ksz
Se najprej sploh nisem mislil vmešati, ampak me je Hanzijeva pripomba "Kje je Klobasa" vseeno spodbodla.
Kot prvo - hvala komurkolil že, da se v tem primeru Klobasa ni oglasil (IMHO ga je OZS "blokirala"), kot drugo malo razsvetlitve "dogodkov":
Trenutno stanje si lahko pogledate na:
karto alternativnih poti.
"Časovnica" + moji osebni komentarji:
17.12.2013 DRSC obvesti prometne sekcije OZS in GZS o predvidenih zaporah 15 premostitvenih objektov - razlogi kot objavljeni v medijih
18.12.2013 OZS / GZS obvesti svoje članstvo
Komentar - čas obveščanja je "perfekten" - prevolzniki, logistiki in ostalo gospodarstvo v predbožičnem kaosu (beri: vsak nori in nore želje naročnikov zaradi rokov in zaključevanja leta - po 20.12.2013 pa se vse skupaj ustavi in odogovornih skoraj ni za dobit)
Po 18.12.2013 začno prevozniki obveščati svoje naročnike o nastali situaciji in o morebitnih prekinitvah pogodb oz. zahtevah po povečanju voznin, ki se jih pa še ne da izračunati, saj niso znani obvozi.
Reakcije gospodarstva so več ali manj izostale (glej komentar zgoraj).
DRSC na pobudo zbornic skliče sestanek 7.1.2014 - en dan prej se problematika pojavi že v medijih. Na sestanku sodelujejo predstavniki zbornic, prevoznikov in predstavniki gospodarstva.
Na sestanku kot prvo predstavniki gospodarstva izpostavijo problem omejitve dostopa s 40 to tovornjaki, saj za večino teh subjektov to pomeni najmanj povečanje stroškov ali celo ustavitev proizvodnje. Prevozniki dajo jasno vedeti, da so samo "servisna služba" in da bodo pač glede na spremenjeno prometno ureditev morali ali povečati voznino (v odvisnosti od dolžine obvoza ali spremembe prevoznega sredstva (le-ta opcija je irealistična)) ali enostavno prekiniti prevozno pogodbo za naročniki "za" omenjenimi mostovi.
Na dan 7.1.2014 DRSC še ni bil zmožen pokazati predvidene obvoze - "obljubljeno" je, da bodo na dan uveljavitve zapore le-ti ustrezno označeni. Druga stran (zbornice, prevozniki in gospodarstvo) je takoj skočilo, da to ni sprejemljivo saj je treba najmanj "preostale" prevoznike obvestiti o spremenjenih poteh in seveda oceniti dodatne stroške.
Obenem je seveda padla zahteva, da morajo obvozne poti zagotoviti normalno prevoznost vseh tovornih vozil (se pravi morajo ceste imeti ustrezno nosilnost, zdržati ustrezno osno obremenitev, imeti dovolj širok in visok "svetel" profil upoštevajoč tudi morebitne posebne dovoljene dolžine kamionov) - glede na reakcijo predstavnikov DRSC si o tem do tega trenutka sploh niso "razbijali" glave.
Obenem se je skozi debato razkrilo, da so omejitve teže računane na "obojestransko" obremenitev in iz tega je padla ideja, da se razmisli o morebitnih enosmernih zaporah - odločitev je prepuščena DRSCju.
No - in danes so objavljene alternativne poti - sedaj nam prevoznikom ne preostane drugega kot iti preveriti ali in koliko so realne in oceniti morebitne dodatne stroške.
Še zaključni komentar - odgovornost leži izključno v DRSCju in Ministrtstvu za infrastrukturo, kruta resnica pa je, da je še več objektov, ki jih čakajo omejitve in da bo teh vedno več, ker enostavno ni dovolj denarja za vzdržavanje.
Aja - pa še zadnji vic: "Zakaj Klobasa ne grozi več s štrajkom in zaporami cest? Ker bo ceste zaprl DRSC in se zato Klobasi maje stolček." Bi blo mogoče celo smešno, če ne bi bilo žalostno.