Viadukt Tržiška Bistrica

XXXL

Guru
9. sep 2007
7.347
766
113
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Citat:
Uporabnik XXXL pravi:Čez dan se naplužen sneg topi in teče čez cestišče, ponoči pa zmrzne. Biser od kunstrukcije...
Konstrukcija ni nič kriva, če vzdrževalci ne popucajo snega takrat ko je treba.
Krivo je ozračje, da sploh sneži, ane?
bonk.gif
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.695
6.714
113
pri taščici
Se posipam s pepelom če sem izpadel kot "gradbenik"
Težava je v tem da o cestah vem samo toliko kot so nas v SŠ naučil
wink-1.gif

V službi se praktično z njimi nisem nikdar srečal....
zato se bom probal drugič vzdržal
write.gif
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik XXXL pravi:
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Citat:
Uporabnik XXXL pravi:Čez dan se naplužen sneg topi in teče čez cestišče, ponoči pa zmrzne. Biser od kunstrukcije...
Konstrukcija ni nič kriva, če vzdrževalci ne popucajo snega takrat ko je treba.
Krivo je ozračje, da sploh sneži, ane?
bonk.gif
Načeloma da.
smile-1.gif


Ampak potem pa povej, kakšna bi morala biti konstrukcija, očitno si zelo vseveden. Mogoče bi pa morali narediti čisto ravno čez kompletno dolino, a ne? 3x dražja (ali več), samo da bo voda od snega tekla v drugo stran.
zmaga.gif
 

XXXL

Guru
9. sep 2007
7.347
766
113
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Citat:
Uporabnik XXXL pravi:
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Citat:
Uporabnik XXXL pravi:Čez dan se naplužen sneg topi in teče čez cestišče, ponoči pa zmrzne. Biser od kunstrukcije...
Konstrukcija ni nič kriva, če vzdrževalci ne popucajo snega takrat ko je treba.
Krivo je ozračje, da sploh sneži, ane?
bonk.gif
Načeloma da.
smile-1.gif


Ampak potem pa povej, kakšna bi morala biti konstrukcija, očitno si zelo vseveden. Mogoče bi pa morali narediti čisto ravno čez kompletno dolino, a ne? 3x dražja (ali več), samo da bo voda od snega tekla v drugo stran.
zmaga.gif
Recimo, da se pluži vedno na eno stran, drži? Zakaj potem ne naredijo padec na tisto stran, kamor se pluži sneg? Mogoče projektanti niso vedeli, na katero stran se bo plužil sneg? Pa to ne govorimo o padcu oziroma naklonu tipa oval Daytone...
Zakaj so krožišča lahko lep nagnjena na zunanjo stran?
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.695
6.714
113
pri taščici
ne moreš primerjat nagiba v krožišču in na AC. POtem primerjaj še hitrost.....(in radije).
Kaj stoji ponavadi pod viadukti?
Je možno sneg s frezami zmetati z viaduktov brez večje škode spodaj? Dober tam, kjer so hiše se to najbrž naredi težko, samo to je predvidevam malo kje?
Predvidevam da bi se dalo tudi naresti odvodnjavanje tako da ne bi stopljen sneg tekel preko vozišča.
franci: predvidevam da so viadukti, mostovi in ostale nadzemeljske konstrukcije bolj občutljive na poledice zaradi same "fizike".
Poledica se pojavi tudi če na njih ni snega ki bi se tajal.....
 

franci

Fizikalc
19. jul 2007
1.797
1
38
49
LJ
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
franci: predvidevam da so viadukti, mostovi in ostale nadzemeljske konstrukcije bolj občutljive na poledice zaradi same "fizike".
Poledica se pojavi tudi če na njih ni snega ki bi se tajal.....

Točno tako. Temperatura in vlaga zraka blizu ali pod točko rosišča (npr. v hladnih jutrih) + mrzla (zmrznjena) površina objekta=poledica. To se dogaja na mnogih objektih. Eden takih je viadukt Tržiška Bistrica, potem še objekti pod Trojanami, razcep Malence... Sploh je za mnoge od njih značilno, da potekajo po dolinah, ki imajo pravzaprav "svoje vreme".

Se spomnim enega karambola na viaduktu Malence, ko je dva avtomobila na ovinku odneslo v bvo. Itak smo potem vsi tam stali, ker so bili še nekateri ostali avti zaradi zaviranja nametani vsepovprek. Je bilo pa zanimivo, ko so se pripeljali vzdrževalci AC. Model pakrira na odstavnem pasu, stopi iz kombija in že je ležal na hrbtu, z nogami v luftu. Se model pobere, lovi ravnotežje in počasi drsi po viaduktu navzdol
hysterical-1.gif
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Torej naj vse avtoceste nagnemo na zunanjo stran? Daj čitaj par postov nazaj, kaj sem napisal: vse naše avtoceste bi namreč morale potemtakem biti ravne kot proge francoskega hitrega vlaka TGV.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:Je možno sneg s frezami zmetati z viaduktov brez večje škode spodaj? Dober tam, kjer so hiše se to najbrž naredi težko, samo to je predvidevam malo kje?
Saj tako tudi delajo na večini viaduktov, običajno pa šele kak teden ali kasneje po sneženju (po mojih opažanjih). Če bi to naredili recimo že drugi dan, pritoževanja tukaj ne bi bilo.

Citat:
Predvidevam da bi se dalo tudi naresti odvodnjavanje tako da ne bi stopljen sneg tekel preko vozišča.
potrebno bi bilo narediti kanal ob črti odstavnega pasu, ki bi lovil vodo. Samo taka stvar bi znala zelo hitro postati polomljena (pomislimo, o čem se že gre ta tema v originalu).
 

XXXL

Guru
9. sep 2007
7.347
766
113
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Torej naj vse avtoceste nagnemo na zunanjo stran? Daj čitaj par postov nazaj, kaj sem napisal: vse naše avtoceste bi namreč morale potemtakem biti ravne kot proge francoskega hitrega vlaka TGV.
Govora je o viaduktu, kjer sneg ne morejo kar tako odstraniti. Avtoceste visijo na zunanjo stran, vsaj odstavni pas visi in tja plužijo sneg.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.695
6.714
113
pri taščici
xxxl: če viadukt na ravnem delu ceste potem tvoje drži. Če pa je v ovinku (kar TB je) pa sam ena smer ponavadi pravilno nagnjena
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik XXXL pravi:
Govora je o viaduktu, kjer sneg ne morejo kar tako odstraniti. Avtoceste visijo na zunanjo stran, vsaj odstavni pas visi in tja plužijo sneg.
Avtoceste v levem ovinku praviloma visijo na notranjo stran. Tam, kjer visijo na zunanjo stran, so horizontalni radiji zelo veliki (recimo severna LJ obvoznica, avtocesta LJ-Vrhnika ...). Včasih je bilo dovoljeno, da je na zunanjo stran v levem ovinku visel samo odstavni pas, vozni pasovi pa ne, ravno zaradi razlogov čiščenja snega ter odvajanja vode (primorska avtocesta nad Vrhniko). Vendar to že lep čas ni dovoljeno zaradi varnostnih razlogov, zato se taki deli pri nam rekonstruirajo, kar je še ostalo, kaj dosti tega ni bilo. Hrvati pa so to naredili celo na novih avtocestah.
 

virtuoz

Fizikalc
20. jul 2007
874
82
28
Projektanti raznih nadvozov, mostov in podobnih objektov sploh ne razmišljajo o vzdrževanju, ampak samo da dajo iz rok izdelek ( pa čeprav poln napak ).
Zaposleni v SCT-ju, ki je vodja skupine za popravila mi je povedal, da so opozarjali projektanta na možnost težav pri tem tipu dilatacije, vendar ji ni "šmirglal". Po neuradnih podatkih naj bi ta projektant sedaj živel nekje na jugu....

Pri frezanju snega po viaduktih ni nobenega problema do ograje, težava se začne na drugi strani ograje, kjer je zatrpan sneg in je potrebno zadevo odmetati ročno. Ekipa kakih desetih delavcev CP Kranj je sneg odmetavala na viaduktu Tržiška Bistrica po sneženju cel teden, vmes pa je še zmrznil. In to samo v smeri Kranja, ker je v obratni smeri naklon navzven, zato ni potrebe po čiščenju snega.
Projektant bi samo narisal naklon pločnika navzven, ali kakšno muldo, in zadeva bi bila rešena. Nekoč sem se imel priliko z enim pogovarjati o tej zadevi, vendar pa ti ljudje živijo na nekem višjem nivoju in niso dovzetni za mnenja "navadnih smrtnikov".
Žal se bo sedaj gradnja avtocest končala in možnosti sprememb pri kakem objektu na avtocesti tudi teoretično ni več možna.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik virtuoz pravi: Projektanti raznih nadvozov, mostov in podobnih objektov sploh ne razmišljajo o vzdrževanju, ampak samo da dajo iz rok izdelek ( pa čeprav poln napak ).
Seveda je očitno tukaj zelo zatajila tudi revizija projekta. Projektanti so dobri ali slabi. Se strinjam, da bi s kontra obrnjenim pločnikom delno rešili problem snega za ograjo. No, zadevo se da popraviti, čeprav stane kar nekaj denarja.

Po drugi strani pa da je ekipa cestarjev en teden odstranjevala sneg s štiristo metrov dolgega pločnika, to se mi pa zdi hudo počasi. Tudi če so z lopatami motovilili. 400 kvadratnih metrov se da spucati tudi hitreje.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Zastopim, vendarle en teden je odločno preveč. Saj niso bili 5 metrov visoki zameti.
 

kozarec

ALTERKA 08
29. jul 2007
4.802
0
36
na šihtu
Se strinjam - v povprečju so očistili 10 metrov na uro (5 dni po 8 ur).
Če je bilo v ekipi 10 delavcev (kot piše zgoraj), je vsak svoj meter pucal debelo uro...
crazy1.gif
 

virtuoz

Fizikalc
20. jul 2007
874
82
28
Hja, so pač delali bolj počasi.
Sicer pa je to Sizifovo delo. Čez nekaj dni nov sneg in potem spet vse od začetka.
 

kozarec

ALTERKA 08
29. jul 2007
4.802
0
36
na šihtu
Kaj želiš s tem povedati?

(razen, da obupno želiš rešiti vnaprej izgubljeno tezo, češ kako zelo so se delavci matrali
rolleyes-1.gif
).