Vožnja hladnega turbo dizlaša v dolino?

sad

Guru
24. avg 2007
21.191
9.818
113
Citat:
Uporabnik reality pravi:
zaradi funkcije start stop ne plačaš nič manj davka....... to je nebuloza, ampak iz meritev porabe izpuha pri prižganem avtomobilu...
hysterical-1.gif

Torej, razsvetli me prosim na podlagi česa se plačuje pri nas DMV?
grims-1.gif

A to potem avto prižgejo in ga pustijo laufat eno uro in izračunajo na podlagi tega izpust CO2 ali morda to pride iz povprečne porabe goriva
grims-1.gif
? Katera pa slučajno vsebuje tudi mestno porabo in na katero start/stop funkcija kar lepo vpliva. Kot sem napisal je prihranek na porabi cca. 5-10% zgolj z uporabo start/stop funkcije. Torej proizvajalec na relativno enostaven način doseže zahtevano znižanje povprečnih emisij svojih prodanih vozil.

Še tvoj komentar na preizkušeno tehnologijo
grin1.gif
: upam, da je res in ne boš imel nobenih dodatnih stroškov. Ampak veš kaj pravi stari pregovor: zarečenega kruha se največ poje, tako da upam, da te ne bo enkrat v prihodnosti cepil lep račun...
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.417
2.768
113
Bom se jaz dodal moje vprasanje tukaj. Vcasih peljem Renojev 1.2 s turbino, pa je prvo na vrsti kilometer klanca, takoj iz garaze. Povprecen naklon je 12%.
Preko 3000 vrtljajev ne grem, pa zanima kaj je bolje za motor in turbino. V 2. do max 3000rpm, v 3. okoli 2000 rpm - kar je nekje enaka brzina kot prva varianta ali v 3. do 3000 rpm?
 

reality

Vudu lešinar
24. jul 2007
4.731
0
36
Kako potem razlagaš dejstvo da isti model z istim motorjem en brez start stop en z imata v knjižici isto porabo napisano.. in enake izpuste

no me prou zanima kako pametno boš še povedal?

Še enkrat kako je to mogoče?
smeško?
grims-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

sad

Guru
24. avg 2007
21.191
9.818
113
Citat:
Uporabnik reality pravi:
Kako potem razlagaš dejstvo da isti model z istim motorjem en brez start stop en z imata v knjižici isto porabo napisano.. in enake izpuste

no me prou zanima kako pametno boš še povedal?

Še enkrat kako je to mogoče?
smeško?
grims-1.gif

LAŽEŠ ali pa je bila v dokumentu katerega si gledal napaka.
Dokaz je spodnja slikca vzeta iz: http://www.kia.si/venga/
Ravno tako ti lahko povem, da VAG koncern ima bistveno drugačno porabo, če ima avto vgrajen start/stop sistem (in še ostale zadeve, katere pripadajo temu). Isto ima tudi Kia še pnevmatike z nizkim kotalnim uporom in aerodinamične dodatke ter električni servo volan. Vendar je glavni prihranek iz start/stop sistema. Sedaj pa prosim, da še ti postrežeš s kakšnim dokumentom, ne pa gostilniško debato
tongue-1.gif
.
1392025-Poraba.jpg
 

Priponke

  • 1392025-Poraba.jpg
    1392025-Poraba.jpg
    60,1 KB · Ogledi: 128

reality

Vudu lešinar
24. jul 2007
4.731
0
36
ne to nima res nobene zveze... ampak govori dotični nebuloze......

jest sem samo prašal forumaše, ki očitno pravijo kako zelo škoduje to turbini, u resnici pa start stop funkcija dela ravno to, kar po pričanju teh nebi smelo delat...

Men se zdi, da je to le nekakšen mit.... Tukaj pa se po mojem, to nananša na temo...
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Citat:
Uporabnik mr_ pravi:
Bom se jaz dodal moje vprasanje tukaj. Vcasih peljem Renojev 1.2 s turbino, pa je prvo na vrsti kilometer klanca, takoj iz garaze. Povprecen naklon je 12%.
Preko 3000 vrtljajev ne grem, pa zanima kaj je bolje za motor in turbino. V 2. do max 3000rpm, v 3. okoli 2000 rpm - kar je nekje enaka brzina kot prva varianta ali v 3. do 3000 rpm?

Sam se nagibam bolj k temu, da pelješ v 2. do 3000 obratov. Zakaj?

Se spomnim, ko sem imel Unota Turbo 1.4. IE, letnik 94. Ta avto je imel števec pritiska turbine. In tam se je točno videlo kdaj in v kakšni prestavi je bila turbina obremenjena.
3.ja prestava je za avto tako majhne prostornine že preveč obremenjujoča. Turbina mora pomagat.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.107
6.942
113
pri taščici
Citat:
Uporabnik sad pravi:
Tisto za obvezni servis na 15.000 km pri VAG-u je pa po moje zato, da še malo zaslužijo
wink-1.gif
.
tega sistema se je ze delta team iz krskega pred desetletjem posluzeval. Cel svet je srvisiral yamahe na 10, slovenija na 6, pa mislim da kljub temu ni imela 2 let garancije. To ne vem natancno
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.191
9.818
113
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Citat:
Uporabnik sad pravi:
Tisto za obvezni servis na 15.000 km pri VAG-u je pa po moje zato, da še malo zaslužijo
wink-1.gif
.
tega sistema se je ze delta team iz krskega pred desetletjem posluzeval. Cel svet je srvisiral yamahe na 10, slovenija na 6, pa mislim da kljub temu ni imela 2 let garancije. To ne vem natancno
Mah, brez veze. Saj v Nemčiji so že zdavnaj imeli variabilni servisni interval (itak večina avtov bila na njem), pri nas pa niso hoteli na njega prestavit, češ da to ni dobro za mašino... Ja itak... Sej je pa sistem takoj skrajšal interval, če si imel mestno in drugo vožnjo v težjih razmerah. Pri fiksnem na 30 jurjev pa res zna bit že problem, če je večina npr. cijazenje po mestu in podobno.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
A ni turbina tako narejena da eno polovico poganjajo izpusni plini, ta polovica pa potem preko druge polovice polni svez zrak v motor?
In ce ne drzis gasa, ni goriva v valje, ni izpuha....

Samo goriva ni v valjih, zrak pa še vedno mora biti - torej zgo9lj zrak.

Nekdo omeja 5 minut da avto lavfa na mestu...hja...pri vožnji navzdol bo to zaleglo ravno za kak km da bo avto spet ohlajen
smile-1.gif


Jaz navzdol vedno vozim v leru...BV se mi zdi pod prisilo tiščati motor v vrtljaje samo zaradi tega ker se na avtu vrtijo kolesa.
 

stop

Majstr
5. sep 2007
3.203
397
83
Las Vegas
konec koncev je vožnja v leru v dolino enako kot ogrevanje na mestu
smile-1.gif
, če izvzamemo vpliv na zavore
 
19. jul 2007
2.893
1.609
113
Citat:
Jaz navzdol vedno vozim v leru...BV se mi zdi pod prisilo tiščati motor v vrtljaje samo zaradi tega ker se na avtu vrtijo kolesa.

Na koliko km menjaš ploščice in diske ?

PS: Poznam eno, ki je uspela pregret/uničit diske pri spustu z Vršiča.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.378
1.241
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik reality pravi:
no očitno je potem pri vseh enako...... Čudno bi pa blo, če bi to res škodovalo turbinam ali pa motorjem, da se vse več proizvajalcev odloča za to funkcijo, ki je kao ekološko bolj prijazna do okolja...

Zgleda da je to buča...... Mrzel motor pa res ne ugaša in napiše start stop unavailable

Pogoji delovanja za start-stop so zelo različni ne le med znamkami, ampak tudi med modeli. Tanova Zafira, recimo, ne ugasne, če priletiš dirket z AC s polne obremenitve. Če pa lepo počasi zmanjšaš in greš ven, pa ugasne ... Imaš tudi startstop sisteme, ki mirno ugašajo mrzel avto ... Skratka, skoraj pri vsakem je drugače.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
Citat:
Uporabnik johan_blond pravi:
Na koliko km menjaš ploščice in diske ?

PS: Poznam eno, ki je uspela pregret/uničit diske pri spustu z Vršiča.

Prednje na 100.000 zadnje tam na 150.000 km prevoženih.

Z gorskih prelazov se spušča po pameti..tam nima veze kaj običjano počneš na poti do službe.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.191
9.818
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik reality pravi:
no očitno je potem pri vseh enako...... Čudno bi pa blo, če bi to res škodovalo turbinam ali pa motorjem, da se vse več proizvajalcev odloča za to funkcijo, ki je kao ekološko bolj prijazna do okolja...

Zgleda da je to buča...... Mrzel motor pa res ne ugaša in napiše start stop unavailable

Pogoji delovanja za start-stop so zelo različni ne le med znamkami, ampak tudi med modeli. Tanova Zafira, recimo, ne ugasne, če priletiš dirket z AC s polne obremenitve. Če pa lepo počasi zmanjšaš in greš ven, pa ugasne ... Imaš tudi startstop sisteme, ki mirno ugašajo mrzel avto ... Skratka, skoraj pri vsakem je drugače.
Drži. Verjetno se pa tudi proizvajalci učijo in dopolnjujejo zadeve. Vsekakor bi bilo fajn, da se upošteva ta vidik tiščanja.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.747
1.531
113
Pa se zavedaš, da vožnja po klancu navzdol v leru porabi več goriva kot vožnja v prestavi?
 

malcomX

Plastic
21. jul 2007
20.111
4
36
40
Z nekega planeta
www.mojabivsa.com
Citat:
Uporabnik tony pravi:
Pa se zavedaš, da vožnja po klancu navzdol v leru porabi več goriva kot vožnja v prestavi?

Ja, ne pozabi pa, da v leru te bo prineslo dost dlje kot pa v prvi prestavi, on če imama hrib in pol ravnino,
bom jaz v leru priletel dalje medtem ko bo tebi prvi/drugo prestavo zabilo in ti bo crknil, tako da...

V leru povprečen avto ogret na delovno nuca 0,6-0,9L na uro. Tako da mater dost benza gre tiste 30 sekund,
prilezel bom pa brezpogojno dlje, dost dlje.

Jaz se dost poslužujem lera in pa bremzanja z motorjem, kombinacija obojega, pa sem imel porabo MB-Litija
4,3 pri 90kmh, zunanja temp. okola 20, to je dost lera recimo da me od brega bisterca do cestnine prinese, skoraj
nič bremzanja, kolko pa pa z lerom, nato sem poslušal "avtošola" vožnjo, isto relacijo, pa sem bil na 5,1.
Obakrat klima, le drugič je bil rezervar poln, kar pa načeloma pomeni max. 1dl na 120km.
 

malcomX

Plastic
21. jul 2007
20.111
4
36
40
Z nekega planeta
www.mojabivsa.com
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
Turbina miruje samo, ko je motor ugasnjen.

Sicer tvoja vožnja turbini ne škodi, ker če se voziš brez dodajanja plina, dotoka goriva v motor ni - torej ni niti izpušnih plinov, ki dodatno ekspandirali v turbini...
Torej: turbina se vrti, vendar (skoraj) ni obremenjena


A moreš vsakič popametnjačit. Ja turbina dela, ampak njega zanima obraba turbine, ki je takrat minimalna, oz. najmanj obremenjena glede na dane pogoje.

To je relativno da turbina dela, če bi delala bi filala, zdaj pa ne fila, torej je prižgana. Ker po tvoji teoriji tut turbina ki je hin, še vedno "dela" in potemtakem ni pokvarjena?

Avto potem tut dela ko je prižgan, čeprav je avtomacki menjalnik zabilo že lani.

Na odpiralca teme;

Zjutraj vkurblaš, počakaš recimo tri sekunde, nato pa se da dizla speljat in peljat tut z minimalnim kančkom gasa, da so
vrtljaji še vedno pod ali malenkost nad tisoč, ko ga spuščaš, furaš tisto prestavo pri kateri ti ni treba bremzat, še vedno ga pa
ne vrtiš čez 1,5, 1,3 če ti je res gušt čuvat motor in polža. Vsekakor pa je to za turbino v teh pogojih balzam, počakaš da pride
na delovno, tačas pa furaš recimo do 1,7k, hitro menjavaš, loviš vsakega njutna ki ga iz navora lahko dobiš.
smile-1.gif


Vbistvu so za leden motor in ledeno puhalo spusti s hriba najboljši možen cold start, če ga znaš peljat. Ogrevanje motorja
ni zaželjeno ker je kao takrat največja obraba motorja, glede nato da ne opravljaš nobene poti in se motor izrablja ti pa še nisi nič prevozil, zato je za dizle splošno recimo da ga vkurblaš, nahitro počohaš okna in gremo do 1,4k rpm. 1,2 če je dovolj navora.
 

malcomX

Plastic
21. jul 2007
20.111
4
36
40
Z nekega planeta
www.mojabivsa.com
Citat:
Uporabnik mr_ pravi:
Bom se jaz dodal moje vprasanje tukaj. Vcasih peljem Renojev 1.2 s turbino, pa je prvo na vrsti kilometer klanca, takoj iz garaze. Povprecen naklon je 12%.
Preko 3000 vrtljajev ne grem, pa zanima kaj je bolje za motor in turbino. V 2. do max 3000rpm, v 3. okoli 2000 rpm - kar je nekje enaka brzina kot prva varianta ali v 3. do 3000 rpm?

Jah najugodnejše bi bilo v prvi lezt na nekih normalnih obratih, sej slišiš motor al mu paše ali ne, sicer pa v drugi,
vsekakor taka jajčka načeloma nima težav s premikanjem, tako da jaz bi to fural v drugi recimo trideset če imaš živce,
sicer pa tretja in pedeset. (ker je naklon, 50 vozim v peti po ravnem)
smile-1.gif