SAZAS apet 'hara'

safet_susic

Pripravnik
10. avg 2008
288
0
16
Citat:
Uporabnik jekleni pravi:
Ne, safete, ti nakladaš. Ker kolektivno uveljavljanje avtorskih pravic nima ampak prav res nobene veze z načinom tarifiranja.

Potem trdiš, da se tarife diferenciira, jaz pa spet pravim, da je to laž. Namreč, lepo sem napisal, naj postavijo ceno svojega repetroarja. Ta skladba toliko, ta toliko. ALi ta avtor toliko, ta toliko. Da lahko radijska postaja zniža stroške z ustreznim naborom repertoarja. Predvajamo mlade, neuveljavljene bende, ki so zato cenejši. Če SAZAS v zadnjih par letih ni naredil revolucije, tega - ni. Sicer se ponižno opravičujem.

Sazas, koikor je meni znano, razvršča postaje po nekaj parametrih (delež glasbe v programu npr) in po dohodku. Torej, na eni strani mamo Radio Express, katerega prodajni moto je "največje uspešnice vseh časov" in se tu njihov napor konča, na drugi radio Antena, k ma dobre špikerje pa 2 CD-ja (ali zelo majhen HDD), trud za izdelavo programa je torej popolnoma drug, glasbo pa plačajo po s tem nevezanih merilih.

Lokali plačujejo po # sedežev in zvočnikov. Če je to diferenciacija, o kateri govoriš, potem se nisva razumela. (Spet, morda pa je SAZAS pod MZH popolnoma spremenil politiko
evil.gif
)

Nič ne nakladam. Kolektivno uveljavljanje ima prav z načinom tarifiranja veliko veze, saj jih kolektivna organizacija oblikuje. Oblikuje pa jih tako v dogovoru z uporabniki kot tudi z avtorji, saj je bistvo kolektivnega uveljavljanja ravno v ustvarjanju čim boljšega sožitja med uporabniki in ustvarjalci. Če bi pravice, ki se danes uveljavljajo kolektivno, (spet) postale individualne in monopolne, bi se s tem vrnili v zgodovino oz. začetke avtorskega prava, ko je bil nadzor nad izkoriščanjem popoln, dogajalo pa se je ravno nasprotno od razpletov, ki jih zagovarjaš ti (in še nekateri drugi v tej temi). Do izraza je prišel zakon močnejšega. Zaradi monopola nad delom se je lahko postavljala individualna tarifa (torej v kontekstu, kakršnega zagovarjaš), zato je bilo običajno, da je na primer založnik bogatel na račun avtorja, ta pa ostajal reven. Na nekaterih področjih, kjer se kolektivno uveljavljanje (še) ni razvilo, se to še danes dogaja. Še bolj problematično pa je bilo, da takšen monopol omogočal omejeno uporabo avtorskih del, do katerih so tako lahko prišli samo posamezniki oz. določeni (višji) družbeni sloji. Zato popoln nadzor nad uporabo avtorskega dela NI dobra rešitev - to zgovorno potrjuje zgodovina!

Primerjave s "trudom", vloženim v program posamezne radijske postaje, pa ne razumem. Niti ne razumem, kaj bi tukaj rešila individualna tarifa. Ideja s stimuliranjem mladih in neuveljavljenih je seveda dobra, ampak to bi se dalo rešiti na bistveno učinkovitejši način, kot da se ukinja kolektivno uvleljavljanje in se preide nazaj na popolnoma individualno. Prvi korak, ki bi k temu lahko veliko pripomogel, bi lahko bila tudi konkurenčnost med kolektivnimi organizacijami za uveljavljanje istih pravic.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.381
1.247
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik safet_susic pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
BLABLABLABLA ... Nakladaš in nič drugega.
Flat tarifa ni nič slabega za avtorje. Večkrat ko se uporabi njihovo delo, več denarja dobijo. A je s tem kaj narobe? Plačani morajo namreč biti od tega, koliko je bilo njihovo delo uporabljeno, ne pa od tega, koliko je organizator zaslužil. Izvajalci (bandi) dobijo flat rate, torej bo tudi za avtorje dober.
A misliš, da fotografi slike in novinarji članke dobijo plačano glede na zasluže založnika? Pozabi. XX€ za sliko in to je to. Koliko se cajtngov proda, je irelevantno, poslovni rezultat izdajatelja tudi. Avtor je nardil izdelek in zanj dobi ceno (tarifo). Pika, konec. Za XX€ mi pač dovoli, da ta komad nekdo izvede na moji žurki. Kaj več ga ne more in ne sme zanimat. Če ga noče prodat, prav. Če ga ne zna dovolj, tudi prav. Tu bo pač konkurenca naredila svoje

Sicer pa:

http://www.uvk.gov.si/si/arhiv_sklepov/sklep37/

Vendarle. Upam, da jih odrejo s tako kaznijo, da bodo samo še zaprli vrata. Se bo vsaj kaj premaknilo. In upam, da jih bo še kup diskriminiranih avtorjev potem civilno tožilo in jim še kazenske ovadbe (osebkom, ki tam ribarijo v kalnem) natovorilo na vrat. Ne bi nič škodilo, če bi šel kdo sedet zaradi goljufije in podobnega ...

Blablabla nakladaš ti. Primerjava s honorarji fotografov in novinarjev kaže na to, kako slabo razumeš pomen kolektivnega uveljavljanja pravic. Tudi glasbeni avtor lahko postavi flat ali kakršnokoli tarifo za objavo v časopisu (kar se tudi dogaja v praksi). Si pa spregledal že osnovno dejstvo, da svojega dela po prvi objavi ne nadzira več monopolno na vseh področjih, kamor sodi tudi javno izvajanje, ki pa je nekaj popolnoma drugega kot objava fotografij ali glasbenih avtorskih del v tiskanem mediju. Popolno individualno uveljavljanje v vseh primerih bi dopuščalo preveliko možnost preveč omejenega izkoriščanja. Zato cel svet to področje ureja na obstoječi način, ne samo SAZAS...
To, da avtor ne nadzoruje svojega dela po prvi objavi, je povsem njegova krivda - je pač tako pogodbo podpisal ...
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.381
1.247
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik safet_susic pravi: Kolektivno uveljavljanje ima prav z načinom tarifiranja veliko veze, saj jih kolektivna organizacija oblikuje. Oblikuje pa jih tako v dogovoru z uporabniki kot tudi z avtorji, saj je bistvo kolektivnega uveljavljanja ravno v ustvarjanju čim boljšega sožitja med uporabniki in ustvarjalci.
No tule si pa dokazal, da resnično nimaš osnovnega pojma. SAZAS v dogovru z avtorji in uporabniki? Na katerem planetu pa živiš? SAZAS je monopolist, ki se nič ne dogovarja ... Dogovarjat se bo začel šele, ko bo dobil konkurenco, še pred tem pa kako mastno kazen zaradi zlorabe monopolnega položaja plačal.
 

safet_susic

Pripravnik
10. avg 2008
288
0
16
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
To, da avtor ne nadzoruje svojega dela po prvi objavi, je povsem njegova krivda - je pač tako pogodbo podpisal ...

Ne, tak je zakon. Pa ne samo pri nas, da ne bo pomote, tudi drugod po svetu.
 

safet_susic

Pripravnik
10. avg 2008
288
0
16
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik safet_susic pravi: Kolektivno uveljavljanje ima prav z načinom tarifiranja veliko veze, saj jih kolektivna organizacija oblikuje. Oblikuje pa jih tako v dogovoru z uporabniki kot tudi z avtorji, saj je bistvo kolektivnega uveljavljanja ravno v ustvarjanju čim boljšega sožitja med uporabniki in ustvarjalci.
No tule si pa dokazal, da resnično nimaš osnovnega pojma. SAZAS v dogovru z avtorji in uporabniki? Na katerem planetu pa živiš? SAZAS je monopolist, ki se nič ne dogovarja ... Dogovarjat se bo začel šele, ko bo dobil konkurenco, še pred tem pa kako mastno kazen zaradi zlorabe monopolnega položaja plačal.

Mogoče nimam pojma, ampak očitno ga imaš ti še manj. Da ne boš (spet) trdil, da nakladam, pa v zvezi s tem podajam zakonski člen ter komentar pisca Zakona o avtorskih in sorodnih pravicah:

156.člen (2) ZASP (poglavje Kolektivno upravljanje):
Tarifa se določi s skupnim sporazumom med kolektivno organizacijo in reprezentativnim združenjem uporabnikov ali, če to ni mogoče, z določbo Sveta za avtorsko pravo (dalje: Svet). Do drugačne pravnomočne odločbe Sveta se šteje, da so tarife, določene z veljavnim skupnim sporazumom, primerne.

Del komentarja Mihe Trampuža o oblikovanju tarif, kjer "...so pogajanja najbolj naravna in primerna pot za doseganje primernosti tarife. Glede tega zakon ne dopušča dvoma, pogajanja za dosego sporazuma so glavni način določitve tarife..."
Pogodbeni stranki skupnega sporazuma sta "ustrezna KO (kolektivna organizacija op.p.) in ustrezno združenje uporabnikov (RZU)...".
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
No, jaz vidim poanto zgolj v tem, da ima avtor pravico odločati o tem ali se bo in pod kakšnimi pogoji javno izvajalo njegovo avtorsko delo.
Dvomim recimo, da bi Zoran Predin podprl Atomik Harmonik, če bi slednji naredil priredbo njegove pesmi in glasbe. V takšneih primerih menim, da ima avtor pravico odločati o izvajanju njegovih avtorskih del. Če želi, lahko celo omeji izvajanje in prepove drugim izvajalcem izvajati priredbe njegove avtorske glasbe. Specifika glasbe je ravno v tem, da izvedba lahko pomembno vpliva na glasbeno delo. Avtor glasbe, besedila, aranžmajev ter dejanski izvajalec predstavljajo elemente skupnega glasbenega izdelka. Poslušalci izdelek dojamejo kot celoto in v tej celoti ima dejanski izvajalec pomembno vlogo. Mene ne bi motilo, če bi vrhunsko avtorsko glasbo nekdo bedno izvedel, dokler to počne v domačem okolju in tako izvedene glasbe ne priobčuje javno.


Tudi pri fotografijah medij ne more posegati v samo avtorsko delo fotografa. Lahko reproducira njegovo avtorsko delo podp pogoji avtorske pogodbe, praviloma za neomejen čas, prostor in namen. Ne sme pa medij brez izrecnega dovoljenja avtorja posegati v avtorsko delo.
 

safet_susic

Pripravnik
10. avg 2008
288
0
16
Citat:
Uporabnik coolpower pravi:
No, jaz vidim poanto zgolj v tem, da ima avtor pravico odločati o tem ali se bo in pod kakšnimi pogoji javno izvajalo njegovo avtorsko delo.
Dvomim recimo, da bi Zoran Predin podprl Atomik Harmonik, če bi slednji naredil priredbo njegove pesmi in glasbe. V takšneih primerih menim, da ima avtor pravico odločati o izvajanju njegovih avtorskih del. Če želi, lahko celo omeji izvajanje in prepove drugim izvajalcem izvajati priredbe njegove avtorske glasbe. Specifika glasbe je ravno v tem, da izvedba lahko pomembno vpliva na glasbeno delo. Avtor glasbe, besedila, aranžmajev ter dejanski izvajalec predstavljajo elemente skupnega glasbenega izdelka. Poslušalci izdelek dojamejo kot celoto in v tej celoti ima dejanski izvajalec pomembno vlogo. Mene ne bi motilo, če bi vrhunsko avtorsko glasbo nekdo bedno izvedel, dokler to počne v domačem okolju in tako izvedene glasbe ne priobčuje javno.


Tudi pri fotografijah medij ne more posegati v samo avtorsko delo fotografa. Lahko reproducira njegovo avtorsko delo podp pogoji avtorske pogodbe, praviloma za neomejen čas, prostor in namen. Ne sme pa medij brez izrecnega dovoljenja avtorja posegati v avtorsko delo.

Pripomba: avtor na svojih že objavljenih delih ne more (individualno) odločati, kdo jih bo javno IZVAJAL in kdo ne, niti ne more kakorkoli omejiti javnega izvajanja. O tem lahko odloča le do trenutka prve objave.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.381
1.247
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik safet_susic pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
To, da avtor ne nadzoruje svojega dela po prvi objavi, je povsem njegova krivda - je pač tako pogodbo podpisal ...

Ne, tak je zakon. Pa ne samo pri nas, da ne bo pomote, tudi drugod po svetu.
To pa seveda sploh ni res ...Avtor ima vedno pravico omejit uporabo svojega izdelka. Vprašanje je le, ali bo ta izdelek potem kdo kupil.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.381
1.247
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik safet_susic pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik safet_susic pravi: Kolektivno uveljavljanje ima prav z načinom tarifiranja veliko veze, saj jih kolektivna organizacija oblikuje. Oblikuje pa jih tako v dogovoru z uporabniki kot tudi z avtorji, saj je bistvo kolektivnega uveljavljanja ravno v ustvarjanju čim boljšega sožitja med uporabniki in ustvarjalci.
No tule si pa dokazal, da resnično nimaš osnovnega pojma. SAZAS v dogovru z avtorji in uporabniki? Na katerem planetu pa živiš? SAZAS je monopolist, ki se nič ne dogovarja ... Dogovarjat se bo začel šele, ko bo dobil konkurenco, še pred tem pa kako mastno kazen zaradi zlorabe monopolnega položaja plačal.

Mogoče nimam pojma, ampak očitno ga imaš ti še manj. Da ne boš (spet) trdil, da nakladam, pa v zvezi s tem podajam zakonski člen ter komentar pisca Zakona o avtorskih in sorodnih pravicah:

156.člen (2) ZASP (poglavje Kolektivno upravljanje):
Tarifa se določi s skupnim sporazumom med kolektivno organizacijo in reprezentativnim združenjem uporabnikov ali, če to ni mogoče, z določbo Sveta za avtorsko pravo (dalje: Svet). Do drugačne pravnomočne odločbe Sveta se šteje, da so tarife, določene z veljavnim skupnim sporazumom, primerne.

Del komentarja Mihe Trampuža o oblikovanju tarif, kjer "...so pogajanja najbolj naravna in primerna pot za doseganje primernosti tarife. Glede tega zakon ne dopušča dvoma, pogajanja za dosego sporazuma so glavni način določitve tarife..."
Pogodbeni stranki skupnega sporazuma sta "ustrezna KO (kolektivna organizacija op.p.) in ustrezno združenje uporabnikov (RZU)...".
Ja, predpisi so fina stvar. Zakoni tudi. Samo da se jih SAZAS (kar se je že večkrat izkazalo) ne drži, tako kot to velja za praktično vse monopoliste.
 

safet_susic

Pripravnik
10. avg 2008
288
0
16
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Ja, predpisi so fina stvar. Zakoni tudi. Samo da se jih SAZAS (kar se je že večkrat izkazalo) ne drži, tako kot to velja za praktično vse monopoliste.

Aha, torej vendarle imamo predpise in zakone, ki narekujejo, da se kolektivna organizacija pogaja z uporabniki o tarifi. Sedaj pa ti, ki imaš toliko pojma, povej meni, ki nimam pojma, ali drži, da se je SAZAS z uporabniki in avtorji o tarifi tudi pogajal oz. dogovarjal?
 

safet_susic

Pripravnik
10. avg 2008
288
0
16
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik safet_susic pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
To, da avtor ne nadzoruje svojega dela po prvi objavi, je povsem njegova krivda - je pač tako pogodbo podpisal ...

Ne, tak je zakon. Pa ne samo pri nas, da ne bo pomote, tudi drugod po svetu.
To pa seveda sploh ni res ...Avtor ima vedno pravico omejit uporabo svojega izdelka. Vprašanje je le, ali bo ta izdelek potem kdo kupil.

rolleyes-1.gif
Bo treba tudi glede tega kakšne konkretne citate, da boš verjel? Če že misliš, potem raje vnaprej povej, da so zakoni in predpisi lepa stvar, ampak da se jih itak nihče ne drži...
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.381
1.247
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik safet_susic pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Ja, predpisi so fina stvar. Zakoni tudi. Samo da se jih SAZAS (kar se je že večkrat izkazalo) ne drži, tako kot to velja za praktično vse monopoliste.

Aha, torej vendarle imamo predpise in zakone, ki narekujejo, da se kolektivna organizacija pogaja z uporabniki o tarifi. Sedaj pa ti, ki imaš toliko pojma, povej meni, ki nimam pojma, ali drži, da se je SAZAS z uporabniki in avtorji o tarifi tudi pogajal oz. dogovarjal?
Bistvo pogajanj je, da se z njimi doseže dogovor, ki ustreza obema stranema. Malo pogajanja, ki se konča tako, da ena stran naredi, kot ji paše (kot SAZAS), ni dogovor. Je monopol, ki ga je treba razhajkat, kar se bo, kot kaže, kmalu tudi zgodilo. Potem bo šel SAZAS po poti GZS
evil.gif
 

safet_susic

Pripravnik
10. avg 2008
288
0
16
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik safet_susic pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Ja, predpisi so fina stvar. Zakoni tudi. Samo da se jih SAZAS (kar se je že večkrat izkazalo) ne drži, tako kot to velja za praktično vse monopoliste.

Aha, torej vendarle imamo predpise in zakone, ki narekujejo, da se kolektivna organizacija pogaja z uporabniki o tarifi. Sedaj pa ti, ki imaš toliko pojma, povej meni, ki nimam pojma, ali drži, da se je SAZAS z uporabniki in avtorji o tarifi tudi pogajal oz. dogovarjal?
Bistvo pogajanj je, da se z njimi doseže dogovor, ki ustreza obema stranema. Malo pogajanja, ki se konča tako, da ena stran naredi, kot ji paše (kot SAZAS), ni dogovor. Je monopol, ki ga je treba razhajkat, kar se bo, kot kaže, kmalu tudi zgodilo. Potem bo šel SAZAS po poti GZS
evil.gif

Torej trdiš, da se uporabniki s tarifami nikoli niso strinjali? So plačevali avtorske pravice brez sklenjenih pogodb/sporazumov?
 
Nazadnje urejeno:

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.381
1.247
113
www.adriamedia.si
Se samo delaš bedaka ali si res bedak (oz. s SAZASA, kar je pa itak isto)?
Ne, niso se strinjali. AMpak če SAZAS ne popusti in reče "Take it or leave it", moraš pač plačat, če nočeš met tišine v lokalu ... In podpišeš in plačaš.
Ampak to niso pogajanja, to je izsiljevanje in izkoriščanje monopola ...
 

safet_susic

Pripravnik
10. avg 2008
288
0
16
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Se samo delaš bedaka ali si res bedak (oz. s SAZASA, kar je pa itak isto)?
Ne, niso se strinjali. AMpak če SAZAS ne popusti in reče "Take it or leave it", moraš pač plačat, če nočeš met tišine v lokalu ... In podpišeš in plačaš.
Ampak to niso pogajanja, to je izsiljevanje in izkoriščanje monopola ...

Aha, zdaj sem pa že bedak. No, potem pa meni, ki sem nakladač in bedak, ki nima pojma, prosim pojasni, na kakšen način je SAZAS obračunaval lokalom. Ker meni nekaj ne gre v račun (kar je mogoče logično, ker sem pač bedak)...Če dobro pogledam, je SAZAS lahko obračunaval edino po veljavnih tarifah. Se pravi, da se je o njih moral z nekom sestati in dogovoriti. Če tarifa ne bi bila veljavna, bi uporabnik sredstva kvečjemu deponiral, dokler se tarifa ne potrdi (tako veli zakon). Ampak potem SAZAS ne bi imel kaj deliti (ne sebi ne ostalim "pijavkam", če uporabim izraze, ki so se jih posluževali nekateri v tej temi). Hm, torej, očitno je bila tarifa potrjena s strani Urada (saj veš, za katerega gre, a ne), ta pa je tarifo lahko potrdil le s soglasjem tako uporabnikov kot tudi SAZASa. Ja meni je to videti, kot da so se uporabniki s tarifo strinjali, pa SAZAS tudi. Ehm... Zdaj imam pa problem. Ti, ki toliko veš in si tako pameten, praviš, da se uporabniki s tarifo niso strinjali, ker se SAZAS o tem ni pogajal, ali pa se je pogajal čisto malo in premalo. Se pravi, da niso podpisali sporazuma. Se pravi, da Urad tarife ni mogel potrditi. Se pravi, da SAZAS ni mogel nič dobiti in nič deliti. Ampak v tej temi se govori, da uporabniki pa plačujejo, nekateri avtorji pa menda na ta račun veliko dobijo. Pa daj ti meni, preprostemu nakladaču razloži, kje v vsej verigi sem spregledal bistvo problema? Koliko je bilo pogajanj oz. (upoštevajoč tvoje trditve, da se je SAZAS pogajal čisto malo, potem pa po sistemu "Take it or leave it" svojevoljno zaračunaval) kdaj je bilo tisto edino pogajanje, kakšna tarifa se je (enostransko) sprejela in kdaj, kako jo je lahko potrdil pristojni organ, ali pa če je ni, kako je SAZAS vseeno prišel do sredstev za delitev...Pa kako lahko Urad za varstvo konkurence sproži postopek zoper SAZAS z razlogom, da naj bi ta uporabnikom na netransparenten način zaračunaval avtorske pravice znotraj TARIFE, če pa te tarife ni? Ali je, ali kako...?
confused-1.gif