Citat:
Uporabnik sass pravi:
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
točno tako! Moč je važna (je pa moč produkt vrtilne frekbvence in navora). ....
ampak to je tisto, kar mene muči. če se ne motim, pri motorjih z notranjim izgorevanjem razmerje med navorom in močjo motorja ni linearno, vsekakor pa ni enako vrtilni frekvenci (torej številu obratov), kar se npr. vidi iz te slike
kaj te zdaj tu muči?
Za moč je dokaj 'enostavno' - največja je pri največjih vrtljajih.
Navor pa je odvisen od karakteristike samega motroja, na kar pa vpliva nebroj sprejemljivk ....in tu imajo tovarne nekaj maneverskega prostora kam 'postaviti' ta navor..torej ali bo avto imel boljši navor pri nižjih vrtaljih ali višjih....je pa spet povezan s kubaturo, dovajanjem goriva predvem pa dovedenim zrakom (ta je glavni) - od tu tudi pri turbincih veliki navor v nizkih vrtljajih (ker se turbina zavrti do konca žepri določenih nizkih vrtlajjih, in z višanjem vrtlajejv se hitrost turbine oz. njen pristik polnjenja več ne povečuje).
Zavedati se je treba (čeprav se sliši malce čudno) da avto deluje na ZRAK (in ne bencin/nafto)...in štos vsega je kako dovesti čim več zraka v valje - več kot ga bo noter bolje bo gorivo izgorelo, večji efekt bo (torej od tu se pojavlajo turbine - prisilnopolnjenje in 16 V (namesto 8...torej imaš dve vstopni in dve izstopni luknji na posameznem valju/batu..kar pomenid a se pretok toliko in toliko pveče napram eni luknji..)...potem še kompresor, dve turbini (ena manjša piha do dolčenih vrtlajjev, potem a prevzame delo še večja..torej da je dovolj zraka tudi pri višjih vrtlajjih in gorivo bolje izgoreva...torej dobim ven več moči).
Težijo pa vsi proizvajalci k temu da bi bil visok navor na razpolago pri čim niæžjih vrtlajjih (torej uporabnih za dnevno vožnjo) ter da bi bil ta čim bolj enakomeren (krivulja razpotegnjena)...tu sopa pset dizli inbencinarji vsaj po svoje različni, gledena termodinamični proces, ki se v njih odvija.
(to da gre avto na zrak in ne na bencin se dobro vidi: se pelješ, imaš npr. v 5. prestavi...in spustiš gas...opala in BC ti pokaže porabo goriva 0.0 litra (kako je to mogoče?)..ja enostavno, dovod bencina se zapre, bati pa naprej stiskajo zgolj zrak brez dovedenega goriva. V trenutku če bi zaprl dovod zraka (in ne bencina) pa bi se ustavil hitreje kot bolid F1.)
Na koncu je vedno važno koliko zraka si sposoben dovesti v valje - bencin je postrasnke zadeve (čeprav je pset pomembno da je le to lepo razpšeno, da se gorivo dobro premeša z zrakom in je izkorevanje bolj učinkovito...pa vseeno....količina gorivo napram zraku...je količina goriva skoraj zanemarljiva).