nov diesel avto brez adblue?

  • Ustvarjalec teme Izbrisan uporabnik 3287
  • Začetni datum

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.015
113
Največji hec bo današnje avte popravljati čez 10, 15 let ne glede na vir pogona. Kje bodo proizvajalci takrat zagotavljali prastara vezja, ki že danes v trenutku vgradnje običajno temeljijo na precej zastareli tehnologiji in gredo dol s proizvodnih linij? Razni DPF-ji in AdBlue črpalke bodo še najmanjši problem.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sajkek

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.480
10.719
113
tako je , serviserji itak samo še menjavajo...če pri električarju kaj rikne, menjajo cel sklop, ali pogon ali baterijo, celo. Strošek gre v 10k€ Berem malo izkušnje z B250 electric drive, ki so imeli teslin motor s porodnimi težavami....noter začel nekaj ležaj jebat in tulit, menjava celega sklopa, prvi predračun gladko 18k$, potem z nekaj jajčkanja prišli menda na 12 in potem na 5....vse skupaj je potem en zanesnjeak narazen vtrgal in menjal edina 2 ležaja za par USD... tako da....smešno bo še to, oziroma življenje bo našlo pot.
 
  • Všeč mi je
Reactions: ales85 in jendomen

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.015
113
Bojim se, da čez desetletje sploh ne bo variante, da dobiš zahtevnejši nov rezervni del, ki je večinsko podprt z elektroniko. Tudi, če bi rad problem rešil tako, da menjaš večjo celoto. Denimo tablice, ki danes služijo za števce. Podizvajalci bodo pač prej ukinili že danes zastarele tehnologije in proizvodne linije, ki jih proizvajajo. Zato pa že sedaj manjka čipov za avtoindustrijo. Kdo verjame, da bodo čipi, ki jih letos vgrajujejo kot nov rezervni del nekje na voljo čez 10 ali 15 let, če jih že letos noče nihče delati? Serija 100.000 kosov nekega čipa v nekaj letih za rezervne dele je pač mnogo, mnogo premajhna. Drugače je z mehanskimi deli, kjer se najde proizvajalec, ki se mu splača odkupiti stara orodja in naštancati 1000 blatnikov na leto.
 

jezek

Guru
24. jul 2008
3.420
1.417
113
Evo, danes nabavljal adblue....vse izropano. Baje ga stacune prodajo po 200 litrov par minut po odprtju. Nekje so mi rekli naj pridem zjutraj, ampak takoj po odprtju. Danes cena 12e, jutri bo 15! No potem sem dobil v manjsi stacuni za 17!??
 

nemenabijat

bom jaz vas
7. feb 2011
4.455
3.554
113
Kaj fali Petrolu? Danes AdBlue tankal po 1.099eur za liter.
Zgleda, da se je pojavila histerija kot za sekret papir.
 
  • Všeč mi je
Reactions: koliko

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.272
4.098
113
Ja hudič je če imaš sedaj polno in nimaš kam naliti.

Pač 20 eur kantico v rezevo dat.
 

FuriousG

Majstr
30. jul 2007
3.366
159
63
37
Včeraj tankal na Logotu, cena pa okoli 70 centov.

Mi je pa zanimivo, da sem ga v Rifterju po 10 mesecih in cca 15k km ze drugic tankal. Pa ima skoraj 15l tanka za adblue. Prejsnji pezojcek je imel enkrat manjso porabo.
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.272
4.098
113
Včeraj tankal na Logotu, cena pa okoli 70 centov.

Mi je pa zanimivo, da sem ga v Rifterju po 10 mesecih in cca 15k km ze drugic tankal. Pa ima skoraj 15l tanka za adblue. Prejsnji pezojcek je imel enkrat manjso porabo.
Novi standard, kjer scr katalizator deluje, prej pa je delal samo ko je bil avtu na testnem krogu.

So nam Transporterja updejtali, prej je šel cca 8000 km z enim tankom sedaj pa 5500 do 6000 km.
 
  • Všeč mi je
  • Haha
Reactions: Hanzi in tony

Slovenet

Guru
21. jul 2007
4.421
529
113
43
Še vedno Rdeči revirji
Bojim se, da čez desetletje sploh ne bo variante, da dobiš zahtevnejši nov rezervni del, ki je večinsko podprt z elektroniko. Tudi, če bi rad problem rešil tako, da menjaš večjo celoto. Denimo tablice, ki danes služijo za števce. Podizvajalci bodo pač prej ukinili že danes zastarele tehnologije in proizvodne linije, ki jih proizvajajo. Zato pa že sedaj manjka čipov za avtoindustrijo. Kdo verjame, da bodo čipi, ki jih letos vgrajujejo kot nov rezervni del nekje na voljo čez 10 ali 15 let, če jih že letos noče nihče delati? Serija 100.000 kosov nekega čipa v nekaj letih za rezervne dele je pač mnogo, mnogo premajhna. Drugače je z mehanskimi deli, kjer se najde proizvajalec, ki se mu splača odkupiti stara orodja in naštancati 1000 blatnikov na leto.
Mislim, da ni vse tako črno. Bodo pa rezervni deli, vsaj nekateri precej dragi. Trenutno se je zgodil zlom trga v smislu, da je povpraševanje povečano. Ne tako dolgo nazaj sem bil na enem teams sestanku, kjer smo obravnavali dobave procesorjev. Nekaterih procesorjev trenutno ni za dobiti, ker je povpraševanje šlo gor, nabave od slušalk do raznorazne elektronike. COVID ga generira. Za procesorje, ki so na trgu že ene 15 let, da še nimajo plana kdaj bo konec produkcije, se jih pa trenutno ne da dobiti zaradi omejene proizvodnje. 10 let ali pa še kako leto več nazaj sem poslušal o procesorju 386 točno določene izvedbe itd. (takrat je bil že prazgodovina za osebne računalnike), ki so ga takrat še vedno izdelovali, za visoko ceno za potrebe letalske industrije. Tudi elektronika ne gre tako hitro ven. Je pa res, da dobiš hkrati info, da prešaltaj na modernejše procesorje, ker so tam še proste kapacitete. Je pa res, da je vzdrževanje orodij za elektroniko težje. Konec koncev tudi za 30 let stara letala še vedno dobijo in delajo rezervne dele, tudi elektroniko.

Kar se tega tiče sem zmeren optimist. Konec koncev tudi EU spodbija seviceabilnost izdelkov na dolgi rok. Če smo že pri avtomobilih, Renault Modus hibe z lučmi, kjer je bilo nemogoče zamenjat žarnico brez, da bi pol sprednjega dela razšrafal, verjetno ne bo več.
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony

Seba81

Majstr
25. avg 2009
2.049
119
63
Doma
Evo, danes nabavljal adblue....vse izropano. Baje ga stacune prodajo po 200 litrov par minut po odprtju. Nekje so mi rekli naj pridem zjutraj, ampak takoj po odprtju. Danes cena 12e, jutri bo 15! No potem sem dobil v manjsi stacuni za 17!??
Danes naročil in dobil bp 1000L v cisterni, nobene panike, nobene nove cene.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.015
113
Če bodo vsi delali zaloge, bo na koncu tega res zmanjkalo. Proizvodnja se ne poveča kar tako ...
 

ales85

Guru
9. nov 2007
3.596
1.211
113
Bojim se, da čez desetletje sploh ne bo variante, da dobiš zahtevnejši nov rezervni del, ki je večinsko podprt z elektroniko. Tudi, če bi rad problem rešil tako, da menjaš večjo celoto. Denimo tablice, ki danes služijo za števce. Podizvajalci bodo pač prej ukinili že danes zastarele tehnologije in proizvodne linije, ki jih proizvajajo. Zato pa že sedaj manjka čipov za avtoindustrijo. Kdo verjame, da bodo čipi, ki jih letos vgrajujejo kot nov rezervni del nekje na voljo čez 10 ali 15 let, če jih že letos noče nihče delati? Serija 100.000 kosov nekega čipa v nekaj letih za rezervne dele je pač mnogo, mnogo premajhna. Drugače je z mehanskimi deli, kjer se najde proizvajalec, ki se mu splača odkupiti stara orodja in naštancati 1000 blatnikov na leto.
Saj ne rabijo biti isti cipi. Sklop mora enostavno zagotavljati isto funkcionalnost, kaj je notri ni pomembno.

Proizvajalci so zavezani k dobavi rezervnih delov za x let. Potem se se vedno lovi dele x let.

Lahko pa tudi naredijo lego sistem, pa bo malo prosto po presernu, dokler je isti vmesnik :)
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.042
9.683
113
Nekateri proizvajalci dejansko zagotavljajjo rezervne dele še za prave relikte, recimo BMW. Drugim je dosti vseeno. Veliko sreče recimo pri iskanju določenih rezervnih delov za recimo Schirocota. Nada, če imaš srečo dobiš kaj na kakšne odpadu, to je pa to.
In tukaj se pogovarjamo o vozilih, ki so se izdelovala desetletje in več. Sedaj se pa stvari bistveno hitreje menjujejo in po 10ih letih proizvajalcu dol visi. Še največja težava so pa deli, ki se izkažejo, da so problematični, saj zaloge le teh seveda hitro skopnijo in potem si out. Če je avto količinsko zanimiv, se dejansko najdejo neodvisni proizvajalci, ki ga izdelujejo in seveda za to zaračunajo tudi ustrezno ceno. Sicer ti preostane le še reinžiniring in uporaba delov iz drugih avtov, če je to seveda sploh tehnično možno.