Premium goriva na Bencinskih servish

JakeOnBreak

Majstr
18. jun 2012
732
296
63
ksz

Vsi pišete glede nafte, kako je pa z dobavami bencina oz izvorom bencina Petrol vs OMV vs MOL? Po moji informaciji je vsaj za naš konec (Goriška) veljalo, da MOL bencin izvira iz Madžarske ... cca 2 leti nazaj je bilo tako.
Ves MOLov bencin je v Slovenijo pripeljan iz Madžarske. Praviloma iz Pecsa do kamor pride iz rafinerije v Szazhalombattiju.
Glede OMV. OMV bencinski servisi se oskrbujejo iz Sermina (razen 100ke) do kamor pride roba s tankerji pretežno iz mediteranskega tržišča. Dizel črpajo iz istega rezervarja, kot petrol (ista roba). Ima pa OMV ločen rezervar za čisti biodizel, kamor pripeljejo svojo robo (s kamioni) in imajo ločene nabavne in dobavne kanale od Petrola. Ta biodizel je potem tudi speljan iz rezervarja do polnilnice po ločeni inštalaciji in ga tam mešajo z dizlom (ponavadi 7% mešanica). Prav tako imajo svoje rezervarje in napeljavo za aditive.
Kar se pa tiče bencina, OMV dodaja ETBE bencinu, medtem ko petrol ne. To je kar se tiče 95 oktanskega bencina. Kar se pa tiče 100ke, pa ironično tako Petrol kot OMV dobivata robo iz Schwechata na Dunaju. Včasih, ko je petrol še imel 98 oktanski bencin, so ga dobavljali iz Italije. Potem, ko je tudi Petrol prešel na 100 oktanski bencin, so nekaj časa še vedno iz Italije uvažali 98ko in potem na polnilnici z oktanbusterji višali oktansko število. Sedaj pa že nekaj let uvažajo 100ko z vagoni v SND Zalog iz Schwechata na Dunaju.

Davidoff, Sem pa dobil tud manjkajoče info glede MOLovega dizla. Leta 2016 je Luka Koper na pomolu II. razširila kapacitete terminala za tekoče tovore za pretovor naftnih derivatov. In takrat je MOL zakupil skladiščne kapacitete ter začel prek Luke Koper uvažati dizel iz mediteranskih trgov. Do Luke Koper s tankerjem, potem pa na vagone in naprej. To so naredili predvsem za razpršitev tveganja (kar se jim bo močno obrestovalo letos, ko bo februarja stopil v veljavo embargo na uvoz ruske nafte od katere so pretežno odvisni). In ker v Luki Koper že imajo svoje skladiščne kapacitete (razvidno tudi iz zemljevida na dnu tele strani), je edino logično s stroškovnega vidika, da od tam oskrbujejo tudi slovensko tržišče z dizlom. Pretežno zahodni del. Vzhodni se z dizlom praviloma oskrbuje iz Pecsa, tako kot celotna Slovenija z bencinom. Če v luki ne bi imeli svojih skladiščnih kapacitet, pa bi se tudi zahodni del Slovenije oskrboval iz Pecsa in za oskrbo svojih BS ne bi kupovali dizla od Petrola.

Če koga zanima še za Shell. Sicer imajo samo en BS v Sloveniji namenjen (tudi za) osebna vozila, ostale Shellove pumpe v Sloveniji so samo za tovorna vozila. Shell večino dizla za svoje pumpe v Sloveniji odkupi od Petrola (tako iz Sermina, kot Zaloga in Rač), občasno tudi pa tudi od MOLa iz Luke Koper. Fram (kjer je edini Shellov BS za osebna vozila se z dizlom oskrbuje iz SND Rače, ki je čez cesto od Frama. Previdevam, da od tam dobijo tudi bencin, lahko pa ob priliki za bencin še 100% preverim.

Če koga zanima kaj več na temo logistike in skladiščenja naftnih derivatov v Serminu pa sem na netu našel tudi eno dipomsko delo na to temo. Sicer so določeni podatki že stari in mogoče ne točni, ampak za nek osnovni vpogled več kot v redu.

Tolk na kratko
 

JakeOnBreak

Majstr
18. jun 2012
732
296
63
Blagovne rezerve se razvozijo tistemu, ki jih kupi. Prodajajo se namrec preko javnega razpisa, kjer jih lahko kupi tudi npr. MOL…

Pa ne da koga zagovarjam, tudi jaz sem v preteklosti dizel najvec tankal na MOL-u, ker sem dejansko imel malce nizjo porabo in ker se mimo treh njihovih crpalk redno vozim. Na drugem mestu glede porabe pa je bil, pazi to, Petrol. Poraba pa spremljana skozi cca 150.000 prevozenih km.
Ugani kdo kupi.
Ravno dva tedna nazaj se je zaključilo javno naročilo za obnovo (odvoz stare in dovoz nove robe) 5 milijonov litrov dizla iz državnih rezerv, ki so skladiščene pri Energetiki Ljubljana na Verovškovi. Ugani kdo je bil edini, ki se je prijavil na razpis? In tako je vedno na javnih razpisih. Pa 5 milijonov litrov ni neka huda številka, da ne boš mislil. Iz Ortneka ponavadi prihajajo naročila za menjavo 20 milijonov litrov. Pride pa tudi naročilo za zamenjavo 20 milijonov litrov dizla in 20 milijonov litrov bencina v istem razpisu. In to je samo eno naročilo za eno lokacijo. Na leto ponavadi objavijo več javnih naročil za menjavo naftnih derivatov iz različnih lokacij. In kljub temu, da javno naročilo objavijo tudi v EU sistemu javnega naročanja se na razpis vedno prijavi samo en ponudnik.
 

SoulMan

Majstr
9. sep 2007
3.264
152
63
Celje
Ravno dva tedna nazaj se je zaključilo javno naročilo za obnovo (odvoz stare in dovoz nove robe) 5 milijonov litrov dizla iz državnih rezerv, ki so skladiščene pri Energetiki Ljubljana na Verovškovi. Ugani kdo je bil edini, ki se je prijavil na razpis? In tako je vedno na javnih razpisih. Pa 5 milijonov litrov ni neka huda številka, da ne boš mislil. Iz Ortneka ponavadi prihajajo naročila za menjavo 20 milijonov litrov. Pride pa tudi naročilo za zamenjavo 20 milijonov litrov dizla in 20 milijonov litrov bencina v istem razpisu. In to je samo eno naročilo za eno lokacijo. Na leto ponavadi objavijo več javnih naročil za menjavo naftnih derivatov iz različnih lokacij. In kljub temu, da javno naročilo objavijo tudi v EU sistemu javnega naročanja se na razpis vedno prijavi samo en ponudnik.
Sem ravno vceraj tudi jaz gledal tale javna narocila….ja, zanimivo (ok, po drugi strani pa kar logicno…) je to, da je vedno v igri le Petrol. Sem pa opazil, da so te menjave v Ortneku kar pogoste. Resda ne menjajo celotno kolicino naenkrat (tam naj bi bilo prostora za cca. 100k kubicnih metrov, ce sem prav zasledil?), ampak so pa te menjave kar pogoste. Torej gorivo, ki ga prodajajo iz blagovnih rezerv ni tako zelo staro?
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.260
1.894
113
Sem ravno vceraj tudi jaz gledal tale javna narocila….ja, zanimivo (ok, po drugi strani pa kar logicno…) je to, da je vedno v igri le Petrol. Sem pa opazil, da so te menjave v Ortneku kar pogoste. Resda ne menjajo celotno kolicino naenkrat (tam naj bi bilo prostora za cca. 100k kubicnih metrov, ce sem prav zasledil?), ampak so pa te menjave kar pogoste. Torej gorivo, ki ga prodajajo iz blagovnih rezerv ni tako zelo staro?


Jaz osebno bi prej podvomil o kakovosti madžarskega goriva (dizel) kakor o 'prestarem' gorivu iz blagovnih rezerv.
 
  • Objave ne odobravam
Reactions: Samo Svoj

SoulMan

Majstr
9. sep 2007
3.264
152
63
Celje
Jaz osebno bi prej podvomil o kakovosti madžarskega goriva (dizel) kakor o 'prestarem' gorivu iz blagovnih rezerv.
Jaz nimam težav s "starim gorivom" iz blagovnih rezerv. Meni načeloma dol visi, koliko staro gorivo točim, ker nekako zaupam, da je tisto, kar priteče iz ročke, vsaj približno nadzorovano.

Imam pa izkušnje spodnjo izkušnjo z dizlom. In tale Mađarski dizel mi ne deluje preveč slab. To je za cca 170k prevoženih kilometrov, dokler se mi je še dalo vnašati. Od zadnjega vnosa do prodaje avtomobila sem naredil še cca 140k km, od katerih sem dosti večji del tankal na MOL-u.

1674203179185.png


Zdaj sem pa na bencinu, kjer sem toliko več na bencinskih, da se mi pa sploh ne da vnašati porabe. :)
 

Davidoff

Bumbar
22. jul 2007
9.997
1.440
113
Ves MOLov bencin je v Slovenijo pripeljan iz Madžarske. Praviloma iz Pecsa do kamor pride iz rafinerije v Szazhalombattiju.
Glede OMV. OMV bencinski servisi se oskrbujejo iz Sermina (razen 100ke) do kamor pride roba s tankerji pretežno iz mediteranskega tržišča. Dizel črpajo iz istega rezervarja, kot petrol (ista roba). Ima pa OMV ločen rezervar za čisti biodizel, kamor pripeljejo svojo robo (s kamioni) in imajo ločene nabavne in dobavne kanale od Petrola. Ta biodizel je potem tudi speljan iz rezervarja do polnilnice po ločeni inštalaciji in ga tam mešajo z dizlom (ponavadi 7% mešanica). Prav tako imajo svoje rezervarje in napeljavo za aditive.
Kar se pa tiče bencina, OMV dodaja ETBE bencinu, medtem ko petrol ne. To je kar se tiče 95 oktanskega bencina. Kar se pa tiče 100ke, pa ironično tako Petrol kot OMV dobivata robo iz Schwechata na Dunaju. Včasih, ko je petrol še imel 98 oktanski bencin, so ga dobavljali iz Italije. Potem, ko je tudi Petrol prešel na 100 oktanski bencin, so nekaj časa še vedno iz Italije uvažali 98ko in potem na polnilnici z oktanbusterji višali oktansko število. Sedaj pa že nekaj let uvažajo 100ko z vagoni v SND Zalog iz Schwechata na Dunaju.

Davidoff, Sem pa dobil tud manjkajoče info glede MOLovega dizla. Leta 2016 je Luka Koper na pomolu II. razširila kapacitete terminala za tekoče tovore za pretovor naftnih derivatov. In takrat je MOL zakupil skladiščne kapacitete ter začel prek Luke Koper uvažati dizel iz mediteranskih trgov. Do Luke Koper s tankerjem, potem pa na vagone in naprej. To so naredili predvsem za razpršitev tveganja (kar se jim bo močno obrestovalo letos, ko bo februarja stopil v veljavo embargo na uvoz ruske nafte od katere so pretežno odvisni). In ker v Luki Koper že imajo svoje skladiščne kapacitete (razvidno tudi iz zemljevida na dnu tele strani), je edino logično s stroškovnega vidika, da od tam oskrbujejo tudi slovensko tržišče z dizlom. Pretežno zahodni del. Vzhodni se z dizlom praviloma oskrbuje iz Pecsa, tako kot celotna Slovenija z bencinom. Če v luki ne bi imeli svojih skladiščnih kapacitet, pa bi se tudi zahodni del Slovenije oskrboval iz Pecsa in za oskrbo svojih BS ne bi kupovali dizla od Petrola.

Če koga zanima še za Shell. Sicer imajo samo en BS v Sloveniji namenjen (tudi za) osebna vozila, ostale Shellove pumpe v Sloveniji so samo za tovorna vozila. Shell večino dizla za svoje pumpe v Sloveniji odkupi od Petrola (tako iz Sermina, kot Zaloga in Rač), občasno tudi pa tudi od MOLa iz Luke Koper. Fram (kjer je edini Shellov BS za osebna vozila se z dizlom oskrbuje iz SND Rače, ki je čez cesto od Frama. Previdevam, da od tam dobijo tudi bencin, lahko pa ob priliki za bencin še 100% preverim.

Če koga zanima kaj več na temo logistike in skladiščenja naftnih derivatov v Serminu pa sem na netu našel tudi eno dipomsko delo na to temo. Sicer so določeni podatki že stari in mogoče ne točni, ampak za nek osnovni vpogled več kot v redu.

Tolk na kratko
Sem se tudi sam pozanimal in imaš prav. Zadeve so se spremenile po letu 2017 in sem preveč samozavestno opletal z netočnimin podatki. Se opravičujem. Naredili so tudi zato, ker so se Petrolove kapacitete v tistem času močno zapolnile, predvsem logistične na železnici.
 

Davidoff

Bumbar
22. jul 2007
9.997
1.440
113
Jaz nimam težav s "starim gorivom" iz blagovnih rezerv. Meni načeloma dol visi, koliko staro gorivo točim, ker nekako zaupam, da je tisto, kar priteče iz ročke, vsaj približno nadzorovano.

Imam pa izkušnje spodnjo izkušnjo z dizlom. In tale Mađarski dizel mi ne deluje preveč slab. To je za cca 170k prevoženih kilometrov, dokler se mi je še dalo vnašati. Od zadnjega vnosa do prodaje avtomobila sem naredil še cca 140k km, od katerih sem dosti večji del tankal na MOL-u.

Poglej priponko 62869

Zdaj sem pa na bencinu, kjer sem toliko več na bencinskih, da se mi pa sploh ne da vnašati porabe. :)

Informativno. Kaj ti ta poraba sploh pove o kvaliteti goriva? Meni nič.
 

jezek

Guru
24. jul 2008
3.420
1.418
113
Upam da so se tudi tistim, ki pravijo da so vsa goriva ista, malo odprle oci. Pol sveta ima na pumpah premium goriva, ki so obcutno drazja, proizvajalci oglasujejo na polno prednosti takih goriv....samo Janez ve da je vse isto, ker njegov pasat dela bp na vsako brozgo....
 

Davidoff

Bumbar
22. jul 2007
9.997
1.440
113
Upam da so se tudi tistim, ki pravijo da so vsa goriva ista, malo odprle oci. Pol sveta ima na pumpah premium goriva, ki so obcutno drazja, proizvajalci oglasujejo na polno prednosti takih goriv....samo Janez ve da je vse isto, ker njegov pasat dela bp na vsako brozgo....
Na kakšen način je tebi odprlo o iz, tega dela nisem razbral iz zapisanega?
 

SoulMan

Majstr
9. sep 2007
3.264
152
63
Celje
To so res zanemarljive razlike. V končni fazi tudi ponudniki pričakujejo ca 5% razlike v primeru dolgoročne uporabe.
Kako to misliš, zanemarljive? V 100.000 prevoženih kilometrih (torej dve leti in nekaj mesecev) sem pri ceni 1,3€/l prišparal cca 130€. To pomeni, da sem si lahko na račun tega privoščil malo boljše zimske gume, kot bi si jih sicer lahko! :fredi: ;) Boljša varnost pa nikakor ni zanemarljiva!
 
  • Všeč mi je
Reactions: DOMEK

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.050
5.657
113
Kako to misliš, zanemarljive? V 100.000 prevoženih kilometrih (torej dve leti in nekaj mesecev) sem pri ceni 1,3€/l prišparal cca 130€. To pomeni, da sem si lahko na račun tega privoščil malo boljše zimske gume, kot bi si jih sicer lahko! :fredi: ;) Boljša varnost pa nikakor ni zanemarljiva!
Kaj pa če ti je prej manj žrlo zaradi slabših (manj narebričenih) zimskih gum?
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.412
2.425
113
Ves MOLov bencin je v Slovenijo pripeljan iz Madžarske. Praviloma iz Pecsa do kamor pride iz rafinerije v Szazhalombattiju.
Glede OMV. OMV bencinski servisi se oskrbujejo iz Sermina (razen 100ke) do kamor pride roba s tankerji pretežno iz mediteranskega tržišča. Dizel črpajo iz istega rezervarja, kot petrol (ista roba). Ima pa OMV ločen rezervar za čisti biodizel, kamor pripeljejo svojo robo (s kamioni) in imajo ločene nabavne in dobavne kanale od Petrola. Ta biodizel je potem tudi speljan iz rezervarja do polnilnice po ločeni inštalaciji in ga tam mešajo z dizlom (ponavadi 7% mešanica). Prav tako imajo svoje rezervarje in napeljavo za aditive.
Kar se pa tiče bencina, OMV dodaja ETBE bencinu, medtem ko petrol ne. To je kar se tiče 95 oktanskega bencina. Kar se pa tiče 100ke, pa ironično tako Petrol kot OMV dobivata robo iz Schwechata na Dunaju. Včasih, ko je petrol še imel 98 oktanski bencin, so ga dobavljali iz Italije. Potem, ko je tudi Petrol prešel na 100 oktanski bencin, so nekaj časa še vedno iz Italije uvažali 98ko in potem na polnilnici z oktanbusterji višali oktansko število. Sedaj pa že nekaj let uvažajo 100ko z vagoni v SND Zalog iz Schwechata na Dunaju.

Davidoff, Sem pa dobil tud manjkajoče info glede MOLovega dizla. Leta 2016 je Luka Koper na pomolu II. razširila kapacitete terminala za tekoče tovore za pretovor naftnih derivatov. In takrat je MOL zakupil skladiščne kapacitete ter začel prek Luke Koper uvažati dizel iz mediteranskih trgov. Do Luke Koper s tankerjem, potem pa na vagone in naprej. To so naredili predvsem za razpršitev tveganja (kar se jim bo močno obrestovalo letos, ko bo februarja stopil v veljavo embargo na uvoz ruske nafte od katere so pretežno odvisni). In ker v Luki Koper že imajo svoje skladiščne kapacitete (razvidno tudi iz zemljevida na dnu tele strani), je edino logično s stroškovnega vidika, da od tam oskrbujejo tudi slovensko tržišče z dizlom. Pretežno zahodni del. Vzhodni se z dizlom praviloma oskrbuje iz Pecsa, tako kot celotna Slovenija z bencinom. Če v luki ne bi imeli svojih skladiščnih kapacitet, pa bi se tudi zahodni del Slovenije oskrboval iz Pecsa in za oskrbo svojih BS ne bi kupovali dizla od Petrola.

Če koga zanima še za Shell. Sicer imajo samo en BS v Sloveniji namenjen (tudi za) osebna vozila, ostale Shellove pumpe v Sloveniji so samo za tovorna vozila. Shell večino dizla za svoje pumpe v Sloveniji odkupi od Petrola (tako iz Sermina, kot Zaloga in Rač), občasno tudi pa tudi od MOLa iz Luke Koper. Fram (kjer je edini Shellov BS za osebna vozila se z dizlom oskrbuje iz SND Rače, ki je čez cesto od Frama. Previdevam, da od tam dobijo tudi bencin, lahko pa ob priliki za bencin še 100% preverim.

Če koga zanima kaj več na temo logistike in skladiščenja naftnih derivatov v Serminu pa sem na netu našel tudi eno dipomsko delo na to temo. Sicer so določeni podatki že stari in mogoče ne točni, ampak za nek osnovni vpogled več kot v redu.

Tolk na kratko

Auuuu auuuu auuu, to pa mora zdaj boleti, lepo si zadel našega Mr. Prepotentnega, ki vse vedno ve in je informacijako in tudi v vseh ostalih pogledih nad nami in če citiram "za razliko od nas ima bolj neposredne informacije in ne rabi spraševati soferjev npr." :D

Drugače pa ja, Shell vozi iz Frama, sploh ponoči opažam te velike Shellove cisterne kako hodijo v SND Rače in potem "preko ceste" vozijo gorivo na svojo pumpo.
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.412
2.425
113
Jaz osebno bi prej podvomil o kakovosti madžarskega goriva (dizel) kakor o 'prestarem' gorivu iz blagovnih rezerv.

Vincent, mislim da je nafta ki prihaja in MOL-ovih rafinerij pravzaprav zelo dobra in kvalitetna. Nikakor se ne morem spomnit s kom, sem pa pred mnogimi leti govoril z mislim da enim tehnologom, ki če me spomin ne vara dela na Petrolu analize in podobno in je zatrdil da je MOL-ova nafta res kvalitetna. Mislim da je bila to ena moja stranka...
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.412
2.425
113
Men je vseen kaj ti verjames, jaz odčitavam kolicino saj v dpf.

Samo vprašam da ne bo hude krvi, a ni tako da "točno" količino teh saj in zabasanost DPF-a ne gre točno v piko izračunati? In da to računalnik avta počne na podlagi vnaprej vstavljenih parametrov in predvsem režima vožnje in nekako delno predvideva koliko je zabasan? Seveda še on meri tlake pred in za filtrom. Ampak nikakor mi ni jasno kako tvoj avtomobil izračuna trenutno količino saj v gramih, sploh pa da ti to opaziš (razliko? glede na znamko goriva)? A ima tvoje satje v DPF-u notri grajeno kakšno gramsko tehtnico ali...? Hvala za obrazložitev.