Uspeh šol na maturi 2013

hgard

Guru
22. jul 2007
4.097
590
113
Sindikati so zgroženi

Zakon o osnovni šoli (64. člen) in Zakon o maturi (18. a člen) eksplicitno prepovedujeta razvrščanje šol.

Kje to živimo
bonk.gif
 

BuDi

Guru
6. sep 2007
7.622
3.988
113
Kaj pa je sploh razvrščanje šol?
Če starš reče: jaz želim otroku najboljše šolanje zato ga bom vpisal na Bežigrad ... pomeni da je starš razvrstil šole in kršil zakon?

Če koga zanima:

64.: Dosežki nacionalnega preverjanja znanja so dodatna informacija o znanju učencev. Podatki in analize o dosežkih nacionalnega preverjanja znanja se ne smejo uporabiti za razvrščanje šol.

18a: Letno analizo kakovosti mature po posameznih šolah pripravi Državni izpitni center v skladu z metodologijo, ki jo na predlog Državne komisije za splošno maturo oziroma Državne komisije za poklicno maturo določi minister.

Podatki iz letne analize o kakovosti mature se ne smejo uporabiti za razvrščanje šol.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.568
5.131
113
Citat:
Uporabnik hgard pravi:Kje to živimo
bonk.gif
Očitno v družbi, kjer je v javnem sektorju prepovedano vsakršno debatiranje o zaposlenih glede na uspešnost. Zmeraj še nekaj zunanjega vpliva na uspešnost.
Seveda v tem istem JS brez sramu komentirajo propad gradbenih "baronov", kjer je bil velik vzrok tudi zunanji dejavnik krize. Ampak oni bi se morali zavedati zunanjih dejavnikov.
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik hgard pravi:
Sindikati so zgroženi

Zakon o osnovni šoli (64. člen) in Zakon o maturi (18. a člen) eksplicitno prepovedujeta razvrščanje šol.

Kje to živimo
bonk.gif
Namesto, da so sindikati zgroženi, naj raje naredijo red v svojih vrstah. Da ne bodo naših otrok učili taki, ki sami ne znajo. Obvezno testiranje znanja učiteljev na 5-10 let bi bilo treba uvesti.
Koga ščitijo "zgroženi sindikati"? Kvečjemu nesposobneže.
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Citat:
Uporabnik hgard pravi:Kje to živimo
bonk.gif
Očitno v družbi, kjer je v javnem sektorju prepovedano vsakršno debatiranje o zaposlenih glede na uspešnost. Zmeraj še nekaj zunanjega vpliva na uspešnost.
Seveda v tem istem JS brez sramu komentirajo propad gradbenih "baronov", kjer je bil velik vzrok tudi zunanji dejavnik krize. Ampak oni bi se morali zavedati zunanjih dejavnikov.

V JS je edino merilo "uspešnosti" opravljena formalna izobrazba. Zakaj torej čudenje?
 

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.878
698
113
ksz...

Pri rezultatih mature je treba povedati tudi, da srednje šole kar precej tekmujejo med sabo in se včasih poslužujejo tudi malo neprimernih pristopov. Recimo eden najbolj osnovnih in učinkovitih je, da problematične dijake vržeš na popravne izpite, čeprav si jih mogoče ne bi zaslužili.

V vseh teh rezultatih in primerjavah se namreč šteje samo spomladanski rok, zato želijo na njega poslati le izbrano smetano (če malo pretiravam). Malo primerjate število dijakov v zadnjem letniku in število dijakov na spomladanskem roku mature...
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik philips pravi:
ksz...

Pri rezultatih mature je treba povedati tudi, da srednje šole kar precej tekmujejo med sabo in se včasih poslužujejo tudi malo neprimernih pristopov. Recimo eden najbolj osnovnih in učinkovitih je, da problematične dijake vržeš na popravne izpite, čeprav si jih mogoče ne bi zaslužili.

V vseh teh rezultatih in primerjavah se namreč šteje samo spomladanski rok, zato želijo na njega poslati le izbrano smetano (če malo pretiravam). Malo primerjate število dijakov v zadnjem letniku in število dijakov na spomladanskem roku mature...
Katere šole imaš v mislih?
 

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.878
698
113
Pač povem kako je bilo v času ko sem bil jaz na SŠ. Pa dvomim da se je kaj spremenilo.
Pa recimo če pogledam, da je bilo za to šolo na maturi le ~100 dijakov, leta 2009 pa je bilo odprtih 180 vpisnih mest (vsa zapolnjena). Pa dvomim da jih je toliko popadalo do 4. letnika...
 

vandrovec

Pripravnik
19. jan 2014
672
12
18
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
Citat:
Uporabnik hgard pravi:
Sindikati so zgroženi

Zakon o osnovni šoli (64. člen) in Zakon o maturi (18. a člen) eksplicitno prepovedujeta razvrščanje šol.

Kje to živimo
bonk.gif
Namesto, da so sindikati zgroženi, naj raje naredijo red v svojih vrstah. Da ne bodo naših otrok učili taki, ki sami ne znajo. Obvezno testiranje znanja učiteljev na 5-10 let bi bilo treba uvesti.
Koga ščitijo "zgroženi sindikati"? Kvečjemu nesposobneže.

Izpod tvojih prstov v božja ušesa.

Ne pa, da učiteljica 3. razreda ne zna rešiti matematične naloge svojega otroka v 2. razredu in jo razglasi za tiskarsko napako. Že zdavnaj sem povedal, da gre na pedagoško šrot, ki ni sposoben za drugam. Vsaj plače so jim oklestili v zadnjem času, prej so kasirali več kot inženirji.
bonk.gif


Nekatere pa jebejo z IQ testi vsako leto. (Ja vem, na forumu ni videt
hysterical-1.gif
)
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Fora je v tem, da se je na pedagoško (in vzgojiteljsko) pravzaprav kar težko vpisati. Vse polno pridnih deklic, katere je naše šolstvo naučilo, da pomeni pomnjenje podatkov odličen uspeh. Redke znajo misliti s svojo glavo - no in ko take pridne in prizadevne mlade učiteljice pridejo v primerno "uležan" kolektiv, jih stara garda zmelje v nekaj mesecih.
 

oriolus

Fizikalc
12. avg 2009
3.787
15
38
125
Še moje mnenje, nekdanjega učitelja v SŠ, o tej lestvici:
Več ali manj je bila razvrstitev SŠ jasna že vse od ukinjanja usmerjenega izobraževanja naprej. Starši, razredniki in svetovalni delavci na OŠ pa so tudi vedeli kako in kaj
Vendar: ker sem imel priložnost v istem terminu primerjati delo v dveh precej različnih gimnazijah (LJ- Bežigrad, to je obiskoval moj sin in Moščansko gimnazijo, ki je gostovala v ŠC, kjer sem bil zaposlen), lahko zapišem, da je veliko več kakor polovica uspeha Bežigrajčanov rezultat vpisa odličnjakov, enako toliko pa za slabši uspeh na Moščanski gimnaziji dejstvo, da so vpisali vse mogoče, le da je bil razred poln.
Kako je učiti v razredih, kjer sedijo sami odličnjaki, ali pa takšnem, kjer je že zaradi strukture dijakov ves čas rompompom in pomanjkanje koncentracije, pa si lahko mislite.

Zato je takšno razporejanje nekoliko krivično, ker ne upošteva vseh faktorjev.

Mojih 5c
 

pediater

UDBA
18. jul 2007
11.892
0
36
43
Citat:
Uporabnik vandrovec pravi:
Že zdavnaj sem povedal, da gre na pedagoško šrot, ki ni sposoben za drugam.
Zdavnaj?
sprasujem se.gif


Koliko je to, 1 teden nazaj, dva tedna mogoče?
priden.gif


p.s.
registriran od: 19.01.2014
 

vandrovec

Pripravnik
19. jan 2014
672
12
18
Glede dandanašnjega vpisa ne vem, vem pa, kdo zdaj uči. Tudi recimo na Bledu. Tudi vem, kako poteka izmenjava učnih programov.
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik oriolus pravi:
Še moje mnenje, nekdanjega učitelja v SŠ, o tej lestvici:
Več ali manj je bila razvrstitev SŠ jasna že vse od ukinjanja usmerjenega izobraževanja naprej. Starši, razredniki in svetovalni delavci na OŠ pa so tudi vedeli kako in kaj
Vendar: ker sem imel priložnost v istem terminu primerjati delo v dveh precej različnih gimnazijah (LJ- Bežigrad, to je obiskoval moj sin in Moščansko gimnazijo, ki je gostovala v ŠC, kjer sem bil zaposlen), lahko zapišem, da je veliko več kakor polovica uspeha Bežigrajčanov rezultat vpisa odličnjakov, enako toliko pa za slabši uspeh na Moščanski gimnaziji dejstvo, da so vpisali vse mogoče, le da je bil razred poln.
Kako je učiti v razredih, kjer sedijo sami odličnjaki, ali pa takšnem, kjer je že zaradi strukture dijakov ves čas rompompom in pomanjkanje koncentracije, pa si lahko mislite.

Zato je takšno razporejanje nekoliko krivično, ker ne upošteva vseh faktorjev.

Mojih 5c

Se je vprašati, zakaj se vpisuje šrot. Pred leti (desetletji) je viška gimnazija veljala za poden; šentviška pa je nekaj pomenila. Nekaj let "primernega" ravnateljevanja in šentviška je razpadla na prafaktorje, dobro delo in viška je med bolj zaželjenimi.

In ravno zaradi tega je tako razporejanje pomembno. Ne zanimajo nas izgovori o "slabem materialu" - drage šole, najdite in naredite boljšega. Potrudite se, da bodo k vam prihajali odličnjaki. Ali to, ali pa sedite na riti in jamrajte, kako odličnjake poberejo druge šole.

Nič osebnega, a izgovor o dobrih in slabih učencih uporabljajo predvsem nesposobni učitelji. Smo imeli učitelje, kjer je bil v razredu kaos in učinek ničen - je v isti razred prišel drug učitelj je bila tišina in vsi smo se nekaj naučili. Učenci isti, učitelj drugi...
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.568
5.131
113
Priznati je treba, da so dolga leta "truda" prinesla, da se učitelj razvrednoti kot avtoriteta. Odvzeli so mu kup "instrumentov", ki jih je včasih imel. Eden najpomembnejših je ta, da bi naj počasi vsi dosegli srednje šolsko izobrazbo. To pa dosegamo tako, da kriterije spustimo.
 

titov

Fizikalc
12. jun 2008
7.544
1
38
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
Nič osebnega, a izgovor o dobrih in slabih učencih uporabljajo predvsem nesposobni učitelji. Smo imeli učitelje, kjer je bil v razredu kaos in učinek ničen - je v isti razred prišel drug učitelj je bila tišina in vsi smo se nekaj naučili. Učenci isti, učitelj drugi...

Drži.
467716-post_slo.gif


Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Priznati je treba, da so dolga leta "truda" prinesla, da se učitelj razvrednoti kot avtoriteta. Odvzeli so mu kup "instrumentov", ki jih je včasih imel. Eden najpomembnejših je ta, da bi naj počasi vsi dosegli srednje šolsko izobrazbo. To pa dosegamo tako, da kriterije spustimo.

Tudi to drži.

Recimo v OŠ učiteljica ne sme niti zaploskati, da bi pridobila pozornost učencev...
 
Nazadnje urejeno:

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Priznati je treba, da so dolga leta "truda" prinesla, da se učitelj razvrednoti kot avtoriteta. Odvzeli so mu kup "instrumentov", ki jih je včasih imel. Eden najpomembnejših je ta, da bi naj počasi vsi dosegli srednje šolsko izobrazbo. To pa dosegamo tako, da kriterije spustimo.
Absolutno.
Sistem se je začel podirati že z usmerjenim izobraževanjem. Milostni udarec šolstvu pa je naredila Gabrovska LDS klika, ki je šoli odvzela vzgojno komponento in vsilila že zdavnaj zavržen model permisivne vzgoje.

PS: glede na to, kako "učijo" na pedagoški in kakšen odnos imajo do študentov, se "izdelkom", ki pridejo iz pedagoške ne čudim preveč.
 

SimonS

Pripravnik
25. feb 2012
340
11
18
Citat:
Uporabnik philips pravi:
ksz...

Pri rezultatih mature je treba povedati tudi, da srednje šole kar precej tekmujejo med sabo in se včasih poslužujejo tudi malo neprimernih pristopov. Recimo eden najbolj osnovnih in učinkovitih je, da problematične dijake vržeš na popravne izpite, čeprav si jih mogoče ne bi zaslužili.

V vseh teh rezultatih in primerjavah se namreč šteje samo spomladanski rok, zato želijo na njega poslati le izbrano smetano (če malo pretiravam). Malo primerjate število dijakov v zadnjem letniku in število dijakov na spomladanskem roku mature...

Točno to sem mislil napisat. Za Gimnazijo Franca Miklošiča Ljutomer naprimer vem,da so včasih zmetal vse slabše gimnazijce na popravce. Samo,da so potem ostali tisti, ko so pisali nadpovprečno in s tem večali ''ugled'' gimnazije.