Urbana - odvzem

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.878
698
113
Citat:
Uporabnik Grim pravi:
Ravno to sem razmišljal. Če imajo stanje nekje centralno shranjeno, potem je odvzem kartice odveč. Samo številko dobiš in sporočiš centrali.
Ampak a nimajo nekatere te RFID kartice tudi procesoršek, nekaj pomnilnika itd.? Tako da je stanje lahko shranjeno na kartici, kriptirano seveda. In je tisto na netu za pregledovanje samo neka "ocena". Ki je lahko sicer zelo ažurirana, ali pa recimo busi te podatke uploadajo ko pridejo v garažo ali kaj podobnega. Morda kdo drug ve kaj več.

Če so pametni, potem je stanje definitivno na strežniški strani. Tudi če je podatek na RFID zašifriran ga lahko skopiraš in imaš potem vedno enako stanje.

Glede telefonov... NFC odpade saj telefoni ne morejo emulirati NFC kartic, temveč jih lahko samo berejo. Na Androidu sicer z nekaj hackanja tudi to gre. Da ne omenjam da imajo NFC bolj ali manj le high-end telefoni.

Najbolj enostavna varianta je preko nekih 3D kod (ala QR). Podobno kot so boarding pass na letališčih. Enako imajo narejeno tudi nekatere trgovine (Spar). Lepo nasloniš zaslon na čitalec in je to to. Edino kar je tukaj problematično je to, da lahko kdo z malo boljšo kamero od daleč posname to kodo in jo uporablja tudi za lastne potrebe. Ampak tudi to se da rešiti z enkratnimi kodami.
 

uuu

Fizikalc
19. jun 2010
1.766
14
38
NFC nič ne odpade, saj so za rešitev prejeli celo mednarodno nagrado.

Telefoni z NFC tehnologijo namesto urbana kartice


Res pa je, da z iPhoni ne bo tako enostavno, kot z android telefoni, saj Apple ne podpira NFC tehnologije (forsira nekaj svojega), vendar se da tudi to rešiti z nekakšnimi sim karticami z NFC podporo, ki se jih vstavi v Applove izdelke.
 
13. jul 2011
2.677
626
113
ksz

ampak, oprostite - tak super duper, high tech sistem, pa je še vedno treba vstopati pri vozniku? Lep napredek od žetončkov, ni kaj.
Če je možen vstop tudi pri drugih vratih, pa tudi če samo za tiste z zelenimi nogavicami in luknjo na levem palcu, bi moral biti tudi tam validator.
Priznam, da sistema Urbana ne uporabljam in ne poznam v detajle, vendar pa recimo tam, kjer uporabljajo še low tech papirnato karto, lahko vstopiš v avtobus na katerihkoli vratih in tudi low tech validatorji so na vseh vratih (Italija, Berlin, Riga...)
Če sistem Urbana zaznava prestope - torej, da je bila vožnja plačana pred manj kot 90 minutami, potem bi lahko tudi kontrolorji imeli terminale, ki bi jim preprosto izpisali, kdaj in za koliko oseb je bilo z dotično urbano plačano. Potem ne bi bilo več potrebe po obvezni validaciji pri vozniku.
 

uuu

Fizikalc
19. jun 2010
1.766
14
38
Citat:
Da ne omenjam da imajo NFC bolj ali manj le high-end telefoni.

Malo sem pobrskal po cenah telefonov in vidim, da Nexusa S, ki ima podporo za NFC, dobiš že za 70 eur.

Nexus S je še iz leta 2010 in ne spada (več) v kategorijo "high-end" telefonov ..
Vsi novejši modeli telefonov, tudi ceneni, pa imajo NFC že med standardno opremo, tako kot BT ali pa WiFi, ki tudi nista več nič posebnega.
 

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.878
698
113
NFC na Androidu ne zna simulirati kartice. S KitKatom so to delno odpravili, saj lahko simuliraš NFC smart cart, še vedno pa ne moreš simulirati navadnega NFC taga. Preko tega bi načeloma šlo, ampak si zabetoniran na Android 4.4 in novejše naprave. Trenutno je njihov delež 2,5%. Torej neuporabno.
 

titov

Fizikalc
12. jun 2008
7.544
1
38
Apple forsira "Bluetooth low energy", ki je bolj uporaben kot NFC. Android ga podpira od 4.3, Nokia ga je tudi že aktivirala.

http://gigaom.com/2013/09/10/w...rnet-of-things/
Why it might be a NFC killer?
iBeacon could be a NFC killer because of its range. NFC tags are pretty cheap compared to NFC chips, but NFC tags are required on each product because NFC works only in very close proximity. In theory, NFC range is up to 20cm (7.87 inches), but the actual optimal range is less than 4cm (1.57 inches). Also, mobile devices need to contain a NFC chip that can handle any NFC communications. On the other hand, iBeacons are a little expensive compared to NFC chips, but iBeacons range is up to 50 meters. Not all phones have NFC chips, but almost all have Bluetooth capability.

Ni dvakrat za rečt, da bodo morali to aplikacijo modificirati, da bo podpirala BLE. Za začetek pa bi bilo verjetno bolj smiselna, kot pravi phillips, generirana 3D koda (QR koda) za enkratno uporabo - simple app, ki bi deloval na vseh telefonih in je neodvisen od HW podpore, glavno samo, da je zaslon dovolj velik.
 

uuu

Fizikalc
19. jun 2010
1.766
14
38
CyanogenMod si naložiš in imaš lahko že zdaj emulacijo taga tudi na nižjih verzijah androida .. to je za neučakane ..

Čez kako leto bo pa itak večina novejših telefonov že imela naloženo verzijo androida 4.4 ali višjo.

JellyBean ima naprimer že preko 60% delež, čeprav ga še pred kakim letom skorajda ni bilo nikjer.
V mobilni industriji se zadeve premikajo neverjetno hitro ...
 

uuu

Fizikalc
19. jun 2010
1.766
14
38
BLE je za plačevanje in podobne transakcije problematičen ravno zaradi tega "range"
Za večjo varnost, ko gre za denar, je bolj pripravno, če moraš napravo neposredno prisloniti k čitalcu, sicer te lahko nekdo poskenira (in pokrade) že z večje razdalje.

Za zabavno elektroniko in podobne zadeve je pa BLE pripravnejši, saj varnost tam ni na prvem mestu.
 

grenivka

Pripravnik
1. avg 2007
616
0
16
Citat:
Uporabnik pinkobalinko pravi:
ksz

ampak, oprostite - tak super duper, high tech sistem, pa je še vedno treba vstopati pri vozniku? Lep napredek od žetončkov, ni kaj.
Če je možen vstop tudi pri drugih vratih, pa tudi če samo za tiste z zelenimi nogavicami in luknjo na levem palcu, bi moral biti tudi tam validator.
Priznam, da sistema Urbana ne uporabljam in ne poznam v detajle, vendar pa recimo tam, kjer uporabljajo še low tech papirnato karto, lahko vstopiš v avtobus na katerihkoli vratih in tudi low tech validatorji so na vseh vratih (Italija, Berlin, Riga...)
Če sistem Urbana zaznava prestope - torej, da je bila vožnja plačana pred manj kot 90 minutami, potem bi lahko tudi kontrolorji imeli terminale, ki bi jim preprosto izpisali, kdaj in za koliko oseb je bilo z dotično urbano plačano. Potem ne bi bilo več potrebe po obvezni validaciji pri vozniku.

Saj kontrolorji imajo te terminale. Smo pa preprosto preveč balkanci, da bi lahko imeli še pri zadnjih vratih vstop
crazy1.gif
 

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.878
698
113
Citat:
Uporabnik uuu pravi:
CyanogenMod si naložiš in imaš lahko že zdaj emulacijo taga tudi na nižjih verzijah androida .. to je za neučakane ..

Čez kako leto bo pa itak večina novejših telefonov že imela naloženo verzijo androida 4.4 ali višjo.

JellyBean ima naprimer že preko 60% delež, čeprav ga še pred kakim letom skorajda ni bilo nikjer.
V mobilni industriji se zadeve premikajo nevejetno hitro ...

Ne vem kje ti živiš, ampak z izjemo flagshipov pri Androidu vprašanje če sploh dobiš kak update. Pri flagshipih pa tam 1-2 major updata.
Poleg tega je Jelly Bean _ZELO_ širok pojem. Daleč največ jih je na 4.1, ki je že izšla pred dvema letoma. Trenutno je 4.4 veni že več kot pol leta in ni dosegel niti 3% tržni delež. Da ne omenjam tretjinskega deleža naprav 4.0 in nižjih, ki so stare tam vsaj 2-3 leta. Ne vem od kot tebi zamisel da bodo pa čez eno leto že vsi na 4.4
bonk.gif
Glede na trenutno stanje bo rabil vsaj 2 leti za večino (50+%) in 3-4 leta za prevlado (90+%).

Vir: http://developer.android.com/about/dashboards/index.html

EDIT: Na Cyanogen pa kar pozabi. Tu pa ne boš dosegel niti 1% tržni delež naprav.
 

uuu

Fizikalc
19. jun 2010
1.766
14
38
Glede na trenutne trende, bo velika večina (vsaj 70%) na 4.4+ že čez eno leto
Lahko si daš v bookmark ta post
smile-1.gif
pa bomo čez eno leto primerjali datume in statistike ..

Tri leta so pa že v taki prihodnosti, da si nihče ne upa napovedati, ne da bi se osmešil, kaj bo takrat prevladovalo. (čisti futurizem)
 
I

Izbrisan uporabnik 3287

Citat:
Uporabnik bigMIKE pravi:
Vozi se naprej na način kot do sedaj, če te pa pobarajo za urbano jim pa povej da jo itak že imajo
. naj nasvet
aplauz.gif
 

trance0

Fizikalc
13. jan 2013
498
51
28
Slovenija
Citat:
Uporabnik grenivka pravi:
Citat:
Uporabnik pinkobalinko pravi:
ksz

ampak, oprostite - tak super duper, high tech sistem, pa je še vedno treba vstopati pri vozniku? Lep napredek od žetončkov, ni kaj.
Če je možen vstop tudi pri drugih vratih, pa tudi če samo za tiste z zelenimi nogavicami in luknjo na levem palcu, bi moral biti tudi tam validator.
Priznam, da sistema Urbana ne uporabljam in ne poznam v detajle, vendar pa recimo tam, kjer uporabljajo še low tech papirnato karto, lahko vstopiš v avtobus na katerihkoli vratih in tudi low tech validatorji so na vseh vratih (Italija, Berlin, Riga...)
Če sistem Urbana zaznava prestope - torej, da je bila vožnja plačana pred manj kot 90 minutami, potem bi lahko tudi kontrolorji imeli terminale, ki bi jim preprosto izpisali, kdaj in za koliko oseb je bilo z dotično urbano plačano. Potem ne bi bilo več potrebe po obvezni validaciji pri vozniku.

Saj kontrolorji imajo te terminale. Smo pa preprosto preveč balkanci, da bi lahko imeli še pri zadnjih vratih vstop
crazy1.gif


Preveč balkanski je kvečjemu LPP. Če imajo elektronski sistem, kontrolorje, redarje, potem se lahko tudi nehajo izgovarjati na balkanskost naroda. Tudi zdaj se lahko praktično vsak spredaj 'prešverca', če se hoče. Sam to gledam vsakodnevno in ni nič težje, kot če bi lahko vstopil skozi zadnja vrata. Vozniki pač niso več nadzorniki in skoraj nikoli ne težijo, če nekdo nepravilno prisloni kartico na validator ali pa celo, če gre kar po francosko mimo validatorjev. Skrajno svetohlinsko pa je, da mati z vozičkom SME in MORA vstopati pri vratih, kjer ostali potniki ne smejo, potem ji pa kontrolor zapleni urbano in zahteva kazen, ker se v gneči z vozičkom ni mogla prebiti do validatorjev, ki sta 'priročno' nameščena le pri sprednjih vratih. Rešitev je samo ena in bi morala biti uvedena že ob vpeljavi Urbane:

1. uvedba vstopanja IN izstopanja skozi VSA vrata
2. namestitev validatorjev pri vseh vratih
3. po potrebi povečanje kontrole z redarji, ki imajo pravico na licu mesta izdati kazen in zadržati potnika
4. v skrajnem primeru povišanje kazni za zalotene slepe potnike.

Seveda pa se je lažje izgovarjati na balkanskost naroda in navajati še nekatere druge povsem nesmiselne in naravnost neumne razloge zakaj je LPP upravičen ohranjati status quo.