Prevoz vozila v Slovenijo

lost1

mnz
19. jul 2007
8.456
146
63
Do sedaj so še vsakega poslikali, pa naj to bo DE, BE, FR, A,, .... poškodbe ki niso na popisnem listu na CMR, ob prevzemu pregled in če je nova poškodba,npr vrata potolčena ker ni verige dobro zapel, ali pa podrsan odbijač spodi... zabelezis na CMR in potem dalje reklamiras.


Je pa vse stvar dogovora s prevoznikom, enim se jebe, enim se mal manj, eni pa se potrudjo pa kaksno stranko več fašejo na ta račun.
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.276
4.104
113
Pa dobro, tu se gre za eno staro kljuse ki kot odpiralac teme piše ni vredno kaj dosti.

Ne vem zakaj bi kompliciral z nekim zavarovanjem.

Ajd pa veliko sreče pri prevozu.
 
  • Všeč mi je
Reactions: lost1

ptice

Fizikalc
23. jul 2011
242
192
43
V papirologijo se še nisem poglabljal, ob nakladanju se avto pregleda, popišejo morebitne poškodbe, podpiše se pogodba/naročilo. Eno ali dve podjetji tedensko opravljata prevoze, tako da je avto teoretično v enem tednu v Sloveniji.
 

lost1

mnz
19. jul 2007
8.456
146
63
Za FR poklici zupancica, ta teden so kamioni že polni, naslednji teden je se prosto, vsaj dopoldan je bilo se.
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.169
7.017
113
Ne zavajaj - če ni izrecno dogovorjeno, da prevoznik odgovarja za poškodbe ob prevozu z odprtimi prevoznimi sredstvi, boste namesto odškodnine dobili prst v rit.
Drugo je to, kaj je “običajna” praksa in da večina prevoznikov niti ne kateri so njihove odgovornosti, še manj pa kaj so njihove “pravice” ozr. za Jaj ne odgovarjajo.

Na kratko - če ni drugače dogovorjeno odgovarja prevoznik “po CMR” največ do 8,33 SDR / Kg (SDR je trenutno pri ca. 1,22 EUR) ob popolni izgubi blaga (torej za eno 3 bemflo do max. nekje 17k i kusur ojrof, zanimivo rata pri kakih 7micah, S klasa itd).
Dodatno “all risk” (s tem, da je to daleč od “all risk”, običajno je toča izvzeta) zavarovanjea košta, nemalokrat celo več kot sam prevoz.
Pa pustimo zdaj ob strani kaj imajo “veliki” naročniki prevozov (recimo Opel Southeast Europe) za “opelice” iz Györa za naše področje dogovorjeno in kako se potem vse skupaj rešuje v ozadju. Ampsak ravno zaradi takih generalnih pogodb in dogovorjenih odgovornostih in kritijih, potem nekateri to posplošujejo na vse prevoze, kar pa enostavno ni prav.

Logo in njegovi nasledniki, ter nekateri “veliki” Paa... iz Ptuja itd. so pa itak znani, da se vse dogovori “mimogrede”. Ko pa pride do pizdarije (in verjemite, pride slej ko prej, celo raje prej) “jokajo” vsi vpleteni.

Je pa zavarovanje drago - in če ga kdo ni pripravljen plačati, se pač mora zavedeti koliko rizika nosi.
To kar navajas ne velja za straserje... ker imajo posebaj doplacila na CMR polici za prevoz vozil. Ce jih nimajo potem CMR sploh ne krije poskodb.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.572
2.618
113
še v SLO - ampak komaj
Še kako drži ... ja pa tako, da velika večina narocňikov in tudi samih prevoznikov niti ne ve kaj določa CMR konvencija.

Mimogrede - kaj je to “CMR polica”?

edit: če je bilo mišljenje zavarovanje prevoznike odgovornosti potem “naj bo”. Bi pa bilo dobro, da kateri sploh prebere kaj in pod katerimi pogoji je zavarovano.
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.169
7.017
113
Še kako drži ... ja pa tako, da velika večina narocňikov in tudi samih prevoznikov niti ne ve kaj določa CMR konvencija.

Mimogrede - kaj je to “CMR polica”?

edit: če je bilo mišljenje zavarovanje prevoznike odgovornosti potem “naj bo”. Bi pa bilo dobro, da kateri sploh prebere kaj in pod katerimi pogoji je zavarovano.
CMR polica je dokument, ki ti ga izda zavarovalnica - zavarovanje prevozniske odgovornosti. Je pogovorni izraz (tako kot je pogovorno, da se poskodbe vpise na CMR, pri cemer je misljen standardiziran tovorni list skladen s CMR konvencijo) in se uporablja, ko narocnik od prevoznika se pred prevozom zahteva dokazila o zavarovanju.

Ko sklepas zavarovanje te vprasajo ali bos vozil vozila in ce odgovoris z DA, placas doplacilo in omejitve glede odprtih vozil ne veljajo. Ker ce bi, potem noben straser (pogovorni izraz za tovorno vozilo za prevoz vozil) ne bi imel zavarovanega tovora.

Nekateri imajo npr tudi zavarovano tudi tatvino vozila s kamiona oz ob nakladu/razkladu.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.572
2.618
113
še v SLO - ampak komaj
A so ti kdaj sklenil kako tako zavarovanje in ali si prebral CMR konvencijo? Ali samo tako malo pogovorno?

edit: Pa dajmo še pogovorno ločiti med zavarovanjem tovora in zavarovanjem prevozniške odgovornosti.
 
Nazadnje urejeno:

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.169
7.017
113
da, kot prevoznik sem sklenil tako zavarovanje. Da, prebral sem dolocila CMR, Da, vprasali so me ali bom vozil vozila. Da, kot prevoznik sem imel skodni dogodek na tovoru na mednarodni relaciji (kar pade pod dolocila CMR). Da, obravnaval sem (v sluzbi v policiji) tatvino 80k eur vrednega vozila s straserja ki ga je pokrila zavarovalnica.

In ko te je ravno zaskrbelo glede mene - pa ti?


In ko pride do poskodb na vozilih, ki jih transportirajo z namenskimi kamioni, ni bojazni da bos omejen na dolocila ki si jih navajal prej. Edini problem bi nastal ce bi ti avto nalozili na ceradarja, ker skoraj gotovo nima sklenjenega zavarovanja tudi za vozila.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.572
2.618
113
še v SLO - ampak komaj
Potem si ali slabo prebral ali pa narobe razumel.

Zavarovanje prevozniške odgovornosti ima samo malo veze z zavarovanjem tovora kot takega. Zavaruje se samo in zgolj odgovornosti za katere prevoznik odgovarja v skladu z CMR konvencijo. En del omejitve odgovornosti imaš že zgoraj navedenih (do max. 8,33 SDR / kg, izločitev odgovornosti ob prevozu z odprtimi prevoznimi sredstvi (seveda mora biti "pogodba" in tudi CMR ustrezno izpolnjen (navedba "Prevoz z odprtimi prevoznimi sredstvi" v polju 19 CMRja)) - žal je pa tako, da večina naročnikov in tudi samih prevoznikov niti ne ve za kaj in do koliko so odgovorni.
Da bi kdo vedel pod katerimi pogoji je kaj kupil in do kod odgovarja prodajalec in od kod naprej kupec (hint: Incoterms) je pa itak iluzorno.

Aja - ta skropucala od "štrasarskih CMR polic", ki so jih ponujala in še ponujajo naše zavarovalnice (popravek: šalabajzerski agenti) imajo povečano kritje za poškodbe, ki nastanejo med na- ozr. razkladom, saj to opravlja voznik (za na/razklad v "navadnem cargu" ne odgovarja prevoznik).

Pa na kratko o kraji - je prevoznik imel vse komplete ključev? Ali je bil eden tistih, ki zaklepa le zadnje vozilo na kamionu ali v najboljšem primeru ima ostala "serijsko" zaklenjena?

Pa če te lih zanima - verjetno sem "naložil" in "pripeljal" malo več avtov kot ti - se jih je nekaj nabralo v skoraj 25 letih dela v tej branži.


O cvetki z vozilom pod cerado in "nekritju" pa raje ne bi. :p
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.169
7.017
113
Tole je priceless. Dajva obnovit temo:

Prvo je Mato vprasal:

Ko si že stopil v kontakt, v kolikem času ga pripeljejo? Ali je kakšno zavarovanje za poškodbe pri transportu zraven?

Nato mu je lost1 odgovoril:


Praksa je 10-14 dni, zavarovanje je po CMR obrazcu avtomatsko....

Nato si zastavil vprašanje:

In kaj je dejansko “zavarovano po CMR”?



Hint: prevoz z odprtimi prevoznimi sredstvi

In zacel pametovat o CMR.

Ne zavajaj - če ni izrecno dogovorjeno, da prevoznik odgovarja za poškodbe ob prevozu z odprtimi prevoznimi sredstvi, boste namesto odškodnine dobili prst v rit.

Drugo je to, kaj je “običajna” praksa in da večina prevoznikov niti ne kateri so njihove odgovornosti, še manj pa kaj so njihove “pravice” ozr. za Jaj ne odgovarjajo.



Na kratko - če ni drugače dogovorjeno odgovarja prevoznik “po CMR” največ do 8,33 SDR / Kg (SDR je trenutno pri ca. 1,22 EUR) ob popolni izgubi blaga (torej za eno 3 bemflo do max. nekje 17k i kusur ojrof, zanimivo rata pri kakih 7micah, S klasa itd).

Dodatno “all risk” (s tem, da je to daleč od “all risk”, običajno je toča izvzeta) zavarovanjea košta, nemalokrat celo več kot sam prevoz.

Pa pustimo zdaj ob strani kaj imajo “veliki” naročniki prevozov (recimo Opel Southeast Europe) za “opelice” iz Györa za naše področje dogovorjeno in kako se potem vse skupaj rešuje v ozadju. Ampsak ravno zaradi takih generalnih pogodb in dogovorjenih odgovornostih in kritijih, potem nekateri to posplošujejo na vse prevoze, kar pa enostavno ni prav.



Logo in njegovi nasledniki, ter nekateri “veliki” Paa... iz Ptuja itd. so pa itak znani, da se vse dogovori “mimogrede”. Ko pa pride do pizdarije (in verjemite, pride slej ko prej, celo raje prej) “jokajo” vsi vpleteni.



Je pa zavarovanje drago - in če ga kdo ni pripravljen plačati, se pač mora zavedeti koliko rizika nosi.

Nato sem ti napisal, da tvoje dolocbe o odprtih prevoznih sredstvih za straserje ne veljajo, ker imajo doplacila za prevoz vozil.

To kar navajas ne velja za straserje... ker imajo posebaj doplacila na CMR polici za prevoz vozil. Ce jih nimajo potem CMR sploh ne krije poskodb.

In potem se je zacelo. Preden pises da sem kaj slabo prebral ali razumel, ti svetujem da se enkrat preberes temo, zadihas in premislis ali si sploh konstruktiven. Zaradi mene si lahko 1mio vozil v slovenijo stransportiral, ocitno imas malo stika z realn im svetom, ker pod CMR vsi (od voznikov, do disponentov in folka v skladiscih) razumejo standardiziran tovorni list skladen s CMR konvencijo. Ko ti narocajo prevoz od tebe zahtevajo dokazila o CMR polici. Lahko se ji strokovno rece tudi "poliplanetarni dogovor o zavarovanju tovora" - who gives a f.uck? Cela branza ve o cem se pogovarja, razen ti nam vsem trdis da slabo beremo in ne razumemo. In ne samo to, v temi sta se ti javila dva ki zivita od uvoza avtov v slovenijo, oba sta napisala tako kot je (pisanje poskodb na CMR) ampak ne, ti si uletel (ti nagajivcek ti) z dolocilom o odprtih prevoznih sredstvih. Dej pomisli - a bi v primeru da bi straserji imeli kritje samo po klasicnih CMR dolocilih, sploh imelo smisel da izpolnjujejo CMR tovorne liste? Ja ne bi ane, ce pa neb mel kritja.

Kar se tice tatvine s straserja: vsi avtomobili zaklenjeni, oba kompleta kljucev, avto je bil ukraden med razkladom z original kljucem in je zavarovalnica krila skodo.

In osebno sem imel primer poskodbe vozila pod cerado in ga zavarovanje ni krilo, ker nisem imel doplacila za vozila (ker se mi ni zdelo verjetno da bomo kdaj kaj takega nalagali).

In zdej smo lahko vsi zabiti, slabo beremo, nimamo pojma ampak hej Mato, ne se sekirat, avto mas med potjo zavarovan.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.572
2.618
113
še v SLO - ampak komaj
Apollo8 Daj zadihaj in res preberi (če še imaš kje) kaj je dejansko in kaj ni zavarovano "po CMR polici".

In ne Mato - nimaš avta me potjo zavarovanega - vsaj ne v smislu "full riska". Bo pa verjetno prevoznik kar precej morebitne škode pokril, če bo do nje prišlo.

lost1 (vezano na Apollotov medklic) - a vam res še vsi trobijo, da imajo s CMR "vse zavarovano"? A "točo" med potjo tudi? Od koga dobite plačano morebitno škodo? Od prevoznika ali od zavarovalnice? Ali samo odbijete od računa za prevoz?
 

lost1

mnz
19. jul 2007
8.456
146
63
gr69

Kar se tiče novih in prevoza z heldmajerjerm, je bila praksa vedno da ko avto prispe na parkirisce, se popise vse. Manjka brisalec, manjka kljuc, praska na spodnjem delu odbijača, konec koncev obdrsan lak ob grmovje.

Potem pa, če je šofer vse to napisal na CMR, je škodo plačal tisti pred njim, torej skladišče ali pa konec koncev tudi fabrka vozil.
Če pa šofer ni bil vesten in ni pregledal vozila in zapisal poškodb, mi pa smo jih ugotovili, je škodo plačal heldmayer. Ne vem ali so potem trgali šoferju,ampak plačnik je bil on.


Pri uvozu je pa vse obvezno pisat na CMR, ker edino tako imaš opcijo karkoli uveljavljati. npr v franciji naloži avto cel, poslikan, v SLO pripelje z razbito sipo.
Jasno je da bo prevoznik plačal to sipo in ne dobavitelj v FR.