Rdeča luč

Alan

Fizikalc
22. jul 2007
2.031
19
38
42
Ljubljana
Citat:
Uporabnik synthman pravi:
Citat:
Uporabnik Alan pravi:
Časa za ustavitev je več kot dovolj! Pa se vozim tudi nad omejitvijo in se ob prižigu rumene brez problema ustavim do križišča, če pa sem preblizu grem lepo čez v rumeni in nikoli v rdeči.

Verjemi da je točno preračunano koliko dolgo mora goreti kje oranžna, glede na omejitev tam plus reflex plus rezerva za tiste ta počasne (delam v taki firmi da poznam to)
Na vsakem mostu je tud ograja, pa ti jest garantiram da je cesta več kot dovolj široka, da prideš čez ne da bi dol zapeljal.
Pa je tista ograja že marsikomu rešila življenje, ti boš pa še kar trdil, da ograje ni treba ker je cesta dovolj široka, da mirno lahko čez pelješ, tud če imaš mal širši avto + rezerva.

Citat:
Uporabnik Alan pravi:
Utripajoča zelena je pa večini pomenila samo eno, daj gas da še prideš čez...
Zdej pa to isto pomeni rumena. Se ti to zdi boljše?

Citat:
Uporabnik Alan pravi:
Ko bomo slovenci nehali voziti po balkansko ne bo nobenega problema več!

Zanimivo, da smo slovenci začeli vozit po tvoje balkansko ravno od trenutka ko so ukinili UZ. Prej si vožnjo v rdečo videl res izjemoma, po ukinitvi UZ pa videvamo redno. Prej ni noben jamral, kolk je voženj v rdečo,

Po balkansko se vozimo že od nekdaj.
Problem vožnje v rdečo ni zaradi ukinitve UZ ampak zaradi vozniške kulture.

Še enkrat ponavljam, če sem se sam zmožen varno ustavit tudi kadar peljem s hitrostjo večjo od predpisane (pa tudi s kamionom, ki ima daljšo zavorno pot), potem ne bi smel imeti problema nihče in ni izgovora!
 

dijo_porko

mona
6. sep 2007
2.134
70
48
123
Mal tko na off:

A ti zadnje cajte po Opekarski pohodiš gas do konca, da se te sliši po celem Trnovem? Ker tam samo čakam, kdaj bo 5 mrtvih.
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Citat:
Uporabnik stein pravi:
Citat:
Uporabnik keber pravi:
O čudodelnih napravah, ki šaltajo med rdečo in zeleno lučjo na telepatski ukaz voznika, pa tukajle raje ne bi, če se strinjaš.
smirk-1.gif
O ne-magičnih napravah, ki počnejo isto, pa ti lahko videe pripopam.
No, kar.
Ena je na križišču Strossmayerjeve in Koroške, druga na Zagrebške s Špelino.

A res moram video delat? Se zajebavaš?
 

synthman

Fizikalc
22. avg 2007
7.226
0
36
Citat:
Uporabnik Alan pravi:
Po balkansko se vozimo že od nekdaj.
In kako bi drugače, saj dobršnji del Slovenije leži na balkanu.
Citat:
Uporabnik Alan pravi:
Problem vožnje v rdečo ni zaradi ukinitve UZ ampak zaradi vozniške kulture.
Ampak dokler je zelena utripala problema vožnje skozi rdečo ni bilo. To je dejstvo.
Citat:
Uporabnik Alan pravi:
Še enkrat ponavljam, če sem se sam zmožen varno ustavit tudi kadar peljem s hitrostjo večjo od predpisane (pa tudi s kamionom, ki ima daljšo zavorno pot), potem ne bi smel imeti problema nihče in ni izgovora!

Tole je pa poštena samokritika, če trdiš, da če ti lahko, potem lahko vsi. (a slabših od tebe ni).
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik synthman pravi:
Problem vožnje v rdečo ni zaradi ukinitve UZ ampak zaradi vozniške kulture.
Ampak dokler je zelena utripala problema vožnje skozi rdečo ni bilo. To je dejstvo.
.

[/QUOTE]
Dejstvo? Na katerem planetu?
Ker jaz se dobro spomnim, kako je narod množično drl dolgo v rdečo pri utripajoči zeleni, in to običajno s pospešeno hitrostjo. Ukinitev UZ je stanje močno izboljšala, tukaj sploh ni debate.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.104
4.097
113
Izboljšala je do te mere, da sem pred semaforjem vedno živčen, kdaj mi bo, tik pred semaforjem, zelena luč preskočila na rumeno in se osredotočam na vzporedne semaforje kolesarjev in pešcev, da vem, kdaj lahko pričakujem spremembo luči.

Zelena utripajoča luč v Avstriji mi je bilo pravo olajšanje po tem dolgem času naše ukinitve.
 
Nazadnje urejeno:

zakajaltersuxu

Fizikalc
19. jul 2007
1.616
89
48
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
se osredotočam na vzporedne semaforje kolesarjev in pešcev, da vem, kdaj lahko pričakujem spremembo luči.

se strinjam. tole da gledaš od pešcev pride večkrat prow, tudi ko si na daljširazdalji od križišča.
Od kar ni več UZ so pa križišča dosti bolj polna. Sploh ni več tiste sekunde ko je križišče prazno. bohnedaj da takrat uleti rešilc..
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
zelena luč preskočila na rumeno in se osredotočam na vzporedne semaforje kolesarjev in pešcev, da vem, kdaj lahko pričakujem spremembo luči.
To sem se že 15 let nazaj učil v avtošoli. In od takrat sem vedno gledal na to.
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Huh?
Če je zelena pelješ.
Če je rdeča, ustaviš.
Če je rumena, pa ustaviš, če moreš, če ne pa pelješ skoz.

What's hard about that???
 

synthman

Fizikalc
22. avg 2007
7.226
0
36
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Dejstvo? Na katerem planetu?
Ker jaz se dobro spomnim, kako je narod množično drl dolgo v rdečo pri utripajoči zeleni, in to običajno s pospešeno hitrostjo. Ukinitev UZ je stanje močno izboljšala, tukaj sploh ni debate.
Bla bla. A ti je zmanjkalo argumentov, pa si se začel posluževati laži.
Prej si vožnjo v rdeču videl le izjemoma, po ukinitvi UZ je pa to stalnica na vseh semaforjih.
Jest prej nisem nikoli zapeljal v rdečo, zdej se mi pa včasih zgodi. In ostalim nekaj desettisočim kot opažam enako.
 

synthman

Fizikalc
22. avg 2007
7.226
0
36
Citat:
Uporabnik stein pravi:
Huh?
Če je zelena pelješ.
Če je rdeča, ustaviš.
Če je rumena, pa ustaviš, če moreš, če ne pa pelješ skoz.

What's hard about that???
Postavi se pred prvi semafor, pa opazuj kako ta tvoja teorija izgleda v praksi.
Ne boš dolgo čakal, ko ti bo prvi, ki bo zapeljal v rdečo to teorijo sesul.
 

synthman

Fizikalc
22. avg 2007
7.226
0
36
Citat:
Uporabnik zakajaltersuxu pravi:
Od kar ni več UZ so pa križišča dosti bolj polna. Sploh ni več tiste sekunde ko je križišče prazno. bohnedaj da takrat uleti rešilc..
Seveda, tistim ki vozijo v zeleno so se pridružili še tisti, ki od ukinitve UZ dalje vozijo v rdečo. Pa jih je več.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik synthman pravi:
Bla bla. A ti je zmanjkalo argumentov, pa si se začel posluževati laži.
Nisem videl, da bi ti dejansko kak dokaz za svoje trditve pokazal.

In brez skrbi, zelo dobro se spomnim padalcev v rdečo luč v časih prej. UZ je pomenila nekaj takega kot mirna vožnja naprej - zato pa so jo tudi ukinili.
 

synthman

Fizikalc
22. avg 2007
7.226
0
36
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Citat:
Uporabnik synthman pravi:
Bla bla. A ti je zmanjkalo argumentov, pa si se začel posluževati laži.
Nisem videl, da bi ti dejansko kak dokaz za svoje trditve pokazal.

In brez skrbi, zelo dobro se spomnim padalcev v rdečo luč v časih prej. UZ je pomenila nekaj takega kot mirna vožnja naprej - zato pa so jo tudi ukinili.
A danes pa ne vidiš tistih, ki vozijo v rdečo?
Ja saj zelena pomeni vožnjo naprej, pa naj bo utripajoča ali ne. Prej je pač utripala, da si vedel da se bo vsak čas prižgala rumena/rdeča, pa če si bil malo dlje si mirno dal nogo z gasa in počasi ustavil pri rumeni, (dons je treba ustaviti sunkovito max v 3 sek ali manj) če si bil blizu si pa mirno lahko peljal naprej in prišel v križišče še pri zeleni. Kar ni nič narobe.

Ukinili so jo:
a) ker je treba spoštovat Dunajsko konvencijo iz l 1969, kot nam je trdila vlada.
b) ker so tako povečali število prekrškov in nesreč, od katerih imajo možnost kasiranja in so si tako zagotovili lep priliv denarja za bodočnost. Še par kamer kupijo, pa bo uspešnost pobiranja še višja, kot trdim jaz.

Zdej pa verjemi a ali b, kar se ti zdi bolj verjetno.

Da bi ta ukrep zmanjšal število voženj v rumeno/rdečo tedaj tudi največji zagovorniki niso trdili. njihov glavni argument je bil obvezno spoštovanje že omenjena dunajske konvencije (kar je laž, saj jo pol sveta ne spoštuje) in pa višja hitrost v križišču, kar niso z ničemer dokazali. zanimivo, da imajo policaji izmerjeno, da se je spremenila hitrost v križiščih, ne vemo sicer za koliko, ampak ta podatek stalno mečete, nimajo pa podatka, koliko jih pelje v rdečo prej in sedaj. No men je jasno da ta podatek skrivajo.

In pa zanimivo, ob ukinitvi UZ so policaji pozivali k večji previdnosti v križišču saj so se dobro zavedali, da se bo varnost poslabšala.
 

synthman

Fizikalc
22. avg 2007
7.226
0
36
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Citat:
Uporabnik synthman pravi:
Zdej pa verjemi a ali b, kar se ti zdi bolj verjetno.
A, ker v vesoljčke pod B ne verjamem.
Nesem niti najmanj dvomil, da bo odgovor drugačen.
Ovčke pač verjamejo pastirju, da je vse v njihovo dobro, četudi jih striže in na koncu zakolje.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.104
4.097
113
Citat:
Uporabnik stein pravi:
Huh?
Če je zelena pelješ.
Če je rdeča, ustaviš.
Če je rumena, pa ustaviš, če moreš, če ne pa pelješ skoz.

What's hard about that???

Stvar je preprosta, pa če vam je to še tako težko doumeti.
a - dolžina intervala zelene utripajoče luči (recimo 4 sekunde)
b - dolžina intervala rumene luči (recimo 3 sekunde)
z - reakcijski čas voznika (recimo pol sekunde - pa je to zelo dober reakcijski preden iz gasa pritisneš na zavoro)

Prej sem imel a+b-z dolgo časa (4+3-0.5 = 6.5 sekund), da sem se iz vozne hitrosti ustavil na 0. Zdaj ga imam le b-z (3-0.5= 2.5 sekund), kar je 2.5x manj časa, kot pri utripajoči zeleni luči.

Kaj vam ni jasno?
1. Pojemek pri zaviranju je dosti večji. S tem se zmanjša udobnost vožnje, poveča se poraba goriva, poveča se obraba zavor, gum, pa tudi živcev, ker po Murphy-ju preskoči na rumeno tik ko si pred semaforjem.
2. Logično je, da če si že blizu semaforja in ne moreš ustaviti, da boš šel v rumeno. Prej si lahko do rumene že ustavil. V prvem primeru se veliko bolj približaš začetku intervala rdeče luči kot v drugem primeru. Ergo, število voženj v rumeno se poveča.

Imam pa preprosto rešitev, ki zadovolji zgoraj opisani Dunajski konvenciji. Dolžino intervala rumene luči se naj poveča še za dolžino intervala prejšnje zelene utripajoče luči, torej a+b.
Pa boste vi happy in mi happy.
cheer.gif
 
Nazadnje urejeno:

gretzky

barbarski, nasilni, objestni motoristični norec
6. avg 2007
5.856
0
36
49
evo me
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:

Stvar je preprosta, pa če vam je to še tako težko doumeti.
a - dolžina intervala zelene utripajoče luči (recimo 4 sekunde)
b - dolžina intervala rumene luči (recimo 3 sekunde)
z - reakcijski čas voznika (recimo pol sekunde - pa je to zelo dober reakcijski preden iz gasa pritisneš na zavoro)

Prej sem imel a+b-z dolgo časa (4+3-0.5 = 6.5 sekund), da sem se iz vozne hitrosti ustavil na 0. Zdaj ga imam le b-z (3-0.5= 2.5 sekund), kar je 2.5x manj časa, kot pri utripajoči zeleni luči.

Kaj vam ni jasno?
1. Pojemek pri zaviranju je dosti večji. S tem se zmanjša udobnost vožnje, poveča se poraba goriva, poveča se obraba zavor, gum, pa tudi živcev, ker po Murphy-ju preskoči na rumeno tik ko si pred semaforjem.
2. Logično je, da če si že blizu semaforja in ne moreš ustaviti, da boš šel v rumeno. Prej si lahko do rumene že ustavil. V prvem primeru se veliko bolj približaš začetku intervala rdeče luči kot v drugem primeru. Ergo, število voženj v rumeno se poveča.

Imam pa preprosto rešitev, ki zadovolji zgoraj opisani Dunajski konvenciji. Dolžino intervala rumene luči se naj poveča še za dolžino intervala prejšnje zelene utripajoče luči, torej a+b.
Pa boste vi happy in mi happy.
cheer.gif
467716-post_slo.gif

Meni se zdi sporno še to, da te lahko kaznujejo za vožnjo skozi rumeno luč. Ima morda kdo že praktične izkušnje glede tega?
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Zgleda, da je stvar tako močno preprosta, da jo noben ne kapira.

Če se pri rumeni lahko ustaviš, pol ustaviš. Če ne, pa pelješ dalje.

Če ti je prekratko, preblizu itd... pač pelješ dalje.

Seveda moraš biti sposoben oceniti, koliko časa in poti rabiš za zaustavitev.