal nesmisel. Sicer pa tisti ki je ukazal TAM unicit do konca je zal zaprisezeni osamosvojitelj.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.480
10.719
113
kaj unicit, sej smo videli razvojni tim TAMa na faksu in drugod. Vse je bilo zapisano propadu. Lepo se je videla dolgoletna agonija pri avtobusih... kasneje oziroma v nadaljevanju.
 
  • Všeč mi je
Reactions: novaa

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.015
113
TAM po osamosvojitvi enostavno ni imel skoraj nobenega trga. Bil je vezan na SFRJ, neuvrščene in Rusijo. Iveco se je umaknil, ker slovenski trg ni nič, naredil in prodal se je po en tovornjak mesečno. Pa še to po čudnih kanalih običajno v Srbijo, kjer je verjetno nekdo moral dobiti nek kupček, da se je posel lahko izpeljal. KHD nas je občasno imel za norca in je storniral naročilo motorjev, ki so bili že skoraj narejeni. Verjamem sicer, da vsi veste več kot tisti, ki smo tam delali, ker je to pač značilnost alterja.
Slovenska država je s par paketi pomoči poskušala nekaj reševati, ampak tisti denar se je praviloma porabljal zato, da smo v informatiki dobili signal, da se za zaslužne kadre preračunajo odpravnine in ne, da se poplačajo dobavitelji.
Jaz mislim, da se ga ni dalo rešiti na način, da se reši vse. Bilo bi potrebno resno izločiti zdrave programe, ostalo pa takoj zapreti. Ne pa životarjenje ...

Zanimivo bi bilo izvedeti, kdo je plačal zastavin "izlet" v ZDA. Po mojem zastava tega ni zmogla in je zvezna država plačala to, da bi naredila zgodbo za ljudi, kaj socializem zmore. Zastavini avti mogoče niso bili top produkt, ampak čisto dobro bi delali z njimi biznis v državah tretjega sveta, kjer je SFRJ imela tudi dobre politične veze. V ZDA je bila sama zguba, ki smo jo po mojem plačevali vsi, ki smo takrat plačevali davke.
 
  • Všeč mi je
Reactions: zaseka in Mr_Wolf

Blackjack

Guru
24. nov 2007
4.986
1.051
113
Sicer smo zasli iz teme (Zastava avtomobili) ampak ena bizarna komparacija:

Drzava
Ceska vs Slovenija

Podjete
Karosa vs. TAM

Danes Gigant vs. propad.

Vse jasno. Filozofiranje odpade kaj se vse "ni dalo".
Podobno v Srbiji danes zivotari oz propada sorodni FAP.
 

TGV

Fizikalc
2. okt 2007
726
106
43
Zastava v ZDA sploh ni bila zastavina ideja., bila je ameriška, pri tem pa je bil Bricklin samo eden od členov v zgodbi.
Takrat se je Juga zadolžila, firma tega tipa : https://en.wikipedia.org/wiki/Armand_Hammer je bila iniciator posla (posojila), dobljene dolarje naj bi se odplačevalo z izvozom in nekdo je prišel takrat na idejo da bi yugeci lahko bili uporabni v ta namen.

dodano : jaz sem si to zgodbo zapomnil ker se je takrat precej govorilo o tem poslu. Sem pa posurfal a. hammer+juga in vidim da se je njegovo sedaj pojavilo v povezavi https://en.wikipedia.org/wiki/Yugo#In_the_United_States

Nizka cena vozila pove tudi kako visoke "obresti" so bile zaračunane za posojilo.
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: Blackjack

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.480
10.719
113
Sicer smo zasli iz teme (Zastava avtomobili) ampak ena bizarna komparacija:

Drzava
Ceska vs Slovenija

Podjete
Karosa vs. TAM

Danes Gigant vs. propad.

Vse jasno. Filozofiranje odpade kaj se vse "ni dalo".
Podobno v Srbiji danes zivotari oz propada sorodni FAP.
sej ni samo tam, v MBju so vse zjebali, nekaj načrtno nekaj pa na temo "ne da se".
 

kajpace

Guru
6. nov 2018
5.363
3.428
113
- za tvojim hrbtom...
hmpg.net
V Začetku so imele dvojne frgazarje samo 101ke ki so bile namenjene policiji, ostalim državnim službam.Ponavadi so imele prednje tavisoke sedeže.Res ga ni bilo majstra ki bi jih naštelal, kurile so tudi 12L.
Letele so pa kot snete skire.

Moj Jugo45 (glej post #6), ko sem ga dobil od očeta, je šel "direktno" na en servis v LJ. Na Medvedovo ulico, kjer je en rally voznik imel ekipo mehanikov "za vse"... Par cm dol, pa Michelin "neke tekmovalne" gume, pa Weber dvojni, pa...
Leteča krsta je šla 190...
Ja, bil sem mlad in nor...
Ni važno to, da nisem pretiraval in preživel, važno je to, da sem pretiraval, se dobro imel in preživel... :zmaga:
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.071
113
Sicer smo zasli iz teme (Zastava avtomobili) ampak ena bizarna komparacija:

Drzava
Ceska vs Slovenija

Podjete
Karosa vs. TAM

Danes Gigant vs. propad.

Vse jasno. Filozofiranje odpade kaj se vse "ni dalo".
Podobno v Srbiji danes zivotari oz propada sorodni FAP.

TAM je bil itak vojaško podjetje, obstajal je več ali manj za JLA. Civilni program je bil izpeljava vojaškega, ki je pokrival izgubo oz. razvoj za vojsko. Sam vojaški program je bil pa prekopiran (nekaj licenčno, nekaj "pokradeno") od Magirus-Deutz-a. Po osamosvojitvi enostavno ni bilo za kaj več delat, tiste podrtije od kamionov in škatle od avtobusov se pač ni dalo v nedogled prodajat na nekem sodobnem trgu.

Realno bi v TAMu morali nadaljevat vojaški program s specialno civilno rabo povezani z enim od resnih prozivajalcev, to bi mogoče šlo. Primerjava je recimo s čehi tukaj bolj v obliki Tatre.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Valhalla

sad

Guru
24. avg 2007
21.042
9.683
113
Moj Jugo45 (glej post #6), ko sem ga dobil od očeta, je šel "direktno" na en servis v LJ. Na Medvedovo ulico, kjer je en rally voznik imel ekipo mehanikov "za vse"... Par cm dol, pa Michelin "neke tekmovalne" gume, pa Weber dvojni, pa...
Leteča krsta je šla 190...
Ja, bil sem mlad in nor...
Ni važno to, da nisem pretiraval in preživel, važno je to, da sem pretiraval, se dobro imel in preživel... :zmaga:
To verjetno po števcu? Ki je lagal ravno enih 30km/h :).
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.015
113
Sicer smo zasli iz teme (Zastava avtomobili) ampak ena bizarna komparacija:

Drzava
Ceska vs Slovenija

Podjete
Karosa vs. TAM

Danes Gigant vs. propad.

Vse jasno. Filozofiranje odpade kaj se vse "ni dalo".
Podobno v Srbiji danes zivotari oz propada sorodni FAP.
Čehi se niso ustrašili tujih investicij in so hitro prodali francozom. In verjetno niso pritekli vsi lokalni in državni veljaki na prvi sestanek z investitorjem, kaj točno jim bo ta takoj dal. Za TAM se je v začetku še marsikdo zanimal, ampak pričakovanja nekaterih, kaj točno to pomeni, so bila nerealna. Saj vemo, v Sloveniji bi imeli nekoga, ki bi poplačal dolgove, dobro plačal za podjetje, vložil denar v razvoj, ponudil svoj trg, hkrati ne sme nobenega odpustiti, nič spremeniti, nagraditi mora lokalno skupnost, sam ne sme odločati ... Žal nekako ni takih investitorjev.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Mr_Wolf

kapadimul

Fizikalc
10. avg 2007
656
27
28
Dravograd
Zastava v ZDA sploh ni bila zastavina ideja., bila je ameriška, pri tem pa je bil Bricklin samo eden od členov v zgodbi.
Takrat se je Juga zadolžila, firma tega tipa : https://en.wikipedia.org/wiki/Armand_Hammer je bila iniciator posla (posojila), dobljene dolarje naj bi se odplačevalo z izvozom in nekdo je prišel takrat na idejo da bi yugeci lahko bili uporabni v ta namen.

dodano : jaz sem si to zgodbo zapomnil ker se je takrat precej govorilo o tem poslu. Sem pa posurfal a. hammer+juga in vidim da se je njegovo sedaj pojavilo v povezavi https://en.wikipedia.org/wiki/Yugo#In_the_United_States

Nizka cena vozila pove tudi kako visoke "obresti" so bile zaračunane za posojilo.
Nekaj o zapufanju YU je v tem filmu.
Houston, We Have a Problem!
Mislim, da je tudi tu prikazano za yugece, da so jih lifrali v USA. Je že kar dolgo odkar sem gledal film.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N

TGV

Fizikalc
2. okt 2007
726
106
43
Čeprav je avtor filma spoštovan član alterja (ali mobisuxa ?) sem film lahko gledal samo 5 minut ...