Citat:
pred časom sem na enem izmed slo. forumov opisal svoje delovne izkušnje na PS. Naj povdarim, da je to kar je bilo v prispevki samo vrh ledene gore in tudi v svojem opisu sem kaj izpustil. Na pošti sem kot pismonoša zaposlen približno 5 let. Delovni čas je različen od rajona do rajona nekateri so dobri drugi ok nekateri preveliki. Ko si na novo zaposlen pismonoša si tako imenovana rezerva, kar pomeni, da se seliš po različnih poštah, tako da imam izkušnje vseh treh primerov od dobrih- do predimenzioniranih terenov. Včasih je rezerva menjala tudi tedensko 2-3 različne pošte, po reorganizaciji(centralni izhodi poštarjev iz prej različnih pošt iz ene) je tega "sprehajanja" malce manj. Trenutno sem že dlje časa na " prevelikem terenu. V času največjega navala, časa ko so položnice, pobiranjen naročnin na dnevne časopise in delno pokojnine se na takšnem terenu pogosto dela do 16-17 ure, s tem da je prihod na delo različen od pošte do pošte, glede na to kdaj prispe tovornjak s pošto.
Kjer trenutno delam je prihod ob šesti uri. Pošta izvaja tudi razvoz dnevnega časopisja in to pomeni, če si na tej dolžnosti v času navala da začneš z delom okrog pete zjutraj ali še prej, izvajajo se tudi popoldanska dežurstva torej, zjutraj časopis, običajno delo+ dežurstvo tako, da si lahko na delu tudi skoraj do 19.(res da takšna situacija ni pogosta, vsaj tam kjer trenutni delam, recimo 3-4 krat letno). Posledično se nabirajo tudi nadure. Iz vrha pošte se na upravnike izvaja močen pritisk, ki se potem izvaja tudi nad pismonoši, da ne smejo imeti nadur- kar pa ni mogoče(sam se ne zadržujem na terenu ozr. po gostilnah, kot velja stereotip) Istočasno pa se izvaja tudi pritisk na prodajo na terenu, zahteva se prodaja srečk, izdelkov, ki jih prodaja pošta, nudenje zavarovanj in prodaja izdelkov, ki so v spetni strani mojpaket, ki je v lasti pošte slovenije in če malce razmisliš, pritisk glede nadur in prodaja nekako ne gresta z roko v roki, če bi naj čez teren "letel" in če kljub temu občasno delaš tudi do 16-17 ure. Tudi norme za prodajo se večajo. Ko so zagnali mojpaket so govorili, da bi naj pismonoša prodal vsaj en izdelek na nekje 3 mesece. V zelo kratkem času je norma postala praktično obveza vsaj en artikel mesečno, verjetno ni potrebno posebaj povedati, da v večini primerov izdelek kupujejo pismonoše sami, prav tako je standard, da sami kupujemo srečke, saj če prodaja ni zadovoljiva ti hitro lahko zmanjšajo količnik pri plači, kar velja 3 mesece.
Da še povečujejo pritisk redno pošiljajo okrožnice s statistiko prodaje in izpostavljajo dobre in slabe pošte. Glede prevoznih sredstev: Moped ali skuter zadolžiš za tri leta ponavadi to pomeni okrog 30k kilometrov, dobivaš dodatek za vzdrževanje in bencin, če malo poračunam sam dobim ravno toliko, da poravnam stroške tankanja mogoče ostane kakšen evro a definitivno premalo za normalno vzdrževanje. O dodatni opremi in uniformi nima smisla zgubljati besed(šparanje). Samo en primer, zadolženo čelado bi naj predvideno imel OSEM LET(slišal v pogovorih, nisem prepričan 100%, če je res) Bojda ponavadi proizvajalci jamčijo za 5 let(bi rekel občasne sezonske in ne vsakodneve uporabe). Na koncu še plača z vsemi dodatki, tudi za vzdrževanje in bencin okrog 950-1000e. Zaenkrat se nadure še plačujejo ob koncu leta, a jamrajo. Regres minimalen in ob koncu leta lani 100e božičnice. Res pa da ni vse slabo, plača je redna na 10. v mesecu se lahko zaneseš, pa razgibano delo in veliko stika z ljudmi. Spomladi in poleti prijetno pozimi pa zaje.. delo. PS: Pismonoš je zmeraj premalo še najbolj se to pozna v poletnem času, ko so dopusti in pozimi zaradi bolniških odsotnosti. Takrat se "kræi", kar pomeni, da si več pismonoš razdeli delo izpadlega pismonoše in posledično se nabere še več nadur
V času dopustov je to praktično standard.