Quattro (Audi) vs 4Motion (VW)

map

Guru
6. jul 2008
7.857
1.962
113
najrajš na babi
Herman. Kaj ima tvoja julka noter prikazovalnik stanja oz. delovanja pogona? Golf 7 vem da nima, novi Kadjar pa ima, in je zanimivo gledat kak pogon grabi
 

hermann

Guru
19. mar 2014
9.729
6.624
113
Herman. Kaj ima tvoja julka noter prikazovalnik stanja oz. delovanja pogona? Golf 7 vem da nima, novi Kadjar pa ima, in je zanimivo gledat kak pogon grabi

ne, nič ne vem kdaj pa kako dela pogon...

veš samo takrat, ko zajebeš pa reagira instantno. je zdrs res minimalen. pozitivno presenečen.
 

map

Guru
6. jul 2008
7.857
1.962
113
najrajš na babi
Zanimivo je. Včasih je zadeva delovala samo mehansko. Se pravi minimalni zdrs in je mehanika reagirala. Danes elektronika predvideva in sama vklaplja že pred "dogodkom". Recimo ko sem vozu Kadjarja v načinu auto. Ko sem v 2. na polno gas stisnu je avtomatsko dal razmerje na 50:50, brez da bi kje kaj zdrsnilo (suha ravna cesta) ko si spustu, ga je avtomatsko uravnavalo do 100:0 brez da bi kar koli zdrsovalo ali blo sploh blizu zdrsa. Recimo tle je ta indikator viden desno od hitrosti. Je pa treba video povečat.

 

olfa

Majstr
4. sep 2007
2.384
172
63
Jaz nisem opazil kaksne pretirane obrabe. Sicer lansko leto ni ravno reprezentativno, imam pa sedaj drugo sezono oba kompleta. Letne bojo se eno zdrzale, vec pa po moje ne.

Je pa res, da bom letos vec kmjev nabral, predvsem avtocestnih.

Se mi zdi, da jih je Galaxy prej bolj 'jedel"
 
  • Všeč mi je
Reactions: Seba81

sad

Guru
24. avg 2007
21.179
9.814
113
Nevem, če sem dovolj jasno napisal... ;) Na prejšnjem A4 ni imel quattro pogona, na tem novem pa ima in je na istem terenu videl veliko razliko... ;)
Torej je bil prejšnji A4 samo sprednji pogon? Ker če je bil štirikolesni, potem je bil Quattro. Lahko pa seveda, da mu je kaj crknilo in je imel samo sprednji pogon.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.100
6.937
113
pri taščici
Sem se včeraj pogovarjal s kolegom, ki ima A4 quattro 2016 190 KM in pravi, da je to čisto drugi avto kot prejšnji A4, ki ga je imel (mislim da letnik 2004, 130KM). In mislil je predvsem v pogonu (ne po ostalem udobju)... On je tudi doma v bregih in je prej tudi imel večkrat probleme na snegu..

No, vglavnem, na pune je prehvalil pogon. Je rekel, da tudi po normalni ovinkasti cesti skoraj sploh ne veš, da je sneg na cestišču, tako lepo se avto drži ceste... Pa prej je imel problem speljat iz dvorišča, če je bilo slabih 10cm snega... Letos je rekel, da je bilo precej več snega (da ga je tiščal pred seboj) in da je šlo brez problema speljat iz dvorišča..

Je pa tudi rekel (kot mi je tudi rekel en prodajalec, ko sem šel gledat en avto), da imajo do letnika 2017 še stalni 4 kolesni pogon, kasnejši pa že naj bi imeli 4 kolesni pogon, ko ga rabijo...
No sedaj vemo da prejšnji ni bil Q.
Razlika med Q in brez Q je 75%
Razlika med različnimi oblikami 4 kolesnega pogona različnih generacij pri vag grupi je pa mogoče 5%
 
  • Všeč mi je
Reactions: bertoncl in naliM

smoukar

Majstr
3. avg 2007
4.097
454
83
45
dolenska
Tisti, ki opazite razliko med q in 4motion al imate neko znanje o sistemih al pa znate izkoristit v piko 4x4. Iz mojih izkušenj, recimo isti letniki, tm okol 2010 nisem opazil. Pasat, a4 govorim, tiguan je bil mlajši pa tudi nisem zaznal neke hude razlike, ali nič. Pri nas ulica priča da prvi je Subaru nato q potem pa nič pametnega. Sam vozim rav4 05 in glede na izkušnje lahko rečem, da ima VAG grupa malenkost boljše pogone. Pri ravki je plus višina avta, da se ne nabere tako hitro sneg pred avrom. Subaruja nisem vozil.
 

bertoncl

Guru
4. jun 2015
1.822
647
113
Tisti, ki opazite razliko med q in 4motion al imate neko znanje o sistemih al pa znate izkoristit v piko 4x4. Iz mojih izkušenj, recimo isti letniki, tm okol 2010 nisem opazil. Pasat, a4 govorim, tiguan je bil mlajši pa tudi nisem zaznal neke hude razlike, ali nič. Pri nas ulica priča da prvi je Subaru nato q potem pa nič pametnega. Sam vozim rav4 05 in glede na izkušnje lahko rečem, da ima VAG grupa malenkost boljše pogone. Pri ravki je plus višina avta, da se ne nabere tako hitro sneg pred avrom. Subaruja nisem vozil.

Bo kr držalo, da navaden uporabnik pri vsakodnevni uporabi ne bo občutil nobene razlike.
 

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.406
487
83
::1/128
Kot so že drugi napisali, sta Quattro in 4motion tako ali tako zgolj komercialni oznaki, pod katerima se lahko skrivajo različni pogoni.
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.595
481
83
Haldex ni noben stalni pogon. Je kr lepo po potrebi vklopljiv. Nekaj procentov vedno grabi zato da je olje na delovni temperaturi. Isto je pri čisto navadni visko sklopki. Če je olje na del. temperaturi grabi hipno, če ni zamuja. Že 2 desetljetja stari Suzukiji Ignis z navadno visko stalno grabijo nekje med 2-3 procente. Nič novega.
pa če ni mrežca na pumpi zabasana na haldexu, ker noben knedl ni na 60.000 olja menjal
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.595
481
83
Bo kr držalo, da navaden uporabnik pri vsakodnevni uporabi ne bo občutil nobene razlike.
se strinjam, ampak za smoukarja - q5 2011 za 10 jurjev ima višino in stalni torsen pogon
imam/sem imel 4 s torsen in 1 s haldex, za ultra bo pa potrebno še počakati na dinarčke :D
z vsemi sem prišel praktično povsod, vedno na Ljubelj na 30+ frišnega, vedno dobre zimske gume
tudi z S3 na 17 zimskih in brez "bodenfreiheit"
Na dol, na dol je pa druga pesem: stari torsen so meli prednost, ker če zaviraš z motorjem, zavira vse 4 bicikle - torsen (s3 letnik 2000) pa ne, na primer
Sem dostikrat za dol dal eno verigo na spr kolo, celo so me že prehiteli in jih je obrnilo ter v ograjo.
Ahhhh, kje so tiste zime

stran 16:
Da je jasno, glede oznak itd.

Jaz bi najprej pri nakupu preveril delovanje, servisne intervale v primeru haldex sistema. Pri stalnem torsen je bilo pa do ultre v bistvu bullet proof - tam pa najprej 7gang Stronic dl501 0B5 menjalnik gledaš intervale itd. ker je kar nekaj znanih napak, povezanih z ventili in el. povezavami med njimi v Stronicu.

Do 2016 ultre kot pravim, še nisem pridrzal - tudi ni potrebe, glede na večinoma mile zime.
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: BornSkeptic

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.147
4.129
113
Kaj novi torseni ne? Obstaja še kak pogon, ki to zna? (poleg klasičnih 4x4)

Več ali manj vsi pogoni zadnjih 20 let to "znajo" oz. "zmorejo", druga stvar je kako je to integrirano. Dosti pogonov je to tudi aktivno uporabljalo pa je potem ESP spremenil situacijo in ima danes ESP če ne drugega vsaj opcijo override linije nad vklopi pogona. Po domače prenos moči na sekundarno os pri zaviranju je neželen in nevaren in se uporablja samo za specifične namene, za vsakdanjo rabo je boljše če se pogon (čimbolj) odključi (ne samo sekundaren, še primaren pogonski par se deakivira če je opcija -> avtomatiki).

Seveda za specifične potrebe obstajajo programi ki omogočajo delovanje pogona ob zaviranju. Recimo na haldexu se opcijo uporablja skupaj z ESP pri programih za nadzor spusta, to imajo vsaj določena VAG vozila pa recimo landrover (ja landrover uporablja haldex, recimo v freelanderju in rr evoqu). Tu zaviranje in prenos ni direktno vezan na pogon, se pa uporablja dokler je pač možnost, ker je hitrejši odziv na podlagi v končni fazi pa še vedno stvar nadzira ESP in upravlja poleg pogona tudi zavore. Se pa da popravljat potem hitrost spusta s plinom in takrat se pogon aktivira v zaklenjenenem načinu.

Pri bolj klasičnih SUVjih pa če je montirana tipka za lock ta zaklene pogon in ponavadi ugasne ESP oz. onemogoči določene funkcije. Če vozilo nima tipke za nadzor spusta je potem to opcija za bolj primitiven nadzor spusta. (vsekakor je dedicated program za nadzor spusta danes precej boljši od zanašanja na to da se kolesa preko zaklepa zmenijo kako se s čimmanj drsenja spravit po klancu navzdol)
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.413
2.764
113
Kako pa novodobni pogoni upravljajo z zaporami diferencialov, delnimi zaporami? Preko česa poteka krmiljenje?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.147
4.129
113
Sredinski diferencial oz. bolj rečeno sklopka je računalniško krmiljena, odvisno od tipa in izvedbe pogona lahko potem prenaša navor samo na eno os ali pa ga razporeja preko obeh osi. Koliko analogno oz. digitalno to lahko počne je spet odvisno od tipa pogona. Načeloma elektronika "predvideva" vse možne scenarije in potem pošilja navor na nestalno gnano os glede na parametre, ki jih dobiva s senzorjev. Recimo sodobni nestalni pogoni skoraj vedno dozirajo vsaj malo navora na negnano os ob večjih spremebah kota volana ali pa ob večjih spremembah v navoru na kolesa, speljevanju ipd. Torej še preden pride do situacije zdrsa pogonskih koles je pogon večinoma že aktiven.

Glede prenosa navora preko iste osi so pa v uporabi zavore in zaviranje kolesa, ki hoče zdrsnit ter prenos navora preko odprtega diferenciala na drugo stran osi. To je danes del ESP modula in deluje že na 2wd, na 4wd je pa klasika že precej časa.

Bolj resni pogoni sicer uporabljajo aktivne diferenciale (mehansko polzaprte (LSD) ki so lahko tudi elektronsko upravljani) vsaj za sredinski diferencial, pogosto pa še za zadnji. Samo tudi to se opušča, ekologija zahteva svoj davek. Žal je tako da stalni prenos pobere tudi do 20% energije in za toliko se poveče poraba tudi ko pogona ne rabiš, recimo za vožnjo po mestu, po ravnem na AC ipd.