Vzdrževalec / polnilec akumulatorja

luka51

Guru
16. avg 2007
14.474
5.766
113
Ja kaj točno si htel povedat? Mam že mnogo let ta polnilec, poznam stran 3.
Še vedno lahko z klasiko polniš AGM. Sam neja mu zaj spet ven hodi z nekimi napol delujočimi dinozavri kot primer.
Če da pametni 5A al pa butast 5A bota oba napolnla aku brez poškodb. Če da pa butasti 50A in nabijaš to not celo noč pa ni kriv polnilec, ampak uporabnik ker uporablja neprimerno opremo.
 

matofill

Guru
18. sep 2008
3.700
772
113
Ni tako zelo enostavno, tudi z butastimi starimi slabo usmerjenimi polnilci z največjo lahkoto skuriš elektroniko v novejših vozilih, tako, da če že polnjete z čim starejšim, dajte vsaj akumulator odklopiti od avta, enaka neumnost se pa zgodi, ko probaš na kable z kakim starim avtom, recimo 20 + let priklopiti nek novejši avto, ki morda ne vžge, lahko je hitro smrt za elektroniko, tu se da tako, da oni drugi star avto, ki daje elektriko, da je v času verglanja avta novejšega , ki ne vžge stari avto obvezno ugasnjen.

V glavnem akumulator najhitreje uničiš z neumnim polnjenjem, sicer se pa vprašajte, zakaj na BMW dizlih, ki imajo zelo kompleksno polnjenje akumulator sicer AGM zdrži tudi po 10 let in 350.000 km ?
 

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.406
487
83
::1/128
Ja kaj točno si htel povedat? Mam že mnogo let ta polnilec, poznam stran 3.
Še vedno lahko z klasiko polniš AGM. Sam neja mu zaj spet ven hodi z nekimi napol delujočimi dinozavri kot primer.
Če da pametni 5A al pa butast 5A bota oba napolnla aku brez poškodb. Če da pa butasti 50A in nabijaš to not celo noč pa ni kriv polnilec, ampak uporabnik ker uporablja neprimerno opremo.
Odgovarjal prehodniku, ki je vprašal, kako deluje CTEK 5.0…? :)
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.133
4.112
113
Razlika je v niansi in BP lahko polniš ciklične akumulatorje z navadnim polnilcem in obratno. Druga stvar je pa vzdrževalna napetost ki je različna med AGM in klasičnim zalitim svincem.

Avtomobilska elektronika ima toleranco za napetost kratkotrajno za ranga x2, dolgotrajno (filanje accuja) pa 15V nebo naredilo nobene škode. Prva stvar ki bo crknila zaradi previsoke napetosti so klasična uporovna bremena, torej kakšni grelci ali pa klasične žarnice. Tam se z višanjem napetosti (in posledično tudi toka) poviša skupna moč že ob manjšem dvigu napetosti kar privede do pregoretja.

BTW, tudi ctek polni v določeni fazi s 15V+. Dokler veš kdaj, kako in zakaj uporabljat tako napetost ni noben problem.
 

Daniel

Guru
21. dec 2007
5.905
3.547
113
Ja kaj točno si htel povedat? Mam že mnogo let ta polnilec, poznam stran 3.
Še vedno lahko z klasiko polniš AGM. Sam neja mu zaj spet ven hodi z nekimi napol delujočimi dinozavri kot primer.
Če da pametni 5A al pa butast 5A bota oba napolnla aku brez poškodb. Če da pa butasti 50A in nabijaš to not celo noč pa ni kriv polnilec, ampak uporabnik ker uporablja neprimerno opremo.
Tebi zagotovo nič in ne vem zakaj mi odgovarjaš, glede na to, da sem odgovarjal na post uporabnika first1

Polnilec ne more kar riniti 50A v akumulator, ker to pač ne gre. Raste voltaža in ta je problem, ko pride čez 14,5V pri butastih polnilcih in ne tok. Tudi pri pametnih pa ne škodi za funkcijo recondition odklopiti klem, ker vseeno gre za kar visoko napetost.
 

jezek

Guru
24. jul 2008
3.617
1.513
113
Prav vseeno ne more bit. Klasicen aku v novejsi bmw baje zdrzi max mesec dni. Potem rabis flexarco za odstranitev...
 
  • Haha
Reactions: RoMeX

matofill

Guru
18. sep 2008
3.700
772
113

javr

Guru
6. dec 2011
1.923
1.145
113
Leto proizvodnje 2017...
proizvajalcem, ki dobavljajo za Lidl/Hofer, je včasih nerodno če ima kakšna stranka probleme z njihovim izdelkom, tako da se splača zadevo dokumentirati (tip, št.artikla, proizvajalec, slike, video, audio,...), poslati proizvajalcu in bodo mogoče našli kakšno rešitev
 

Borg

Fizikalc
25. jun 2020
496
-537
28
Si zadovoljen s "Kraftpaketom"? Lahko napises kaj vec? Hvala
Dofilal sem nekaj akkujev, v mrzlem in toplejsem vremenu, in k zivljenju spravil en motoristicni in en avtomobilski akku.

V osnovi zadovoljen, edino dodatni kabli za akku, ki sem jih zelel pricvrstiti na motor, so se izkazali za slabo resitev. Za montazo bi potrebovali nekaj modifikacije zaradi omejenega prostora, zato zaenkrat ostajajo v predalu.
Jaz sem si tudi tega nabavil. Pa me zanima je še kakšna fora glede nastavitev polnenja, ali pač nastaviš na določen program (1 do 6) itak kot vidim je samo ena tipka "mode", oziroma kakšne so razlike med recimo petim in šestim programom. Vse kar sem zasledil v navodilih je razlika za "toplo" oz. "hladno" polnenje oz. 6 program je še za AGM. In 11 korakov polnenja oz. vzdrževanja. Ali se ti koraki polnenja izvajajo avtomatsko ali moraš kaj nastavljat?
Rad bi napolnil oz. samo dopolnil akumulator od fieste l. 2015 navadni aku ni AGM, ker se bolj malo vozi in bo sedaj med prazniki bolj stal pa bi ga malo priklopil, da ne bo po praznikih štala. Kaj je bolje dat na 5 ali 6 program?
6 programov.JPG

11 koraki polnenja.JPG
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.722
1.518
113
glede na izkusnje s ctekom bi bil program 5 ok. tale meja 10 stopinj se mi celo zdi nekoliko visoka...
 
  • Všeč mi je
Reactions: Borg

kikec7

Zelenc'
2. avg 2009
14
5
3
Imam polnilec Ctek MXS 7.0, kjer piše da je za polnenje akumulatorjev od 14Ah naprej. Z njim pa bi rad polnil tudi akumulator od motornega kolesa, ki pa je okoli 5Ah. A bi to lahko priklopil ali gre lahko kaj narobe. hvala.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.133
4.112
113
Če me spomin ne vara 7ka nima programa za motorno kolo (nižji tok) in ni primeren za tamale accuje. MXS 5.0 je najvišja serija ki ta program ima. 5Ah akumulator polnit z 7A ni dobra ideja, v najboljšem primeru bo napolnilo ampak ne do 100% ker bo tok prehitro dvignil napetost, v naslabšem primeru bo pa accu šel v večna lovišča (še s kakšnim "boom" efektom).

Borg filaj na navadnem programu (5., brez snežinke). V naslabšem primeru ti bo tak program napolnil v mrazu samo do 80-90% namesto do 100%. Še vedno boljše kot pa filat na 110% če se akumulator malo segreje in bo višja napetost potem šla samo v "vodik" (=uničlevanje akumulatorja). Sicer za 1x polnjenje tudi s snežinko ne bo nič bistveno narobe, ampak redno polnjenje pri previsoki napetosti ima pa lahko degradacijski učinek.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Borg

Borg

Fizikalc
25. jun 2020
496
-537
28
Obstaja kakšen tester akumulatorjev, ki ti prikaže čimbolj točno napolnjenost akumulatorja v procentih ne V?
 

Borg

Fizikalc
25. jun 2020
496
-537
28
A lahko kakšno sliko, link. Kje bi bil možen prevzem lahko tud na ZS.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.474
5.766
113
Obstaja kakšen tester akumulatorjev, ki ti prikaže čimbolj točno napolnjenost akumulatorja v procentih ne V?
Napolnjenost akumulatorja ti pokaže v nulo točno vsak voltmeter. Nerabiš nobenih %. Nad 12.4V je ok. Pod je potrebn polnjenja. Preprosto....
Zakaj v % če se meri v V?
Nisem še videl štromarja ki napetost meri v %.
 
  • Všeč mi je
Reactions: matofill in Hondi