Simobil Internet Unlimited gre na LIMITED

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
1. Operater ima vedno kje v Splošnih pogojih ali v drobnem tisku pravico spremembe cen in pogojev. Zato ne pričakovati, da ste s podpisom pogodbe prejeli jamstvo, da bodo cene nespremenjene 2 leti. Ni nujno. Poleg tega bi takšna blokada veljala v obe smeri. Ob morebitni pocenitvi bi ostali na višji ceni
wink-1.gif


2. Subvencioniran modem ni "darilo" operaterja. Ob podpisu aneksa ste se pač strinjali, da boste naslednjih 24 mesecev po obrokih odplačevali razliko med redno in subvencionirano ceno. Odplačevali jo boste z uporabo storitev, torej izbranega naročniškega paketa. Če se sedaj odločite za prekinitev pogodbe, iz bilo kakšnega razloga, je seveda ta dogovor mrtev, operaterju pa morate poravnati preostali dolg med redno in subvencionirano ceno, pač toliko, kot ga je še ostalo.

Dajmo že enkrat na subvencije ter vezave gledati kot na obročno odplačevanje opreme za določeno dobo. Nič ni zastonj, to sem na tem forumu poudaril najmanj desetkrat. Operater da nižjo ceno, razliko krije sam v trenutku nakupne odločitve, uporabnik pa mu to razliko vrne postopno, v določeni dobi, s tem, ko uporablja dogovorjen paket. Če ga neha uporabljat mora pač dolg plačat, običajno se temu reče "pogodbena kazen". Če pa komu to ni všeč pa ga seveda nihče ne sili k nakupu subvencioniranega mobitela, kajne?
 

Jernej

Fizikalc
18. avg 2007
7.124
0
36

Se absolutno ne strinjam.


To je tako kot da kupiš pralni stroj na 24 obrokov. Vmes se pralni stroj seveda po kakem letu podraži. A to pomeni, da bodo sedaj obroki višji?
confused-1.gif
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Pralni stroj ni storitev. Je izdelek, prevzameš ga v lastništvo, dogovoriš mesečni obork obročnega odplačila in je to to.
Mobilni internet JE storitev. Zanjo plačuješ mesečne položnice. Operater IMA pravico spremeniti cenike in ostale pogoje storitve. Ti pa imaš pravico odstopiti od pogodbe. Odstop od pogodbe s sabo potegne tudi druge posledice. Če je na pogodbo vezan določen aneks, recimo za USB modem, potem moraš tvoje obveznosti do operaterja iz tega naslova ob prekinitvi pogodbe poravnati. Ob sklenitvi aneksa si se obvezal, da boš recimo 2 leti plačeval določeno storitev in s tem izplačal subvencijo USB modema. Ker si odstopil predčasno od pogodbe je treba subvencijo izplačati takoj, toliko kot jo je še ostalo. Tako je pri vseh operaterjih na svetu in tako je tudi pri Simobilu, Mobitelu, Tušmobilu itd.
Sam si se odločil za takšno vrsto posla - meni cenejši modem, razliko krije operater iz naslova tega, da mu bom plačeval določeno storitev 24 mesecev. Lahko bi kupil modem po redni ceni ali second hand in ne bi podpisal aneksa. V tem primeru seveda tudi subvencije ni.
 

Jernej

Fizikalc
18. avg 2007
7.124
0
36

Dobro, ampak ob tako drastični spremembi pogojev (iz oglaševanega neomejenega neta v - nič drugega kot zakupljeno količino podatkov - zavito v ogabni PR celofan) po mojem zadeva zelo smrdi. To ni sprememba cene, ampak sprememba samega paketa. Ti plačaš storitev X, sedaj ti povejo, da storitev X ni več na voljo in da boš naslednjih nekaj mesecev plačeval za storitev Y (ki ti dejansko ne ustreza).
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Poglej, v tem primeru bom zagovarjal Si.mobil. Skoraj vsi operaterji po svetu imajo fair usage policy. Tudi na žicah. OK, v SLO Mobitel tega res ne omejuje ampak nikoli ne veš, kdaj bo tudi on kaj spremenil, če bodo stvari šle predaleč.

Trenutni limit je 20 GB pri Simobilu. Moje insiderske info so, da to kvoto preseže bistveno manj kot odstotek uporabnikov. Cilj takšnih pogojev je predvsem ustaviti logiko stalne rast podatkovnega prenosa in ustvariti zavedanje, da mobilni internet ni namenjen P2P prometu in popolni zamenjavi fiksne povezave. Dejstvo je tudi, da tistih nekaj uporabnikov v tolikošni meri obremenjuje omrežje, da s tem vplivajo tudi na veliko večino ostalih uporabnikov, ki prav tako plačujejo 19 EUR naročnine, so pa pri uporabi storitve prikrajšani ker jim manj kot % uporabnikov požre krepko večji odstotek omrežnih zmogljivosti. Te so pri mobilnem internetu (za razliko od žic) omejene in v souporabi vseh trenutnih uporabnikov. Operaterju je v interesu, da vsem uporabnikom zagotovi primerljivo in čim višjo kakovost storitve. Če to pomeni umirjanje tistih, ki gredo predaleč, v korist ostalih, s tem nimam nobenih težav.

Unlimited ostaja unlimited. Operatr ti bo kvečjemu zmanjšal hitrost, kar pa bo najbolj boleče prav za P2P uporabnike. V skrajnem primeru ima možnost da te pokliče, izklopi itd. Ampak to so varovalke, ki so običajno le na papirju in bi se uporabile res v skrajnem primeru, ki se morda zgodi enkrat na nekaj let pri enem samem uporabniku.

Skratka, storitev X je še vedno neokrnjeno na voljo, v kolikor preneseš manj kot 20 GB mesečno. Če preneseš več boš to počel (nad to kvoto) malce počasneje. Bodo pa zato ostali (ki plačujejo prav toliko kot ti) lahko normalneje koristili svojo plačano storitev. Ne pozabimo tudi tega, da je cena 19 EUR ugodna in da je nerealno pričakovati zelo nizke cene brez vseh omejitev in s top kakovostjo. Malo si poglejte cene mobilnega interneta drugje v EU, da ZDA sploh ne omenjam.

In še to: operater je zelo jasno povedal, da imaš čas en mesec za prekinitev pogodbe, če ti novi pogoji uporabe storitve NE ustrezajo. To je korektno, seveda pa se mora potem vsak sam sprijazniti z (morebitnimi) posledicami SVOJE odločitve. Če sem nekoč kupil modem za 1 EUR (četudi je redna cena npr 250 EUR) in mi operater to razliko v ceni financira iz mojih mesečnih naročnin, bom pač moral sprejeti to, da je neizplačana razlika moj strošek. Pri USB modemu gre za izdelek, ki deluje tudi pri drugih operaterjih, od operaterja pa ob prekinitvi naročniškega razmerja zahtevaj, da ti ga odklene za vsa omrežja. Pri Mobitelu to ni potrebno ker telefonov in podatkovnih naprav že dolga leta ne zaklepa na svoje omrežje, drugje pa je treba biti žal še vedno previden.
 

Jernej

Fizikalc
18. avg 2007
7.124
0
36

Kot prvo, ne zagovarjaš Simobila, ampak svoje mnenje. Big difference!


Vsekakor ti priznavam strokovno premoč na tem področju, ampak po drugi strani si tudi bolj ponudnik kot uporabnik storitev.

Mislim zgolj, da je zelo naivno od Simobila, da ob uvedbi Unlimited paketa niso računali na P2P. Že v samem štartu bi morali uvesti nek "cap" na prenos podatkov. To je izključno njihova krivda in tudi posledice morajo nositi sami - požreti p2p obstoječih uporabnikov, nove pa priklapljati po spremenjenih pogojih. To je edina fer rešitev. Ali ponuditi obstoječim uporabnikom enostransko prekinitev pogodbe.

Pa saj verjetno so predvideli tudi to, ampak so rekli - dokler bo zdržalo omrežje, bomo furali pravi Unlimited (hey, it's good for PR), ko pa omrežje počepne, bomo pa začeli omejevati uporabnike.

Če že v štartu vidiš, da vlaganje v omrežje ne bo sledilo potrebam uporabnikov - je treba nekaj narediti. Ne pa čakati, da zadeva počepne. Tu vidim krivdo izključno na strani ponudnika - bodisi premalo predvidevanja dogodkov, bodisi premalo vlaganja v kapacitete omrežja.

Kot sem rekel, Simobil se je v zadnjih mesecih izkazal kot zelo, zelo slab operater, ki svoje napake in posledične stroške prelaga na ramena uporabnikov (VFL, sedaj še Unlimited).



V premislek: Očetu in mami doma ni dobro delalo konkurenčno omrežje. Šumelo, prekinjalo. Za foro pošljem mail na Helpdesk in dobim nazaj čez kako uro, da bodo posredovali tehničnemu oddelku. Haha, si mislim... Vsaj odzivni čas Helpdeska je ok.

Čez dva dni me kliče oče, da so prišli tehniki z mašinerijo merit signal.
zmaga.gif


Sicer nima nikakršne direktne povezave s tem primerom, lepo pa kaže operaterjevo skrb za uporabnike in predvsem - gledanje v prihodnost malo dlje kot do izteka 24 mesečnega aneksa.
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Da, cena mora biti takšna, da omogoča tudi vlaganje v omrežje. V konkurenčni bitki nekateri s ceno gredo prenizko. Mobitel ima ceno z razlogom višjo za 10 EUR.
Še to: v tem primeru zagovarjam lastno mnenje, ki podpira Simobilovo odločitev, zato si drznem napisati tudi to, da (v tem primeru) zagovarjam Simobil.
 

Jest

iPhone Guru
26. jul 2007
15.485
758
113
Medvode / Slovenija
www.mobile.si
>> In še to: operater je zelo jasno povedal, da imaš čas en mesec za prekinitev pogodbe, če ti novi pogoji uporabe storitve NE ustrezajo.

Pod takimi pogoji lahko KADARKOLI prekines pogodbo... in ne da imas en mesec casa
smile-1.gif
... Ce jo prekines kadarkoli, je normalno, da za to placas podogbeno kazen, ce si vezan z aneksom... Torej je ta "en mesec" le pesek v oci :p oz. brezvezno postavljen rok...
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Poglej, mene že generično moti logika uporabnikov, da morajo cene kar padati. Poleg tega mora biti na trgu najnovejše tehnologije, zelo poceni najnovejši mobilniki, perfektna pokritost itd. Žal ne more iti vedno le navzdol. Stvari so kontradiktorne. Cene so tisto, kar operaterju prinaša denar, da ga lahko vloži tudi v omrežje, tehnologije, subvencije aparatov itd. Nižje kot so naročnine, nižje so in bodo subvencije. Je to težko razumeti? Nižje kot so cene naročnin, več kot je v njih storitev, toliko manj denarja ostane za vse ostalo, tudi za subvencijo pa tudi za tehnologijo. Uporabniku, ki ne gleda le kratkoročno v prihodnost, bi moralo biti v interesu marsikaj. Tudi to, da cene operaterjem omogočajo, da še naprej ostajajo dobri pri omrežju, storitvah in aparatih. Vse to se lahko krči, varčuje, na koncu pa kratko potegne uporabnik. Ne danes, jutri pa zagotovo.

Realno se je upad cen ustavil že pred nekaj meseci, sedaj se stvari korigirajo ker so preprosto šle predaleč, predaleč v škodo operaterjev, njihove odzive na situacijo pa bodo prej ali slej občutili tudi uporabniki. Skratka, ponudba se popravlja, se bo popravljala, ne zgolj cenovno. Popravlja pa se v smislu, da operaterjem omogoči normalno poslovanje ob vseh zahtevanih vložkih, ki so zanj dolgoročni temelj uspešnega delovanja na trgu, hkrati pa tudi v interesu vseh uporabnikov, ki želijo imeti na voljo omrežje in storitve, ki so na ravni tistih v bolj razvitih evropskih državah.

Sicer pa vsi vemo, kdo je na trgu prvi ponudil neomejen internet. Simptomatično je, da ga isti sedaj tudi prvi omejuje. Ampak je bil prvi in je s tem povzročil določen premik na trgu, ki se morda brez tega (še) ne bi zgodil.
 

Jest

iPhone Guru
26. jul 2007
15.485
758
113
Medvode / Slovenija
www.mobile.si
Meni jed to popolnoma jasno... da operaterji niso dobrodelne ustanove... Vendar se preveckrat dogaja, da se uporabnike "pelje scat" ravno s takimi zadevami...

Ce se uporabnik ne more zmisljevat kar tako v tri dni, si tega tudi operater ne bi smel privoscit... Ker kaj potem koristijo nevem kaksne akcije, ki naj bi privabile nove uproabnike, ce si pa potem operater lahko cez par mesecev premisli in korenito spremeni pogoje za VSE... OK... ce jih spremeni za nove uporabnike... da pa jih spremeni tudi za stare pa ne gre... Oz. gre... ampak ne vedno na skodo uporabnika... Bo pac moral operater tudi sam pozreti del tega ...
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Seveda lahko operater spremeni pogoje. A protestiraš tudi takrat, ko se vsakih 14 dni spremenijo cene goriva ali pa ko se spremenijo cene v trgovinah?
Operater lahko spremeni pogoje, uporabnik pa ima v tem primeru pravico reči "adijo" in izbrati drugega ponudnika.
Seveda pa mora uporabnik premisliti poleg tega še o tem, ali se bo ali se ne bo odločil za subvencionirano opremo. Če se, se veže za 24 mesecev v katerih se obveže plačevati račune. Še vedno lahko prekine, mora pa v tem primeru poravnati tisto, kar je operaterju še dolžen. Dolžan pa mu je razliko med ceno subvencioniranega aparata ter njegovo redno ceno, tisti del, ki še ni izplačan skozi mesečne položnice.

Gre pa pri tem za samostojno odločitev uporabnika. Skratka, sam se odloči za nakup subvencionirane opreme. Nihče mu ne bo odrekel sklenitve pogodbe če ob tem ne bo vzel tudi subvencioniranega aparata. Kolikor jaz vidim je problem le v tem, da bi nekateri šli stran, ne diši jim pa plačati tistega, kar je za njih založil operater ob nakupu subvencioniranega modema.

Če nimaš vezave nimaš nobne pravice oporekati operaterju spremembe cen in pogojev. Do tega ima pravico, uporabnik pa pravico, da se s to enostransko spremembo ne strinja in to spremembo uporabi kot argument za sporazumno prekinitev naročniške pogodbe.
 

Jest

iPhone Guru
26. jul 2007
15.485
758
113
Medvode / Slovenija
www.mobile.si
Zdaj nevem ali noces razumeti konkretnega primera...
smile-1.gif


Vse napisano velja v primeru, da operater spremeni pogoje in ker se recimo placuje 19€ za NEOMEJENO uporabo podatkovnih komunikacij in cce recimo jaz prensem vec, kot si je operater zamislil, da naj bi "neomejeno" bilo... Kljub opozorilu, da imam preveliko DATA porabo se vedno nadaljujem v enakem tempu... Ker mi operater NE more zaracunati vec, kot sva se dogovorila (razen, ce podrazi storitev), mi odklopi podatkovni prenos ... Tam pise, da ce po enem mesecu ne reagiram, da me odklopijo...

In v tem primeru jaz smatram, da operaterju nisem vec nic dolzan... cetudi me veze aneks za nakup opreme... Saj nisem jaz prekinil niti nisem krsil prvotne pogodbe, ki sem jo podpisal... Tako da v tem konkretnem primeru NE GRE za samostojno odlocitev uproabnika... ampak za enostransko prekinitev pogodbe s strani operaterja ....

Saj vem,d a do tega v praksi verjetno sploh ne bo prislo... ampak vseeno pa tako teoreticno pisanje, da "operater ima vedno prav" doda grenak priokus...

Pri primerjavi glede cen goriva pa ni isto... Ker tukaj ni zadaj nobene pogodbe.. Ce mi je predrago, imam vedno moznost, da pac ne kupim
smile-1.gif
...
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Moraš vedeti, da gre tukaj za dve ločeni stvari. Aneks za opremo je eno, naročniška pogodba pa drugo. Aneks tebe obvezuje, da dve leti plačuješ dogovorjeno naročnino. Če se naročniško razmerje prekine (kakor koli) se neporavnane obveznosti iz aneksa zaračunajo uporabniku.

To, da bi tebe Simobil izklopil pa ni nič spornega. O čem pišemo? O formalnih pogojih uporabe stortive. Veljati začno novembra, mesec prej so bili objavljeni. Če do trenutka veljave ne skenslaš naročniškega razmerja si pogoje avtomatsko sprejel, se z njimi strinjaš. Če te potem operater, na podlagi določil teh pogojev, skensla, je to tvoja krivda in ne krivda opraterja. Kršil si pogoje, posledica je tukaj, naročniška pogodba se skensla, obveznosti iz aneksa pa zapadejo v plačilo.

Aneks ni nič drugega kot dogovor na relacij uporabnik-operater, da bo uporabnik 24 mesecev plačeval določen znesek, operater pa bo zanj na začetku založil denar in mu opremo prodal po nižji ceni od nabavne. Razlike v ceni operater ne podari temveč si jo postopno, v 24 mesecih, poplača iz naročnin ipd. Če tega ni več potem pade tudi dogovor iz aneksa, uporabnik pa mora plačati tisto, kar mu je operater založil ob nakupu subvencionirane opreme.

Še enkrat, že stotič: NI ZASTONJ KOSILA in prej, kot bodo Slovenci to dojeli, lažje nam bo razumeti sodobni svet, kjer je kapitalizem pač prevladujoča religija.
 

Commodore

Fizikalc
14. jul 2008
1.957
38
48
Citat:
Uporabnik coolpower pravi:
Še enkrat, že stotič: NI ZASTONJ KOSILA in prej, kot bodo Slovenci to dojeli, lažje nam bo razumeti sodobni svet, kjer je kapitalizem pač prevladujoča religija.

...in kjer je kupec kralj?
evil.gif
 
22. jul 2007
13.323
1.605
113
124
Citat:
Uporabnik coolpower pravi:

Še enkrat, že stotič: NI ZASTONJ KOSILA in prej, kot bodo Slovenci to dojeli, lažje nam bo razumeti sodobni svet, kjer je kapitalizem pač prevladujoča religija.
ja ja nategovanje uporabnikov je tudi domena turbo kapitalizmaLPWWY
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.450
4.984
113
Meni se zdi, da je poteza ustrezna in bi jo podprl tudi pri Mobitelu. Jaz tu razumem, da gre za logiko, tisti ki porabi manj, naj ima višjo hitrost.
Brezvezna pa se mi zdi izvedba. Če jih nekaj na moji bazni postaji goni torente, bo meni skoraj cel mesec stvar "žalovala", potem pa proti koncu meseca bolje potegnila, ker so ostalim začasno omejili hitrost. To bi se moralo dogajati na dosti manjšo časovno enoto (omejitev in reset). Uporabnik bi moral tudi točno vedeti meje. Denimo hitrost bo padla za 30 minut, če sem v zadnjih 30-ih minutah presegel toliko prometa in je še kdo zainteresiran za to pasovno širino, ki pa limita ni presegel.
Sicer pa, kolikor sem videl po forumih, ima tako politiko tudi dvosmerni satelitski internet. Tudi tam je mesečni limit, nikjer zapisan in potem drastičen padec hitrosti. Mislim, da taka rešitev uporabne vrednosti nima. Operater naj poskuša zagotoviti dobro odzivnost skozi vso obdobje. Če pa to pomeni, da konec meseca ni za neproblematične uporabnike nič bolje, pa take omejitve niti NE RABI.
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Pri vseh poslih se gleda na večino. Ključnih je 99% uporabnikov, ki želijo hiter internet in ki ga tudi plačujejo. Slednje se jim lahko zagotovi tudi tako, da se poreže krila 1% uporabnikov, ki pretirano uporabljajo storitev, s tem pa znižujejo kakovost vsem ostalim. Operaterju je bolj pomembno zadovoljstvo 99% plačnikov položnic kot pa enega odstotka, ki svoj denarni prispevek itak v tolikšni meri izkoristi, da operaterju kvečjemu ustvarja še izgubo, poleg tega pa njihova dejanja posredno škodijo večini, od katerih ima operater zaslužek.

Ja, lahko se tudi več vloži v omrežje. Ni problem. Malce gostitve, nekaj sto novih baznih postaj, nekaj deset milijonov EUR vložka. Nice.
Ampak ta denar je treba zaslužit. Kje pa? Z dvigom cen? Saj je vprašanje res preprosto, a ga ni še noben tukaj zastavil:

Kaj imate raje:

A) sedanje omejitve hitrosti pri tistih, ki totalno sekajo čez s porabo (omejitve ne bodo prizadele vsaj 99% sedanjih uporabnikov)
B) višje cene za vse, tudi tiste, ki ne bi dosegli omejitev in jih le-te ne bodo prizadele.

Po moje je operater dovolj pameten, da ignorira jamranje 1% ljudi in ostalim 99% za isto ceno posledično zagotavlja primerno storitev.
 

halo

Fizikalc
22. jul 2007
2.211
0
36
52
Ljubljana
Nej me kdo razsvetli in pove kje piše koliko je limit?
Na spletni strani ne duha ne sluha o 20GB?
Zanesljive info....insajderskih nepreverjenih ne potrebujem.
Niti ne takih ki jih dajejo zaposleni na 080
uf-1.gif


No zgleda da so na spletni strani le dodali cifro 20GB
 
Nazadnje urejeno:

halo

Fizikalc
22. jul 2007
2.211
0
36
52
Ljubljana
Zanimivo da se tle ni oglasil noben Simobilovec Borovnica and Co.
Vprašajmo njega on bo vedel povedat kako je na stvari
grin1.gif