Uspeh šol na maturi 2013

oriolus

Fizikalc
12. avg 2009
3.787
15
38
125
Na univerzitetnem nivoju se ni spremenilo praktično nič do uvedbe 'Bolonjskega' študija. O njem je bilo že toliko napisanega, da ne bom ponavljal.
Z ukinitvijo usmerjenega izobraževanja se je pričela tako imenovana 'prenova' šolskega sistema v SŠ, ki ni imela 'ne repa ne glave' in kjer so bili glavni nosilci te prenove ljudje, ki o praktičnem delu v razredih niso imeli pojma. Ostali, ki smo bili poleg pa do besede sploh nismo prišli - "usmeritve so bile drugačne"
V OŠ so na silo pričeli uvajati 9-letko, ki je naredila (in še dela) škodo celi vrsti generacij. Tudi tukaj so bili glavni nosilci prenove ljudje, ki so vse skupaj počeli na silo ( Svetlik in njegov krog )

Ob tem se je sprejelo cel kup bedastih predpisov, ki so izvajalcem, torej pedagoškim delavcem, popolnoma zvezali roke in do neprepoznavnosti zatrli njihovo samoiniciativnost.

Sicer obstaja nekaj svetlih točk, vendar daleč premalo, da bi se stvari obrnile na bolje v bližnji bodočnosti.

Je pa to MOJE mnenje in rezultat MOJEGA opažanja dogajanja od leta 1982 naprej.
 

kravakonj

Fizikalc
30. okt 2012
5.215
0
36
Sem nalimal pozneje:

Pisa testi sicer niso povsem 'brezmadežni', neka primerjava pa vendarle so:
http://www.huffingtonpost.co.uk/2013/12/03/uk-students-lag-behind-rest-of-world-pisa_n_4376555.html
Citat:
In science, the UK's teenagers scored 514 points, above the OECD average and similar to results in Australia, Austria, Ireland, New Zealand and Slovenia.

http://en.wikipedia.org/wiki/Programme_for_International_Student_Assessment#2012
v MAT smo na 20. mestu, v znanostih prav tako, v branju pa na 38. - pred UK, Francijo, Italijo itd.

Verjamem, da bi se dalo marsikaj spremeniti, ampak naš sistem je po teh rezultatih kar v redu.
 
Nazadnje urejeno:

oriolus

Fizikalc
12. avg 2009
3.787
15
38
125
To vse drži, posamezna znanja so, vendar je problem v povezovanju in praktični uporabi teh znanj.
 

kravakonj

Fizikalc
30. okt 2012
5.215
0
36
Se strinjam - in Pisa, ki ima tako in tako pomanjkljivo metodologijo, ne preverja znanja na fakultetah, kar je IMO najpomembnejše. Želel sem samo reči, da slovenski učitelji niso tak poden, kot želi prikazati marsikdo.

Sem pa že prej napisal, da bi IMO več kot točke na maturi, povedal procent maturantov gimnazije, ki konča fakulteto - ker point izobraževanja niso točke na maturi, pač pa končana fakulteta. Točke na maturi služijo hvalisanju staršev, da je pokovc na Bežigradu ali Viču.
 
Nazadnje urejeno:

capl

sranjeslojaš
2. feb 2009
8.604
53
48
na podnu
Citat:
Želel sem samo reči, da slovenski učitelji niso tak poden, kot želi prikazati marsikdo.
Ga še nisem videl, ki bi želel tako prikazati...
SISTEM je PODEN ne učitelji

ej , kaj pomeni IMO .
confused-1.gif
....večkrat to napišeš ko js NEOkrneki ....
 

kravakonj

Fizikalc
30. okt 2012
5.215
0
36
Glede na naše rezultate v mednarodnih primerjavah tudi sistem ni podn - lahko bi bil boljši, vsekakor pa ni slab oz. je slabši v večini drugih držav.
 

capl

sranjeslojaš
2. feb 2009
8.604
53
48
na podnu
Citat:
Uporabnik kravakonj pravi:
Glede na naše rezultate v mednarodnih primerjavah tudi sistem ni podn - lahko bi bil boljši, vsekakor pa ni slab oz. je slabši v večini drugih držav.
Potem je to globalna katastrofa, sn mislu da je omejena samo na Butale
bonk.gif
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.390
1.258
113
Citat:
Uporabnik philips pravi:
ksz...

Pri rezultatih mature je treba povedati tudi, da srednje šole kar precej tekmujejo med sabo in se včasih poslužujejo tudi malo neprimernih pristopov. Recimo eden najbolj osnovnih in učinkovitih je, da problematične dijake vržeš na popravne izpite, čeprav si jih mogoče ne bi zaslužili.

V vseh teh rezultatih in primerjavah se namreč šteje samo spomladanski rok, zato želijo na njega poslati le izbrano smetano (če malo pretiravam). Malo primerjate število dijakov v zadnjem letniku in število dijakov na spomladanskem roku mature...

To se da na takšnih lestvicah zlahka rešit: povprečen uspeh na maturi se pomnoži s ponderiranim deležem tistih, ki so sploh prišli na prvi rok mature. Bi se hitro začeli trudit, da jim vsi pridejo na prvi rok.
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik kravakonj pravi:
Glede na naše rezultate v mednarodnih primerjavah tudi sistem ni podn - lahko bi bil boljši, vsekakor pa ni slab oz. je slabši v večini drugih držav.
Mednarodne ankete o sistemu ne povedo ničesar. Pokažejo, da smo povprečno sorazmerno dobro izobraženi in razgledani. Pravzaprav imamo nadpovprečno razgledane delavce in podpovprečne raziskovalce, razvojnike itd: pri številu patentov na prebivalca smo zelo slabi.
Smo izjemno neinovativna družba - ne samo zaradi sistema izobraževanja, a vendar...
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.406
7.521
113
Citat:
Uporabnik oriolus pravi:
Citat:
Uporabnik KocevskiPes pravi:
Privat srednje šole so uspešnejše od državnih? Joj, joj, ...

Tako je. In to ni od včeraj, temveč kar ves čas njihovega delovanja.

Ob tem še moja izkušnja: dober znanec, ki naju je povezalo sodelovanje pri prenovi šolskih programov, zaposlen v eni državnih institucij zadolženih za šolstvo (on in soproga 100% ateista!!!) mi je v nekem razgovoru povedal, da je svoja oba sinova vpisal prav na Škofijsko gimnazijo. Na moje rahlo začudenje, glede primernosti te gimnazije za otroke s popolnoma ateistično vzgojo, je v ospredje svoje odločitve postavil reference te šole, glede tistih znanih uvodov v začetek pouka pa, da škodovalo ne bo, koristilo pa tudi verjetno ne. In po končanem šolanju se je pohvalil z enim zlatim maturantom, tudi drugi pa ni veliko zaostajal. Pogoje za želeno univerzo pa sta imela oba, s tem je bil cilj dosežen.

Kaj sem želel s tem povedati: starši vsekakor vedo, kako so rangirane posamezne šole in je ta objava marsikomu le potrditev vsega, kar že ve.

In kako je pri vsem tem deloval 'oriolus':
Sicer je že skoraj dvajset let od tedaj, ko sem tudi s pomočjo spremembe stalnega prebivališča sina (mea culpa!) dosegel njegov vpis na eno od boljših (bolj uspešnih) osnovnih šol v Ljubljani. Po osmih letih se je to obrestovalo tako, da je imel dovolj tistih točk za vpis na katerokoli šolo in po informativnem obisku treh gimnazij, se je vpisal na Bežigrajsko. Tudi tam je zaključil s točkami, ki bi mu omogočile katerokoli univerzo, odločil se je za fiziko. Ko je diplomiral, je imel na razpolago tri službe, od katerih je izbral tisto, ki mu je najbolj ustrezala.

Res pa je, da sem že pri vpisu na OŠ pridobil podatke o uspešnosti učencev in predvsem o količini vzgojnih problemov na njih.

Danes mi ni niti najmanj žal, sinu pa, kolikor vem, tudi ne.

LP
Ziv.

Glede na to da se s HappyB-jem osebno poznava bi si upal trditi da so vsi njegovi dosezki (GIMB in FMF) plod njegove nadpovprecne inteligence in umirjenosti (in posledicno skoncentriranega studija) in manj vpisa na noLedi
smile-1.gif
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
36.130
11.217
113
mah to o patentih je slab pokazatelj.Meni se zdi da smo v splošnem zelo inovativni, je pa res da se to "skriva". Patent (urad in vse kar spada zraven) je postal tako drag (in v praksi nesmiseln), da se ga noben več ne posležuje. Vsaj kolikor sem potegnil iz nekaj oddaj "Dobra ideja", ko so mal spraševale uspešne podjetnike.