Fiček. Pri 90K km menjal ventile na glavi, ker jih je vzmet pri zapiranju toliko vlekla da so se začeli vihati navzgor.
Imel je na ventilih enojne vzmeti in ne dvojne, kot sedanji avti. To sem naredil sam pred blokom.
Stikalo za luči in brisalce je bilo skupaj na sredini armaturke. Pri vklopu/izklopu brisalcev sem moral vedno biti previden, da ne izklopim luči.
Naredil sem izboljšavo s stikalom (dvojni kontakti) na pritisk, in ga montiral na tla, levo od kuplunge. Brisalce sem lepo vklopil/izklopil s pritiskom prstov leve noge.
Sodelavko sem peljal v MB in je celo pot tuhtala, kako se to brisalci vklapljajo.
Razložil sem da imam senzor za dež
.
Vreča za tekočino brisalcev je bila spredaj pod havbo. Tekočina je po zimi vedno zmrznila in sem naredil predelavo.
Vrečko sem obesil na toplo zadaj v motorni prostor. Cevko od vrečke do pumpice brisalcev napeljal po kanalu gretja.
Fiček je imel odprti sistemu za hlajenje motorja. Zraven motorja sem postavil posodo (dobil na odpadu) in v njo napeljal oddušek na hladilniku motorja.
Višek vode pri ogretem motorju se je pretočil v posodo. ko se je motor ohladil, je potegnil vodo nazaj v hladilnik.
To je bil prvi zaprti tokokrog hladilnega sistema pri Fičeku.
Za naslonom zadnjega sedeža sem pod tapecirungo dal debeli filc, da se ni slišalo tuljenje motorja.
Prirobnice pri kolesih zadaj, kjer je vtaknjena nazobčena polos, so bile slabega materiala in je pobralo zobe. Tako je avto ostal brez pogona.
Eno sem vedno zraven vozil za rezervo.
Med vožnjo iz službe je odtrgal uho sprednje lisnate vzmeti. Porinil na stran in naslednji dan zamenjal vzmet, kar na terenu.
Spredaj ni bilo končnikov, ampak so bili sorniki s pušami in mazalkami. To sem tudi sam ven "auspiksnal" in menjaval.
Ohišje kolesa zadnjega ležaja je bilo tako slabega materiala, da je zunanji obroč ležaja dobil zračnost (ležaj je natolkel sedež v prirobnici), katero ni bilo možno odpraviti, brez menjave celega odlitka.
Sodelavc je bil orodjar in je navaril nekaj materijal, ter postružil odprtino, v katero pride ležaj.
Ko se je vozil po ovinkasti poti (Jeruzalem), mu je odtrgalo zadnje pesto kolesa in je kolo odletele v prepad
Med vožnjo proti MB je naenkrat začel delati zaganjač sam od sebe.
Ustavim. Ugasnem motor in potegnem kluč ven, vendar zaganjač še vedno "vergla" .. Odprem havbo in takrat se ustavi eden fant. Skoči iz svojega Fičaka in pravi" gospod, jaz vem kako treba odklopiti zaganječ, ker se je to meni tudi zgodilo"
Skoči za volan, segne pod klučavnico in potegne eden konektor narazen. Zaganječ se je ustavil.
Doma sem pogledal ključavnico. Zlomilo se je vzmetno pero v ključavnici in naredilo kratek stik. Zamenjal ključavnico. Samo električni del, ker je bila dvodelna.
Potem pa Jugo 45.
Prevozil 160K km. in se odločil za generalko. V garaži prijatelja demontiral motor na kanalu. Sposodil Katrco in peljal v Ljublano na brušenje.
Tam so zbrusili cilindre na novo mero in povedali, da sem eno generalko (120K) preskočil. Na listek napisali mere za bate in takšne vzel v trgovini.
Vse zopet sestavil sam v garaži. Delalo iz prve
Sprednje končnike je bilo možno mazati z mastjo, če si malo odmaknil zaščitno gumico. Tako so zdržali dosti dolgo brez menjave.
Na firmi smo delali elektroniko za Gorenje, tako smo naredili elektronski vžig. Zamenjal originalno vžigalno tuljavo z Iskrino nizkoohmsko, katera je prek tranzistorja (ne tiristorja, bili smo napredni) pošiljala tok večje amperaže in višje napetosti na svečke. Platine se sploh niso obrabljale, razen mehansko od premikanja.
Potem je odtrgalo glavno gred, kjer je pritrjena jermenica motorja. Počila je znotraj točno pri bočni luknji, katera je bila izvrtana za pretok olja za mazanje.
Tudi zamenjal sam,
Počila je ALU glava motorja med dvemi luknjami. Luknji za vijak in za mazanje sta prblizu, zato se je naredila vmes razpoka in se začelo mešati olje z vodo.
Glavo motorja je vlival LTH in niso imeli dobro leguro. Italijanske glave niso pokale.
Kupil novo kompletno glavo z motiranimi ventili italijanske izdelave.
Obvolanske ročice za luč niso imele na kontaktih bunkice iz platine. Platina je bila uvoz in tovarna ni imela deviz, zato so dali brez. Ročica se tako segrela, da se je začela plastika topiti.
Kupil drugo in takoj namestil rele, ki je krmilil luči. To sta videla sodelavca in sem še njim moral narediti predelavo.
Ventilator gretja je imel samo eno hitrost in je tulil kot zverina. Na odpadu dobil dvobrzinski motor, in ga vgradil s stikalom.
Navadne žaromete sem zamenjal z halogenimi, katere je delal Saturnus. Eeee.. takrat pa je svetilo.
Zakluček. Jugoslovanski avti so bili nasplošno zelo slabe kvalitete. Sabo sem moral stalno voziti dodatni komplet orodja za izredne dogodke.
Kako sem prej enkrat napisal. Med tednom je trebalo stalno nekaj popravljati, da si se v nedeljo lahko vozil
Danes je avto takšen, da se samo vozim. Samo obvezni servisi in nobenega orodja v prtljažniku.