s kolegom sva prejle debatirala, ko je ravno sezona menjave pnevmatik, in veliko nas ima zimske manjšo dimenzijo, kot pa letne.
sam imam kombinacijo letnih 215 45 17 in zimskih 195 65 15, pred tem sem imel 225 45 17 in 205 55 16. v obeh primerih bi po teoriji moral imeti pozimi, kljub zimskim pnevmatikam, nižjo porabo, ali vsaj izenačeno, pa je v obeh primerih višja - pri Priusu je sicer težje narediti primerjavo, predvsem zaradi gretja kabine, ki pozimi dvigne porabo, a pri spomladanski dnevi famozno teorijo postavljajo na glavo, to se mi je zdelo čudno že v prejšnih letih, ko sem imel še Civica.
skratka - teza kolega je - če se veliko voziš po avtocesti, se ti bolj splača imeti večje pnevmatike, saj enostavno večje pnevmatike delajo manj obratov, torej tudi motor pri isti hitrosti potrebuje manj obratov. dočim manjše pnevmatike delajo več obratov in za isto hitrost potrebujejo tudi več motornih obratov - torej višja poraba.
zgodba je sicer drugačna v mestu, saj za prve obrate kolesa z mesta, potrebuješ več moči in navora, torej zraste poraba na večjih kolesih ... sam bom tole spremljal v naslednjih dneh, ko bodo šle gor zopet 17" ampak po drugi strani bi to tudi bil lahko vzrok, zakaj se na 15kah ne morem približati porabi s 17kami, saj vseeno delam veliko relacij, večinoma po AC ...
sam imam kombinacijo letnih 215 45 17 in zimskih 195 65 15, pred tem sem imel 225 45 17 in 205 55 16. v obeh primerih bi po teoriji moral imeti pozimi, kljub zimskim pnevmatikam, nižjo porabo, ali vsaj izenačeno, pa je v obeh primerih višja - pri Priusu je sicer težje narediti primerjavo, predvsem zaradi gretja kabine, ki pozimi dvigne porabo, a pri spomladanski dnevi famozno teorijo postavljajo na glavo, to se mi je zdelo čudno že v prejšnih letih, ko sem imel še Civica.
skratka - teza kolega je - če se veliko voziš po avtocesti, se ti bolj splača imeti večje pnevmatike, saj enostavno večje pnevmatike delajo manj obratov, torej tudi motor pri isti hitrosti potrebuje manj obratov. dočim manjše pnevmatike delajo več obratov in za isto hitrost potrebujejo tudi več motornih obratov - torej višja poraba.
zgodba je sicer drugačna v mestu, saj za prve obrate kolesa z mesta, potrebuješ več moči in navora, torej zraste poraba na večjih kolesih ... sam bom tole spremljal v naslednjih dneh, ko bodo šle gor zopet 17" ampak po drugi strani bi to tudi bil lahko vzrok, zakaj se na 15kah ne morem približati porabi s 17kami, saj vseeno delam veliko relacij, večinoma po AC ...