Ste kot otroci, ki se kregajo kateri Ferrari je boljši.
Veliko sem v strogih centrih večjih evropskih mest in nekatera so (predvsem zaradi državne ali mestne vzpodbude) polna električnih in hibridnih avtomobilov. Tudi taxiji so v lepem številu že hibridni (prednjači Mercedes) ali električni (Tesla). Potem pa srečaš še hibride ali električne avte drugih znamk za katere še vedel nisi, da ponujajo kaj takega.
To je strogi center mesta, kjer ZAKON določa kdo bo vozil in s tem usmerja tudi vozni park. Da bi kaj manj smrdelo kot pred leti, nisem opazil. Da moraš hudo pazit kje hodiš, ker avta ne slišiš več, je pa drugo dejstvo. In, da električarji nimajo pojma kje bi "tankali" tudi, saj je tistih nekaj točk večno zasedenih.
Ko greš par km iz centra, se zgodba elektičarjev in hibridov razblini. Še mnogo let bo potrebnih, da bo infrastruktura zadostila povečanim potrebam, še mnogo let bo potrebnih, da bodo avtomobili dosegljivi množicam in še mnogo let bo potrebno, da se bo sploh videlo ali je tehnologija ok ali so se problemi samo preselili na drugo fronto. Kdo bo popravljal ta jajca od hibridov in elektromotorjev ter baterij, ko bodo cene nižje in ne bo več dolgih garancij na sklope, baterije, itd. Kam bo šel ves odpadni material, ki je hudo nevaren, itd., itd.
Sedaj je vse super, ko je teh avtov promil. Kako bo, ko jih bo 50%? Kakšna bo cena prevoza, ko bo šla elektrika gor (do takrat bodo hibridi out)?
Skratka, sam pozdravljam novo tehnologijo, ki bo enkrat mogoče dominirala. Ampak se ne slepim, da bo to neki novi, lepi, nesmrdeči svet. Samo kup drugih težav bo, ker z maso pač pride do tega. Zaenkrat pa niti približno tehnologija še ni na nivoju. Hibrid je samo vmesni člen, v večini še vedno smrdi, komponent je mali miljon več in okvar tudi. Kaj bo, ko ti avti dosežejo malo višjo starost...vedi ga. Vzemi avto z malo več kg in metri pa rabiš močnejšo mašino. Samo bencin požre toliko kar vidi, hibrid je isto sranje, saj v večini dela (podhranjen) benc motor, elektrike še sploh ni za tak avto, ostane torej dizel, ki nima težav z velikostjo in težo in požre primerno manj za isto delo.
Mala elektro jajca so neuporabna za skoraj karkoli, ker večina v mestih uporablja javni prevoz/kolo/noge, velikih za normalne ljudi ni. Infrastrukture tudi ne.
Skratka ne preveč sanjat. Saj je prav, da vas je čim več, da financirate razvoj, ampak realno smo 20 let od normalno velikega avta na izključno elektro pogon z odličnim dosegom, ugodno ceno in infrastrukturo, ki ti ga podpira kamorkoli že greš, brez, da razmišljaš vnaprej kje boš filal in računaš kilometre. Torej 20 let od avta, ki v bencin/dizel obliki obstaja že xx let. In, če ne bo prišel s konkretno polno garancijo za obdobje 7+ let, ga še vedno ne bo nihče kupil, saj bodo stroški servisov čista neznanka. In ko bo vse to zrihtano, se boste zavedli, da v prodaji prednjači vedno zagnana Evropa, preostali del sveta pa še vedno vozi smrdljivce in jih še dolgo bo.