Pri Razdrtem: trčilo od 30 do 40 vozil

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.609
710
113
Citat:
Uporabnik Nenasiten pravi:
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Koliksna je moznost da je imel tisti mercedes sistem proti naletu (samodejno zaviranje). Ali ga ni imel, ali pa ne deluje ravno najbolj uspešno.

glede na to da je nova S klasa ga je mel, sevede pa na tko velko razliko v hitrosti ne more odreagirat (kar bo sjtv1 sevede spet zanikal ampak probat pa pomoje ne bo šel). že radarski tepomat zna zaštrikat na vozeč kamjon pa so ponavad razlike v hitrosti manjše, kaj šele k ti neki stoji spred. sistem je drgač top da nau pomote, vsemogočen pa ni
cool-1.gif
radarski sistemi so učinkoviti samo do določene razlike v hitrosti med pred teboj vozečim vozilom.

recimo ustavitev s 50km/h pred stoječo oviro, zmanjševanje s 130 km/h na 90km/h vozeč tovornjak pred tabo.
Nikakor pa ne bo dovolj hitro zaustavil, kadar s 130km/h naletiš na stoječo oviro.
Bo zmanjšal in s tem ublažil posledice. (ne pozabimo v kinetični energiji je hitrost na kvadrat!)
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.186
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Tenforest pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik Hoci pravi:
Citat:
Uporabnik Robert pravi:
Citat:
Uporabnik Cash pravi:
Uuuu, res ne bi bil rad na zadnji sliki
shocked-1.gif

Jup - zadnja slika zasluži svojo temo o zadnjih odbijačih tovornjakov.
Dva kovinska profila privarjena diagonalno v šasijo bi odpravila 99% takih primerov.
Ampak to je tako kot zadnje dnevne luči
rolleyes-1.gif

<iframe width="420" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/HAWpE2ZggsY" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Tudi ADAC rešitev ni dovoj dobra(modri avto). Zaščita mora biti še nižja (še ene 10 cm, zaradi kompatibilnosti z osebnim avtom) in močnejša - s pomikom največ 5 cm bi morlaa zdržat 40% offset nalet 1,5 tone vozila pri 80 km/h.. Če se misli premaknit več, bi se moral mečkat kompletni zadnji del prikolice.

Kot sem slišal ni problem v proizvajalcih prikolic ampak v samih evropskih cestah, ki so strme npr Vršič in bi odbijači drajsali po asvaltu zaradi tega ker bi bili preveč nazaj
Seveda je problem v proizvajalcih. Če kolesa prikolice pomakneš bolj nazaj, nič ne drsa. Samo čisto na novo bi morali razvit prikolice in stare prepovedat.
 

scorpion

Majstr
25. apr 2008
2.012
182
63
Citat:
Uporabnik crnobog pravi:
Citat:
Uporabnik scorpion pravi:
Citat:
Uporabnik crnobog pravi:
ksz

Meni tudi na servisu niso hoteli/znali aktivirati zadnjih pozicijskih. Je moral mtl uletet.

VAG-MQB

Dnevne luči bi morali uzakoniti tako, da jih ne moreš imet, če nimaš senzorja za svetlobo.

Moralo bi biti tako: Dnevne luči se ti prižgejo ob kontaktu. Ob zmanjšani svetlobi (tunel, oblačnost...), ki jo senzor zazna, se dnevne luči ugasnejo in prižgejo se kratke.

Ne pa tako, kot ima večina, ko mora ročno prižigati kratke, dostikrat se predvsem v tunelih to pozabi in potem mu tudi zadnje ne gorijo. Ali pa jim gorijo istočasno dnevne in kratke...

V takile megli sredi belega dne ti ne pomaga noben drug senzor kot zdrava pamet. Je kljub megli presvetlo, da bi avtomatika prižgala luči.


Obstajajo tudi malo bolj napredni senzorji in tipala, ki ti kratke prižgejo na primer ob večjih hitrostih, ali če je zaznano delovanje brisalcev... Na žalost pa večina avtomobilov tega nima.
 

Tony_Clifton

Fizikalc
18. okt 2014
1.635
2
36
Citat:
Uporabnik novaa pravi:
...
na vzhodnem kuncu pa opazujem samo renaultaše (predvsem Clio)... megla, tema,.... oni se samo z dnevnimi fijakajo okoli.
Cliov se res opazi nesorazmerno veliko. Nimajo senzorja, hkrati imajo dnevne luči tako močne, da marsikdo sploh ne opazi, da nima kratkih luči...
 

alfabet

Fizikalc
17. jan 2014
1.122
4
38
Če pomaknejo kolesa bolj nazaj, se poveča radij zavijanja, kar je še večji problem.

Glede na to, da še nisem videl gorskega prelaza s strmimi serpentinami, kjer bi bila dovoljena vožnja šleperjem, je IMO razlog, ki ga je citiral Tenforest, privlečen za lase. Sicer pa je tudi to rešljivo. Se naredi odbijač iz dveh delov. Zgornji fiksen, spodnji premičen, povezan s senzorjem oddaljenosti od tal. Če se preveč približa tlom, ga avtomatika dvigne.
 

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.609
710
113
Citat:
Uporabnik scorpion pravi:
Citat:
Uporabnik crnobog pravi:
Citat:
Uporabnik scorpion pravi:
Citat:
Uporabnik crnobog pravi:
ksz

Meni tudi na servisu niso hoteli/znali aktivirati zadnjih pozicijskih. Je moral mtl uletet.

VAG-MQB

Dnevne luči bi morali uzakoniti tako, da jih ne moreš imet, če nimaš senzorja za svetlobo.

Moralo bi biti tako: Dnevne luči se ti prižgejo ob kontaktu. Ob zmanjšani svetlobi (tunel, oblačnost...), ki jo senzor zazna, se dnevne luči ugasnejo in prižgejo se kratke.

Ne pa tako, kot ima večina, ko mora ročno prižigati kratke, dostikrat se predvsem v tunelih to pozabi in potem mu tudi zadnje ne gorijo. Ali pa jim gorijo istočasno dnevne in kratke...

V takile megli sredi belega dne ti ne pomaga noben drug senzor kot zdrava pamet. Je kljub megli presvetlo, da bi avtomatika prižgala luči.


Obstajajo tudi malo bolj napredni senzorji in tipala, ki ti kratke prižgejo na primer ob večjih hitrostih, ali če je zaznano delovanje brisalcev... Na žalost pa večina avtomobilov tega nima.
senzor je vedno isti, samo krmilnik je drugače sprogramiran

čisto programska rešitev
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.260
1.894
113
No ja...potem prideš iz nekaj 10 kg dodatnega jekla na mehanizem za dvigovanje, sernzorje, elektroniko...

Če je že to res problem se naredi vzmeteno...problem rešen.
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.158
3.629
113
Marlbor
Ksz, evo pa so odgovorni poskrbeli za korekcijo statistike, o kateri smo govorili še par dni nazaj ... glede tega, da odsotnost inkasantov znižuje število prometnih nesreč.
 

rocky9

Fizikalc
3. feb 2009
2.837
9
38
Citat:
Uporabnik scorpion pravi:
Citat:
Uporabnik crnobog pravi:
Citat:
Uporabnik scorpion pravi:
Citat:
Uporabnik crnobog pravi:
ksz

Meni tudi na servisu niso hoteli/znali aktivirati zadnjih pozicijskih. Je moral mtl uletet.

VAG-MQB

Dnevne luči bi morali uzakoniti tako, da jih ne moreš imet, če nimaš senzorja za svetlobo.

Moralo bi biti tako: Dnevne luči se ti prižgejo ob kontaktu. Ob zmanjšani svetlobi (tunel, oblačnost...), ki jo senzor zazna, se dnevne luči ugasnejo in prižgejo se kratke.

Ne pa tako, kot ima večina, ko mora ročno prižigati kratke, dostikrat se predvsem v tunelih to pozabi in potem mu tudi zadnje ne gorijo. Ali pa jim gorijo istočasno dnevne in kratke...

V takile megli sredi belega dne ti ne pomaga noben drug senzor kot zdrava pamet. Je kljub megli presvetlo, da bi avtomatika prižgala luči.


Obstajajo tudi malo bolj napredni senzorji in tipala, ki ti kratke prižgejo na primer ob večjih hitrostih, ali če je zaznano delovanje brisalcev... Na žalost pa večina avtomobilov tega nima.

Najbolje je imela to rešeno Mazda 6 prejšnje generacije (govorim za tisto pred FL, ker potem pri FL ne vem al so kaj spreminjali ali ne kar se tiče luči). Če imaš na "AUTO" je edino kar se spremeni, ko se stemni to, da rata armaturka bolj svetla, ter da lahko prižgeš dolge luči. Drugače imaš dnevne luči + zadaj ti svetijo luči tudi ko je zunaj ne vem kako sonce. V tej megli verjetno ne bi to pomagalo dosti, ampak vseeno je to veliko boljše kot pa da ti zadaj ne gori nič...
Senzor za dež oz. za brisalce pa ima posebej in dvomim da je povezano z lučmi.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.577
336
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Cash pravi:
Mtl, če po novem že obdeluješ Kije, bi se ti priporočil, da mi vklopiš zadnje luči
zmaga.gif

Žal, zaenkrat samo VAG (z nekaterimi izjemami) in BMW...
Citat:
Uporabnik scorpion pravi:
Obstajajo tudi malo bolj napredni senzorji in tipala, ki ti kratke prižgejo na primer ob večjih hitrostih, ali če je zaznano delovanje brisalcev... Na žalost pa večina avtomobilov tega nima.
Verjetno misliš na VAG senzorje. Tudi ta ne bi popolnoma nič pomagal pri megli. Pri megli čez dan žal zadeva v celoti pogrne. Tudi ta senzor namreč vključi kratke luči šele pri hitrosti nad 145 km/h, za dež pa šele, ko brisalci kar skoraj konstantno brišejo. Če le enkrat na par sekund pobriše, še vedno ne vključi. Ravno par dni nazaj sem na to temo objavil en video:
Da bi senzor za svetlobo pravilno deloval, bi moral sodelovati s kvalitetno kamero (ki jo ima vedno več avtomobilov vgrajeno), ki bi znala prepoznati tudi takšne razmere. Sam senzor za svetlobo je namreč popolnoma butast in pač zaznava le svetlobo. In v megli čez dan je žal svetlobe dovolj, da ne preklopi.

Ampak kot rečeno: v gosti megli ti tudi zadnje vključene luči ne bodo pomagale. Pomagajo samo meglenke, te mora pa VOZNIK vključit.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.186
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik alfabet pravi:
Če pomaknejo kolesa bolj nazaj, se poveča radij zavijanja, kar je še večji problem.

Glede na to, da še nisem videl gorskega prelaza s strmimi serpentinami, kjer bi bila dovoljena vožnja šleperjem, je IMO razlog, ki ga je citiral Tenforest, privlečen za lase. Sicer pa je tudi to rešljivo. Se naredi odbijač iz dveh delov. Zgornji fiksen, spodnji premičen, povezan s senzorjem oddaljenosti od tal. Če se preveč približa tlom, ga avtomatika dvigne.

Tudi res. Ali pa gibljiva kolesa na prikolici (akr je itak boljša rešitev), Važno je le, da zdrži resen nalet.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.186
1.197
113
www.adriamedia.si
Resnici na ljubo je treba povedat, da v tako gosti megli senzor ni prblematičen, ker je v resnici vseeno, ali so zadnje luči prižgane ali ne. Prižgane morajo biti meglenke, to pa je moč naredit le, če so kratke luči prižgane in je itak treba to storit ročno (in za to obstaja kontrolna lučka. Je pa res, da v tisti zmedi, ko priletiš v meglo, razumljivo na to folk pozabi ravno tisih kritičnih prbih par trenutov, ko se ukvarjajo s tem, kaj sploh naredit (s hitrostjo) ...
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.573
2.619
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik alfabet pravi:
Če pomaknejo kolesa bolj nazaj, se poveča radij zavijanja, kar je še večji problem.

Glede na to, da še nisem videl gorskega prelaza s strmimi serpentinami, kjer bi bila dovoljena vožnja šleperjem, je IMO razlog, ki ga je citiral Tenforest, privlečen za lase. Sicer pa je tudi to rešljivo. Se naredi odbijač iz dveh delov. Zgornji fiksen, spodnji premičen, povezan s senzorjem oddaljenosti od tal. Če se preveč približa tlom, ga avtomatika dvigne.

Tudi res. Ali pa gibljiva kolesa na prikolici (akr je itak boljša rešitev), Važno je le, da zdrži resen nalet.

Ma niso serpetine problem. Problem so krožišča, križišča in ostali radiji, ter seveda nakloni cestišč in logistične infrastrukture.
Kar pa vse skupaj ni razlog, da se vsaj ADAC rešitev ne uvede hitro (takoj za nove prikolice in s smiselnim prehodnim obdobjem za obstoječe) in pa seveda da se razmisli o spremembi preostalih parametrov prometne in logistične infrastrukture, ki bodo omogočili dovolj ozr. še nižje podletne zaščite.

Pa ne zdaj spet, da bi bila najboljša rešitev prepoved tovornjakov. Ker ta tisto je samo ena rešitev - za podrobnosti tukaj.

Sožalje svojcem umrlim in čimprejšnje okrevanje poškodovanim.
 

geronimo

Fizikalc
9. sep 2007
2.442
73
48
Naj kak medij folk, ki se zahvaljuje luckarju, vprasa kako je bilo stanje na cesti do tiste tocke in kako so prilagodili svojo voznjo. Zakaj se nikoli ne izpostavi folk, ki divja ne glede na razmere, vedno je pa na tapeti dars, pa policija, pa tehnicne resitve, itd

Zakaj so nekateri varno ustavili, nekateri pa ne?
 

Jeri

Fizikalc
2. sep 2007
584
172
43
40
Kako je pa v takih primerih glede kupončkov? Vsak svojo škodo krije?
 

Mare2

Guru
18. avg 2007
5.003
-1.289
113
JERY, ni več kupončkov.

En primer. Vozilo A: Vozim 130 pred sabo zagledam zaveso megle. Občutno znižam hitrost in k sreči uspem ustaviti vozilo 0,5 metra predno trčim v skupino že v prometno nesrečo udeležena vozila.

Vozilo B: Od zadaj me zbije za mano vozeči tovornjak.

Vozilo A se popravlja iz police AO vozila B. Osnova je policijski zapisnik ali / in Evropsko poročilo.
smile-1.gif
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.665
6.707
113
pri taščici
Se v primeru udelezbe 2 vozil se mariskdaj ne znajo zmeniti glede krivde, kaj sele v primeru 70 vozil.
Tudi mene firbec matra, kdo bo tukaj kriv, ter kako poteka izdelava zapisnika.