Ogrevanje avta na mestu...

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
In kako boš segrel olje? Motor je toplotni stroj in na štandgasu proizvaja zelo malo energije. Če bi imel električni grelec ali kaj podobnega, bi še kaj rekel. Drugače je pa to metanje goriva stran, da emisij niti ne omenjam.
Avto se prižge, morda pusti laufat v prazno 10 sekund in to je to - vozi miško.

Ogo
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
<seveda, samo ne ga gnat v neke visoke obrate......
Vidim da vsi izspostavljate temperaturo olja, temperatura olja pri normalni voznji ni bistvenega pomena. Pomembno je samo da olje cimhitreje napolni cel sistem pod pritiskom, potem je razlika med ogretim im hladnim oljem glede mazanja prakticno zanemarljiva, ker tudi hladno olje perfektno podmazuje. Cel stos pri hladnem motorju je da se razlicni gibljivi dela motorja ne ogrevajo enakomerno hitro in zaradi tega lahko pride do velike obrabe gibljivih delov. Recimo v zgorevalnem delu se zgornji del bata greje izredno hitro in s tem se bat razteza, poleg tega so razlicni deli iz razlicnih materijalov in se spet razlicno raztezajo. Se posebej je to pomembno pri novejsih motorjev ki imajo zelo majhne tolerance zracnosti med gibljivimi deli. Ko se pa cel motor ogreje na delovno temperaturo pa deluje v njegovem idealnem rezimu. Temperatura olja pa nima nekega strasnega pomena na sposobnost mazanja..
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.364
5.652
113
A ni pri olju tako kot naprimer pri mrzlem in toplem medu.......mrzel se ne oprime dobro vrtečih in gibljivih stvari....posledično se recimo ležaj odmične gredi zavrti okoli oljnega sloja.......ker se vrti v samem sloju brez da bi olje mazalo pride do lokalnih zakalitev materijala......in na drugi strani zaradi tega lokalnega segrevanja do lokalnega prekurjenja olja?
 
Nazadnje urejeno:

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
mazanje je pod precejsnjim tlakom.
Zavrtijo se lezaji na glavni gedi in to zaradi pomanjkanja pritiska olja. Ponavadi zaradi premalo olja ai pa izrabljenih ojnicnih lezajev.
Na odmicnih ponavadi niti ni lezajev zaren odmicnih ki so se v bloku motorja
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.364
5.652
113
Na odmičnih sem mislil une drsne ležaje.....tm k je parx pritrjena na glavo umes v sredini glave!

Poanta bla da pač......mrzlo olje ni tolk mazljivo....in se stvari pač če pretiravaš z teranjem mrzlega motorja obrabjo ker se zarad "pregostga mrzlega olja" zavrtijo mimo oljnega sloja! V strojniškem smislu bi temu reku mejno mazanje.....oz lahko pride že do stika 2h kovin!

Tko k če si namažeš na kruh mrzu putr....pol hočeš pa še mrzu med dat gor.......ti med zdrsne po putru....se ga ne prime.....če je oboje segreto se pa normalno namaže v vseh kombinacijah ( putr na kruh....med na putr)
smile-1.gif
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
V principu imaš prav, vendar se ta efekt pri motornem olju pojavi pri veliko večji razliki kot med npr. 0 ter 90 stopinjami Celzija, zato ga lahko v realnem življenju v večji meri zanemarimo.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.364
5.652
113
Aha ok se prav normaln olje pr enih normalnih temp ( par stopinj minusa) pol ni blema?
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Da. Tako kot je omenil mac77, je pri mazanju hladnega motorja kritičnega pomena čas, v katerem vse vitalne komponente motorja dobijo olje in da ima olje ustrezen tlak seveda. Sama temperatura olja še zdaleč ni tako pomembna kot tole.
 

B81

22. jul 2007
37.603
10.902
113
Večkrat mi topel avto laufa po 2 ali celo 3 ure...temp. vedno na polovici, ventilator se vklopi po potrebi.
V glavnem, nič hujšega.

BTW: Kaj si zdaj ti ali se še niso zmenili?
smile-1.gif
 

ChaoRen

Fizikalc
21. jul 2007
5.409
0
36
125
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
In potem taki bremzajo promet, ko nočejo potegnit, ko se s kake stranske ceste vključujejo ... Tsite dizle samo do jurja pa pol vrtijo ...
Mimogrede: vedno najprej prižgem motor, potem se spravim recimo led praskat z avta. Prednjo šipo vednjo čistim zadnjo, in pri večini avtov je že deloma odtaljena, ko pridem do nje ...

Takemu kretenu bi se enkrat z veseljem zabil v rit. Preveč jih je. Najprej izsili prednost, potem pa še počasi pospešuje. To se redno dogaja pod Ribčami...
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.126
113
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Drugače je pa to metanje goriva stran, da emisij niti ne omenjam.

Vem da vsi pravijo tako, ampak ... osebne izkušnje mi pravijo, da če avto (pozimi) prej ogrejem na mestu je poraba celotne poti manjša. Imam zelo dobre pogoje za testirat (enaka pot, enako uro, enaki pogoji) in vedno je rezultat ENAK. Torej, pozabim zvečer pokrit avto in posledično zjutraj drsam led s šipe (motor v teku) .. poraba prvih 3km poti (cca. 300 m višinske razlike) okoli 18l/100km! Pokrijem zvečer prvo šipo in zjutraj štartam takoj, poraba okoli 20l/100km. (porabo kaže BC)

Prvih 500 metrov je sicer poraba v prvem primeru višja, ampak potem se pa zelo skompenzira in na koncu je vedno zmaga v primeru prej ogretega motorja.

Glede vaših fizikalnih nebuloz o izkoristku motorja pa samo to, izkoristek HLADNEGA motorja je zelooooo daleč od idealnega izkoristka ogretega motorja (vključen "zaug", velikoooo večje trenje, ...). In pri mrzlem motorju je poleg razlike izkoristkov v delovni obratih ali pa idlu še razlika trenja, ki se (ja) z obrati veča. Višji obrati, večje trenje, več energije gre v nič ... pri nizkih obratih pa je izgube energije zaradi trenja zelo malo. Pont vsega je da se v štandgasu ogreva motor zaradi izgorevanja (eksplozije goriva) in ker ni prisotnega velikega trenja je poraba LAHKO manjša (kako je s CO2jem ne vem, ampak glede na to da se celoten izpušni sistem enako greje je pomojem s CO2 čisto isto).

Zdej preden me napadete, tole velja do neke meje .. ogrevat motor do 90C (voda) je pa čista potrata. Ogrevat motor do točke ko kazalec temperature začne rasti (50C) je pa lahko bolj varčno kot pa vožnja z neogretim motorjem. In na koncu; ne velja to za vse motorje isto!
grin1.gif
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Pri meni pa je vedno bilo obratno glede porabe goriva. Bencinar, dizel, hibrid, v vseh primerih se laufanje v prazno meni ni splačalo.

Se bi pa splačalo, če bi imel Webasto. Samo slednja reč je neprimerno bolj učinkovita pri ogrevanju vozila, kot motor. Motor z notranjim izgorevanjem je glede na porabo goriva zanič tako za ogrevanje, kot za pogon. Večina toplote itak uide skozi izpuh neizkoriščena.

Ogo
 
Nazadnje urejeno:

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.126
113
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Pri meni pa je vedno bilo obratno. Bencinar, dizel, hibrid, v vseh primerih.

Ogo

Mogoče igra vlogo tistih 300m višinske razlike v 3 km ... pač če grem po ravnem tudi meni laufa avto malce nad štandgasom pri 70km/h kjer je poraba skoraj idealna trenje pa minimalno!
evil.gif
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Jaz imam tudi na začetku jutranje poti kar precejšnjo višinsko razliko. Ravno prava, da se mi avto ogreje ravno med vožnjo. Na mestu se bolj švoh. Rabim 20 minut, kar naredi 5 minut vožnje.

Ogo
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.126
113
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Jaz imam tudi na začetku jutranje poti kar precejšnjo višinsko razliko. Ravno prava, da se mi avto ogreje ravno med vožnjo. Na mestu se bolj švoh. Rabim 20 minut, kar naredi 5 minut vožnje.

Ogo

Dobro, atkinsonov cikel in redko olje dela svoje!
zmaga.gif
 

hgard

Guru
22. jul 2007
4.095
589
113
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Vem da vsi pravijo tako, ampak ... osebne izkušnje mi pravijo, da če avto (pozimi) prej ogrejem na mestu je poraba celotne poti manjša. Imam zelo dobre pogoje za testirat (enaka pot, enako uro, enaki pogoji) in vedno je rezultat ENAK. Torej, pozabim zvečer pokrit avto in posledično zjutraj drsam led s šipe (motor v teku) .. poraba prvih 3km poti (cca. 300 m višinske razlike) okoli 18l/100km! Pokrijem zvečer prvo šipo in zjutraj štartam takoj, poraba okoli 20l/100km. (porabo kaže BC)

Kam ti šteje porabo ko ogrevaš avto na mestu? Pri meni jo pod prejšnjo vožnjo (Audi A3, letošnji letnik). Zares neumno, sem hotel vprašati na servisu zakaj tako, pa sem pozabil.

Šele ko speljem, se BC resetira in začne šteti porabo na novo. In potem ima že prej ogret avto seveda manjšo porabo...
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Tiste mu ne steje zato ima na koncu "manjso"
Motor se hitreje ogreje ce se zacnes takoj vozit, to pomeni da manj casa deluje z rezimom "obogatene mesanice" in posledicno manj pokuri in manj onesnazuje okolje. Je pa idealna resitev Webasto Termotop
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.126
113
Citat:
Uporabnik hgard pravi:
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Vem da vsi pravijo tako, ampak ... osebne izkušnje mi pravijo, da če avto (pozimi) prej ogrejem na mestu je poraba celotne poti manjša. Imam zelo dobre pogoje za testirat (enaka pot, enako uro, enaki pogoji) in vedno je rezultat ENAK. Torej, pozabim zvečer pokrit avto in posledično zjutraj drsam led s šipe (motor v teku) .. poraba prvih 3km poti (cca. 300 m višinske razlike) okoli 18l/100km! Pokrijem zvečer prvo šipo in zjutraj štartam takoj, poraba okoli 20l/100km. (porabo kaže BC)

Kam ti šteje porabo ko ogrevaš avto na mestu? Pri meni jo pod prejšnjo vožnjo (Audi A3, letošnji letnik). Zares neumno, sem hotel vprašati na servisu zakaj tako, pa sem pozabil.

Šele ko speljem, se BC resetira in začne šteti porabo na novo. In potem ima že prej ogret avto seveda manjšo porabo...

Možno ... ampak vseeno ne vem če je tako, poraba od začetka je namreč kar precej visoka če avto ogrevaš na mestu (30l/100km ko spelješ). Ko stojim pa porabo (trip) kaže "--" oz. se ne kaže dokler ne spelješ (jasno ker je poraba vezana na kilometrino ki je 0, deljenje z nič je pa neveljavna funkcija) ... drugače je s časom vožnje, ki se šteje od vžiga motorja. "Stara" vožnja (mode A) se mi pa resetira po 2h urah od zadnjega izklopa motorja, tako da številk od prej po preteku tega časa ni več videt.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.078
6.925
113
pri taščici
a možnosti na BC pa nimaš da ti pokaže recimo l/h
kot vem ogreti bencinci rabijo od 1l/h pa gor v prostem teku, z dizlom lahko prideš nekaj deci manj.