Vožnja hladnega turbo dizlaša v dolino?

stop

Majstr
5. sep 2007
3.203
397
83
Las Vegas
Zjutraj imam vsak dan cca 3 minutni spust z brega. Avto zjutraj vžgem in peljem brez dodajanja gasa v 2 prestavi. Obrati pri spustu narastejo tudi preko 2000 obr, če motorju ne dodajamo plina tako ali tako turbina miruje ali?
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Turbina miruje samo, ko je motor ugasnjen.

Sicer tvoja vožnja turbini ne škodi, ker če se voziš brez dodajanja plina, dotoka goriva v motor ni - torej ni niti izpušnih plinov, ki dodatno ekspandirali v turbini...
Torej: turbina se vrti, vendar (skoraj) ni obremenjena
 

Ausc

Pripravnik
10. sep 2011
584
1
16
Ko je ravno tema o zimi in turbinah.. Priblizno kako dolgo (mestna voznja) rabi pozimi avto, da se ogreje na delovno temperaturo? Nimam v avtu niti cagarja za vodo, kaj sele za olje..
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.191
9.818
113
Dizlaš 10 do 15 km pri temperaturah nižjih od 0 stopinj. Razen, če mu pokažeš kdo je šef in ga lepo držiš na visokih vrtljajih.
evil.gif
 

joejoe

Pripravnik
30. dec 2007
812
1
16
Citat:
ki dodatno ekspandirali v turbini...

Uf, tule bo mal težava s fiziko... Naceloma se izpusni plini v turbini malenkost stisnejo, ker turbina predstavlja oviro, potem pa se na izhodu iz turbine nazaj razsirijo, ker upora ni vec.

Ni bistveno za sam odgovor, ampak fiziko pa le moramo malo pazit
smile-1.gif


Še moje mnenje o zadevi: Inženirsko mora biti turbina rešena tako, da dela normalno tako hladna kot izjemno vroča. Če temu ne bi bilo tako, bi turbine crkavale vse po vrsti, zares pa jih potem sploh ne bi uporabljali.

Praktično edina resna strojniška nevarnost za turbino je pomanjkanje olja ob prekinitvi dotoka, ko pa se turbina še polno vrti. To bi se zgodilo, če bi nabil obrate motorja in potem motor takoj ugasnil. (pri tem predpostavljam, da vse ostalo dela OK, recimo dotok olja za turbino in hlajenje turbine, kjer je izvedeno)

Mali dokaz za to so kombiji ambulantnih prodajalcev (trgovskih potnikov z zalogo), kjer kombiji letajo po mestu, ves čas poln gas, pa nobenga šparanja in pazljivega ugašanja. Motorji zdržijo pa po pol milijona kilometrov.
 

elth

Pripravnik
20. avg 2007
418
24
18
Kavčke
Turbo diesel doseže optimalno delovanje in s tem mazanje turbine pri 80C, sam bi na tvojem mestu raje ogreval motor na mestu vsaj 5 minut.Saj če voziš po bregu navzdol se praktično ne more ogreti, obrati pa veselo presegajo mejo 2K.
Seveda obstaja možnost vgradnje grelca direktno v blok motorja ali pa preko adapterja na cevi.V kitu dobiš vse kar potrebuješ.Za ceno ne vem, imam pa podatek kje si lahko to naročiš z montažo vred.Mojster je "zapriseženi" strokovnjak na področju ogrevalne tehnike za osebna kot tovorna vozila.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Saj pri turbini je največji problem ravno mazanje, ne pa plini. Tako ob hladnem zagonu, kot pri vročem izklopu. Pri prvem olja sploh ni, oz. ima še vedno neprave lastnosti, pri drugem zaradi visokih temperatur olje "pobegne" s površin. Probaj z vročo ponvico in oljem. Tam kjer je temperatura najvišja olje "pobegne".
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.107
6.942
113
pri taščici
Citat:
Uporabnik Ausc pravi:
Ko je ravno tema o zimi in turbinah.. Priblizno kako dolgo (mestna voznja) rabi pozimi avto, da se ogreje na delovno temperaturo? Nimam v avtu niti cagarja za vodo, kaj sele za olje..
odvisno od avta
tdi precej hitro, dci tudi, dti pa rabi 20km da se pogreje. Pa baje ni fuc termostat v dti.
Sicer pa ko zacnes enkrat zmanjsevati gretje v avtu(ko greje na ful), takrat ves da imas avto na delovni temperaturi
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.107
6.942
113
pri taščici
A ni turbina tako narejena da eno polovico poganjajo izpusni plini, ta polovica pa potem preko druge polovice polni svez zrak v motor?
In ce ne drzis gasa, ni goriva v valje, ni izpuha....
 

Lateral

Fizikalc
31. mar 2008
1.771
33
48
Takrat je topla voda, da se olje segreje, traja še cca. 10km. Sicer pa z mojim TDIjem se je 4 leta vozilo 6km v dolino vsak dan in niti toplo ni začelo pihat, zdaj pa že 2 leti AC po 5min in takoj na 130km/h (2800rpm). Avto se hitro približuje 300kkm, turbina še prva in ne daje znakov, da bi v kratkem odpovedala.

Res ne razumem, zakaj nekateri bolj skrbite za pleh, kot pa svojega otroka/žival...
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.107
6.942
113
pri taščici
Zato ker je avto vecji strosek kot otrok, zival....
Sicer pa ne pazim, obcasno imam 5km klanec na katerem skoraj ne dodam gasa pa zaenkrat po 4 letih se dela po tem klancu. Je pa res da mrzlega ne stisnem brez razloga, pa tudi na ac crpalkah lahko kar laufa avto, ce sem ga prej na 4+krpm vozil.
 

reality

Vudu lešinar
24. jul 2007
4.731
0
36
Citat:
Saj pri turbini je največji problem ravno mazanje, ne pa plini. Tako ob hladnem zagonu, kot pri vročem izklopu. Pri prvem olja sploh ni, oz. ima še vedno neprave lastnosti, pri drugem zaradi visokih temperatur olje "pobegne" s površin. Probaj z vročo ponvico in oljem. Tam kjer je temperatura najvišja olje "pobegne".

Vse lepo in prav, ko trdiš, da je pri vročem izklopu je stvar podobna... Ampak obrazloži mi potem stop start avtombile, ko prletiš iz avtoceste v križišče pa avto ugasne..

Torej se vsi proizvajalci zdej motijo in namenoma uničujejo motorje?
 

joejoe

Pripravnik
30. dec 2007
812
1
16
Citat:
Probaj z vročo ponvico in oljem. Tam kjer je temperatura najvišja olje "pobegne".

A si poskusil to z motornim oljem??? Nisi, a? Torej najprej to preizkusi (lahko posnameš... pa vzami kako ponev, ki ni namazana s teflonom ali emajlom, v bistvu mora bit jeklena), pa kaj si preberi o tehnologiji maziv, potem pa naprej z debato
smile-1.gif
 

vaginko

Fizikalc
2. sep 2007
10.870
36
48
Citat:
Uporabnik reality pravi:
Citat:
Saj pri turbini je največji problem ravno mazanje, ne pa plini. Tako ob hladnem zagonu, kot pri vročem izklopu. Pri prvem olja sploh ni, oz. ima še vedno neprave lastnosti, pri drugem zaradi visokih temperatur olje "pobegne" s površin. Probaj z vročo ponvico in oljem. Tam kjer je temperatura najvišja olje "pobegne".

Vse lepo in prav, ko trdiš, da je pri vročem izklopu je stvar podobna... Ampak obrazloži mi potem stop start avtombile, ko prletiš iz avtoceste v križišče pa avto ugasne..

Torej se vsi proizvajalci zdej motijo in namenoma uničujejo motorje?

stop/start funkcija v takšnih primerih ko niso izpolnjeni vsi parametri za varen izklop le -tega ne naredi, torej avta ne ugasne. Čisto preprosto
 

stop

Majstr
5. sep 2007
3.203
397
83
Las Vegas

ne, ogrevanje na mestu mi ne diši, v tem primeru rajši pazim in bolj aktivno zaviram z zavoro, oziroma peljem v prostem teku...

olje imam sicer high tronic aral 5w 40
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Citat:
Uporabnik reality pravi:
Citat:
Saj pri turbini je največji problem ravno mazanje, ne pa plini. Tako ob hladnem zagonu, kot pri vročem izklopu. Pri prvem olja sploh ni, oz. ima še vedno neprave lastnosti, pri drugem zaradi visokih temperatur olje "pobegne" s površin. Probaj z vročo ponvico in oljem. Tam kjer je temperatura najvišja olje "pobegne".

Vse lepo in prav, ko trdiš, da je pri vročem izklopu je stvar podobna... Ampak obrazloži mi potem stop start avtombile, ko prletiš iz avtoceste v križišče pa avto ugasne..

Torej se vsi proizvajalci zdej motijo in namenoma uničujejo motorje?

Na nek način da.
Edini pameten stop&start je pri Toyotinem Hybrid Synergy Drive (Prius, Lexus Hybrid), samo tam se uporablja izključno atmosferske bencinarje in visokonapetostni elektromotor, ki bencinarja takoj zavrti na 1200 vrtljajev ter ustavi v idealni poziciji ter seveda kakovostno motorno olje, ki se menjuje na 15 jurjev km, ne pa na pol milijarde km, kot nekateri proizvajalci reklamirajo.
Vsi drugi so pa pač wannabe hibridi. Sploh zanimive bodo daljnosežne posledice stop&start pri turbo motorjih. Ko sem še imel Toyoto Yaris z D4D turbo diesel motorjem, je bila na šoferjevi strani naplepka, da naj ne ugašam takoj vročega motorja.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Citat:
Uporabnik joejoe pravi:
Citat:
Probaj z vročo ponvico in oljem. Tam kjer je temperatura najvišja olje "pobegne".

A si poskusil to z motornim oljem??? Nisi, a? Torej najprej to preizkusi (lahko posnameš... pa vzami kako ponev, ki ni namazana s teflonom ali emajlom, v bistvu mora bit jeklena), pa kaj si preberi o tehnologiji maziv, potem pa naprej z debato
smile-1.gif

Sem imel tribologijo na svojem šolskem kurikulumu svoje čase, nič bat.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.495
5.790
113
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Ko sem še imel Toyoto Yaris z D4D turbo diesel motorjem, je bila na šoferjevi strani naplepka, da naj ne ugašam takoj vročega motorja.

vroč motor in motor ogret na delovno temperturo nista isti zadevi.