"Ventilčki" s senzorjem tlaka ali izklop Renault

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
Ob dejstvu da dvakrat menjamo pnevamtike..in da jih ob menjavi ustrezno napolniš...pod pogojem da je vse Ok s pnevmatiko, ne pride nikoli do tega, da bi bila guma premalo napolnjena.

Problematično z vidika varnosti, je to, da ti začne ena od gum počasi spuščat (kar en boš opazil) in bo prišlo do pregrevanja, kar lahko potencialno privede do tega da jo raznese... in ta del kontrolirajo sistemi z uporabo ABS sistemov. Torej razliko v tlaku.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.438
4.312
113
Citat:
Uporabnik telex pravi:
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
...Sploh ob dejstvih kako pogosto se dogaja, da guma spusti, ter posledično koliko rizičnih situacij se zgodi zaradi tega....
Namen senzorjev sploh ni, da bi ti povedali, kdaj imaš povsem prazno pnevmatiko saj to takoj opazi vsak trezen šofer. Ko bi ti senzor povedal, da imaš prazno pnevmatiko tudi ne bi mogel več spremeniti situacije, v kateri si. Torej bi tak namen senzorja tlaka bil absurden.
Namen senzorja tlaka je, da ti pove kdaj imaš v pnevmatiki prenizek tlak. Prenizek tlak v pnevmatikah pa poveča porabo goriva in obrabo pnevmatik. Torej boš sebi dolgoročno senzorje poplačal z manjšo porabo goriva in obrabo pnevmatik, vsem nam pa boš s pravilno napolnjenimi pnevmatikami manj onesnaževal zrak.

Šparamo pa naj stane kolker hoče!

Pa poglejmo skozi oči kolega vulkanizerja: pravi, da odkar so ti sistemi obvezni (in dokup ventilov nesorazmerno drag) skoraj ne proda več platišč za te avte. Torej se gume snemajo in natikajo dvakrat letno, s tem je več dela kot samo s previjačenjem, mašina troši elektriko,... gume se naj bi bolj uničevale, torej je treba bolj pogosto kupit nove, katerih proizvodnja spet stane,... in smo tam kar sem napisal v prvem stavku.

Mene pač taka "pomagala" za "raztresene", da ne rečem nevestne voznike ne prepričajo. Če nisi sposoben redno kontrolirat tlaka, da gorijo vse žarnice, ... pač vrneš vozniško in se voziš s trolo ali taksijem kar je ekološko še bolj sprejemljivo.
 

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.406
487
83
::1/128
Meni se ne zdi ravno mimosun in še posebaj pri avtomobilih z RFT pnevmatikami je namen senzorjev tudi to, da ti povejo, če je guma prazna. Če RFT spusti, niti ni tako očitno, kot bi si kdo mislil, je pa lahko sranje, če se s prazno potem voziš več kot 80 km/h in predvsem dlje kot je mišljeno, ker na primer ne opaziš, da je prazna.

Vidim pa, da so kar kolobocije s temi senzorji in se mi ne zdi več tako butasto, da ima moj avto "TPMS" rešen preko ABS senzorjev. Res, da ne pozna točnega tlaka in ne javi v primeru, če je v vseh štirih premajhen tlak, si pa rešen vseh kolobocij s temi senzorji na ventilčkih.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.438
4.312
113
Razlika ali je sistem pomagalo v določenih primerih (recimo RFT) ali pa je uzakonjen mus.
 

telex

Fizikalc
24. dec 2007
5.832
47
48
Citat:
Uporabnik McGiver pravi:...
Pa poglejmo skozi oči kolega vulkanizerja: pravi, da odkar so ti sistemi obvezni (in dokup ventilov nesorazmerno drag) skoraj ne proda več platišč za te avte. Torej se gume snemajo in natikajo dvakrat letno, s tem je več dela kot samo s previjačenjem, mašina troši elektriko,... gume se naj bi bolj uničevale, torej je treba bolj pogosto kupit nove, katerih proizvodnja spet stane,... in smo tam kar sem napisal v prvem stavku.

Mene pač taka "pomagala" za "raztresene", da ne rečem nevestne voznike ne prepričajo. Če nisi sposoben redno kontrolirat tlaka, da gorijo vse žarnice, ... pač vrneš vozniško in se voziš s trolo ali taksijem kar je ekološko še bolj sprejemljivo.

Koliko stane ena menjava+ centriranje in koliko je marže pri prodaji enega platišča? Bi človek dejal, da so vulkanizerji navdušeni, da ljudje ne kupujejo dvojnih platišč ne pa, da so nejevoljni
stupid-1.gif


Glede kontrole pa vozniške- na g...cu je vsak idealen voznik, real life pa lahko vsak dan vidiš na cesti.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.438
4.312
113
A se ti kdaj prebereš? Ja, saj vem odgovor - ne.

Odgovarjal sem tvojim "bruseljskim" argumentom za obvezno vgradnjo sistema za nadzor tlaka v gumah. In nič nisem napisal ali ga to veseli ali ne; dejstvo pri njem je pač tako, da ljudje ne kupujejo dvojnih platišč. Lahko pa tudi narediva matematično vajo: 200€ za ventilčke, 200€ za platišča. Previjačenje 15€, premontaža 25€, razlika na letni ravni 20€ + vsake tri sezone menjava gum, torej takrat v vsakem primeru premontaža. Življenska doba ventilčka do 7 let, takrat spet 200€. Še če sam previjačiš se komaj izide. Se motim?
 

Clancy

Majstr
20. avg 2007
833
399
63
Citat:
Uporabnik Hondi pravi:
obstaja indirektni in direktni sistem
direktni je preko senzorjev, indirektni preko ABS senzorjev
od 2017 bo obvezen direktni, torej sistem s senzorji

problem indirektnega preko abs je, da na primer če mam obe na sprednji osi enako prazni na primer 0,5 Bar manj od željene, sistem tega sploh ne zazna

Ja, in ta sistem je en d..k vreden. Jaz nisem opazil, da imam izpraznjene gume, dokler me v enem ovinku ni konkretno zaneslo. Sem potem šel takoj na tankštelo preverjat tlak, in so bile vse štiri gume enkomerno izpraznjene za 0,5 bara. Sistem za nadzor tlaka, pa ni niti trznil.
Ta sistem je spet ena Volksvagnova finta "Imamo sistem za nadzor tlaka v gumah", dejansko pa ni nič drugega kot malo prilagojen softver za ABS. Dejansko pa ne deluje takrat, za kar bi naj bil ta sistem namenjen. Kvečjemu voznika še zavede, ker pričakuješ, da te sistem opozori, in ne preverjaš tlaka, kar pa je lahko tudi usodno.
 

Matic78

Pripravnik
19. jun 2011
231
1
18
In v čem je problem. če ti pač pozimi sveti tista lučka na armaturki. Zakaj dajat 200 eur za ventilčke. Ali je še kaka druga fora?. Mene nič ne moti, edino žena je bila malo prestrašena na začetku :D
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.438
4.312
113
Naj ti opišem dve varianti:
Citroen C5 l. 2009 najprej ne sveti nič, po cca 50 km vožnje v komadu ali cca 1 ui (kar je prej) zapiska in gori lučka service do naslednjega izklopa avta. V bistvu za povprečnega uporabnika precej nemoteče. Možen izklop funkcije.
Renault Grand Scenic l. 2014, takoj pri vklopu light show, opozorilo da je treba preveriti kaj je z ventilčki, sveti majhna lučka za gume, velika service pa še napis, da je z gumami nekaj narobe - no tega lahko skenslaš. Meni moteče, ampak bomo očitno še kak mesec preživeli. Smo pa vsak dan v avtu po par 100 km. Finkcije ni možino izklopiti.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Včeraj sem spraševal na servisu... Za tanova vozila (Clio 4, Espace, Kadjar, Talisman...) naj bi lahko imel samo en komplet senzorjev, konkretno tvoj avto pa ima starejši sistem (iz leta 2009) in dopušča 8 ventilčkov...
Ampak bo refernca kaj povedala o tem...
 

map

Guru
6. jul 2008
7.850
1.959
113
najrajš na babi
Na meganu je pravi lightshow. Ko ga vžgeš rdeče opozorilo pa nekaj piska, potem sveti luč za gume, čez 15 minut sveti enih pet lučk, pa spet čez 15 minut samo ena lučka, itd. Vglavnem ja za nekaj dni če ti gumo razfuka, rezerva pa nima senzorja je OK Za pol leta - no go.

Pri mojih lilometrih bodo gume držale nekje 2-3 leta. Hebat ga v tem času bomo premontažo delal. Pa še 205/50/17 Kumho sem dobil za 71 EUR po komadu, kar je OK cena. Se mi ne splača felge, senzorje pa 15 col gume kupvat.
 
Nazadnje urejeno:

Daniel

Guru
21. dec 2007
5.962
3.612
113
Pri nas ima Megane letnik 2012 lučko za opozarjanje o tlaku vgrajeno, nima pa teh ventilčkov in je sistem očitno tovarniško izklopljen.
 

Alex

Fizikalc
21. jul 2007
955
93
28
Ljubljana
KSZ.

Izkušnje do sedaj:
Ni senzorjev v platiščih : Vw grupa (VW, Seat, Škoda, Audi, ..,), PSA grupa (Citroen, Peugeot), BMW (izjemoma jih je zadnjič nov X1 imel vgrajene), Mazda

Senzorji vgrajeni v platišča : MB, Renault, Ford, Hyundai, Toyota, ...
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Zadeva se da onemogočiti v UHCju (računalnik potniške kabine). Za delovanje pa potrebuješ
-ventilčke s senzorji in oddajniki
-sprejemnik na UHC
-omogočeno funkcijo v UHCju
Verjetno pa te zadeve ne smejo onemogočiti zaradi zakonske obveze za določene letnike. Zadeve verjetno ne moreš izključiti z univerzalnim testerjem/diagnostiko, za to potrebuješ Renaultov CLIP, kar pa ni zastonj. Bo pa to potrdil poklicani dežurni avtoelektričar.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Kot je Hondi napisal z 2017 bo obvezen sistem s senzorji (torej meritev dejanskega tlaka in ne samo zaznavanje razlike v tlaku glede na stanje ob začetku vožnje).
Verjetno bo to pomenil senzor na platišču.
 
2. okt 2007
3.860
2.373
113
Citat:
Uporabnik Alex pravi:
KSZ.

Izkušnje do sedaj:
Ni senzorjev v platiščih : Vw grupa (VW, Seat, Škoda, Audi, ..,), PSA grupa (Citroen, Peugeot), BMW (izjemoma jih je zadnjič nov X1 imel vgrajene), Mazda

Senzorji vgrajeni v platišča : MB, Renault, Ford, Hyundai, Toyota, ...

Žal tudi vsi BMW 2015 to že imajo, prejšnji pa so imeli preko ABS senzorjev. Če pa se da izklopit pa ne vem.
 

telex

Fizikalc
24. dec 2007
5.832
47
48
Citat:
Uporabnik McGiver pravi:
A se ti kdaj prebereš? Ja, saj vem odgovor - ne.

Odgovarjal sem tvojim "bruseljskim" argumentom za obvezno vgradnjo sistema za nadzor tlaka v gumah. In nič nisem napisal ali ga to veseli ali ne; dejstvo pri njem je pač tako, da ljudje ne kupujejo dvojnih platišč. Lahko pa tudi narediva matematično vajo: 200€ za ventilčke, 200€ za platišča. Previjačenje 15€, premontaža 25€, razlika na letni ravni 20€ + vsake tri sezone menjava gum, torej takrat v vsakem primeru premontaža. Življenska doba ventilčka do 7 let, takrat spet 200€. Še če sam previjačiš se komaj izide. Se motim?
Ti menjaš gume na 3 leta nekdo na 5 let... Sam jih na 6..7 let, ko mi zimska pnevmatika postane tako trda, da prvič ne zvozim klanca do hiše ob zasneženi cesti oz, ko mi profil pade pod 3 mm. Torej je za nekoga ceneje premontaža, za drugega pa platišča. Življenjska doba senzorjev 7 let ne pomeni, da moraš takrat kupiti drugega ampak je podana bolj za to, ker mora proizvajalec tako dolgo zagotavljati servis in rezervne dela. Senzorji ti lahko mirne duše delujejo 10+ let (lahko ti pa tudi odpovedo v letu ali dveh).

Da pa pnevmatika ne pušča so pa zgolj pobožne želje. Če zapelješ v kakšno udarno jamo ali malo prehitro na ležečega policaja ali... se pnevmatika deformira in lahko uide nekaj zraka. To se ti lahko zgodi že nekaj za tem, ko si na črpalki preveril tlak in se potem do naslednje kontrole tlaka voziš v lažni iluziji optimalno napolnjenih pnevmatik.

PS- Pa v svojem izračunu si pozabil na prihranek goriva in prihranek pri izrabi pnevmatik.
 

Filipides

Pripravnik
20. jun 2014
129
3
18
Jaz sem se odločil (Toyota) za dodaten komplet platišč z gumami, ne pa tudi za dodaten komplet TPMS senzorjev (180eur). Tiste 4 mesece na leto bo za ta denar raje svetila lučka - sploh ni tako moteče. Tlak v gumah vedno preverjam sam. Kar pa se novih senzorjev na vsakih 5 let tiče - meni so rekli, da se menjajo le baterije v njih. Problem bi znal bit, če bi tehnični pregled padel v obdobje brez TPMS senzorjev, vendar pri meni ne.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.438
4.312
113
Še enkrat konkretno C5 Citroen l. 2009 ima senzor ventilčke in sistem za izklopit
R GS l. 2014 ima senzor ventilčke in sistem SE NE DA izklopit, tudi z original R računalnikom - preverjeno (dvomim, da na treh servisih to ne znajo)