Prednost kolesarja na prehodu za pešce ?

jekleni

Guru
1. avg 2007
2.516
843
113
Odvisno od primera, tako da se ne preveč zanašat na to.

Kolo je enosledno vozilo in zato zanj veljajo prometna pravila, kot za ostala vozila. Zato na prehodu za pešce, pa tudi na prehodu za kolesarje, nima prednosti, razen v primeru, ko je njegova smer (že sama po sebi) prednostna. Torej ima prednost v križišču, ko se pelje po prednostni cesti (vključno z zeleno lučjo) in npr pred avtom, ki iz prednostne zavija na neprednostno. Tak "navaden" prehod za pešce (brez križišča) daje avtomobilu prednost.

Po drugi strani se avto premika hitreje in je težji, zato velja za stvar, ki povzroča nevarnost, in je voznik zanj objektivno in materialno odgovoren po obligacijskem zakonu. Zato se ne zanašat samo na to, da imaš prav. Sicer ne razumem najbolje ljudi, ki bi nekoga povozili samo zato, ker imajo prav.

Sodna praksa je polna zanimivih primerov. Npr kolesar brez luči povozi peško, ki prečka cesto v osvetljenem delu naselja izven prehoda za pešce. Rezultat: 60% kriv kolesar (ni osvetljen; ni preprečil nesreče, pa bi jo lahko, ker je peška uspešno že prečkala 7+ m ceste in ji je manjkalo le še 0,7m; in pa bil je hitrejši in zato nevarnejši in bi moral bolj paziti), 40 % peška (neprevidno prečkanje, spregledala kolesarja). Nauk potegnite sami.

Ali pa, kolesar pripelje po (prednostni) cesti in zavije v križišču čez prehod (ki je ustrezno označen tudi za kolesarje), pri čemer ga zbije avto, ki je prišel v nasprotni smeri (tudi po prednostni cesti). Spet, ker je kolesar počasnejši (in lažji), je kriv (materialno) 30% *kljub* kršitvi ZVCP (23. člen)

Tako da stvari pred sodišči niso črno bele, voznik avtomobila pa mora v vsakem primeru paziti, ker če ni kriv po ZVCP, ga veže obligacijski zakon. Po drugi strani so kolesarji, rolarji, kotalkarji in podobno vozniki in zanje smiselno veljajo cestnoprometni predpisi za vozila. V tem smislu je prečkanje ceste pač vožnja po neprednostni cesti. Kolesarju ni potrebno sestopiti, ampak nima prednosti. Če pa stopi s kolesa, postane pešec in ma ful privilegijev. In prav je tako.
 

irCAR81

Fizikalc
19. mar 2008
1.712
77
48
"Najboljša" so križišča, kjer se moraš zapeljat na prehod da kaj vidiš, potem pa čez 30s prinori kolesar, ki hoče na vsak način zapeljat ČEZ avto. Če se hoče pogovarjat mu veselo povem da bo to razumel enkrat ko bo imel izpit za avto.
 

jekleni

Guru
1. avg 2007
2.516
843
113
He he, pa smo tam. Če iz stranske ulice zavija levo na glavno, ga praktično ni junaka, ki bi zapeljal na cesto in zaprl vozni pas (od leve proti desni) ter tam čakal, da se drugi pas (od desne proti levi) sprazni, ter bil ogorčen, od kod model čez 30s pride od leve in hoče kar čez ali kaj.

Če gre za kolesarje, pa je vse dovoljeno.
 

CupraR

Majstr
21. sep 2007
5.639
146
63
Citat:
Uporabnik irCAR81 pravi:
"Najboljša" so križišča, kjer se moraš zapeljat na prehod da kaj vidiš, potem pa čez 30s prinori kolesar, ki hoče na vsak način zapeljat ČEZ avto. Če se hoče pogovarjat mu veselo povem da bo to razumel enkrat ko bo imel izpit za avto.

Ma raj mu povej da naj mozak uporablja
grin1.gif
 

Steve

Guru
13. avg 2007
9.963
1.845
113
ti si eden tistih ki misli da kolesarji nimajo denarja za avto oz. nimajo izpita?
 

zajbel

Pripravnik
17. dec 2008
859
1
18
Citat:
Uporabnik jekleni pravi:Zato na prehodu za pešce, pa tudi na prehodu za kolesarje, nima prednosti, razen v primeru, ko je njegova smer (že sama po sebi) prednostna.
V čem je potem razlika mer prehodi za pešce in kolesarje?

Citat:
Uporabnik jekleni pravi:Torej ima prednost v križišču, ko se pelje po prednostni cesti (vključno z zeleno lučjo) in npr pred avtom, ki iz prednostne zavija na neprednostno.
Ni nujno.


Citat:
Uporabnik jekleni pravi:Tak "navaden" prehod za pešce (brez križišča) daje avtomobilu prednost.
sprasujem se.gif


Citat:
Uporabnik jekleni pravi:Po drugi strani so kolesarji, rolarji, kotalkarji in podobno vozniki in zanje smiselno veljajo cestnoprometni predpisi za vozila.
Rolarji, kotalkarji ni podobno NISO vozniki.