Sila zategovanja koles

msenjur

Guru
11. sep 2007
26.999
-373
113
Evo, čas menjave platišč (kdor ima posebej zimske in letne) se bliža... Jaz danes seveda alu dol, železne pripravim, po pameti zategnem in hočem z moment ključem preveriti... kar noče in noče klikniti... Ja, seveda, spomladi sem sprostil... pa pozabil, koliko Nm .... Potem pa nekje našel ono železne 100, alu 120. Kaj hočem povedati -včasih smo na roko zategovali brez problema, zdaj pa ''mora'' biti moment ključ.. ;)

torej, ker ti ne znaš brez moment ključa, sedaj vsi drugi ne zanjo drugače?


pa na roke se nikoli ni zategnilo. Na koncu se je stopilo na ključ in dokler je šlo je šlo in je bilo dovolj.
 
  • Haha
Reactions: Hanzi in motofrik

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
6.231
2.511
113
Mislim/upam, da je zategovanje z moment ključem standard pri vulkanizerjih.

Moj mi je zdaj z bakreno mastjo (se mi zdi, ker je bila take barve) na mojem namazal sredino in cel oni del ko platišče gor naleže, ker je težko dol dobil po pol leta. Druge avte ni mazal.
 

motofrik

Majstr
24. dec 2009
2.986
354
83
tam ko se terc po tori rola
Ja, ne vem če sem tu že napisal... Ko sem 2017 kupil Picasso, sem zraven dobil komplet platišč z letnimi gumami. Spomladi ves vesel dvignem na dvigalko, zamenjam tri platišča, pri četrtem pa sem skrivil dva ključa, polomil gedoro... šel k sosedu, ki je imel pnevmatsko pištolo za vijake...nič. Peljem k vulkanizerju in povem, da ne gre odtegniti... ni niti poskusil, se je bal za pištolo, da je ne uniči... Hvala, zbogom. Drugi vulkanizer pa je vzel Unior gedoro, metrski podaljšek in odtegnil. Še zdaj me grize firbec, kdo in kje je tako zategnil vijake.... so bila pa železna platišča. Zato sem potem vedno sam menjal. Vsaj vem, da sem sam zafrknil, če bi bilo kaj. Kot je bil primer pri Lanosu, na pooblaščenem servisu menjali olje, doma po kakšni uri za hec pogledam, olje na minimumu... Veš, da sem šel nazaj... ''ne, mi pa že ne''.... Kaj potem, sem do doma skuril olje ali kaj? Ja, kaj je bilo -neki novi mehanik je olje dolil, ni pa ''ga spustil skozi filter''... Zdaj onega servisa tako ni več, če koga zanima, kje je to bilo.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.722
6.732
113
pri taščici
Zadnjic na koni najbrz prvic (po montazi tovarni) odtegnil vijake po 3 letih. Ni bilo problema z neko obicajno "30" cm dolgoim rocajem gedoro.
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.836
2.115
113
Bolj od materiala platišč je pomembno vedeti material vijakov, saj se jih lahko konkretno raztegne. Preveč zategnjen vijak se bo deformiral in sčasoma posledično popustil. Mazanje vijakov ni potrebno oz. se izvede izjemoma za preprečitev galvanske korozije recomo z molykote mastjo. Navori so v tem primeru drugačni (praviloma manjši) kot za suhe navoje.
 

Zwergschnauzer

Fizikalc
12. dec 2022
1.991
-532
48
Valparaiso
Evo, čas menjave platišč (kdor ima posebej zimske in letne) se bliža... Jaz danes seveda alu dol, železne pripravim, po pameti zategnem in hočem z moment ključem preveriti... kar noče in noče klikniti... Ja, seveda, spomladi sem sprostil... pa pozabil, koliko Nm .... Potem pa nekje našel ono železne 100, alu 120. Kaj hočem povedati -včasih smo na roko zategovali brez problema, zdaj pa ''mora'' biti moment ključ.. ;)
115 je ok :)
 

janko

Pripravnik
12. nov 2007
172
20
18
Evo, čas menjave platišč (kdor ima posebej zimske in letne) se bliža... Jaz danes seveda alu dol, železne pripravim, po pameti zategnem in hočem z moment ključem preveriti... kar noče in noče klikniti... Ja, seveda, spomladi sem sprostil... pa pozabil, koliko Nm .... Potem pa nekje našel ono železne 100, alu 120. Kaj hočem povedati -včasih smo na roko zategovali brez problema, zdaj pa ''mora'' biti moment ključ.. ;)
Mujo je pojasnil, da jesu stgli normativi za pritezanje glave na Gazu; poluga od sedamdesetpet, srednje jak čovjek srednje jako steže.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hondi in motofrik

corsol

Guru
11. mar 2010
3.027
989
113
Vsak avto ima napisano koliko je predvideno Nm.Je treba navodila kdaj "prelistat".
So pa Nm postali aktualni po mojem spominu pred cca 20leti.....ko je bilo nekega leta en kup zvitega železja zaradi prevelikih Nm.Če me spomin ne vara je bil najbolj na udaru Fiat.
 
  • Všeč mi je
Reactions: motofrik

LarryClay

Guru
10. feb 2023
1.175
1.184
113
Avti so vse težji in bolj brutalni. Ni več čas fičkov in katrc ter šraufanja na pamet.
Moment ključ ni več kategorija dragega nedosegljivega orodja. Še v Hoferju ga prodajajo.
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony in motofrik

tomazpog

Fizikalc
30. maj 2009
129
35
28
ja, in potem greš k lokalnem vulkanizerju, ki ti najprej zategne vijake na ful s pištolo, potem se pa na hitro sprehodi in kao "poklika" okol z moment ključem. Je imel en pred mano glih pravi dan in mu je zatežil, kaj skače okoli in glumi z moment ključem, če jih je že s pištolo premočno zategnil !!
Sta se dajala ene par minut, pol mu je pa tip rekel, naj moment ključ naštima na 150 in proba dodatno privit vijak. FAK, ključ je takoj naredil klik, brez dodatnega zatega.. Je kaj hitro vse odtegoval in pravilno zategnil na 110. Pri meni je potem zategnil pravilno s ključem, ker sem bil tik zraven, ko sta se dajala, naslednji je šel že verjetno spet "po starem receptu" :)