zadnji pogon-nasveti

Naglfar

Fizikalc
7. sep 2007
1.563
1
36
Panonija
Weight balance je stvar okusa in prodaje. Res je, da nekaj tehničnega na ta račun drži, vendar dvomim, da tebi to predstavlja kakršenkoli relevanten podatek, glede na to, da je to tvoj prvi RWD avto. Razen če si že vozil kakega drugega RWD z drugačnim razmerjem.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.729
1.522
113
Citat:
Uporabnik Benady pravi:
Res pa je da avto zaradi zadnjega pogona malenkost več popije....več delov, večja teža, večje izgube na prenosih.

hysterical-1.gif
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.729
1.522
113
Tistemu, ki je sposoben opaziti razliko v porabi RWD/FWD, je treba dati kakšno medaljo (Fordovci, javite se!) - zaradi večje teže kardana in ločenega diferenciala
zmaga.gif


Tisto o večjih izgubah zaradi prenosa je pa navadna laž
smile-1.gif
 

dreja

Kaliber ekspert
14. okt 2007
326
0
16
Predvsem bodi nezen z gasom, saj ti v dezju kaj kmalu gre zadek po svoje (power oversteer), se posebno je takrat spolzek slab asfalt oz. prehod za pesce...
Drugace pa se ne boj, power ovesteer pri RWD-ju ni nic bolj nevaren od power understeer-a pri FWD avtu. Tudi meni se je na zacetku zdelo, da je FWD manj nevaren, ampak odkar sem se navadil hachija mislim drugace:

Ko ti FWD gre v power understeer ne vem, ce je kaka moznost resitve, razen tega, da spustis gas in cakas, ali bo bum ali ne - left foot braking tehnika je "fun to learn but difficult to master", tako da za navadnega zemljana skorajda ne pride v postev.
Ko pa ti RWD gre v power oversteer (na zacetku je tudi mene parkrat presenetilo
redface-1.gif
) , imas se nekaj moznosti, da z volanom avto ujames in resis - le dovolj hiter moras bit, in ne smes "overcorrectat" .

Lahko recem da moj hachi ni zaradi zadnjega pogona nic bolj "nevaren" od vti-ja. Po mokrem moram ravnotako z vti-jem bit nezen z gasom, kakor s hachijem.

Pac moje mnenje...

LP
 

vaginko

Fizikalc
2. sep 2007
10.870
36
48
Pišete pa kot bi mela ta mazda raketni pogon kok je treba bit nežen z gasom pa kok je treba na kak paking it vadit pa to
13.gif
Sam že več kot 6 let vozim bavarce (imel samo kupeje) pa mi kaj takega kot pšete ni prišlo na pamet! Al pa so japonci res take rekete da rabiš prej malo šole !
 

SnuffyZ32

Pripravnik
11. okt 2007
199
0
16
Obišči stran
Bom se jaz mal pameten.

Dve stvari se moras navadit. Oziroma dve napaki naredijo tisti, ki ne ulovijo avta. Navadi se na obcutek kdaj zadek zdrsne. Tisti, ki jim je to tuje popolnoma zamudijo in korigirajo ko je ze malo pozno.

Ko avto 'ujames' v drsenju, si naredil sele 1/3, saj se naceloma volan, ce ga drzis nezno kot ga je treba vedno drzat, vec ali manj sam odvrti v smer drsenja. Uglavnem, ko se avto hoce zravnat (recimo ce si spustu gas, ker si cviknu, se to zgodi precej hitro) moras dokaj avtoritativno in v _pravem trenutku_ volan vrniti v sredino, ce ne te zasuka v nasprotno smer in nato ga pa je res tesko resiti.


Res toplo toplo ti priporocam da gres na rondo v dezju (leclerc je najboljsi, dober mix prostora in niske hitrosti) in se zajebavas dokler ne dobis mal feelinga za to. Prej al slej se ti bo enkrat zgodilo, da ti bo pomotoma odneslo rit, ceprav je precej svohen avto in ti bo prislo prav.


Verjemi. Sodelavc nabavu boxsterja, najprej je mel ambicije kako bo driftal, ker je to simpl. Pol sem mu pokazal kako to gre v resnici, pa si je premislu, ampak tu pa tam je pa vseeno rad provociral majhne kratke zdrse na drsecem asfaltu, namesto da bi si vzel cas pa v kontroliranih okoliscinah videl v kaj rine. Dokler enkrat ni slo resno posrek in ga ni ulovil. ... avto bo kmalu popravljen.

lp,
Sasa
 

dejan001

Pripravnik
3. sep 2007
363
0
16
jaz sem se tudi soočil z zadnjim pogonom - sicer še nekakšne extra razlike nisem opazil, je pa res da sem bolj previden v dežju.

imam že bolj slabe gume gor (sicer široke-225) in verjetno to tudi pripomore k boljšemu oprijemu

sem pa se malo "ukenjal" na poti na morje za 1.maj - pri naših južnih bratih je začelo deževati in sem stal pravi pred semaforom, na kar čisto počasi/normalno speljem in začne zadaj v prazno sukati-kar konkretno (čerpav imam asr); predstavljajte si potem nadaljno vožnjo
smile-1.gif


verjetno je bilo nekaj za asfaltom narobe (mogoče je bila celo kakšna sled od zebre ali druge bele črte), ker potem sem na cilju še 1x probal malo z večjim plinom in se zadeva več ni pojavila
 

dreja

Kaliber ekspert
14. okt 2007
326
0
16
Citat:
Uporabnik vaginko pravi:
Pišete pa kot bi mela ta mazda raketni pogon kok je treba bit nežen z gasom pa kok je treba na kak paking it vadit pa to
13.gif
Sam že več kot 6 let vozim bavarce (imel samo kupeje) pa mi kaj takega kot pšete ni prišlo na pamet! Al pa so japonci res take rekete da rabiš prej malo šole !

Mazde se nisem vozil, svojega hachija lahko primerjam le z bratovim 318ti, ki sem ga nekajkrat peljal (316 in "tanov" 325cix verjetno ne stejeta). Uglavnem 318ti ima 15KM konjev vec in pospeske gotovo boljse. Je pa hachi precej bolj odziven, neposreden in zivcen. Za razliko od bmw-ja v hachiju cutim obnasanje avta v volanu in v hrbtu - he he, Bunta v initialD je rekel "Hachiroku is the car that trains the driver"
grin1.gif


Ko sem hachija kupil, sem najprej parkrat v poskusal na mokrem pohodit gas, ker sem mislil, da bom kar "zadriftal". Enkrat na kroznem in enkrat na vaski cesti cca 45st. ovinek ... Brez da bi trznil z volanom me je zasukalo, in preden sem se zavedel kaj se je zgodilo, sem na kroznem gledal v nasprotno smer, v ovinku pa cez oba vozna pasa. K sreci je bila prazna cesta
redface-1.gif
Ne vem, ce bi to s 318ti-jem lahko tako "enostavno" izvedel. S hachijem se komot zavrtim par krogov na mestu tudi po suhem (verjetno tudi zaradi lsd); brat pravi, da s 318ti to ne gre...
 

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
ksz... V čem je sploh fora, da delajo avte na zadnji pogon? Driftarji ste jih ziher veseli, kaj pa ostali? Problemi z odnašanjem zadka, problemi v dežju, še večji problemi v snegu... Dandanes sicer rešujejo težave z ESP in podobnimi pripomočki, ampak kaj bi naj bila prednost zadnjega pogona?
confused-1.gif
(Odgovor: ''veselje pri vožnji'' ne šteje).
 

SnuffyZ32

Pripravnik
11. okt 2007
199
0
16
Obišči stran
> Odgovor: ''veselje pri vožnji'' ne šteje

Zakaj pa ne? Veselje zadnjega pogona ni le v driftanju ampak tudi v voznji po mestu. Miljonkrat lepse je vozit z avtom k ma zadi pogon, volan se vedno enako in predvidljivo odvrti na sredino ko po ulcah vozis, ne glede na to al prtisnes gas al ne.

Pri obicajni voznji je obcutek ceste skozi volan popolnoma neomadezevan, vedno ves kaj se dogaja z avtom.

Vec kot 200hp na sprednja kolesa je tesko pametno spravit na cesto.

lp,
Sasa
 

Don_kugla

Pripravnik
17. avg 2007
525
0
16
Maribor
Zame ni boljšega,kot zadnji pogon! Ko se le tega navadiš,je najlepše za vozit,seveda,če nisi lolek,potem je stvar zelo zahebana!!!
rolleyes-1.gif

Sploh pozimi je the best!!!!!!!!!
aplauz.gif
 

dreja

Kaliber ekspert
14. okt 2007
326
0
16
Citat:
Uporabnik s22b pravi:
Torej je dejasnko en hachi v sloveniji, ki je vozen?

Ja, zadnje 3 leta je stalno vozen in oldtimer
cool-1.gif
, prej sem ga imel 1 leto na obnovi (vmes sem ga ene pol leta odjavil), pred mojim nakupom 2004 pa je bil tudi verjetno bolj al manj ves cas registriran in vozen...

Je pa bila takrat na suxu ena tema, slike obnove so se vedno v moji galeriji suxu - poisci pod uporabnik pipikuku (ne vem, ce smem linkat povezave na druge forume)...

LP
 

veselilisjak

Sloven´c
22. jul 2007
25.329
356
83
39
Citat:
Uporabnik dreja pravi:

Je pa bila takrat na suxu ena tema, slike obnove so se vedno v moji galeriji suxu - poisci pod uporabnik pipikuku (ne vem, ce smem linkat povezave na druge forume)...

Tukaj to ni tako rigorozno kot je bilo tam.
aplauz.gif
 

SnuffyZ32

Pripravnik
11. okt 2007
199
0
16
Obišči stran
> Ko sem hachija kupil, sem najprej parkrat v poskusal na mokrem pohodit gas, ker sem mislil, da bom kar "zadriftal". Enkrat na kroznem in enkrat na vaski cesti cca 45st. ovinek ... Brez da bi trznil z volanom me je zasukalo, in preden sem se zavedel kaj se je zgodilo, sem na kroznem gledal v nasprotno smer, v ovinku pa cez oba vozna pasa.

Na mokrem moras trenutek po tem (kolk je ta trenutek dolg je odvisno od oprijema mokre ceste) ko zadek zdrsne spustiti gas dokler se ne ustali v kotu drsenja in nato ga 'primes' spet z gasom, da drzis kot, drugace te bo zavrtelo. Ce to delas na rondoju, se pred drsenjem ne pelji z maximalno hitrostjo okoli, da ze spredek narahlo drsi, ampak malo pod to hitrostjo. Trenutek ko pritisnes gas kombiniraj s tem da narahlo dodatno zavijes v ovinek. V nasprotnem primeru gre avto rad v understeer in ce ti nos drsi ven in ga na silo z mocjo zadi zdrsnes je vse skup dosti tezje kontrolabilno. Spet, trenutek ko zdrsne, spustis gas, spustis volan z rok da se odvrti (preprijemanja nebi priporocal), na koncu ga mickeno dodas in avto se ustali v drift in ob tem ga primes z gasom.

Ce to delas na ovinku zacni z powerslide pristopom in pritisni gas sele PO apexu, torej na izhodnem delu ovinka in se drzi tistega kar sem gori napisal glede hitrosti in understeera. Za powerslide v ovinkih bi priporocal da se ucis raje na drsecem suhem asfaltu tipa leclerc, BTC.

Kasneje lahko probas na mokrem (nekje kjer je dovolj prostora) da ze na ravnini, malo preden bi zavil v ovinek, potegnes rocno, zavijes v ovinek (z malo bolj late apex linijo), dobis zeljen kot in ga 'primes' z gasom in nato oddrsis cel ovinek. Ne pozabi stisnit sklopke ko potegnes rocno
wink-1.gif


Na suhem je vse skup majckeno drgac, v osnovi pa isto. Hachi ima drgac precej kratko medosno, pa je malo tezje kot z kakim bemfotom. Se hitreje dogaja.

lp,
Sasa
 

veselilisjak

Sloven´c
22. jul 2007
25.329
356
83
39
Citat:
Uporabnik Don_kugla pravi:

Sploh pozimi je the best!!!!!!!!!
aplauz.gif

Samo v breg ne smeš odnehat gasa.
grin1.gif


Drugače pa imam 2 30 kilogramske svinčene uteži namesto peska za v prtljažnik če kdo rabi.
 

dreja

Kaliber ekspert
14. okt 2007
326
0
16
Citat:
Uporabnik SouthPark pravi:
ksz... V čem je sploh fora, da delajo avte na zadnji pogon? Driftarji ste jih ziher veseli, kaj pa ostali? Problemi z odnašanjem zadka, problemi v dežju, še večji problemi v snegu... Dandanes sicer rešujejo težave z ESP in podobnimi pripomočki, ampak kaj bi naj bila prednost zadnjega pogona?
confused-1.gif
(Odgovor: ''veselje pri vožnji'' ne šteje).

Glavne fore ne vem, dejstvo je da limuzine ala bmw, mercedes, lexus, se vedno uporabljajo zadnji pogon. Morda boljsa razporeditev teze, predvsem zaradi vecjih in tezjih motorjev, sama dinamika avtomobila (spet zaradi razporeditve teze).

Avto se res obnasa drugace kot FWD (power oversteer namesto powerunder), predvsem na snegu in mokri cesti, je pa vprasanje ce lahko to imenujemo problem. Je samo razlika, ker je vecina folka navajena na FWD. Ravnotako zletis s ceste s FWD avtom, le da ti pac odnese sprednji konec.

Zanimivo, da ko se kdo zabije z bmw-jem me takoj "mojstri" zacnejo prepricevat, da se je to zgodilo zaradi zadnjega pogona. In da so RWD avti nevarni... S FWD-jem bi verjetno ravno tako zletel s ceste, nic kasneje, kvecjemu pod malo drugacnim kotom. Ko pa kdo s FWD zleti s ceste, nihce ne krivi sprednjega pogona...

LP
 

s22b

Fizikalc
1. sep 2007
3.199
1
36
40
Citat:
Uporabnik dreja pravi:
Ja, zadnje 3 leta je stalno vozen in oldtimer
cool-1.gif
, prej sem ga imel 1 leto na obnovi (vmes sem ga ene pol leta odjavil), pred mojim nakupom 2004 pa je bil tudi verjetno bolj al manj ves cas registriran in vozen...

Je pa bila takrat na suxu ena tema, slike obnove so se vedno v moji galeriji suxu - poisci pod uporabnik pipikuku (ne vem, ce smem linkat povezave na druge forume)...

LP

Imaš pm.
smile-1.gif