Zamorjenost katoliškega župnika?

Foreigner

Fizikalc
18. nov 2019
118
76
28
Saj je lepo napisano, ampak .... meni se kot tujcu zdi tole pravo ogledalo kako se Slovenci vidite. Žrtve in gotovi v svoj edini prav.

PISMO ŽUPLJANOM
Na svojem novem delovnem mestu v Munchenu sem pričel delovati v lanskem letu, 15. septembra. Po 28 letih delovanja na nemški in slovenski župniji v Berlinu in prostovoljno enkrat na mesec v Hamburgu in Hannovru, sem si želel naprej delovati samo za Slovence. Tako sem prišel v Munchen. Tu so me presenetile povsem nove razmere, ki so mi bile velik izziv. Kljub vsemu sem jih sprejel z velikim veseljem in zaupanjem. Od takrat je minilo že eno leto, zato sem se odločil , da vam napišem pismo, ki naj bi doseglo vsakega, ki živi v
vseh mojih Misijah: Munchen, Hannover, Hamburg, Berlin, Nurnberg in lngolstadt. Verjemite mi, da bi najrajši videl, da bi imele vse te Misije svojega duhovnika ali vsaj diakona. Zaradi
pomanjkanja duhovnikov je to nemogoče. Veseli me, da vsi razpoložljivi duhovniki z veliko zavzetostjo in požrtvovalnostjo, kljub velikim krajevnim razdaljam, na vseh obstoječih misijah uspešno delujejo. Na tem mestu bi se iz srca zahvalil vsem župnijskim svetom za izjemno vodenje Misij, kamor prihajajo duhovniki. Prav na njih vse stoji, obstaja in deluje! Pastoralno delo se v vseh naših Misijah iz dneva v dan spreminja, zato se je potrebno dnevno prilagajati novim razmeram. Najpomembnejše je oznanjati evangelij in opravljati delitev zakramentov. Hvala Bogu, da imajo otroci in dijaki v šolah verouk, za prvo obhajilo in birmo pa se pripravijo po župnijah kjer stanujejo ali v naših Misijah. V Munchenu sam in gospod diakon Ralph Prausmuller z veseljem sprejmeva k verouku kandidate za prvo sveto obhajilo in birmo. Tudi priprava na poroko in poročanje , tako v Nemčiji ali Sloveniji, je vedno na
razpolago. Moja župnija je sedaj samo Munchen. Od tu upravljam in obiskujem vse ostale naštete Misije prostovoljno. Z veliko odgovornostjo se usmerjam v svoje obvezno delo v Munchenu, čeprav moji predpostavljeni v Munchnu ne vidijo radi, da delam tu v takšnem obsegu, saj sem odgovoren še za pastoralne delavce, diakone in duhovnike po vsej Evropi. V imenu nemške škofovske konference pa posebej skrbim za vse tudi v Nemčiji. Veliko sem vas v tem letu že spoznal pri obisku svetih maš in drugih prireditev na Generalkonzulatu in na vseh društvenih prireditvah v Bayernu in okolici. Za hitrejšo spoznavanje vseh ste mi vsi veliko pomagali, ko ste me vabili na vaše prekrasne prireditve. Še posebej bi se rad zahvalil našemu Generalnemu konzulatu RS in gospe generalni konzulki Maši Šiftar, konzulu Gregorju Jovanu ter celotnemu kolektivu. V prihodnje bom gradil svoje delovanje na rednem izvajanju nedeljske svete maše v naši prekrasni Asamkirche, pri molitvi rožnega venca, ki poteka pol ure pred sveto mašo in spovedovanju pred sveto maso ali po dogovoru. Vesel bom, če nam uspe verouk za prvoobhajance in birmance. Kot vedno, sem iskreno odprt za nove realne pobude in pomoč. Vse, kar imam na razpolago, vam lahko ponudim v obsegu, ki sem ga navedel. Več ni mogoče. Vesel sem, da slovenska društva in šole zelo uspešno delujejo in bogatijo našo kulturo, folkloro, znanost in gospodarstvo, kar z vsemi močmi podpiram. V tej veliki različnosti si kažemo največjo edinost. Kdor opravlja delo v skupno dobro, ni nikoli sam ali osamljen. Ostanimo preko naših del tesno med seboj povezani! Na koncu želim povedati, da smo lahko vsi veseli, fa imamo odlično tajnico Oano Cosma, po rodu iz Romunije. Čeprav ni zaposlena za polni delovni čas, odlično vodi svoje delo in upravo naše župnije. Njen drugi poklic je učiteljica violine, ki ga opravlja ob torkih. Prav tako imamo odlično organistko Veroniko Hudobivnik, ki ji občasno pomaga Simon Jarc, v lngolstadtu Katarino Binner, v Nurnbergu David Pfanner, v Hannoveru Silvia Brungs in v Berlinu Savina Gurbaca. V pismu sem že omenil gospoda diakona Ralpha Prausmullerja , ki nam pomaga pri pastorali in bogoslužju kot prostovoljec. Želel bi, da bi bil lahko pri nas delno zaposlen in zelo upam, da mi bo to uspelo. Iz srca sem mu
hvaležen za njegovo nesebično in požrtvovalno delo. Toliko sem napisal v tem pismu in verjamem, da bom lahko v drugem letu napisal veliko novih, veselih sporočil v dobrobit vseh nas, ki živimo in delamo v Nemčiji. Rad sem z vami vsemi in vsakega globoko in iskreno, brez razlik, cenim ter spoštujem. Ostanimo veseli v medsebojni božji ljubezni.
Vaš hvaležen župnik, Izidor Pečovnik Dori.
 
  • Wow
Reactions: motofrik

motofrik

Majstr
24. dec 2009
2.995
371
83
tam ko se terc po tori rola
Dori.. to je oni župnik, ki je pred leti bil tak halo, ko so ga prestavili..? Ne vem, ne spomnim se točno, pač v medijih je bil. Tudi jaz ne vem, kaj je bistvo onega pisanja... tarna nad novo službo, prosi za premestitev,..? Nič se ne da razbrati...
 
  • Všeč mi je
Reactions: barvica

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.216
7.091
113
Saj je lepo napisano, ampak .... meni se kot tujcu zdi tole pravo ogledalo kako se Slovenci vidite. Žrtve in gotovi v svoj edini prav.

PISMO ŽUPLJANOM
Na svojem novem delovnem mestu v Munchenu sem pričel delovati v lanskem letu, 15. septembra. Po 28 letih delovanja na nemški in slovenski župniji v Berlinu in prostovoljno enkrat na mesec v Hamburgu in Hannovru, sem si želel naprej delovati samo za Slovence. Tako sem prišel v Munchen. Tu so me presenetile povsem nove razmere, ki so mi bile velik izziv. Kljub vsemu sem jih sprejel z velikim veseljem in zaupanjem. Od takrat je minilo že eno leto, zato sem se odločil , da vam napišem pismo, ki naj bi doseglo vsakega, ki živi v
vseh mojih Misijah: Munchen, Hannover, Hamburg, Berlin, Nurnberg in lngolstadt. Verjemite mi, da bi najrajši videl, da bi imele vse te Misije svojega duhovnika ali vsaj diakona. Zaradi
pomanjkanja duhovnikov je to nemogoče. Veseli me, da vsi razpoložljivi duhovniki z veliko zavzetostjo in požrtvovalnostjo, kljub velikim krajevnim razdaljam, na vseh obstoječih misijah uspešno delujejo. Na tem mestu bi se iz srca zahvalil vsem župnijskim svetom za izjemno vodenje Misij, kamor prihajajo duhovniki. Prav na njih vse stoji, obstaja in deluje! Pastoralno delo se v vseh naših Misijah iz dneva v dan spreminja, zato se je potrebno dnevno prilagajati novim razmeram. Najpomembnejše je oznanjati evangelij in opravljati delitev zakramentov. Hvala Bogu, da imajo otroci in dijaki v šolah verouk, za prvo obhajilo in birmo pa se pripravijo po župnijah kjer stanujejo ali v naših Misijah. V Munchenu sam in gospod diakon Ralph Prausmuller z veseljem sprejmeva k verouku kandidate za prvo sveto obhajilo in birmo. Tudi priprava na poroko in poročanje , tako v Nemčiji ali Sloveniji, je vedno na
razpolago. Moja župnija je sedaj samo Munchen. Od tu upravljam in obiskujem vse ostale naštete Misije prostovoljno. Z veliko odgovornostjo se usmerjam v svoje obvezno delo v Munchenu, čeprav moji predpostavljeni v Munchnu ne vidijo radi, da delam tu v takšnem obsegu, saj sem odgovoren še za pastoralne delavce, diakone in duhovnike po vsej Evropi. V imenu nemške škofovske konference pa posebej skrbim za vse tudi v Nemčiji. Veliko sem vas v tem letu že spoznal pri obisku svetih maš in drugih prireditev na Generalkonzulatu in na vseh društvenih prireditvah v Bayernu in okolici. Za hitrejšo spoznavanje vseh ste mi vsi veliko pomagali, ko ste me vabili na vaše prekrasne prireditve. Še posebej bi se rad zahvalil našemu Generalnemu konzulatu RS in gospe generalni konzulki Maši Šiftar, konzulu Gregorju Jovanu ter celotnemu kolektivu. V prihodnje bom gradil svoje delovanje na rednem izvajanju nedeljske svete maše v naši prekrasni Asamkirche, pri molitvi rožnega venca, ki poteka pol ure pred sveto mašo in spovedovanju pred sveto maso ali po dogovoru. Vesel bom, če nam uspe verouk za prvoobhajance in birmance. Kot vedno, sem iskreno odprt za nove realne pobude in pomoč. Vse, kar imam na razpolago, vam lahko ponudim v obsegu, ki sem ga navedel. Več ni mogoče. Vesel sem, da slovenska društva in šole zelo uspešno delujejo in bogatijo našo kulturo, folkloro, znanost in gospodarstvo, kar z vsemi močmi podpiram. V tej veliki različnosti si kažemo največjo edinost. Kdor opravlja delo v skupno dobro, ni nikoli sam ali osamljen. Ostanimo preko naših del tesno med seboj povezani! Na koncu želim povedati, da smo lahko vsi veseli, fa imamo odlično tajnico Oano Cosma, po rodu iz Romunije. Čeprav ni zaposlena za polni delovni čas, odlično vodi svoje delo in upravo naše župnije. Njen drugi poklic je učiteljica violine, ki ga opravlja ob torkih. Prav tako imamo odlično organistko Veroniko Hudobivnik, ki ji občasno pomaga Simon Jarc, v lngolstadtu Katarino Binner, v Nurnbergu David Pfanner, v Hannoveru Silvia Brungs in v Berlinu Savina Gurbaca. V pismu sem že omenil gospoda diakona Ralpha Prausmullerja , ki nam pomaga pri pastorali in bogoslužju kot prostovoljec. Želel bi, da bi bil lahko pri nas delno zaposlen in zelo upam, da mi bo to uspelo. Iz srca sem mu
hvaležen za njegovo nesebično in požrtvovalno delo. Toliko sem napisal v tem pismu in verjamem, da bom lahko v drugem letu napisal veliko novih, veselih sporočil v dobrobit vseh nas, ki živimo in delamo v Nemčiji. Rad sem z vami vsemi in vsakega globoko in iskreno, brez razlik, cenim ter spoštujem. Ostanimo veseli v medsebojni božji ljubezni.
Vaš hvaležen župnik, Izidor Pečovnik Dori.
Pomoje si ti nekaj drugega bral. Iz tega pisanja namrec nikjer ne izhaja da se cuti zrtev niti ni moc ugotoviti kaj naj bi bil prav ki ga zagovarja. Razen tega da je precej zmedeno napisano ni s tem pisanjem nic narobe
 

mistique

Guru
16. jun 2009
13.848
1.657
113
Emona / Carnium
Na podlagi tega pisma lahko sestavimo psihološki profil avtorja, župnika Izidorja Pečovnika Dorija:

1. Osebnostne lastnosti:​

  • Predanost in odgovornost: Avtor je močno predan svoji pastoralni službi in nalogam. Kljub izzivom si prizadeva doseči zastavljene cilje in izpolniti svoje dolžnosti.
  • Požrtvovalnost: Iz pisma veje močan občutek požrtvovalnosti, saj prostovoljno deluje v različnih krajih, čeprav to presega njegovo osnovno zadolžitev.
  • Optimizem in pozitivna naravnanost: Kljub težkim razmeram izraža veselje, zaupanje in hvaležnost. Skuša graditi na pozitivnih plateh situacije.

2. Odnosi z drugimi:​

  • Hvaležnost: Avtor večkrat izraža hvaležnost sodelavcem, prostovoljcem in vernikom, kar kaže na spoštovanje njihovega prispevka in na sposobnost vrednotenja skupnih prizadevanj.
  • Sposobnost povezovanja: Prizadeva si graditi mostove med ljudmi in skupnostmi, pri čemer poudarja enotnost v različnosti.
  • Osebni pristop: Izrazito ceni osebni stik z verniki in sodelavci ter si prizadeva za sodelovanje z lokalnimi institucijami.

3. Delovne vrednote in načela:​

  • Osredotočenost na duhovno poslanstvo: V ospredje postavlja oznanjevanje evangelija, podeljevanje zakramentov in pastoralno delo, kar odraža njegovo zavezanost duhovnemu poslanstvu.
  • Prilagodljivost: Zaveda se, da se pastoralne potrebe spreminjajo, in je pripravljen prilagoditi svoje delo novim izzivom.
  • Organizacijske sposobnosti: Poudarja pomen vodenja župnijskih misij, sodelovanja z različnimi ljudmi in organizacijami ter učinkovitega upravljanja župnije.

4. Čustvena inteligenca:​

  • Empatija: Iz pisma je razvidno, da dobro razume potrebe svojih vernikov in sodelavcev. Njegova čustvena toplina se izraža skozi skrb za posameznike.
  • Spoštovanje kulture in skupnosti: Posebno pozornost posveča ohranjanju slovenske kulture in sodelovanju z lokalnimi skupnostmi, kar kaže na njegovo kulturno občutljivost.

5. Izazivi in notranja motivacija:​

  • Delo pod pritiskom: Avtor se sooča s pomanjkanjem duhovnikov in velikimi geografskimi razdaljami, vendar ga to ne odvrne od nadaljevanja dela.
  • Notranja motivacija: Izraža veselje in zadovoljstvo pri delu, kar kaže na globoko notranjo motivacijo, ki presega zgolj formalne zahteve.

6. Komunikacijske sposobnosti:​

  • Jasnost in osebna nota: Pismo je jasno strukturirano, z osebnim in prijateljskim tonom, kar ustvarja občutek bližine in pristnosti.
  • Pozitivno sporočanje: Osredotoča se na dosežke in priložnosti, pri čemer spodbuja skupno delovanje.

7. Zaključek:​

Avtor je čustveno inteligenten, predan in prilagodljiv duhovnik, ki se osredotoča na gradnjo skupnosti in duhovno dobrobit svojih župljanov. Njegov optimizem, hvaležnost in sposobnost prilagajanja so ključne lastnosti, ki mu omogočajo uspešno delovanje v zahtevnih okoliščinah.
 

mistique

Guru
16. jun 2009
13.848
1.657
113
Emona / Carnium
Avtorjeve osebnostne lastnosti in vedenje, kot izhajajo iz pisma, kažejo predvsem na pozitivne lastnosti in močno predanost svojemu delu. Kljub temu pa je mogoče ob natančnem branju izluščiti nekatere potencialne šibkosti ali vzorce, ki bi jih bilo mogoče razumeti kot negativne ali obremenjujoče:

1. Perfekcionizem in preobremenjenost:​

  • Avtor deluje, kot da si nalaga ogromno odgovornost – prostovoljno pokriva številne misije, čeprav že njegovo osnovno delo vključuje veliko obveznosti. To lahko vodi v preobremenjenost ali izgorelost.
  • Njegova težnja po tem, da vse nadzira in je vključen v številne dejavnosti, bi lahko kazala na perfekcionizem ali težave s prenašanjem odgovornosti na druge.

2. Težava pri postavljanju meja:​

  • Kljub temu da omenja, da so njegovi nadrejeni nezadovoljni z obsegom njegovega dela, še vedno nadaljuje s svojim načinom delovanja. To bi lahko kazalo na težavo pri postavljanju meja ali na občutek, da mora vedno storiti več, kot se od njega pričakuje.
  • Lahko bi šlo tudi za latentno potrebo po potrditvi ali strah, da ne bi izpolnil pričakovanj skupnosti.

3. Možna težava s stresom:​

  • Pismo izkazuje predanost in pozitiven pogled, vendar ni povsem jasno, kako se avtor sooča s stresom in pritiski. Omemba velikih izzivov in težkih razmer bi lahko kazala na latentni stres, ki ga morda ne obravnava dovolj proaktivno.

4. Nepripravljenost na delegiranje:​

  • Kljub omembi sodelavcev in župnijskih svetov, iz pisma izhaja občutek, da si avtor želi biti osrednji člen delovanja vseh misij. To lahko nakazuje težavo z delegiranjem nalog in zaupanjem v druge.

5. Možna potreba po zunanjem priznanju:​

  • Pogosto izražanje hvaležnosti in omenjanje sodelovanj z visokimi uradniki (generalni konzulat, škofovska konferenca) bi lahko kazalo na subtilno potrebo po zunanji validaciji in priznanju njegovega dela.

6. Idealizacija in izogibanje konfliktom:​

  • Pismo je izrazito pozitivno, skoraj idealizirano. Morda avtor raje poudarja le pozitivne vidike in se izogiba izražanju frustracij ali morebitnih konfliktov, kar bi lahko kazalo na težnjo po izogibanju soočenju z negativnimi čustvi ali realnostjo.

7. Potencial za izčrpanost:​

  • Čeprav je ton pisma optimističen, obseg njegovih obveznosti (od upravljanja misij do pastoralnega dela po celotni Nemčiji) in poudarek na številnih dejavnostih lahko nakazujeta, da se avtor morda ne zaveda svojih omejitev ali da tvega izčrpanost.

Zaključek:​

Čeprav pismo večinoma odraža pozitivne lastnosti, se lahko med vrsticami zazna nekatere šibkosti, ki jih avtor morda ne naslavlja neposredno. Njegova predanost in požrtvovalnost so občudovanja vredni, a hkrati lahko vodijo do težav, kot so perfekcionizem, preobremenjenost, težava s postavljanjem meja in potencialna izčrpanost. To niso nujno patološke značilnosti, temveč opozorila, da bi lahko pretirana predanost postala breme tako za avtorja kot za njegovo skupnost.
 
  • Všeč mi je
Reactions: jendomen

Foreigner

Fizikalc
18. nov 2019
118
76
28
Hvala Apollo8

pismo je bilo poslano na menda vse Slovence v Nemčiji, ki niso izstopili iz cerkve. Ce si katolik dobiš praznike kot dela proste, drugače pa ne. Gre za desettisoče ljudi in samo znamka stane skoraj 1 euro na pismo. Mar ni to zapravljanje denarja?

Upal sem, da bi kak član cerkve to pokomentiral. Cerkev sem osebno dojemal pozitivno kot mesto srečevanja, celo možnosti debat (npr v vzhodni Nemčiji), in v veliki meri dobrodelno, odprto formacijo, kamor bi se lahko zatekel in kjer bi dobil podporo.

Najpomembnejše v tem pismu pa je pridigati (oznjajati evangelih) in deliti obhajilo. Podpisani duhovnik bo gradil svoje delo na nedeljski maši, spovedi in rožnem vencu pred mašo. Vse to je “eden na eden” - jaz in duhovnik. Pogrešam “mi”. Ali je rožni venec res tako pomemben, da ga ni mogoče nadomestiti z ničemer če več res ni mogoče? Ali je res najpomembneje pridigati in s tem poudarjati svoj prav?
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.487
5.028
113
V pismu je župnik na kratko spomnil, kaj je njegova bistvena naloga. To so zakramenti in sveta maša. Za vse ostalo duhovnik ni potreben in lahko delajo laiki. Baje je v Nemčiji dovolj denarja v cerkvi in bi naj bilo na enega duhovnika zaposlenih šest laikov. Tudi sicer nikjer ne jamra, da so finance problem. Zato tudi dvomim, da bi bil problem 1 € za znamko, če s tem ljudem nekaj pove, kar ne vedo. Če ljudje niso obveščeni, se ne bodo vedeli, kam zatekati. Pri nas imamo kar naprej neke akcije obveščanja. Denimo o SOS telefonih, pred kratkim o programu SVIT, kjer ljudje dobijo tudi pošto domov, pa vendar še obveščanje z medijsko kampanjo. Nič od tega ni zastonj, je pa verjetno potrebno. Čeprav bi lahko rekli, da za ta denar raje hitreje spravimo skozi kakega, ki se je na program SVIT odzval in je preiskava pokazala možni problem, ostale pa pustimo, ko jih je.be. Gotovo tisti, ki se zanima, lahko sam zve, kako deluje cerkev v Nemčiji v njegovem jeziku, ne rabi pisma na dom.
Če bo ta duhovnik deloval tako, da se bodo nekateri Slovenci v Nemčiji še čutili Slovence in da bodo to tudi njihovi otroci, potem je dosegel svoje poslanstvo. Priznam, da ga ne poznam.
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.216
7.091
113
Hvala Apollo8

pismo je bilo poslano na menda vse Slovence v Nemčiji, ki niso izstopili iz cerkve. Ce si katolik dobiš praznike kot dela proste, drugače pa ne. Gre za desettisoče ljudi in samo znamka stane skoraj 1 euro na pismo. Mar ni to zapravljanje denarja?

Upal sem, da bi kak član cerkve to pokomentiral. Cerkev sem osebno dojemal pozitivno kot mesto srečevanja, celo možnosti debat (npr v vzhodni Nemčiji), in v veliki meri dobrodelno, odprto formacijo, kamor bi se lahko zatekel in kjer bi dobil podporo.

Najpomembnejše v tem pismu pa je pridigati (oznjajati evangelih) in deliti obhajilo. Podpisani duhovnik bo gradil svoje delo na nedeljski maši, spovedi in rožnem vencu pred mašo. Vse to je “eden na eden” - jaz in duhovnik. Pogrešam “mi”. Ali je rožni venec res tako pomemben, da ga ni mogoče nadomestiti z ničemer če več res ni mogoče? Ali je res najpomembneje pridigati in s tem poudarjati svoj prav?
Ocitno nisi bil cerkveno vzgojen in malo mesas pojme kaj naj bi duhovnik povel in kaj je rozni vebec npr… od vsega nastetega je ena na ena samo spoved, vse ostalo so skupinske zadeve.

samo sedaj mam bolj obcutek da tebe moti cena posiljanja pisem bistveno bolj tega duhovnika karkoli v njegovi sluzbi