Velikost pnevmatik in poraba, 15 vs. 17

DizzyReed

Shmoo
5. avg 2007
7.663
220
63
41
Ljubljana Moste
juretov.blog.siol.net
s kolegom sva prejle debatirala, ko je ravno sezona menjave pnevmatik, in veliko nas ima zimske manjšo dimenzijo, kot pa letne.

sam imam kombinacijo letnih 215 45 17 in zimskih 195 65 15, pred tem sem imel 225 45 17 in 205 55 16. v obeh primerih bi po teoriji moral imeti pozimi, kljub zimskim pnevmatikam, nižjo porabo, ali vsaj izenačeno, pa je v obeh primerih višja - pri Priusu je sicer težje narediti primerjavo, predvsem zaradi gretja kabine, ki pozimi dvigne porabo, a pri spomladanski dnevi famozno teorijo postavljajo na glavo, to se mi je zdelo čudno že v prejšnih letih, ko sem imel še Civica.

skratka - teza kolega je - če se veliko voziš po avtocesti, se ti bolj splača imeti večje pnevmatike, saj enostavno večje pnevmatike delajo manj obratov, torej tudi motor pri isti hitrosti potrebuje manj obratov. dočim manjše pnevmatike delajo več obratov in za isto hitrost potrebujejo tudi več motornih obratov - torej višja poraba.
zgodba je sicer drugačna v mestu, saj za prve obrate kolesa z mesta, potrebuješ več moči in navora, torej zraste poraba na večjih kolesih ... sam bom tole spremljal v naslednjih dneh, ko bodo šle gor zopet 17" ampak po drugi strani bi to tudi bil lahko vzrok, zakaj se na 15kah ne morem približati porabi s 17kami, saj vseeno delam veliko relacij, večinoma po AC ...
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.097
4.093
113
Pozimi je tudi zrak hladnejši, posledično gostejši in je večji zračni upor. Poleg tega so maziva v avtu gostejša, kar povzroča večje upore v prenosih.

Če pa bi imel poleti, v enakih razmerah 15 in 17 colsko gumo, bi bila poraba s 15 colsko manjša.

Npr. proizvajalci avtomobilov morajo v ZDA (mogoče tudi pri nas?) tudi za različno vrsto opremljenosti avtomobila, zaradi česar se poveča teža vozila in verjetno tudi širše in večje pnevmatike, prikazati porabo le teh.
In pri večji colah je ta poraba višja.

Bom poiskal en video, da vidiš.
 

membrain

Majstr
4. jun 2014
2.863
283
83
Citat:
Uporabnik DizzyReed pravi:
.....saj enostavno večje pnevmatike delajo manj obratov, torej tudi motor pri isti hitrosti potrebuje manj obratov. dočim manjše pnevmatike delajo več obratov in za isto hitrost potrebujejo tudi več motornih obratov - torej višja poraba. ...
Tole ni tako preprosto. Je še en vidik, pri isti hitrosti, se motor z manj obrati tudi bolj matra - in več porabi.

Recimo, če daš avto na klocne, in gasa da ti kaže 130, ti bo kuril veliko manj, kot na cesti z istimi obrati. Kaj šele v klanec.
 

vomedo

Pripravnik
9. dec 2016
168
10
18
Citat:
Uporabnik DizzyReed pravi:
s kolegom sva prejle debatirala, ko je ravno sezona menjave pnevmatik, in veliko nas ima zimske manjšo dimenzijo, kot pa letne.

sam imam kombinacijo letnih 215 45 17 in zimskih 195 65 15, pred tem sem imel 225 45 17 in 205 55 16. v obeh primerih bi po teoriji moral imeti pozimi, kljub zimskim pnevmatikam, nižjo porabo, ali vsaj izenačeno, pa je v obeh primerih višja - pri Priusu je sicer težje narediti primerjavo, predvsem zaradi gretja kabine, ki pozimi dvigne porabo, a pri spomladanski dnevi famozno teorijo postavljajo na glavo, to se mi je zdelo čudno že v prejšnih letih, ko sem imel še Civica.

skratka - teza kolega je - če se veliko voziš po avtocesti, se ti bolj splača imeti večje pnevmatike, saj enostavno večje pnevmatike delajo manj obratov, torej tudi motor pri isti hitrosti potrebuje manj obratov. dočim manjše pnevmatike delajo več obratov in za isto hitrost potrebujejo tudi več motornih obratov - torej višja poraba.
zgodba je sicer drugačna v mestu, saj za prve obrate kolesa z mesta, potrebuješ več moči in navora, torej zraste poraba na večjih kolesih ... sam bom tole spremljal v naslednjih dneh, ko bodo šle gor zopet 17" ampak po drugi strani bi to tudi bil lahko vzrok, zakaj se na 15kah ne morem približati porabi s 17kami, saj vseeno delam veliko relacij, večinoma po AC ...
Kako lahko imaš v homologaciji 215/45/r17 in 195/65/r15, če je radius razlika 4%? 225/45/r17 in 2015/55/r16 sta v redu.

O kakšnih večjih pnevmatikah govoriš? Širša kot je, nižji ima presek. Lahko daš na avto, ki ima v originalu 225/45/r17 dimenzijo 315/20/r20, pa bo števec enako kazal, motor imel enake obrate, etc.

Razlika je edino, širša kot je pnevmatika, bolj je avto stabilen pri višjih hitrostih in boljši oprijem ima pri pospeševanju. Razlika v porabi je praktično zanemarljiva. Zimske so ponavadi ožje, ker široki valjarji plužijo po snegu.

Zakaj se ne moreš približati letni porabi, pa je razlog v hladnem zraku, motor rabi več goriva za vžig, za ogrevanje na delovno temperaturo, gorivo ima aditive proti zmrzovanju, etc.

V kolikor pa govorimo o imaginarnem, tehnično nesprejemljivem vozilu, ja, tvoja trditev drži.

P.S.
mogoče komu pride prav, stran za računanje dimenzij platišč in pnevmatik:
https://www.rimsntires.com/specspro.jsp
 
Nazadnje urejeno:

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.406
487
83
::1/128
Vse dovoljene dimenzije pnevmatik imajo tipično enak obseg +- nekaj procentov. Če je platišče večje, je potem gume toliko manj in obratno. Če bi imel dimenzijo drugačno do to mere, da bi bili obrati pri isti hitrosti bistveno večji/manjši, bi tudi števec hitrosti precej lagal. Razlike seveda so, ampak dvomim, da so lahko tako velike, da bi to opazno vplivalo na porabo ali večjo moč na kolesih.

Že če pogledaš tvoj primer (215/45 R17 vs 195/65 R15) imaš na R15 v resnici večji obseg gume kot na R17 in poslednično manj obratov pri isti hitrosti.

Ravno tako premer platišča (15 vs 17") pri konstantni vožnji ne bi smel vplivati na porabo. Kvečemu vpliva širina pnevmatike, je pa res, da so ponavadi na večjih platiščih tudi širše pnevmatike kar načeloma pomeni večji kotalni upor in večjo porabo (če primerjamo isto pnevmatiko, ampak bo vrjetno tudi razlika med zimsko in letno pnevmatiko). Pri pospeševanju se pa vrjetno pozna tudi večje (predvsem težje) platišče.

Vglavnem večja platišča in širše gume skoraj gotovo prinesjo tudi večjo porabo, je pa še toliko drugih dejavnikov, ki vplivajo na porabo, da je težko primerjat. Jaz imam zimske in letne identično dimenzijo in ista platišča. Pozimi je poraba vedno večja, če ne drugega se avto kasneje ogreje pa tudi zimske pnevmatike imajo vrjetno večji kotalni upor kot letne.
 

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.406
487
83
::1/128
Citat:
Uporabnik vomedo pravi:
Kako lahko imaš v homologaciji 215/45/r17 in 195/65/r15, če je radius razlika 4%? 225/45/r17 in 2015/55/r16 sta v redu.

Kako si to računal? 215/45 R17 ima obseg 1964 mm, 195/65 R15 pa 1993 mm. Razlika je torej 1,5%, kar je po mojem normalno.
 

vomedo

Pripravnik
9. dec 2016
168
10
18
1966 mm in 1994 mm v bistvu (če ne računaš zanemarljivosti proizvajalca), ampak imaš prav. 1,42%, pojma kje sem zajebal račun.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.097
4.093
113
Citat:
Uporabnik vomedo pravi:
Kako lahko imaš v homologaciji 215/45/r17 in 195/65/r15, če je radius razlika 4%? 225/45/r17 in 2015/55/r16 sta v redu.

Jaz imam v homologaciji 215/55/17 in 205/60/16 kjer je tudi nekaj odstotkov razlike.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.949
6.845
113
pri taščici
Xside je kar lepo razložil.
Cole nimajo take veze. Nekaj širina, nekaj sama sezona pnevmatik (včasih je veljajo pravilo da zimske porabijo vec kot letne), potem pa tudi sama temperatura zraka. Pri hladnem.vremenu avto dlje laufa z bogatejšo mešanico Bencina, tako da tudi tukaj ne nekaj večja poraba.
 

Slovenet

Guru
21. jul 2007
4.430
539
113
44
Še vedno Rdeči revirji
No za tale tvoj test bi moral imeti isti tip pnevmatik z enako mešanico gume, ... na obeh dimenzijah platišč. Primerjava zimska z letno pnevmatiko ni prava, ker primerjaš jabke in hruške. Potem pa so tukaj še pogoji testa, moral bi imeti enako vožnjo na isti relacijo, da bi bila zadeva popolnoma primerljiva. Zimske gume - večja poraba.

Obrati pa so ne glede na dimenzijo platišč enaki (+/-) pri enaki hitrosti, če imaš homologirane pnevmatike na avtu.
 

matej_

Guru
25. okt 2007
2.131
659
113
Men najmanj porabi avto na zimskih pnevmatikah 205/55r16 (poleti 225/45r17) in pri zunanji temperaturi nekje med 12 in 14 stopinj.
 

Hoci

Fizikalc
18. avg 2007
2.546
5
38
Citat:
Uporabnik ThaShizznitt pravi:
Poraba je visja predvsem zaradi mraza.

Ko je motor segret porabi manj pozimi kot poleti. 10% večja gostota zraka je že mini "turbo" efekt pri 0 stopinjah napram 20 stopinj + nimajo zastonj avti hladilnika za polnilnil zrak.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.277
1.216
113
www.adriamedia.si
Da se izognemo vprašanje o prevoženih razdaljah, laganjih števca ipd, bom malo poenostavil: če greš s 15 na 17 enake širine (kar pri OP ni, ker ima različne širine) in enakega kotalnega obsega ter enake mase (pa da je seveda ostalo tudi enako, torej dezen, zmes, zgradba ipd), bo poraba nižja. Zakaj? Ker so v tem primeru 17" gume bolj nizkopresečne, in se manj energije izgublja v mečkanju gume.
Če pa stvari niso enake, so pa vplivi različni. Na primer: če je 17" težja, je to, kakšna in v katero smer bo razlika, odvisno od tega, kakšen je vozni profil. Pri enakomerni vožnji po AC bo 17" bolj varčna (primer OP), če je več sprememb hitrosti, bo 15" bolj varčna.
In tako naprej, in tako naprej.
Glede na to, da že mokra cesta kar drastično spremeni porabo je jasno, da je faktorjev preveč, da bi se dalo dat kaj drugega kot zelo poenostavljen odgovor.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Noben še ni omenil teže feltne in pa tudi gume. 18 col feltna ima lahko 12kg ali pa 8.

Trenutno imam zimske 17" BBS, ki jih lahko moja prenaša okoli. 4kg nevzmetene mase na vogal je 1 velik dec manj v avtu.
 

DizzyReed

Shmoo
5. avg 2007
7.663
220
63
41
Ljubljana Moste
juretov.blog.siol.net
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Da se izognemo vprašanje o prevoženih razdaljah, laganjih števca ipd, bom malo poenostavil: če greš s 15 na 17 enake širine (kar pri OP ni, ker ima različne širine) in enakega kotalnega obsega ter enake mase (pa da je seveda ostalo tudi enako, torej dezen, zmes, zgradba ipd), bo poraba nižja. Zakaj? Ker so v tem primeru 17" gume bolj nizkopresečne, in se manj energije izgublja v mečkanju gume.
Če pa stvari niso enake, so pa vplivi različni. Na primer: če je 17" težja, je to, kakšna in v katero smer bo razlika, odvisno od tega, kakšen je vozni profil. Pri enakomerni vožnji po AC bo 17" bolj varčna (primer OP), če je več sprememb hitrosti, bo 15" bolj varčna.
In tako naprej, in tako naprej.
Glede na to, da že mokra cesta kar drastično spremeni porabo je jasno, da je faktorjev preveč, da bi se dalo dat kaj drugega kot zelo poenostavljen odgovor.

točno nekaj takega sva razmišljala, ja ... ampak ja, real life je popolnoma drugačen, sploh recimo mokra proti suhi cesti, ali pa že samo vlažna napram res mokri, je velika razlika. in bo res nekaj na tem, imam Pirelli Cinurato Winter zimske, in so očitno res mehke, ker sem jih v res hudem mrazu iz 2.5 dal na 2.8 napram letnim, pa se mi zdi, da bi jih lahko še malo, ker so res mehke. npr, letne, če dam iz 2.3 na 2.5, je razlika res kar občutna, tako v udobju kot tudi na porabi ... zato, če grem na daljšo AC pot, raje malo dofilam ... sploh Prius je neverjetno občutljiv na vse te spremembe, se hitro pozna tudi do pol litra pri porabi.
redface-1.gif