Ogrevanje avta na mestu...

Stupo

Fizikalc
28. mar 2009
1.334
0
36
Ljubljana
Škoda octavia 1.9TDI 90KM je imela v prostem teku porabu 0,6L na uro.
Clio 1.6 16V l.2005 ima okoli 1,3L na uro.

A se da kje dobiti kakšen test, koliko časa potrebuje avto, da začne iz zračnikov toplo pihati (pri prostem teku).
Pri mojem sem kar presenečen, če je zunaj okoli 5°C začne po približno 30 sekundah že pihati toplo.
V fordu torneo connect diesel smo pa imeli webasto in je šele po približno 2 minutah začelo pihati toplo.
crazy1.gif
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.078
6.925
113
pri taščici
Pri 1.7 DTI še velikooooooo kasneje....baje je eden izmed najbolj počasnih
Sem mislil da je že kaj narobe z avtom, pa je baje to običajno
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
še moj pogled na ogrevanje avta na mestu:

Za moje pojme, ko pade temp. pod 0 stopinj je na vsak način dobro da avto kako minuto teče na mestu (ravno toliko da opraviš okoli avta, kar imaš - led, sneg,..oz. se vmes pripneš, še malenkost počakaš in greš). Motor ima v tem času dovolj časa da se brez obremenitve (In visokih hitrosti bata) olje enakomerno porazdeli po drsnih površinah.

Poraba pri delovanju na mestu tudi pod razno ni sporna..pri ogretem avtu je poraba nekje 0,7 litra na uro, pri hladnem pa okoli 1,1 litra. Torej tisto prvo minuto prostega teka porabi dve žlici goriva.

Vožnja pa...hm, sem imel fiatovega turbinca (15 let nazaj) - 1.4 TD pa sem vedno pazil ko strela da sem vozil hladnega do 2.000 obratov (kjer je bil zaradi turbo luknje nenormalno len)...pa mi je ravno tako šla turbina pri 130.000 km..tako da..to ne vpliva kaj dosti. Zdaj normalno pospešujem do nekje 2.500 obratov, vozim pa prvi del nekje z 2.000 obrati (več itak ne dovoljujejo predpisi - torej nad 100 km/h - vsaj ne v bližini).

Pri temperaturah nad ničlo pa ne vidim razloga da bi čakal (se pa vedno sam po vžigu še privežem, torej tistih 10 sekund na vsak način avto klenka v prostem teku).
 

ChaoRen

Fizikalc
21. jul 2007
5.409
0
36
125
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Pri 1.7 DTI še velikooooooo kasneje....baje je eden izmed najbolj počasnih
Sem mislil da je že kaj narobe z avtom, pa je baje to običajno

Renault Megane 1.5 dCi potrebuje vsaj deset minut vožnje, da začne pihat topel zrak (kdaj je zrak topel, je subjektivna ocena). Vsekakor je pa dejstvo, da se motor ogreje na optimalno temperaturo šele na pol poti iz Litije proti Ljubljani (ko je zunanja temperatura med 5 in 10 stopinj plus). Sem pa vozil Mazdo 6 dizel in ta se ogreje precej hitreje. Ima morda kak grelec? Tudi topel zrak pride že po parih minutah.
 

ziggy

Fizikalc
8. nov 2007
1.133
2
36
0°C magična meja ker...
...voda zmrzne?
...je okrogla številka?
Zakaj torej pod 0°C malce počakati nad 0°C pa ne?

Navdušuje me tudi kako si na podlagi ene izkušnje ovrgel, da pazljiva vožnja ne vpliva na trajanje turbine. Pred 15 letih si na enem Fiatu pazil, turbina je vseeno šla pri 130000km, torej nima nobene veze če paziš ali ne.

Matr, tule ste sami znanstveniki
hysterical-1.gif
 

B81

22. jul 2007
37.603
10.902
113
Pa ja, avto more it....ko so pri znancu dali traktor skupaj (čisto vse zamenjano v motorju), je laufal 2 dni skupaj, pa ni blo nil narobe. 2 dni na mestu v garaži, pa zrak iz izpuha je bil nekam ven speljan....
Edino, lahko bi se kaka cevka stopila pod pokrovom, če bi 5 ur skupaj na mestu laufal...
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.364
5.652
113
Veliko na to al hitr začne pihat topel zrak al ne je odvisno tud od postavitve auspuha.....al je spredaj pr kilerju al pa zadaj pri požarni!
 

malcomX

Plastic
21. jul 2007
20.111
4
36
40
Z nekega planeta
www.mojabivsa.com
Citat:
Uporabnik zomirp pravi:
Meni začne pihati topel zrak po nekje 800 metrih (pri cca - 6 stopinj).
cheer.gif

Kot dijak sem imel C AX-a 1.1i, pozimi pri oreng mrazu, recimo -10° je model pričel gret po par 100m,
recimo slaba minuta in je že pihalo toplo, po kilometru pa vroče, za njim sem imel vsaj še 15 avtov v trajni uporabi in lasti
pa noben ni bil tolk hiter. Zdajšni G5 dizl pa nuca vsaj ene 8min, da sem že skor na šihtu ko začne grilat...
frown-1.gif


AX je bil zmagovalec v gretju in porabi. (lepa vožnja 5, divjanje 6l)
smile-1.gif
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Citat:
Uporabnik Denis pravi:
Pa ja, avto more it....ko so pri znancu dali traktor skupaj (čisto vse zamenjano v motorju), je laufal 2 dni skupaj, pa ni blo nil narobe. 2 dni na mestu v garaži, pa zrak iz izpuha je bil nekam ven speljan....
Edino, lahko bi se kaka cevka stopila pod pokrovom, če bi 5 ur skupaj na mestu laufal...







Seveda ni nic narobe vendar na dolgi rok ni dobro ce se to vedno ponavlja.
Stopit se tudi ne more nic ker je tako narejeno .
 

malcomX

Plastic
21. jul 2007
20.111
4
36
40
Z nekega planeta
www.mojabivsa.com
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
a možnosti na BC pa nimaš da ti pokaže recimo l/h
kot vem ogreti bencinci rabijo od 1l/h pa gor v prostem teku, z dizlom lahko prideš nekaj deci manj.

Nespomnim se motorja (mislim da 1.4 16v) je nucal na mestu 7dl.

Torej da na parkingu počohaš okna ponuca mogoče slaba dva štaperlija
smile-1.gif
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Citat:
Uporabnik Kamele0N pravi:
Veliko na to al hitr začne pihat topel zrak al ne je odvisno tud od postavitve auspuha.....al je spredaj pr kilerju al pa zadaj pri požarni!





To nima veze ker avto prej greje notranjost kot je voda v kilerju topla. Termostat je do okrog 80 stopinj zaprt tako da voda krozi samo po bloku motorja in pecici v kabini.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Citat:
Uporabnik malcomX pravi:
Citat:
Uporabnik zomirp pravi:
Meni začne pihati topel zrak po nekje 800 metrih (pri cca - 6 stopinj).
cheer.gif

Kot dijak sem imel C AX-a 1.1i, pozimi pri oreng mrazu, recimo -10° je model pričel gret po par 100m,
recimo slaba minuta in je že pihalo toplo, po kilometru pa vroče, za njim sem imel vsaj še 15 avtov v trajni uporabi in lasti
pa noben ni bil tolk hiter. Zdajšni G5 dizl pa nuca vsaj ene 8min, da sem že skor na šihtu ko začne grilat...
frown-1.gif


AX je bil zmagovalec v gretju in porabi. (lepa vožnja 5, divjanje 6l)
smile-1.gif







Tudi moj Golf I bencinar je ze grel preden si prevozil kilometer.
 

malcomX

Plastic
21. jul 2007
20.111
4
36
40
Z nekega planeta
www.mojabivsa.com
Citat:
Uporabnik mac77 pravi:
Citat:
Uporabnik Denis pravi:
Pa ja, avto more it....ko so pri znancu dali traktor skupaj (čisto vse zamenjano v motorju), je laufal 2 dni skupaj, pa ni blo nil narobe. 2 dni na mestu v garaži, pa zrak iz izpuha je bil nekam ven speljan....
Edino, lahko bi se kaka cevka stopila pod pokrovom, če bi 5 ur skupaj na mestu laufal...


Seveda ni nic narobe vendar na dolgi rok ni dobro ce se to vedno ponavlja.
Stopit se tudi ne more nic ker je tako narejeno .

Itak se nima kaj stalit, sred poletja v mestni gneči temperature dosežejo vrtoglave številke, pa se nič ne stopi,
pol pozimi v kaki garaži tut nima kaj bit, pa če je 2 tedna ulaufan...
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.078
6.925
113
pri taščici
mac: pri zaprtem termostatu kroži topla voda čez pečko?
Sem mislil da je tudi pečka izzvzeta iz kroženja dokler je termostat zaprt.
Bom enkrat malo cevi "šlatal"
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Ce je termostat zaprt krozi cez pecko, seveda ce je gretje narejeno na toplo sicer ne krozi.
Ce ti pozimi odpove termostat in ostane odprt potem gretje prakticno ne deluje in tudi motor ne doseze delovne temperature razen ce laufa ne mestu.
 

Mathew

Pripravnik
6. sep 2007
401
0
16
MS
V vsakem avtu voda kroži tudi če je termostat zaprt. Eni avti imajo na pečkah ventile, pri enih starejših pa voda cel čas kroži skozi pečko in luputa uravnava toplo/hladno. Pri obeh variantah pa kroži voda dodatno mimo termostata v raztezno posodo, skozi malo bypas cevko. Ko se termostat odpre skroži voda skozi velik vodokrog.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
Citat:
Uporabnik ziggy pravi:
0°C magična meja ker...
...voda zmrzne?
...je okrogla številka?
Zakaj torej pod 0°C malce počakati nad 0°C pa ne?

Navdušuje me tudi kako si na podlagi ene izkušnje ovrgel, da pazljiva vožnja ne vpliva na trajanje turbine. Pred 15 letih si na enem Fiatu pazil, turbina je vseeno šla pri 130000km, torej nima nobene veze če paziš ali ne.

Matr, tule ste sami znanstveniki
hysterical-1.gif

kje je pa kaj napisanega od tebe znalca?

neko mejo pač imam kjer začnem malček bolj pazit..in ja ničla je solidna meja. 'Pazit' do meje da voziš avto povsemnormalno.

Pa niti nima smisla da razlagam.

Bom pa z veseljem tvoj prispevek prebral.