Spodbude za električne avtomobile

_jolly_

Fizikalc
3. sep 2007
2.141
2
38
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Za vsaj 50% folka je 140km/dan več kot zadosti. Sicer imam pa počasi dovolj razumnega argumentiranja z vami, ki seveda, vsak od vas dela vsaj 150km na dan.
Na dan jih naredim cca 25, torej za elektro bi šlo.
Ampak a grem lahko smučat v Nassfeld (ali pa na Cerkno, saj je vseeno) z elektroavtom? Ne, ne morem.
Grem lahko v Koper na sestanek z elektroavtom? Ne, ne morem.
A grem lahko na dopust z elektroavtom? Ne, ne morem.
A ga lahko sploh kje filam? Ne, ne morem.

Kaj narediš takrat? Hja, zakurblaš bencinarja. Pa je šla vsa elektro šparovnija v kanalizacijo.
smirk-1.gif

Danes sta skoraj pri vsaki bajti vsaj 2 avta. In za to prehodno obdobje bo pač tako, da bo en na elektriko, drugi pa na benz. Vsaj dokler se baterije ne pocenijo dovolj, da se jih bo večjo kolličino začelo vgrajevat.
 

jest5

Guru
18. avg 2007
26.085
-8.778
113
Citat:
Uporabnik _jolly_ pravi:
elektriko lahko sam proizvajaš doma na 1001 način, medtem ko nafte ravno nemoreš in si odvisen od arabcev. Tudi če je ne proizvajaš sam doma, jo še vedno dobiš iz slovenskih elektrarn in nebo nikoli tak draga kot nafta, kjer ceno narekujejo globalni naftni lobiji.
Sedaj pa še pomisli, koliko elektrike lahko proizvajaš doma, kakšna je investicija v to in kdaj se ti ta investicija povrne. Še posebno, ko bodo nekoč ukinili subvencije(upam, da čimprej)
Kakšna bo dokaj kmalu cena elektrike boš pa že videl. Ob trenutni "hitrosti" gradnje novih virov in omrežja, bo šla kmalu v višave zaradi pomanjkanja energije. Trenutna kriza je neizogibno le prestavila za kake 5-10let v prihodnost, vse skupaj pa še poslabšala, ker sedaj ljudje mislijo "zakaj graditi nove vire, če poraba pada".
Samo ko bo začel folk jokati, zakaj še ni zgrajen TEŠ7 in NEK3 bo že prepozno
smirk-1.gif
 

_jolly_

Fizikalc
3. sep 2007
2.141
2
38
ma ja, kot da bodo ju3 vsi prešaltali na elektriko. pomoje se bo komaj čez par let zaželo bolj intenzivno kupovat ev. do takrat pa imajo čas, da porihtajo omrežje. polek tega, pa se bo avte večinoma polnilo ponoči, ko proizvajamo višek energije.
 

jest5

Guru
18. avg 2007
26.085
-8.778
113
Hm, pri nas ponoči dostikrat uvažamo več kot podnevi, saj ponoči celotna Drava stoji in dela zalogo za čez dan
evil.gif


In pri nas porihtati omrežje
hysterical-1.gif
 

_jolly_

Fizikalc
3. sep 2007
2.141
2
38
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Hm, pri nas ponoči dostikrat uvažamo več kot podnevi, saj ponoči celotna Drava stoji in dela zalogo za čez dan
evil.gif
sem lani bil na njihovem centru v mb, pa so povedali da imajo precej viška čez noč. Pa tista jezera niti nimajo toliko zaloge. Največ kaj lahko gladina pade je 10cm.
tongue-1.gif


anyways: torej ti navijaš za to, da se še naprej uvaža draga nafta? till the end of time? al maš kakšno drugo bolj elegantno rešitev? se strinjam da bodo problemi pri proizvodnji elektrike, sam nič takega kar se nebi dalo rešit. še imamo precej potenciala. sam volje ni.
tongue-1.gif
 

jest5

Guru
18. avg 2007
26.085
-8.778
113
Citat:
Uporabnik _jolly_ pravi:
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Hm, pri nas ponoči dostikrat uvažamo več kot podnevi, saj ponoči celotna Drava stoji in dela zalogo za čez dan
evil.gif
sem lani bil na njihovem centru v mb, pa so povedali da imajo precej viška čez noč. Pa tista jezera niti nimajo toliko zaloge. Največ kaj lahko gladina pade je 10cm.
tongue-1.gif


anyways: torej ti navijaš za to, da se še naprej uvaža draga nafta? till the end of time? al maš kakšno drugo bolj elegantno rešitev? se strinjam da bodo problemi pri proizvodnji elektrike, sam nič takega kar se nebi dalo rešit. še imamo precej potenciala. sam volje ni.
tongue-1.gif
Dokler ne bodo elektro zadeve dejansko konkurenčne nafti, ne vidim nobenega razloga, zakaj bi se silil z njimi.
Ko bodo spacali skupaj vozilo z neko normalno obliko, uporabnostjo primerljivo današnjim naftnim vozilom in primerno ceno, se bo pa že trg odločil kako dalje.

Glede elektrike-če bi bilo po moje bi takoj postavil še 2-3 nuklearki, par večjih plinskih enot in jasno konkretno izboljšal omrežje. Samo potem bi me 2/3 države okoli lovilo z vilami in grabljami
evil.gif


Aja, na Dravi dela dnevno zalogo le prvo jezero, ostala so pretočna. In le tega ponavadi čez noč polnijo
 

XXXL

Guru
9. sep 2007
7.354
769
113
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Za vsaj 50% folka je 140km/dan več kot zadosti. Sicer imam pa počasi dovolj razumnega argumentiranja z vami, ki seveda, vsak od vas dela vsaj 150km na dan.
Na dan jih naredim cca 25, torej za elektro bi šlo.
Ampak a grem lahko smučat v Nassfeld (ali pa na Cerkno, saj je vseeno) z elektroavtom? Ne, ne morem.
Grem lahko v Koper na sestanek z elektroavtom? Ne, ne morem.
A grem lahko na dopust z elektroavtom? Ne, ne morem.
A ga lahko sploh kje filam? Ne, ne morem.

Kaj narediš takrat? Hja, zakurblaš bencinarja. Pa je šla vsa elektro šparovnija v kanalizacijo.
smirk-1.gif
Evo malo branja iz domačih logov, da ne boš mislil, da si vso pamet tega sveta požrl... lahko tudi na sestanek v Koper skočiš, pa na smučanje v Nassfeld... Domet 350km... In to v samogradnji... samo sedaj ti pa verjetno barva ne bo všeč...
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik _jolly_ pravi:
anyways: torej ti navijaš za to, da se še naprej uvaža draga nafta? till the end of time?
Dokler je mnogo cenejša kot vse ostalo, zakaj ne?
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.376
1.241
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik XXXL pravi:
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Za vsaj 50% folka je 140km/dan več kot zadosti. Sicer imam pa počasi dovolj razumnega argumentiranja z vami, ki seveda, vsak od vas dela vsaj 150km na dan.
Na dan jih naredim cca 25, torej za elektro bi šlo.
Ampak a grem lahko smučat v Nassfeld (ali pa na Cerkno, saj je vseeno) z elektroavtom? Ne, ne morem.
Grem lahko v Koper na sestanek z elektroavtom? Ne, ne morem.
A grem lahko na dopust z elektroavtom? Ne, ne morem.
A ga lahko sploh kje filam? Ne, ne morem.

Kaj narediš takrat? Hja, zakurblaš bencinarja. Pa je šla vsa elektro šparovnija v kanalizacijo.
smirk-1.gif
Evo malo branja iz domačih logov, da ne boš mislil, da si vso pamet tega sveta požrl... lahko tudi na sestanek v Koper skočiš, pa na smučanje v Nassfeld... Domet 350km... In to v samogradnji... samo sedaj ti pa verjetno barva ne bo všeč...
Kam pa prtljago naložiš? V kabino?
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.376
1.241
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Pa vi ste
bonk.gif


Za vsaj 50% folka je 140km/dan več kot zadosti. Sicer imam pa počasi dovolj razumnega argumentiranja z vami, ki seveda, vsak od vas dela vsaj 150km na dan. Da pa se načrtuje postavitev polnilnih točk v nakupovalnih središčih in restavracijami, tega pa nobenega ne zanima. Predvsem pri takih objektih, kjer imajo ljudje opravke. Tako da med tem, ko si po opravkih, pač dofilaš, ne pa da stojiš pri avtu.

Mislim, ne vem, ali ste res tako
bonk.gif
ali se samo delate?

Vi se kar vozite z vedno dražjim gorivom. Trenutno imam za sabo 6200km narejenih na elektriko s stroškom 0.25 EUR/100 km in me boli kita, ko se podraži gorivo. Namesto, da sem dal 500 EUR za gorivo, sem dal 15.5 EUR za elektriko.

Boli me kita, ker mi ni potrebno menjavat svečk, olj, filtrov, boli me kita, da se mora motor ogreti na delovno temperaturo, boli me kita, ker imam zavarovanje in registracijo zanemarljivo drago, boli me kita, ker mi ni potrebno plačati prispevka za ceste.

Ti pa ne razumeš potoršnikov. Vseeno je, da 95% časa ne potrebuješ več kot 100 kilometorv dosega. Potrošnike moti da avto ni 100% uporaben. Enako je pri telefonih, računalnikih. Malo si poglej, kaj ljudje kupujejo, kako knjigo o tem preberi ...
Ljudje hočejo vse, četudi tega ne rabijo. IN ker tega niso razumeli, je pogorelo že marsikatero podjetje (tudi pri nas).

Polnilne točke pri nakupovanih središčih? V BTCju bi jih rabil na stotine in stotine (vsaj tretjina parkirnih mest), drugače človeku pač ne moreš garantirat, da bo našel prosto mesto tono v času, ko bo tam. Strošek? N epozabi, d amora znat polnilno meto tudi zaračunat porabljeno elektriko ...
Itd ... Itd ...

Stvar je trenutno pač primerna za par geekov, ki jim je vseeno, kolko se morajo prilagoditi, važno vam je le, da se lahko vozite na štrom. Da bi stvar postala mainstream, bodo morali elektro avti nuditi podbone lastnosti kot sedanji, in takrat bo tudi elektrika precej dražja. Cena na kilometer bo na koncu enaka. Do takrat bodo tisti, ki se jim da prilagajat omejeni uporabnosti nove tehnologije, pač profitirali (in upali, da bodo čim dlje ostali osamljeni uporabniki, s katermi se državi ne splača ukvarjat). Mene ne moti, da se ti voziš poceni. Samo ne poslijuj vseh s tem, kako oh in sploh je elektrika, ker ima trenutno eno samo prednost (ceno) in kup pomanjkljivosti ...
 

XXXL

Guru
9. sep 2007
7.354
769
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik XXXL pravi:
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Za vsaj 50% folka je 140km/dan več kot zadosti. Sicer imam pa počasi dovolj razumnega argumentiranja z vami, ki seveda, vsak od vas dela vsaj 150km na dan.
Na dan jih naredim cca 25, torej za elektro bi šlo.
Ampak a grem lahko smučat v Nassfeld (ali pa na Cerkno, saj je vseeno) z elektroavtom? Ne, ne morem.
Grem lahko v Koper na sestanek z elektroavtom? Ne, ne morem.
A grem lahko na dopust z elektroavtom? Ne, ne morem.
A ga lahko sploh kje filam? Ne, ne morem.

Kaj narediš takrat? Hja, zakurblaš bencinarja. Pa je šla vsa elektro šparovnija v kanalizacijo.
smirk-1.gif
Evo malo branja iz domačih logov, da ne boš mislil, da si vso pamet tega sveta požrl... lahko tudi na sestanek v Koper skočiš, pa na smučanje v Nassfeld... Domet 350km... In to v samogradnji... samo sedaj ti pa verjetno barva ne bo všeč...
Kam pa prtljago naložiš? V kabino?
saj sem vedel, da bo nekaj... a barva pa vseeno odgovarja, al bi moral biti moder?
Naredil so še Espace, tja lahko daš dovolj prtljage, mogoče lahko še kakšno Corollo not spraviš... pa še je ostalo prostora za eno rezervo mašino z notranjim izgorevanjem... ne moreš, da verjameš... dober doseg, dovolj prostora, dodatek v obliki motorja na bencinski pogon in še modra barva za povrhu...
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.104
4.097
113
Zadnjič, ko sem z njim govoril, se je pripravljal, da bo predelal Twingo-ta iz Revoza. Verjetno ga bo dobil brez ICE komponent. Sodeluje tudi z firmo iz Ravn na Koroškem, kjer pripravljajo slovenski električni avto imenovan Čebela. Menda so samo 1-2 meseca za urnikom, tako da kaže ok.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.104
4.097
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Pa vi ste
bonk.gif


Za vsaj 50% folka je 140km/dan več kot zadosti. Sicer imam pa počasi dovolj razumnega argumentiranja z vami, ki seveda, vsak od vas dela vsaj 150km na dan. Da pa se načrtuje postavitev polnilnih točk v nakupovalnih središčih in restavracijami, tega pa nobenega ne zanima. Predvsem pri takih objektih, kjer imajo ljudje opravke. Tako da med tem, ko si po opravkih, pač dofilaš, ne pa da stojiš pri avtu.

Mislim, ne vem, ali ste res tako
bonk.gif
ali se samo delate?

Vi se kar vozite z vedno dražjim gorivom. Trenutno imam za sabo 6200km narejenih na elektriko s stroškom 0.25 EUR/100 km in me boli kita, ko se podraži gorivo. Namesto, da sem dal 500 EUR za gorivo, sem dal 15.5 EUR za elektriko.

Boli me kita, ker mi ni potrebno menjavat svečk, olj, filtrov, boli me kita, da se mora motor ogreti na delovno temperaturo, boli me kita, ker imam zavarovanje in registracijo zanemarljivo drago, boli me kita, ker mi ni potrebno plačati prispevka za ceste.

Ti pa ne razumeš potoršnikov. Vseeno je, da 95% časa ne potrebuješ več kot 100 kilometorv dosega. Potrošnike moti da avto ni 100% uporaben. Enako je pri telefonih, računalnikih. Malo si poglej, kaj ljudje kupujejo, kako knjigo o tem preberi ...
Ljudje hočejo vse, četudi tega ne rabijo. IN ker tega niso razumeli, je pogorelo že marsikatero podjetje (tudi pri nas).

Polnilne točke pri nakupovanih središčih? V BTCju bi jih rabil na stotine in stotine (vsaj tretjina parkirnih mest), drugače človeku pač ne moreš garantirat, da bo našel prosto mesto tono v času, ko bo tam. Strošek? N epozabi, d amora znat polnilno meto tudi zaračunat porabljeno elektriko ...
Itd ... Itd ...

Stvar je trenutno pač primerna za par geekov, ki jim je vseeno, kolko se morajo prilagoditi, važno vam je le, da se lahko vozite na štrom. Da bi stvar postala mainstream, bodo morali elektro avti nuditi podbone lastnosti kot sedanji, in takrat bo tudi elektrika precej dražja. Cena na kilometer bo na koncu enaka. Do takrat bodo tisti, ki se jim da prilagajat omejeni uporabnosti nove tehnologije, pač profitirali (in upali, da bodo čim dlje ostali osamljeni uporabniki, s katermi se državi ne splača ukvarjat). Mene ne moti, da se ti voziš poceni. Samo ne poslijuj vseh s tem, kako oh in sploh je elektrika, ker ima trenutno eno samo prednost (ceno) in kup pomanjkljivosti ...

Kaj, ko bi ti to odločitev prepustil potrošnikom, ne pa da hočeš vse zavreti še preden dobijo potrošniki možnost nakupa?

Za informacijo; Mitsubishi je že v drugo povečal proizvodnjo iMiev-jev, ker povpraševanje tako presega ponudbo.
 
Nazadnje urejeno:

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.376
1.241
113
www.adriamedia.si
Hja, v mazdo prtljaga pač ne gre. In komentiral sem mazdo (kot si tudi pravilno sklepal). Barva mi je všeč (pa avto sam tudi, če odštejemo, da ne gre nikamor v primerjavi z originalno RX-8) ... Ampak avta brez prtljažnika pač ne bi imel.
Espace tudi nima ravno dosti prtljažnika. Pa nosilnostiu tudi ne. R5 sem pa itak vozil povsem na začetku njegove življenske poti. In tudi pisal o tem. Pohvalno, seveda. In če se zdaj ozrem vsa ta leta nazaj ugotovim, da v vsem tem času tehnologija ni dosti napredovala - takrat je bil za R5 pravi tehnični čudež - ampak v bistvu je tudi zdaj zelo dober. In če bo šlo s tem tempom naprej, bodo elektro avte še dolgo vozli le redki.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.104
4.097
113
Ah, dej ne bluzi. Kje si videl 10 let nazaj leteti modelarske helikopterje na baterije z današnjimi performancami? Ti sploh veš, koliko kilometrov zdaj naredijo s to isto R5, ki je takrat laufala na svinc?
http://www.evalbum.com/2153
Citat:
From april till august 2009 it was equipped with 200 Ah 192V LiPo (now in Bolt) and had an enormous range of 400 km (250 miles)!


Kapacitete, zmogljivosti, volumni in teža baterij gre vse zelo hitro v smer napredka. Kaj je zdaj s tvojim vodikom? Nekako je vse potihnilo
sprasujem se.gif


Sicer pa; nekateri so odprti za novosti:
http://www.siol.net/avtomoto/zanimivosti/2010/01/mazda_elektro.aspx
 
Nazadnje urejeno:

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
Citat:
Uporabnik ceedevita pravi:
mene pa bolj zanima, kako bo rešen letalski problem in pa ladijski

Ladijski motorji že sedaj delujejo z velikimi izkoristki...dizel dela optimalno delovanje ob nizkih vrtlajjih (in velikih kubaturah)..in to pri ladjah z vrtljaji 100 do 200 v minuti ni problem dosegati. In je tudi izkoristek takega stroja 40 %.

Pri kaki termo, jedrski..pa je izkoristek (parne turbine) okoli 50 %..če prišetješ še vse ostale izgube (v primeru da bi razmišjal o elektrifikaciji ladje) bi dobil kvečjemu slabši izkoristek.

Letala so pač poglavje zase.

Drugače pa...nekdo omenja da glavnina elektrike pride iz jedrske in hidro..ne bo držalo,..glavnino dobimo iz jedrske in termo elektrarn..

In rešitev povišane porabe el. energije (tudi elektrifikacija voznega parka)je ali nova termo ali nova jedrska elektrarna...to je neizpodbitno.

Zdajpa stvar debate kaj je boljše ali več CO2-ja lai visok riziko morebitne nesreče (plus izgradnja pomaknjena kako desetletje dlje od termo).
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.376
1.241
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Ah, dej ne bluzi. Kje si videl 10 let nazaj leteti modelarske helikopterje na baterije z današnjimi performancami? Ti sploh veš, koliko kilometrov zdaj naredijo s to isto R5, ki je takrat laufala na svinc?
http://www.evalbum.com/2153
Citat:
From april till august 2009 it was equipped with 200 Ah 192V LiPo (now in Bolt) and had an enormous range of 400 km (250 miles)!


Kapacitete, zmogljivosti, volumni in teža baterij gre vse zelo hitro v smer napredka. Kaj je zdaj s tvojim vodikom? Nekako je vse potihnilo
sprasujem se.gif


Sicer pa; nekateri so odprti za novosti:
http://www.siol.net/avtomoto/zanimivosti/2010/01/mazda_elektro.aspx
Sorry, ampak še vedno si pri elektro avtu pred izbiro doseeg ali prtljažnik ...
In zaradi teh 400 km sem tudi napial, da je R5 še danes odličen izdelek in nekaj posebnega. Samo prtljažnika pa ni ...

Siolovci pač kar nekaj napišejo. Pozabili so recimo pri tehničnih dat zrave podatke o prtljažniku, pospeških, lego na cesti ipd ... A ESP dela?
Jaz je raje ne preizkusim, ker bom moral potem napisat realno oceno. In so mi taki domače predelave preveč pri srcu, da bi realno napial, koliko je stvar (ne)uporabna. Se raje ne spuščam v to.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.104
4.097
113
Tako kot se ne spuščaš v iMiev, ki ima vse to, kar opisuješ itn. Kako pa napreduje opis Tesla Roadsterja?
 

jest5

Guru
18. avg 2007
26.085
-8.778
113
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Kako pa napreduje opis Tesla Roadsterja?
Me bolj zanima, ko kaj napreduje njegova proizvodnja
evil.gif
Nekam dolgo se vse skupaj vleče, roki se prestavljajo, menjalnika kakor se mi zdi še vedno niso uspeli zadovoljivo spacati skupaj,...