Traktor Univerzal 445 DT

Sonny_Chiba

Majstr
3. dec 2011
1.753
-838
83
Če je tu kakšen uporabnik oziroma kdo ve ali imajo Univerzali 445dt starejši letniki pod 1990 spredaj bočne reduktorje.
Mogoče Alkoholik?

lp
 

Sonny_Chiba

Majstr
3. dec 2011
1.753
-838
83
Bila je ena debata ima nima. Enkrat mislim, da sem nekje zasledil da modeli ki imajo odgon za kardan prednjega pogona na strani da nimajo bočnih reduktorjev. Novejši modeli ki imajo odgon na sredini dif. pa da jih imajo. Samo ne vem točno a je to bilo za univerzale ali katero drugo firmo.
Drugače pa se nagibamo za zamenjavo TV za nekaj malo večjega. Univerzal, Štore......., tam okoli 40-45 km.
 

vide

Pripravnik
10. avg 2008
240
10
18
Cerkno
Bo drzalo , starejsi modeli z oznako DT nimajo bocnih reduktorjev ker imajo pogon bocni . Modeli DTC pa imajo sredinski pogon in bocne reduktorje .
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.074
6.920
113
pri taščici
Store pa nima stranskega odgona.
6649868.jpg


Ker nimajo servo, bos roke kar nabildal. Tako na romunu kot storovcu. Se mi pa zdita ok napredek s tv.
Občasno preganjam DT, ki so ga pred mano ze konkretno preganjali, zdaj dobi pa samo se enkrat letno konkretno po p.icki, (silokombajn) ostalo pa nekako lazja dela. In takrat predvsem trpi glava motorja, ki je bila tudi ze nekajkrat rihtana.
A kdo ve za kak soliden motor DT?

Pa menjalnik pri romunih naj bi bil slabsi kot pri storetu. Je tudi meni ze ostal v prestavi (nic hujsega, odpres pokrov na vrhu in zadevo "popravis"). Hujše je tisto, ce so res metali iz prestav pri obremenitvi. " naš " ima to ze" popravljeno " (kaj pa se ni na njem popravljeno v 40 letih) in ne mece vec ven iz prestav. Se pa vcasih tezje prestavi v 6 prestavo. Pa ne vem zakaj. Mogoce zaradi stalno vklopljenega 4x4?
 

Sonny_Chiba

Majstr
3. dec 2011
1.753
-838
83
Na zadnjem linku mislim da je model 550, ti mislim da so imeli vsi po sredini speljan kardan za pogon.
Pa tudi po cestah vozite z vklopljenim pogonom?
Glede volana se lahho zmontira pomožni če je potreba vendar mislim da je ne bo.

Drugače pa dobrodošlo kakršno koli mnenje? Univerzal, Štore.....? Kakšni posebni problemi?
 
Nazadnje urejeno:

Apis

Zelenc'
20. avg 2014
20
0
1
Imamo 453 DT, letnik 1996. Zelo dober na naklonu, s stališča varnosti gre skoraj predobro. OK pri nizkih hitrostih in dober za razne kosilnice, obračalnike itd.
Izrazita pomanjkljivost je v prenosih, traktor izredno hitro "vidi klanec". Motor deluje zelo neelastično brez neke zaloge navora, pozna se tudi pri oranju (vroč menjalnik). Zasnova zamišljena dobro, romunska izvedba nekoliko šlampasta. Težave z alternatorjem (3 popravila), električne napeljave je precej nove/menjane, gume(20-28) se malo grizejo, malo masten... Odlitki prednje preme sicer dovolj močni, ampak zelo površno narejeni, pozimi zelo težko vžiga, če ni v topli garaži. Recimo taki srednji občutki. Boljša varianta je bil forte 64, tisto pa ima vsaj glede na pogovore z lastniki zaradi večje moči precej manj pomanjkljivosti v smislu uporabnosti.
Kar nekaj sem prevozil tudi Štore 404, bolj poskočen, ampak spredaj kar nevarno lahek, če gre za delo v naklonu, toplo priporočam sprednje uteži.
Ta slika volana, ki jo kaže Hanzi - poznam dva, ki sta pri tej vzdolžni izvedbi krmilnega cilindra šla v ovinku naravnost (volan nekako blokiral). Oba traktorja sta šla kmalu od hiše. Sicer pa na splošno pri nas v hribih kar popularen traktor.
 

brane_new

Guru
10. feb 2008
16.765
2.596
113
Citat:
Uporabnik Sonny_Chiba pravi:
Če je tu kakšen uporabnik oziroma kdo ve ali imajo Univerzali 445dt starejši letniki pod 1990 spredaj bočne reduktorje.
Mogoče Alkoholik?
lp
ops ne bo šlo. ko bo debata o temle me pokličte
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.074
6.920
113
pri taščici
Najbrz je ze vseh 40 let vklopljen. Nekajkrat sem ga jaz izklopil na asfaltu. Je pa res da je samo kaksnih 5% na asflatu. Pa to ne pomeni da je menjalnik in pogon vseh 40 brezhiben. Mi je ravno lani neko kajlo odbilo v njem in sem bil kar naenkrat brez pogona. Se dobro da sem to opazil v. podnu. Sredi klanca bi mi bilo vroce.
uf-1.gif
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.517
5.062
113
Če prav vem imajo univerzali 8 prestav, štore pa 6. To bi morala biti neka prednost. Veliko bolj poznam sicer štoreta. Ta, ki ga poznam, je od leta 1981 nabral cca 9000 ur. Servo volana ne rabiš, če nisi otrok, čeprav ima tudi sprednje uteži (cca 100 kg). Zavore označujejo kot slabe, vendar so boljše kot na kakih deutz modelih tistega časa. Motorja ne razganja od moči, deutz 40 je pri vleki prikolice deloval, kot da ima za tretjino več konjev. Menjalnik ima ravne zobe, presenetljivo tanke zobnike, je izredno glasen, vendar ne crkne
sprasujem se.gif
. Visokotlačna črpalka je v zgodovini bila deležna nekaj popravil. Takrat ne vžiga vroč. Sedaj je ok. Če svečka za predgretje dela v redu, potem lepo vžge tudi pri -10 (ob solidnem akumulatorju seveda). Kaj več pa pri nas ni.
Kaj pa vem, za TV je to primerna zamenjava, ni pa to več stroj za profesionalno delo.
 

Sonny_Chiba

Majstr
3. dec 2011
1.753
-838
83
Hvala za odgovore.
Vprašal bi še, kako prestavljaš? Menjalnik je 6+2 in ima kakor vidim le eno ročico. Ga pritisneš noter za izbiro počasne/hitre?

Hvala
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.074
6.920
113
pri taščici
Ne, dva lera ima. Enega naprej (pod volanom) drugega nazaj (med nogami). V vsakem imas 3+1.
Ali drugace povedano. Obicaj e prestave (med nogami) in reduktor(bolj pod volanom) . Vsako 3+1 v klasicni H postavitvi. R je levo naprej, 1. Levo nazaj.....

Oziroma predatvljaj si dva H, nalozena enega na vrh drugega in seveda povezavo med njima
 
Nazadnje urejeno:

lojtra

Pripravnik
6. jul 2008
60
1
8
Citat:
Uporabnik Sonny_Chiba pravi:
Če je tu kakšen uporabnik oziroma kdo ve ali imajo Univerzali 445dt starejši letniki pod 1990 spredaj bočne reduktorje.
Mogoče Alkoholik?

lp

Pozdravljen.

Kolikor razumem, imajo universali pred 1990 (kot je iz slike vidno) spredaj stranski reduktor, novejše verzije pa več ne....
Drugače pa če te kaj zanima, vprašaj. Vrtijo se tile štorčani malo višje, kot kakšen imt, lahkotnejši ima volan, poskočnejši je, menjalnik moraš malo bolj pazit, kar se tičemenjavanja pretav( lepo mirno, počasi),pa bo delal še, pa še... Redno menjavaj vsa olja, speri hladilnik vsake toliko, pa brez strahu ga teraj, pa ni panike. Pri Imt na primer mi je malo bolša hidravlika, glede preciznosti in mehkobe, ima pa štore dobro rešeno, da ima zunanjo hidarvlično pumpo, pa ponavadi imajo že kar ročico za dodaten izhod (za dvigovanje kakšnega priključka...) Priporočam 4x4 pogonca, samo so ponavadi vsi bolj zgonjeni kot 4x2. OBvezno na trdih podlagah izklapljati sprednji pogon. Če si seveda pameten. Pri izklopu pa bi naj pridobil tudi par konjskih moči več...
wink-1.gif
 

Sonny_Chiba

Majstr
3. dec 2011
1.753
-838
83
Seveda 4x4. Kolikor sem gledal na a.netu cene kar precej odstopajo, par tisočakov med najcenejšim in najdrazjim.
Kater model pa imaš 404 ali 504? Ali ima 504 kaj izboljšav v primerjavi z 404 ali le močnejši motor? Pa recimo koliko pride generalna obnova motorja, približno?
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.517
5.062
113
Moj občutek je, da je 504 kar konkretna razlika v moči. To je lahko dobro, če to rabiš, ali pri rabljenem tudi slabo, ker so ostale komponente bolj ali manj enake. Enak prvi pogon je imel tudi "janez" - torpedo 55, vendar mislim, da tam ni tako veselo služil. Tega 404, ki ga jaz kar veliko vozim pri 9000 urah čaka rešitev nekega sranja v prvem pogonu. Sprednja kolesa v ovinek ne gredo enakomerno, kar se je začutilo par strojnih ur nazaj. Čutiš na volanu. Mogoče so sli zglobi. Ne vem točno kako je to narejeno v tem primeru. Prvi pogon se je striktno uporabljal samo na mehkih terenih. Če je kaj narobe v sprednjem diferencialu, je zobniški par cca 600 €. Štanga, puši pri pogonu je cca 140 €. Itd...
Po mojem je najbolje, da kupiš najboljše kar se dobi. Tudi če je 1000 € več. Mnogo traktorjev se je uporabljalo samo po nekaj 100 ur na leto in taki so lahko kljub starosti lahko še odlično ohranjeni.
 

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.696
1.058
113
Naš 402 še manj. Kakih 40-50 ur na leto.

Je pa v menjalniku verjetno kar solata. Moj oče ni glih talantiran za Fijatov menjelnik.
wink-1.gif


Pa tudi pot šaltanja iz 1 v 2 je res unikum (narobe obrnjen U ali PI...kakor hočete)