Vinjete 2012

Rambo013

Majstr
30. jan 2010
1.807
388
83
Vipavska dolina
Ja to itak vem, ampak zaenkrat imaš izbiro pri vinjeta ali jo kupiš ali ne.
Sicer jaz sem imel 2xletno, eno sem spustil (vmes vzel 1x tedensko) letos imam spet letno in naslednjo bom verjetno spet spustil. Pač v tistih 10 mesecih se (verjetno) ne bom veliko vozil ali pa sploh nič po avtocesti. Je pa predvsem odvisno od cene...
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Citat:
Uporabnik Rambo013 pravi:
Zakaj bi pa potem nekdo, ki se ne vozi po avtocesti plačeval zanjo?
Zakaj moram pa jaz plačevat Lj. obvoznico (obvezna vinjeta), kamionarjem je pa ni treba?
cry12bpy.gif
 

synthman

Fizikalc
22. avg 2007
7.226
0
36
Citat:
Uporabnik predator pravi:
Kaj bi pa naredili s tujci?

Še to btw, Janša v svojem programu obljublja odstranitev cestninskih bajt
Kaj pa sedaj naredijo s tujci, ki se vozijo po regionalkah, za katere smo plačali uporabo cest pri registraciji ?

Pa je Janša tudi povedal, zakaj ni teh hišic odstranil že v svojem mandatu ?
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik synthman pravi:
Vi pa mojim trditvam nasprotujete.
Itak, če so pa blesave.

Predor je skupen, avstrijsko - slovenski, ima skupno upravljanje. Torej je normalno, da ima tudi skupno ceno. In ko se bo gradila druga cev do leta 2019, se bo gradila z obeh strani.
 

Dr_Strangelove

Fizikalc
1. nov 2007
3.073
2
36
www.pentagon.gov
Citat:
Uporabnik sass pravi:
Citat:
Uporabnik Dr_Strangelove pravi:
Samo njihovih avtocest niso gradili gradbeniki, ki so gradili socialni dialog in nacionalni interes.
1343502-tiho_mulc.jpg

Citat:
A study of highway construction costs in eight European countries highlights Austria as the most expensive. The report says that highways in Austria cost €12.87 million/km. The next most expensive country is Hungary at €11.21 million/km, followed by Slovakia at €9.56 million/km and then the Czech Republic at €8.86 million/km. At the other end of the spectrum, costs in Denmark are only €5.89 million/km, in Croatia €6.682 million/km, in Slovenia €7.29 million/km and in Germany €8.24 million/km. Terrain can increase costs significantly and construction of highways in mountainous terrain is most expensive in Germany at €25.99 million/km, followed by Austria with €24.97 million/km, with the Czech Republic, Slovenia and Croatia following in descending order. The costs of mountain highway construction were not collated for Denmark and Hungary due to the largely flat terrain. Construction of motorway bridges costs most, and is particularly expensive in Hungary, followed by Denmark, Germany and the Czech Republic. The lowest bridge costs are in Croatia, ahead of Slovenia and Slovakia. Construction of tunnels is most expensive in the Czech Republic, then in Germany and Hungary.
http://www.routeonecomms.com/News/article.cfm?recordID=17689

Cene na kilometer so očitno zmuzljiva kategorija. Recimo Bruselj nas je lansko leto ocenil povprečno 12,5 Mega ojrov na kilometer.
smile-1.gif

http://www.delo.si/gospodarstvo/zmuzljive-cene-gradnje-cest.html

Pa dajmo si tudi pogledat v oči. Avstrijci so avtoceste speljali čez tričetrt Alp. Skozi vukojebine na dva jurja nadmorske višine, kjer niti GSM signala ni, je pa avtocesta.
 

Rambo013

Majstr
30. jan 2010
1.807
388
83
Vipavska dolina
Citat:
Uporabnik Romzi pravi:
Citat:
Uporabnik Rambo013 pravi:
Zakaj bi pa potem nekdo, ki se ne vozi po avtocesti plačeval zanjo?
Zakaj moram pa jaz plačevat Lj. obvoznico (obvezna vinjeta), kamionarjem je pa ni treba?
cry12bpy.gif
Jah a je to moja krivda (nisem voznik kamiona). Za moje pojme je bilo itak najbolj pošteno do vseh, ko si plačal kolikor si prevozil, čeprav so bili eni odseki AC dosti cenejši kot kje drugje.
 

Gavran

direktor!
22. jul 2007
9.130
5.073
113
Nuku`Alofa
Citat:
Uporabnik DrM007 pravi:


Višjo ceno letne vinjete bi si želel zgolj zato, da bi z AC spravil twingote, unote, getze, yarise in podobne trugice, ki enostavno niso narejeni za to, da bi vozili po avtocestah. Ti avtomobili so pogosto drugi ali tretji avto pri hiši

Vsi našteti avtomobili brez problemov vozijo po omejitvi ki velja na avtocesti, če pa ti misliš da je avtocesta samo za mondeota si pa
bonk.gif
In sploh ni nujno da je to drugi ali retji, veliko jih ima majhen avto za edini avto pri hiši. Če te pa denar tišči, ga mirno nakaži meni - si bom kupil mondea.
In če še nisi opazil - mnogo lažje je prehiteti twinga kot pa šleper, ki avtocesto uniči 60000krat bolj kot twingo (ne, nimam twinga)
 

synthman

Fizikalc
22. avg 2007
7.226
0
36
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Citat:
Uporabnik synthman pravi:
Vi pa mojim trditvam nasprotujete.
Itak, če so pa blesave.

Predor je skupen, avstrijsko - slovenski, ima skupno upravljanje. Torej je normalno, da ima tudi skupno ceno. In ko se bo gradila druga cev do leta 2019, se bo gradila z obeh strani.
Da ima predor enako ceno z obeh strani je toliko normalno, kot ima pivo vmojih dveh vaških gostilnah enako ceno.
Nebi rekel da je tako ravno slučajno, ker sta se gostinca verjetno tako med sabo kartelno dogovorila, ampak vsak gostinec je svojo ceno sam določil, ima vso pravico in možnosti, da bi imel ceno drugačno.

Cena pa ni skupna, ampak enaka, V 20-tih letih, odkar je predor odprt je enaka cena šele zadnjih par let, prej je bilo na Slovenski strani vedno ceneje .(pa ne zaradi zaokrožanja). Na eni strani določa ceno Slovenija, na drugi Avstrija. (tako kot gostinca v svojih gostilnah).
Je pa meni bolj normalno, da tisti, ki je za predor več plačal tudi več pokasira od cestnine. Dvomim namreč, da je Slovenija za svoj nekoliko krajši del predora plačala povsem enako kot Avstrija.
 
I

Izbrisan uporabnik #9334

Citat:
Uporabnik predator pravi:
Kaj bi pa naredili s tujci?

Na mejnih prehodih bi pobiral cestnino za tranzit. Infrastruktura že stoji.
Za domače uporabnike (slovence) pa dvignil cestarino. Ni treba živeti tiskarja, trgovca na petrolu, pa Darsovih nadzornikov, ki delajo gužvo po cestninskih postajah ob največjih konicah prometa, ... vse kar je treba je odpreti dodatno konto cifro za nakazilo denarja ob vsakoletni registraciji avta. Vse ostalo že obstaja.

Sicer je pa treba itak vse ceste brez izjeme vzdrževati in ne samo AC! Zame je vinjeta samo finta za neko pobiranje davka, pa še to na neracionalen način.
 

synthman

Fizikalc
22. avg 2007
7.226
0
36
Citat:
Uporabnik Rambo013 pravi:
Citat:
Uporabnik Romzi pravi:
Citat:
Uporabnik Rambo013 pravi:
Zakaj bi pa potem nekdo, ki se ne vozi po avtocesti plačeval zanjo?
Zakaj moram pa jaz plačevat Lj. obvoznico (obvezna vinjeta), kamionarjem je pa ni treba?
cry12bpy.gif
Jah a je to moja krivda (nisem voznik kamiona). Za moje pojme je bilo itak najbolj pošteno do vseh, ko si plačal kolikor si prevozil, čeprav so bili eni odseki AC dosti cenejši kot kje drugje.
Cena na kilometer, ki so ti ga zaračunali je bila povsod enaka. Je pa res, da če si se peljal par kilometrov iz Vodic na Brnik, so ti zaračunali celo traso od Ljubljane do Podtabora, če pa si se se peljal od Šmartna do Vodic pa nič.

O poštenosti plačevanja po prevoženih kilometrih se bi pa dalo debatirati, Dars stane enako, avtocesto morajo zgradit in splužit, če se s twingotom pelješ 1x ali pa 1000x.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik synthman pravi:
Da ima predor enako ceno z obeh strani je toliko normalno, kot ima pivo vmojih dveh vaških gostilnah enako ceno.
Kolikor vem, plačaš vožnjo skozi celoten predor, ki je (kako nenavadno) enako dolg iz slovenske in iz avstrijske strani in ne samo pol predora.

Sicer pa, če še ne veš, enako ceno na eni in drugi strani meje imajo tudi vsi ostali predori in mostovi po Evropi (seveda je razlika pri zaokrožanju valut). In cena Karavank je bila vedno približno enaka tako na eni kot drugi strani, razlika je bila minimalna.
 

synthman

Fizikalc
22. avg 2007
7.226
0
36
Citat:
Uporabnik DrM007 pravi:
Ob tej priliki bi pozval DARS-ovce, da na gorenjski AC preverjanje vinjet ne izvajajo le in zgolj na CP Torovo. Ogromno voznikov gre pri Vodicah dol (tako kot se je to počelo v predvinjetnem sistemu). Zelo poučno bi bilo vsake toliko speljati kolono skozi počivališče Povodje. V obe smeri.
Niti slučajno ne drži, da darsovci gledajo le na Torovem. Mene so letos pri podtaboru koknili že takoj prvi dan prenehanja veljavnosti lanskih vinjet.
Očitno so se namenili pokasirat tudi tistim, ki so z nakupom novih vinjet za kak dan zamujali.
 

synthman

Fizikalc
22. avg 2007
7.226
0
36
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Citat:
Uporabnik synthman pravi:
Da ima predor enako ceno z obeh strani je toliko normalno, kot ima pivo vmojih dveh vaških gostilnah enako ceno.
Kolikor vem, plačaš vožnjo skozi celoten predor, ki je (kako nenavadno) enako dolg iz slovenske in iz avstrijske strani in ne samo pol predora.

Sicer pa, če še ne veš, enako ceno na eni in drugi strani meje imajo tudi vsi ostali predori in mostovi po Evropi (seveda je razlika pri zaokrožanju valut). In cena Karavank je bila vedno približno enaka tako na eni kot drugi strani, razlika je bila minimalna.
Ja, samo z naše strani določijo ceno in pokasirajo naši in gre v našo blagajno, z druge pa pokasirajo Avstrijci (tudi za del tunela, ki ga boš prevozil po naši strani.
Razlika v ceni je bila svoje čase večja, kot pa če bi šlo zgolj za zaokroževanje. Kar samo dodatno dokazuje moje trditve , da cena z ene in druge strani ni bila enotna, ampak so eno ceno postavili naši, drugo pa avstrijci. Pa nima veze, lahko bi bila cena tudi enaka, tako kot sedaj, pa še vedno velja, da ceno v eno stran postavijo naši, v drugo pa avstrijci. Tako kot ceno piva v dveh gostilnah postavi vsak gostilničar sam, lahko je cena enaka ali pa različna.
 

Jest

iPhone Guru
26. jul 2007
15.497
762
113
Medvode / Slovenija
www.mobile.si
Nas ABC sistem na Danskem in Grciji???
bonk.gif
In ko stalno "trobis", da Avstrijci racunajo samo daljse predore... Recimo cesta, ki pelje pod Grossglocknerjem... je tudi placljiva... pa nima nobenih daljsih tunelov... In takih izjem je se kar nekaj... Avstrijci pac kasirajo na glavnih prometnih smereh sever-jug (ali obratno) ... edino cez Dunaj lahko prides brez, da bi placal se dodatno cestnino/predornino ...

20111105-n6haqdbu5ru7uit28ys52fqy6b.jpg
 

Jest

iPhone Guru
26. jul 2007
15.497
762
113
Medvode / Slovenija
www.mobile.si
Citat:
Uporabnik Rambo013 pravi:
Zakaj bi pa potem nekdo, ki se ne vozi po avtocesti plačeval zanjo?

Saj recimo v Nemciji tudi vsi placajo ob regsitraciji... in tebi kot tujcu ni treba nic placevati... pa se lahko vozis po AC ali navadnih cestah ... Izjema je samo tovorni promet ...
 

synthman

Fizikalc
22. avg 2007
7.226
0
36
Citat:
Uporabnik Jest pravi:
Nas ABC sistem na Danskem in Grciji???
bonk.gif
In ko stalno "trobis", da Avstrijci racunajo samo daljse predore... Recimo cesta, ki pelje pod Grossglocknerjem... je tudi placljiva... pa nima nobenih daljsih tunelov... In takih izjem je se kar nekaj... Avstrijci pac kasirajo na glavnih prometnih smereh sever-jug (ali obratno) ... edino cez Dunaj lahko prides brez, da bi placal se dodatno cestnino/predornino ...
No pa ti povej, kako če je ABC sistem dobro deloval pri nas, zakaj ni mogel delovati tudi na Danskem ali v Grčiji?

To kar pišeš v nadaljevanju pa ni bil predmet naše debate o tem kaj vse še v Avstriji kasirajo od karte za vlak pa naprej ni tekla debata, Pa tud pri nas še kako cesto kje plačaš, pa nima tunelov če že hočeš speljat debato drugam..
 

Jest

iPhone Guru
26. jul 2007
15.497
762
113
Medvode / Slovenija
www.mobile.si
Sam sistem kot sistem bi ze lahko deloval... in verjetno je tudi kje drugje bilo ali pa je se vedno tako narejeno... Samo da bi z naso ABC kartico placeval cestnino na Danskem ali v Grciji pa ni ravno logicno.... Veliko bolj logicno pa bi bilo, da bi jo lahko vsaj znotraj Slovenije povsod placeval... Pa se recimo Karavanskega predora ni dalo placevati z ABC sistemom ... Lahko si pa placeval s tockami, ki si jih lahko kupil v Avstriji (recimo 10 vozenj skupaj in je bila potem 11 voznja brezplacna... ne vem, ce je bilo ravno tako... sem pa veckrat to koristil. Karto na tocke sem kupil pa v St. Michael-u, kjer je cestninska postaja Tauernautobahhn-a...) ... In s temi tockami sem lahko placal predornino skozi Karavanke tako iz Avstrije v Slovenijo, kot tudi v obratni smeri...

Vidim pa, da je se vedno brezveze s tabo debatirat...
grims-1.gif
 

synthman

Fizikalc
22. avg 2007
7.226
0
36
Citat:
Uporabnik Jest pravi:
Sam sistem kot sistem bi ze lahko deloval... in verjetno je tudi kje drugje bilo ali pa je se vedno tako narejeno... Samo da bi z naso ABC kartico placeval cestnino na Danskem ali v Grciji pa ni ravno logicno.... Veliko bolj logicno pa bi bilo, da bi jo lahko vsaj znotraj Slovenije povsod placeval... Pa se recimo Karavanskega predora ni dalo placevati z ABC sistemom ... Lahko si pa placeval s tockami, ki si jih lahko kupil v Avstriji (recimo 10 vozenj skupaj in je bila potem 11 voznja brezplacna... ne vem, ce je bilo ravno tako... sem pa veckrat to koristil. Karto na tocke sem kupil pa v St. Michael-u, kjer je cestninska postaja Tauernautobahhn-a...) ... In s temi tockami sem lahko placal predornino skozi Karavanke tako iz Avstrije v Slovenijo, kot tudi v obratni smeri...

Vidim pa, da je se vedno brezveze s tabo debatirat...
grims-1.gif
Ja, ABC bi lahko deloval tudi na Danskem in Grčiji, ampak ga pač Danci in Grki niso kupili za njihove ceste. Jebiga, tako se je nekdo tam odločil, in enako se je nekdo se je odločil da ABC-ja za Karavanški predor ne bo.
Tiste točke bi pa lahko kupil tudi na Hrušici.
Ja ne vem, kaj se sploh spravljaš debatirat in dvomit o stvari, ki je osnovnošolcem jasna, torej da je naš sistem tak kot Avstrijski, daljši tuneli (imamo samo enega) se plačajo, krajši (ranga trojanski in manj) pa ne. Ampak enim pa to še kar ni jasno.