SAZAS apet 'hara'

jebach

Pripravnik
3. maj 2009
160
0
16
ne vem zakaj takšna debata o tem! Nekdo mora ščititi avtorje in njihove pravice. Res ne vem v čem je problem?
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.381
1.247
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik safet_susic pravi:
Kako natančno obdelati vso to goro podatkov, meni ni jasno. Pa še vsem, ki se (tudi drugod po svetu) s tem ukvarjajo, verjetno prav tako ne.

...


In zato TUDI FOTOGRAFI določene pravice uveljavljajo OBVEZNO KOLEKTIVNO in se v tem smislu ne razlikujejo bistveno od glasbenih avtorjev!!


...


Avtorska pravica je POSLEDICA odkritja intelektualne lastnine, ...

Si že slišal za računalnike? Ti so sposobni še kaj bolj kompliciranega obdelat ...

...

A res? Katere pa, ker tega pa res ne poznam, pa z njimi veliko delam (in imamo te stvari pri nas najverjetneje najbolj natančno urejene v tej državi) ...

...

Kakorkoli obrneš: avtor je nekaj ustvaril in zato mora imeti nad tem absolutno orvico kontrole. Pka, konec.
 

safet_susic

Pripravnik
10. avg 2008
288
0
16
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik safet_susic pravi:
Kako natančno obdelati vso to goro podatkov, meni ni jasno. Pa še vsem, ki se (tudi drugod po svetu) s tem ukvarjajo, verjetno prav tako ne.

...


In zato TUDI FOTOGRAFI določene pravice uveljavljajo OBVEZNO KOLEKTIVNO in se v tem smislu ne razlikujejo bistveno od glasbenih avtorjev!!


...


Avtorska pravica je POSLEDICA odkritja intelektualne lastnine, ...

Si že slišal za računalnike? Ti so sposobni še kaj bolj kompliciranega obdelat ...

...

A res? Katere pa, ker tega pa res ne poznam, pa z njimi veliko delam (in imamo te stvari pri nas najverjetneje najbolj natančno urejene v tej državi) ...

...

Kakorkoli obrneš: avtor je nekaj ustvaril in zato mora imeti nad tem absolutno orvico kontrole. Pka, konec.

Ne boš verjel, sem že slišal za računalnike. Nisem pa slišal za takšne, ki bi bili sposobni vse to obdelat na način, kot si ga ti zamišljaš. Seveda nam je vsem jasno, da količina informacij za računalnike niti ne bi bila problem, bolj je vprašanje, kdo bi vnesel vse potrebne podatke za obdelavo. Ti imaš glede tega verjetno narejetno celostno analizo, pa nam jo razloži. Tudi tisto, katere podatke in informacije je potrebno obdelati pri javni priobčitvi vsakega glasbenega dela in javni izvedbi, katere so razlike, kakšne bi bile razlike med prihodkom (pobranim nadomestilom), stroški obdelave in končnim izplačilom itd.

...
Mislim, da tega ne veš zato, ker kadar delaš s fotografi, njihovih del ne izkoriščaš na načine, ki bi se varovali obvezno kolektivno. Založnik običajno od njih pridobi licenčnino za (prvo) objavo in/ali izdajo, kar je individualna pravica, nadomestilo pa odvisno od vnaprej dogovorjenega števila kopij, teritorialne (ne)omejenosti ali pa fiksne tarife.
Zelo verjamem, da imate pri vas vse urejeno in se verjetno nikoli niti ne srečujete z obveznostmi, ki bi spadale pod kolektivne pravice.
...

Ja pa ni tako in verjetno še dolgo ne bo. Razumi že, da je to enostavno nemogoče in skregano z načeli bistva avtorskega ustvarjanja. Res ne vem, kako tega ne razumeš. Mogoče si preberi kakšno literaturo o nastanku in razvoju umetniškega ustvarjanja, vplivu na razvoj kulture, razvoju glasbe, zgodovini avtorskega prava, pa ti bo potem morda bolj jasno.
Neodvisno od tega pa seveda lahko vseeno podaš svoj predlog za spremembo zakona, če te določene stvari tako motijo. Jasno, svoj koncept temeljite prenove stoletja uveljavljene filozofije avtorskega prava boš moral, da bi ga tudi uresničil, spraviti skozi mnoga sita, začenši z vsemi mednarodnimi konvencijami in priporočili, ki jih upoštevajo lokalni avtorskopravni zakoni. Verjamem, da bodo vsi svetovno priznani doktorji in profesorji avtorskega prava, analitiki, muzikologi, skladatelji in drugi z zanimanjem prebirali tvojo študijo.

V vsakem primeru ti za začetek vseeno priporočam, da podrobneje preštudiraš ZASP. Tako tistega prvega iz leta 1995, kot tudi vse spremembae (ZASP-A, -B, -C in -D) in pripadajoče strokovne razlage. Boš našel marsikatere zanimive odgovore na svoja vprašanja...
 
2. sep 2007
1.535
833
113
Dolenjska
Za radijske postaje: Določi se povprečno trajanje posameznega komada. Recimo 2 minuti in pol. To se razdeli na uro minus reklame, novice in obvestila. Vsak komad recimo znese pol centa.

Pri 6 milijonih komadov dnevno to znese 30 000€.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.381
1.247
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik safet_susic pravi:
Mislim, da tega ne veš zato, ker kadar delaš s fotografi, njihovih del ne izkoriščaš na načine, ki bi se varovali obvezno kolektivno. Založnik običajno od njih pridobi licenčnino za (prvo) objavo in/ali izdajo, kar je individualna pravica, nadomestilo pa odvisno od vnaprej dogovorjenega števila kopij, teritorialne (ne)omejenosti ali pa fiksne tarife.
Zelo verjamem, da imate pri vas vse urejeno in se verjetno nikoli niti ne srečujete z obveznostmi, ki bi spadale pod kolektivne pravice.
...
Ti bom hvaležen, da me razsvetliš, katere so te kolektivne pravice (ZASP se mi, priznam, ne da (spet) brat.

O ostanku nima smisla debatirat, ti mislišp eno, jaz pač drugo. Tehnologija obstaja, ročnega dela bi bilo ob primernem sistemu izjemno malo (playliste se da da recimo, ob primernem sistemu, uploadat avtomatsko in se jih tudi avtomatkso obdela) ... S teoretičnega stališča pa tajkšnih ali drugačnih kolektivizacij pač ne maram, ker se mi zdijo zastarele in ker verjamem, da mora imeti avtir popolno kontrolo nad svojim delom razen če se ji (recimo s pogodbo) ne odpove deloma ali v celoti. SIstem sam mora biti tak, da omogoča vse te možnosti.
 

safet_susic

Pripravnik
10. avg 2008
288
0
16
Citat:
Uporabnik leibstandarte pravi:
Za radijske postaje: Določi se povprečno trajanje posameznega komada. Recimo 2 minuti in pol. To se razdeli na uro minus reklame, novice in obvestila. Vsak komad recimo znese pol centa.

Pri 6 milijonih komadov dnevno to znese 30 000€.

To, kar si ti napisal, je vzorec, ne pa striktno obračunavanje vsakega javno izvedenega dela. Vzorci se pri kolektivnem upravljanju tako ali tako že uporabljajo, debata je bila o tem, ali je oz. zakaj je takšen način smiseln.
 

safet_susic

Pripravnik
10. avg 2008
288
0
16
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Ti bom hvaležen, da me razsvetliš, katere so te kolektivne pravice (ZASP se mi, priznam, ne da (spet) brat.

O ostanku nima smisla debatirat, ti mislišp eno, jaz pač drugo. Tehnologija obstaja, ročnega dela bi bilo ob primernem sistemu izjemno malo (playliste se da da recimo, ob primernem sistemu, uploadat avtomatsko in se jih tudi avtomatkso obdela) ... S teoretičnega stališča pa tajkšnih ali drugačnih kolektivizacij pač ne maram, ker se mi zdijo zastarele in ker verjamem, da mora imeti avtir popolno kontrolo nad svojim delom razen če se ji (recimo s pogodbo) ne odpove deloma ali v celoti. SIstem sam mora biti tak, da omogoča vse te možnosti.

Jaz seveda tako mislim, ker me zaenkrat še nič ni prepričalo v nasprotno. Če praviš, da obstajajo tehnologija in sistemi, s katerimi bi se vse ustrezno obdelalo (z malo ročnega dela in avtomatskim uploadom), to pač predstavi, ne pa da vse skupaj izpade kot utemeljevanje na nečem, kar je imaginarno. Imaš odlično priložnost, da obogatiš in se v zgodovino zapišeš kot velik revolucionar na področju avtorskega prava.

ZASP pa le (spet) preberi, ti bo to (tudi pri tvojem poslu) samo koristilo, pa še marsičem bi se lahko v tovrstnih debatah izognili...
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.381
1.247
113
www.adriamedia.si
Seveda taki sistemi obstajajo, malo poglej okoli sebe (ne le pri nas), recimo sistemi davkarij, ponudnikov interneta, mobilna telefonija (in njeno zaračunavanje) ipd. Za bogatenje na ta račun sem pa (enostavno povedano, in to me je že kdaj prej teplo) preveč len.

ZASP bom naslednjič bral, ko bo to nujno (upam, da ne kmalu). Taka debata seveda ne spada pod to oznako. Sem pač predvideval, da točno veš za kaj gre in ti ne bo težko na kratko napisat. Torej?
 

Maxi25

Fizikalc
4. maj 2009
2.341
0
36
Citat:
Uporabnik jebach pravi:
ne vem zakaj takšna debata o tem! Nekdo mora ščititi avtorje in njihove pravice. Res ne vem v čem je problem?

Zagotovo je eden izmed velikih problemov to, da nekateri avtorji dobijo preveč, spet drugi premalo.

Sama sem delala na Sazasu in nisem dolgo zdržala tam. Katastrofa.

Vas zanima sistem? Zjutraj se najprej prebere vse možne časopise od A-Ž, kjer so objavljene razne prireditve. Vse se najprej preveri ali so bile prijavljene, če niso...se počaka da zamudijo rok prireditve, Sazas pa jim pošlje "malce večji račun". Pa kaj njih briga kaj se dejansko špila na odru. Dol jim visi. Njihov Računalniški sistem oz. program je itak tok sesut, da še sami ne vedo kaj točn delajo.

Sem brala komentarje glede na tiste teme, da so dobili račun, kljub temu da ni profitno. Kr navadite se. Na Sazasu imajo prav zaposlene ljudi z namenom, da hodijo okorg in pišejo račune.

Primer glupe kazni:

Če imaš frizerski salon brez radia v BTC-ju in je zraven tebe gostinski lokal z glasbo..če se sliši k tebi v frizerski salon, plačaš toliko kot un z gostinskim lokalom in radiom. A ni to SIK???

To je meni živo drkanje v glavo. Da ne govorim o tem, da imajo vsi zaposleni MP3-je v ušesih, pa v avtih...radio je gor na cd-je in ne vem, če je kak original kje.

Sazas - To je leglo zločincev. Sama sem glasbenica, pa se mi je kar dvigovalo, kako vse folk nategnejo!!
 
Nazadnje urejeno:

Baltazar

Pripravnik
17. sep 2007
955
0
16
Se mi je zdel, da je tko. Glede na stvari, ki jih počnejo v javnosti, je jasno, da so lopovi in da je njihov edini namen pobrati čimveč keša v svoj žep. Zaman safet naklada o vsej zaščiti pravic, dejstvo je, da je obstoječi SAZAS lopovska organizacija, ki jo je treba ukinit, akterje pa kazensko ovadit zaradi škodljivega delovanja in zaračunavanja storitev, ki jih ne bi smeli. MZja torej v čuzo strpat in ustanovit nekaj konkurenčnih organizacij, ki bi pošteno opravljale svoje delo.
 

safet_susic

Pripravnik
10. avg 2008
288
0
16
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Seveda taki sistemi obstajajo, malo poglej okoli sebe (ne le pri nas), recimo sistemi davkarij, ponudnikov interneta, mobilna telefonija (in njeno zaračunavanje) ipd. Za bogatenje na ta račun sem pa (enostavno povedano, in to me je že kdaj prej teplo) preveč len.
Gledam okoli sebe, pa ne vidim sistema, ki bi znal beležiti prav vsako predvajanje. Niti ne razumem, kako so sistemi davkarij, ponudnikov interneta, mobilne telefonije itd. lahko primerljivi. Zato konkretno povej kje je ta sistem, kdo ga ima oz. bi ga lahko izdelal, na kakšnem principu bi deloval: kako bi zabeležil, kdaj se je katero delo predvajalo na nekem avtobusu, izvedlo v nekem manjšem lokalu, KATERE informacije oz. podatke bi se obdelalo, kakšen bi bil sistem delitve (kdo so upravičenci pri predvajanju, kdo pri izvajanju, koliko jih je v povprečju, po kakšnem ključu se delijo prihodki...) itd. Torej?

Citat:

ZASP bom naslednjič bral, ko bo to nujno (upam, da ne kmalu). Taka debata seveda ne spada pod to oznako. Sem pač predvideval, da točno veš za kaj gre in ti ne bo težko na kratko napisat. Torej?

Pa naj ti (tudi) tokrat bo, če se ti že ne da sam priti do tega. Torej: na primer 147. člen ZASP, pa cel 2.oddelek šestega poglavja ZASP.

Sedaj pa še ti odgovori na konkretna vprašanja, če sem že jaz (spet) moral.
 

safet_susic

Pripravnik
10. avg 2008
288
0
16
Citat:
Uporabnik Maxi25 pravi:
Zagotovo je eden izmed velikih problemov to, da nekateri avtorji dobijo preveč, spet drugi premalo.
Sama sem delala na Sazasu in nisem dolgo zdržala tam. Katastrofa.
Vas zanima sistem? Zjutraj se najprej prebere vse možne časopise od A-Ž, kjer so objavljene razne prireditve. Vse se najprej preveri ali so bile prijavljene, če niso...se počaka da zamudijo rok prireditve, Sazas pa jim pošlje "malce večji račun". Pa kaj njih briga kaj se dejansko špila na odru. Dol jim visi. Njihov Računalniški sistem oz. program je itak tok sesut, da še sami ne vedo kaj točn delajo.
Sem brala komentarje glede na tiste teme, da so dobili račun, kljub temu da ni profitno. Kr navadite se. Na Sazasu imajo prav zaposlene ljudi z namenom, da hodijo okorg in pišejo račune.
Primer glupe kazni:
Če imaš frizerski salon brez radia v BTC-ju in je zraven tebe gostinski lokal z glasbo..če se sliši k tebi v frizerski salon, plačaš toliko kot un z gostinskim lokalom in radiom. A ni to SIK???

To je meni živo drkanje v glavo. Da ne govorim o tem, da imajo vsi zaposleni MP3-je v ušesih, pa v avtih...radio je gor na cd-je in ne vem, če je kak original kje.

Sazas - To je leglo zločincev. Sama sem glasbenica, pa se mi je kar dvigovalo, kako vse folk nategnejo!!

Aleluja! Končno en konkretnejši odgovor.
zmaga.gif
 

safet_susic

Pripravnik
10. avg 2008
288
0
16
Citat:
Uporabnik Baltazar pravi:
Se mi je zdel, da je tko. Glede na stvari, ki jih počnejo v javnosti, je jasno, da so lopovi in da je njihov edini namen pobrati čimveč keša v svoj žep. Zaman safet naklada o vsej zaščiti pravic, dejstvo je, da je obstoječi SAZAS lopovska organizacija, ki jo je treba ukinit, akterje pa kazensko ovadit zaradi škodljivega delovanja in zaračunavanja storitev, ki jih ne bi smeli. MZja torej v čuzo strpat in ustanovit nekaj konkurenčnih organizacij, ki bi pošteno opravljale svoje delo.

Sem mogoče jaz kdaj napisal, da se pa meni ne zdi, da bi lahko bilo? Večina mojega pisanja, ki si ga ti sedaj (spet) označil za "nakladanje", se je nanašala na kolektivno upravljanje oz. kaj to sploh je, katere so pomanjkljivosti, kako so nadzorovane kolektivne organizacije itd. Če nekdo pavšalno enači kolektivno upravljanje s SAZAS-om in vse pomanjkljivosti konkretno te organizacije pripiše po celem svetu uveljavljenemu kolektivnemu sistemu, temu pač skušam razložiti, da (po mojem mnenju) ni tako.
Če je bilo vse, kar sem napisal, po tvoje res samo nakladanje, pa sedaj ti meni napiši, zakaj tukaj nihče ne pove nič o nepravilnostih pri drugih obstoječih kolektivnih organizacijah? Pa potem, ko se SAZAS ukine, kako naprej? Kakšno novo organizacijo bi bilo potrebno ustanoviti, kakšen bi moral biti njen status, kdo bi jo vodil, katera (domnevno sporna) pravila, ki se jih poslužuje SAZAS, bi bilo potrebno spremeniti in kako... Bo šlo?
 

Maxi25

Fizikalc
4. maj 2009
2.341
0
36
No, dejstvo je, da se strinjam da take organizacije obstajajo - da ščitijo avtorske pravice. Sigurno pa ne na tak način. Čudim se, da G.Jože Potrebuješ, ki je tak privrženec za otroke in taka dušca, vsak dan prihaja na Sazas, pa ne samo zaradi svojih oddaj, pač pa tudi zaradi marsičesa drugega.

Živo izkoriščanje študentov: 8 ur, na polno. Točno 30 minut malice...lahko te fentajo drgač. he he. Da ne govorim, če greš na 1 čik pavzo v celem dnevu, ti odbijejo od plače. Pa ne samo cigaret...tudi če greš sam vn na zrak...adijo money....No, lahko da je sedaj kaj drugače. Takrat sigurno ni blo....

Živo izkoriščanje zaposlenih. Zaposleni delajo z miljoni in miljoni, plačo pa imajo za zjokat. Vsaka stvar je nadzorovana. Tudi zaposleni. Glavni sam pridejo in hodijo po raznih "malciah". Dejansko ne dela nobeden nič!

Vsake toliko časa se najde kakšna "Karmen Stavec", ki pride zajokat, da so v cvetličarni vrteli njen ORIGINAL CD in to brez, da bi ona dobila kak honorar. Prosim lepo. Cvetličarna v vukoj..., že tko komaj preživijo, dobili pa so kazen...juhuhu. A brez, da bi kdo šel tja. Verjeli na besedo in pika!
confused-1.gif


Po moje je kar dost besedičenja....

Hvala za zvezdice
aplauz.gif
Fullll dobr..
 

Baltazar

Pripravnik
17. sep 2007
955
0
16
Zelo veliko pišeš (včasih preveč, ker se ponavljaš), nakladanje pa se nanaša na debato z menoj, ko si zagovarjal neko skrb za pravice, ki je niti ne moreš dobro opredelit.

Nakldanje tudi zato, ker absolutna kontrola avtorja nad svojim delom pomeni konflikt s svobodo posameznika, saj posega v osebno sfero in je dejansko nadzorovanje. Ves DRM in vsa težnja po spremljanju dogajanja z vsakim komadom je prešla meje zdravega razuma. Zato sem proti absolutni kontroli avtorja (oz kogarkoli) nad delom. Ko si enkrat dal delo v javnost, si izgubil možnost popolne kontrole. Nadzor mora bit prisoten v razumnih mejah, tako da je avtor nagrajen za uporabo svojih del in tudi poslušalec/predvajalec dovolj svoboden pri poslušanju in predvajanju. Tu ni pomemben samo avtor, treba je gledat celoto: avtor - predvajalec - poslušalec.